Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!

A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA rendszer használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA különböző moduljainak felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók is.  A KRÉTA nem csak egy számítógépes programot jelent, hanem egy komplett hardver és szoftver elemekből álló korszerű infrastruktúrát is. A KRÉTA rendszer tartalmazza a különböző funkciójú a moduláris szoftverelemeket (pl. tanügyigazgatási rendszer, elektronikus napló, e-ellenőrző, mobil applikációk), valamint a működtetéshez szükséges nagyteljesítményű hardver infrastruktúrát, továbbá a monitoring és backup rendszereket és a szoftver terméktámogatásának eszközeit (pl. e-learning, tudásbázis).

Információ
iconfalse
titleKeresés

Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén. 

Livesearch
sizelarge
additionalpage excerpt
placeholderMegoldás keresése
typepage

Bővebben
titleKeresési tanácsok

Egyáltalán nem, vagy túl kevés keresési eredményt kapott?

Ha információk keresésekor az összes szó helyesírásának ellenőrzése után sem kap találatot, bővítse a keresést további eredményekért:

  • Használjon kevesebb keresési kifejezést. Használja például a „importálás” szót az „tanulók importálása” kifejezést helyett.
  • Használjon általánosabb keresési kifejezéseket. Használja például a „számítógép” vagy a „PC” szót a „laptop” helyett.

  • Használja a csillag (*) karaktert a keresőszavak végén. A óra* kifejezés például megtalálja a „órarend” és a „óralátogatás” szót is. A * használata a szavak elején vagy közepén nem működik.

Legfrissebb hírek és információk

Panel
borderColor#2FA8CA
bgColor#FFFFFF
titleColor#FFFFFF
borderWidth1
titleBGColor#2FA8CA
titleKIR-STAT támogatás

A KRÉTA rendszerben elérhető, és a KIR-STAT adatszolgáltatás során felhasználható adatok összegyűjtött exportálására, intézményi felhasználására szolgáló Export funkció leírását találja az alábbi aloldalon.

Az Adminisztrátori felület / Dokumentumok menüpontban elérhető új, KIR-STAT szekcióból tölthetőek le az Excel táblázatok.

Image Removed

Jelenleg két területen, az OSA2FELH és az OSA4TANU export segítségével érhetőek el információk.

A KIR-STAT támogatásról az alábbi Tudásbázis aloldalon olvashat bővebben.

Panel
borderColor#2FA8CA
bgColor#FFFFFF
titleColor#FFFFFF
borderWidth1
titleBGColor#2FA8CA
titleÚj KRÉTA modulok érhetőek el az állami fenntartású intézmények számára az intézményi beállítások függvényében

A KRÉTA rendszerekben elérhetővé vált - az adott intézmény Feladatellátási helyeinek függvényében - speciális modulok használata. A Nyilvántartás/Intézményi felületen beállított feladatellátási helyek az alábbiak szerint kapcsolják be az egyes modulokat.

Image Removed

AMI modul
bekapcsolásához lehetséges ellátott köznevelési feladatok:

Image Removed

Kollégium modul
bekapcsolásához lehetséges ellátott köznevelési feladatok:

Image Removed

EGYMI modul
bekapcsolásához lehetséges ellátott köznevelési feladatok:

  • Alapfokú művészetoktatás
  • Művészeti szakgimnázium

További információk az AMI modulról

Felhasználói útmutató

  • Kollégium
  • Gyermekotthoni feladatok

További információk a Kollégium modulról

  • Utazó gyógypedagógusi hálózat
További információk az EGYMI modulról

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy az AMI, Kollégiumi és az EGYMI modulok csak a 2019/20-as tanévben érhetőek el, a 2018/19-es aktív tanévi felületeken a menüpontokon belüli funkciók nem használhatók!

Tipp
titleAz Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló;
  • csoportnapló;
  • egyéb foglalkozási napló;
  • órarend;
  • tantárgyfelosztás,
  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.

Szoftverfrissítések, újdonságok Tipp
titleKréta 2.78 verzió újdonságai (2019.10.04.)
Bővebben
titleKIR-STAT támogatás

A KRÉTA rendszerben elérhető, és a KIR-STAT adatszolgáltatás során felhasználható adatok összegyűjtött exportálására, intézményi felhasználására szolgáló Export funkció leírását találja az alábbi aloldalon.

Az Adminisztrátori felület / Dokumentumok menüpontban elérhető új, KIR-STAT szekcióból tölthetőek le az Excel táblázatok.

Image Removed

Jelenleg két területen, az OSA2FELH és az OSA4TANU export segítségével érhetőek el információk.

A KIR-STAT támogatásról az alábbi Tudásbázis aloldalon olvashat bővebben.

Bővebben
titleKIR importok módosítása

A KIR importok során kapott adatbázis szerkezetben történt változások alapján az importálási folyamatok átlakítása.

Bővebben
titleTTF többes kijelöléssel több sor is törölhető egyszerre

A Nyilvántartás / Tantárgyfelosztás menüpontban a TTF sorok előtt található jelölőnégyzet segítségével egyszerre több TTF sor is kiválasztható, kijelölhető, és egyben törötlhető.

Image Removed

Bővebben
titleSZTSZ szám megjelenítése KRÉTA felületeken

A KRÉTA központi modulokban beállítható SZTSZ (SZemélyügyi TörzsSZám) megjelenítésre kerül az intézményi KRÉTA rendszerekben, az Alkalmazott Elsődleges munkaügyi lapján.

Image Removed

Bővebben
titleBővített lekérdezési felülettel, több féle Munkaidő elszámoló adatlap kérhető le a felületről

A Munkaidő elszámolólap funkcióiról a Tudásbázis erről szóló aloldalán talál bővebb információt.

Image Removed

Bővebben
titleAMI modulban kiválasztható évfolyamtípusok bővítése

Az AMI osztályok esetében aktiválásra került az 1/13 és a 2/14 évfolyam is.

Bővebben
titleAMI Modul / Tantárgyak fülön 1-nél kisebb óraszám

Az AMI Modul, AMI Növendékek listában a Növendéki adatlap Tantárgyak fülőn 0,5 érték is megadható a Növendék egyedi foglalkozási óraszámaként.

Image Removed

Bővebben
titleLetölthető Órarend dokumentum kiegészítése

A letölthető Órarend dokumentumok kiegészítsére kerültek a Foglalkozást tartó pedagógussal, valamint az osztály bontott csoportjainak Foglalkozásai elkülönítve, de egy mezőben jelennek meg egy szeparátorral.

Image Removed

Bővebben
titleLegördülő listákban csoportosítások megjelenítése

Az egyes legördíthető menükben, ha modulokhoz tartozó értékek is szerepelnek, akkor azoknak a megkülönböztetésére mozgó fejlécek jelennek meg az adott csoport első eleme felett.

Image Removed

Bővebben
titleFogadóóra jelentkezés e-mail-ek kiegészítése

A Fogadóórára történő jelentkezésről küldött rendszerüzenetek kiegészítése egyéb információkkal a beérkező intézményi kéréseknek megfelelően.

Bővebben
titleBizonyítvány sorszám exportálása XLS állományba

A Nyilvántartás / Tanulók / Export / Tanulók tanügyi adatai export adatbázisba belekerülnek a tanulókhoz a Tanügyi felületükön rögzített Bizonyítvány sorszám mező értékei is.

Bővebben
titleNyilvántartás / Felhasználók menüpont módosítása

A Nyilvántartás menüpont Felhazsnálók listájában a felhasználó nevére kattintva megnyílik annak teljes adatlapja, megtekintés nézetben.

Image Removed

A Felhasználók neve előtti jelölőnégyzet segítsével a kijelölt felhasználóknak új jelszó generálási és adat exportálási lehetősége is van már ezen a felületen is.

Image Removed

A Csökkentett jogosultsággal rendelkező Gondviselők számára szintén a név előtti jelölőnégyzet hazsnálatával a felületen tömegesen van lehetőség Bővített jogosultságot adni.

A Kijelölt felhasználók esetében arra is van lehetőség, hogy a belépési adatok törlésre kerüljenek, amennyiben a rendszerhez való hozzáférését valakinek meg kell szüntetni.

Bővebben
titleDolgozat átlagok megjelenítése

Az Értékelések menüpontban a Dolgozatok átlaga menüpontban megjelenítésre kerülnek azok a rögzített értékelések, melyeket a rendszer össze tud csoportosítani. Ennek feltétele az azonos osztály/csoport, azonos tantrgy, azonos nap, azonos értékelés mód, azonos téma megjelölés. Téme nélküli doglozatokat a felület nem von bele a csoportosításba.

Image Removed

A Szürhető/kereshető listában megjelenik az egy Dolgozatcsoportba sorolt értékelések részletes, érdemjegyenkénti statisztikája is.

Image Removed

Bővebben
titleOsztály/Csoport részletes adatok exportálhatósága

Az Osztály/Csoport listában egy osztály vagy csoport "nagyító" ikonnal történő megnyitásával elérhető, részletes adataokat tartalmazó listák exportálhatókká váltak minden felület tetején található, xls-export gomb segítségével.

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleTanulói adatok elérésének bővítése Pedagógusok számára

A Testreszabás intézményi beállításoknál engedélyezett felhasználók számára már a rendszerbe rögzített Gondviselői adatok bővebb köre érhető el a tanuló nevénél látható "nagyító" ikon használatával megnyíló adatlapokon.

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleÚj statisztikai lekérdezések jelentek meg

A Dokumentumok / Statisztikák menüpontban új statisztikai adatelérések váltak lekérdezhetővé, PDF/DOCX/XLSX formátumokban is!

Image Removed

Bővebben
titleTanulói listák exportálásának bővítése

Új exportálási lehetőségek jelentek meg a Tanulók besorolása menüponton belül az alábbi lista felületeken.

  1. Osztályok tanulóinak listája
  2. Osztályokból kiírt tanulók listája
  3. Csoportok tanulóinak listája
  4. Csoportokból kiírt tanulók listája

Image Removed

Bővebben
titleAdatexportoknál név szétbontása

Felhasználói kérésekre több export táblázatban a vezeték név és a kereszt név külön oszlopba kerül exportálásra, megjelenítésre

Bővebben
titleFenntartók kérésére több Adatszótár bővítésre, átalakításra került

Bővítésre került többek között a Csoporttípus, az Igazolás típus adatszótár.

Bővebben
titleTöbb felületen feliratok pontosítása

Feliratok és leírások pontosítása a funkcióknak megfelelően.

Tipp
titleKréta 2.77 verzió újdonságai (2019.08.28.)
Bővebben
borderColor#2FA8CA
bgColor#FFFFFF
titleColor#FFFFFF
borderWidth1
titleBGColor#2FA8CA
titleDokumentum feltöltési lehetőség az Intézmény adatai felületen

A Nyilvántartás menüpont Intézmény felületén lehetőség van az intézményi alapdokumentumok feltöltésére PDF, DOC vagy DOCX formátumban, maximum 5 MB filemérettel típusonként.

Image Removed

Bővebben
titleTörzslapszám a sablon segítségével intézményre is szabható

Az Osztályok adatlapot megnyitva új felület jelent meg, ahol lehetőség nyílik az adott osztály Törzslap/Naplósorszám csoportos módosítására.

Image Removed

A Törzslap sablonnal lehet megadni a program számára, hogy az automatikusan generált törzslapszámok, milyen formában kerüljenek létrehozásra és rögzítésre. Ennek nélkülözhetetlen eleme a <#> karakter kombináció, melynek helyén fognak megjelenni a sorszámok. Egy <#>/10.A/2018-2019 sablon, és 25 tanuló esetén a törzslapszámok ’1/10.A/2018-2019’ és ’25/10.A/2018-2019’ között kerülnek kiosztásra. Ha ettől eltérően, például ’2018_19/10.a/1’ formátumú törzslapszámot szeretnének létrehozni, akkor az ennek megfelelő sablon 2018_19/10.a/<#>.

Image Removed

A képen szereplő sablonnal generált Törzslapszámok:

Image Removed

Bővebben
titleA Szombati és Vasárnapi foglalkozások rögzítéséhez új Testreszabás beállítás érhető el

Az intézményekben a Testreszabás menü Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai szekcióban új beállítás érhető el, melynek segítségével szabályozható, hogy a szombati és vasárnapi napokra is szeretnénk e felvinni foglalkozásokat, és ehhez nem szükséges minden egyes hétvégi napot a Tanév rendje felületen Tanítási napnak módosítani.

Foglalkozás rögzítésének engedélyezése hétvégére - A beállítással szabályozható, hogy a rendszer megengedje a szombati és/vagy vasárnapi napokra történő foglalkozás rögzítést.

Image Removed

Bővebben
titleCsoportvezetők igazolási jogosultsága elérhetővé vált Testreszabás beállítás segítségével

A Testreszabás menüpont Mulasztások, igazolások szekciójában az opcióval beállítható, hogy a csoportok csoportvezetői igazolhatják-e az óráikon keletkezett mulasztásokat, illetve állíthatják-e őket igazolatlanra. Igazolni, igazolatlanra állítani csak a saját csoportban keletkezett mulasztásokat lehet, és csak akkor, ha a csoport nem tanórai célú.

Image Removed

Bővebben
titleÖsszetett intézmények esetében Testreszabás beállítással szabályozható a Nyilvántartások menü alapértelmezett szűrése

Egy összetett intézményben, több jogviszonyt keletkeztető ellátott köznevelési feladat beállítása esetén megjelenő Testreszabás funkció az Alapértelmezett ellátott feladat beállítási lehetőség.

A beállítással szabályozható, hogy az intézmény KRÉTA rendszerében mi legyen az alapértelmezett ellátott feladat. Az adminisztrációs modul „Nyilvántartás” menüpontjában alapértelmezetten a beállított ellátott feladathoz rendelt elemek fognak megjelenni.

Image Removed

Bővebben
titleA Napirendi felületre is importálhatóak foglalkozások
Oldal szerepeltetéseFKKADMIN:Napirend és Napirend érvényességi idővel importálásaFKKADMIN:Napirend és Napirend érvényességi idővel importálása Bővebben
titlePedagógiai szakszolgálat feladatfelosztás import
Oldal szerepeltetéseFKKADMIN:Pedagógiai szakszolgálat feladatfelosztás importFKKADMIN:Pedagógiai szakszolgálat feladatfelosztás import Bővebben
titleAz adminisztrátori felületen is elérhetőek az osztályfőnökök által rögzített Közösségi szolgálatok adatai
Oldal szerepeltetéseFKKADMIN:Közösségi szolgálatok listájaFKKADMIN:Közösségi szolgálatok listája Bővebben
titleAz adminisztrátori felületen is elérhetőek az osztályfőnökök által rögzített Érettségi eredmények adatai
Oldal szerepeltetéseFKKADMIN:Érettségi eredmények listájaFKKADMIN:Érettségi eredmények listája
Bővebben
titleNem naplózott órák heti összesítő e-mail értesítés küldése Pedagógusi Profilbeállítások új funkciói segítségével

Nem naplózott órák heti összesítő e-mail értesítés küldése - A jelölőnégyzet segítségével beállítható, hogy a pedagógus számára a "Munkahelyi e-mail cím" rovatban megadott címre a nem naplózott óráiról heti összesítő e-mail-t küldjön a rendszer.

Image Removed

Bővebben
titleHaladási napló alapértelmezett füle szabályozás Pedagógusi Profilbeállítások új funkciói segítségével

Haladási napló alapértelmezett füle - a beállítás segítségével minden pedagógus saját magának testreszabhatja, hogy a KRÉTA elektronikus napló kezdő felülete melyik fülön nyíljon meg. Az AMI-k és Kollégiumok számára javasolt a Napirend felület beállítása, hiszen foglalkozásaik nagyrésze is ezen a felületen kerül rögzítésre, itt lesz szükséges naplózniuk azokat.

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleHaladási napló alapértelmezett nézete szabályozás Pedagógusi Profilbeállítások új funkciói segítségével

Haladási napló alapértelmezett nézete - a beállítás segítségével minden pedagógus saját magának testreszabhatja, hogy a KRÉTA elektronikus napló kezdő felülete melyik nézetben nyíljon meg. Az AMI-k és Kollégiumok számára javasolt a Munkahét szombattal vagy a Hét típus beállítása, a hétvégi foglalkozások naplózásának könnyebb elvégzéséhez.

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleMondatbanki értékelés új funkciójával kiemelhető a szöveges értékelés egy része
Oldal szerepeltetéseTudásbázis - Mondatbank használataTudásbázis - Mondatbank használata Tipp
titleKréta 2.76 verzió újdonságai (2019.07.03.)
Bővebben
titleÖsszefüggő szakmai gyakorlat órarendjének importálhatósága

Az Importálás menüpont Excel és Excel érvényességi idővel verzióknál kiválasztható, hogy az adott xls táblázat Összefüggő szakmai gyakrolati foglalkozásokat tartalmaz, így az importálás a tanév utolsó napja és augusztus 31-e közé is teljesíthető.

Image Removed.

Az összefüggő szakmai gyakorlati foglalkozások órarendi felületen történő megjelenését a korábban is már elérhető, összefüggő szakmai gyakorlatra vonatkozó idősáv beállításával szabályozható:

Image Removed

Bővebben
titleKollégiumi modul előkészítése

Új csoporttípusok kerültek kialakításra a később elérhetővé váló kollégiumi modul fejlesztése kapcsán. Ezek az 'Adatszótárak' menüpontban, illetve a csoportok adatainál érhetők el.

Image Removed

Bővebben
borderColor#2FA8CA
bgColor#FFFFFF
titleColor#FFFFFF
borderWidth1
titleBGColor#2FA8CA
titleKIFIR-adatokban szereplő előző intézmény megnevezésének és OM-azonosítójának importálása

A középiskolai beiratkozásnál szereplő előző intézmény-adatok (megnevezés és OM-azonosító) KRÉTA-rendszer Adminisztrációs moduljában a tanulói adatokhoz történő utólagos beimportálásához javasoljuk a KIFIR-importálás módjánál a Meglévő adatok frissítése-opcióval történő adatimportálást azon intézmények esetében, amelyek a 06.07-e előtt beimportálták a tanulói adatokat a KRÉTA-rendszerbe:

Image Removed

Tipp
titleKréta 2.75 verzió újdonságai (2019.06.12.)
Bővebben
titleMegnyílt a Hittan adatszolgáltatás a második félévre

Elérhetővé vált az Intézmények számára az Adatszolgáltatások menüponton belül a második félévre vonatkozó Hittan óraszámok adatszolgáltatás felület.

Image Removed.

Tipp
titleKréta 2.75 verzió újdonságai (2019.06.05.)
Bővebben
titleDicséretes, Kitűnő, Mentesítve és Dolgozatot nem írt értékelések gyorsgombok segítségével

Az Intézmények beállíthatják a Nyilvántartás/Testreszabás felületen található Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban 4 féle speciális értékelési gomb használhatóságát a Pedagógusok számára.

A legördülő listában kattintással aktiválhatóak az egyes speciális értékelések, újabb kattintással kikapcsolhatóak.

Bővebben
titleDicséretes, Kitűnő, Mentesítve és Dolgozatot nem írt értékelések gyorsgombok segítségével
Oldal szerepeltetéseFKKENAPLO:Dicséretes, Kitűnő, Mentesítve és Dolgozatot nem írt értékelésekFKKENAPLO:Dicséretes, Kitűnő, Mentesítve és Dolgozatot nem írt értékelések Bővebben
titleStatisztikai táblázatok bővítése

A Statisztikai táblázatokban két új oszlop került be a Bukások száma oszlop előtt: „Dicséretek száma” és „Kitűnő értékelések száma”, és mindkettőnél az ilyen minősítésű zárások száma jelenik meg tanulónként, és alul összesítve.

Image Removed

Bővebben
titleTantárgyi átlag megjelenítése az Értékeléseknél

Az Értékelések felületen megjelenik az adott osztály/csoport Tantárgyi átlaga.

Image Removed

Bővebben
titlePedagógusok naplóba be nem jegyzett órái riport

A Dokumentumok/Tanügyi ellenőrzések szekcióban elérhetővé vált a "Pedagógusok be nem írt órái, havi bontásban" riport. A statisztika a naplók ellenőrzéséhez egy olyan kereszttáblás dokumentum, ami pedagógusonként és havonként összesítve mutatja a pedagógusok naplóba be nem jegyzett óráit.

Image Removed

Bővebben
titleSzámonkérés bejelentése funkció bővítése

Azokon a foglalkozásokon, melyekre előre bejelentett számonkérést rögített a pedagógus, a foglalkozás naplózásánál megjelenik az előre bejelentett számonkérés típusa és témája.

Image Removed

A Bejelentett számonkérések listája bővítésre került további oszlopokkal, valamint szűrési lehetőségekkel:

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleKIFIR Import bővítése

Az e-Ügyintézésen keresztül megvalósuló "Beiratkozás Középfokú Intézménybe" - BKI folyamat részeként a KIFIR-től kapott import állomány KRÉTA rendszerbe töltési lehetősége, valamint annak optimalizálása, bővítése az előző intézmény rögzítésével a rendszerben.

Bővebben
titlee-Napló lista felületek módosításai

Több e-Napló menüpontban lévő lista felület módosítása, bővítése oszlopokkal, exportálási lehetőségekkel.

Bővebben
titleTanulói adatlapok bővítése

A tanulói adatlapok bővítésre kerültek új mezőkkel.

Bővebben
titleFogadóóra funkció felületek módosítása

Több felületi üzenet/leírás módosítása az egyértelműbb felhasználás érdekében.

A Fogadóóra listák felületeken szűrők kerültek elhelyezése.

Bővebben
titleElmaradt vagy Helyettesített óra okának megjelenítése

A Helyettesítésnél megadott, Megjegyzés mezőbe felvett szöveges adat megjelenik a Helyettesítési naplóban, felületi megtekintéseknél.

Bővebben
titleKétoldalas Bizonyítvány pótlap nyomtatási sablon

Elérhető a "Bizonyítvány pótlap az 1. évfolyamon A.Tü. 800/gépi r.sz. kétoldalas nyomtatáshoz" PDF dokumentum, melynek oldalsorrendje 4-1-2-3.

Bővebben
titleKIR-STAT Export bővítése

A Nyilvántartás/Tanulók menüpontban elérhető Export gomb alatt megjelent a Tanulók teljes KIR-STAT riport, mely nem csak a jelenleg, hanem a korábbi tanulókat is tartalmazza.

Image Removed

Bővebben
titleHaladási napló formátum választható

A Haladási napló generálásánál választható, hogy az elkészült PDF file-t a rendszer A3-as vagy A4-es formátumra optimalizálja.

Image Removed

Bővebben
titleDashboard módosítások

Az admin belpési felületen (Dashboard) lévő üzenetek frissítése, módosítása, aktuaálizálása.

Tipp
titleKréta 2.74 verzió újdonságai (2019.05.24.)
Bővebben
titleElérhető a 2019/2020-as tanév az admin felületen

Az admin felületen elérhetővé vált a 2019/2020-as tanév, mint következő tanév.

Image Removed

A következő, 2019/2020-as tanévre váltva lehetővé vált az adminisztrációs rendszerben előkészíteni a következő tanévet. Átváltva a nem aktív tanévre a felület fejléce megváltozik, más színezést kap, hogy felhívja a figyelmet, hogy egy nem aktív tanévben dolgozik a felhasználó. Az egyes menüpontok bizonyos esetekben eltérhetnek az aktív tanévben megszokott menüelemektől, nem minden funkció érhető el természetesen a jövő évi felületeken.

Image Removed

Az "Altív tanév léptetés", azaz a tanév váltása a rendszerben a későbbiekben, augusztus során lesz majd elérhető.

Tipp
titleKréta 2.74 verzió újdonságai (2019.05.08.)
Bővebben
titleSzámonkérés előrejelzés

Az intézményi KRÉTA rendszerekben - a 2019. májusi frissítéstől - az adminisztrátori felületen bekapcsolható a Számonkérés bejelentés funkció, mely segítségével a pedagógusok előre bejelenthetnek számonkéréseket a tanulók számára. A rendszerben az intézmény beállíthatja, hogy egy napra mennyi és milyen típusú számonkérés előrejelzésére van lehetőség az intézményi szabályoknak megfelelően.

A számonkérés bejelentés funkcióinak részletes bemutatása:
Bővebben
titleTörzslap kötésmargó beállíthatóság

A Törzslap dokumentum generálásánál lehetőség van kiválasztani, hogy a rendszer az adatok elrendezésénél kötésmargó létrehozását is figyelembe vegye e.

A választási lehetőségek:

  • nincs kötésmargó
  • egyoldalas nyomtatáshoz készül a generált dokumentum, így csak a lapok bal oldalára kerül nagyobb hely a kötésmargó számára
  • kétoldalas nyomtatáshoz készül a generált dokumentum, így a lapokon felváltva jobb, majd bal oldalon szerepel a nagyobb hely a kötésmargó számára

Image Removed

Az így elkészült dokumentumok összehasonlítva:

Image Removed

Bővebben
titleÖsszevont osztályok esetében a Törzslapon a tanuló egyedileg megadott törzslapszáma jelenik meg

Abban az esetben, ha egy Összevont évfolyamú osztályban a tanulóknak egyedi évfolyamok kerültek beállításra, a tanulóknál megadott évfolyamokat fogja a rendszer a Törzslapokra generálni.

Bővebben
titleGenerálható/módosítható az egész osztály Törzslap/Napló sorszáma egy felületen

Az Osztályok adatlapot megnyitva új felület jelent meg, ahol lehetőség nyílik az adott osztály Törzslap/Naplósorszám csoportos módosítására.

Image Removed

A Naplósorszámok a táblázat felett található gomb megnyomásával automatikusan kitöltésre kerülnek, vagy a tanulóknál egyesével beállíthatóak, majd menthetőek.

Image Removed

A Törzslapszámok a táblázat felett található gomb megnyomásával automatikusan kitöltésre kerülnek, mely művelet előtt egy figyelmeztető ablak jelenik meg, mely tartalma:

"A törzslapszámok automatikus beállításával az idén osztályba sorolt tanulók alapján kerülnek kiosztásra a törzslapszámok, melyek formátuma és a korábbi években megadott adatok így felülírásra fognak kerülni. Így is végre kívánja hajtani az automatikus sorszámozást?"

A felhasználó döntésétől függően felülíródnak a korábbi adatok, vagy a mégsem gomb segítségével változtatás nélkül kiléphet a felületről.

Image Removed

Bővebben
titleMulasztási dokumentumok Igazolatlan óraszám szűrési lehetőség bővítése

A Mulasztási értesítő dokumentumok generálási felületei új, kiválasztható paraméterrel bővültek, mely során meghatározható, hogy a többi szempont szerint beállított dokumentumok generálásakor csak a beállított Igazolatlan óra értéket elérő tanulók számára készüljön el a dokumentum.

Image Removed

Image Removed

A kiválasztható értékek: 0, 1, 10, 20, 30, 50.

Image Removed

Bővebben
titleNapirendi felületen is lehetséges Óralátogatást rögzíteni

A Napirendi felületen felvitt foglalkozások is megjelennek már a Haladási napló / Óralátogatások felületen, és rögzíthetők hozzájuk információk.

Image Removed

Bővebben
titleBővítésre került a Tanulók tantárgyi és gyakorlati mulasztása dokumentum generálása

A generálás során beállítható, hogy a lekért adatok minden kijelölt osztály nyomtatványra külön vagy egy dokumentumba kerüljenek-e.

Image Removed

Bővebben
titleBővítésre került a Tanulók tanügyi adatai export táblázat

A Tanulók tanügyi adatai táblázatba bekerült az évfolyamjelölés, ami nem csak az osztály, hanem az Összevont osztályokba járó tanulók esetén a tanulók egyedi évfolyam megjelölését tartalmazza, azaz az egy osztályon belüli eltérő évfolyamok megjelennek a táblázatban.

Image Removed

Bővebben
titleÉrtesítők, törzslapok, bizonyítvány pótlapok előállításának egységesítése

Az Értesítők, törzslapok, bizonyítvány pótlapok előállítási felülete egységesítésre került, mindegyik felületen elérhető minden funkció, ami az adott dokumentumtípus egyes verzióiban volt csak eddig használható.

Bővebben
titleTöbb Adatszótár módosításra került a fenntartó kérésnek megfelelően

A fenntartó(k) kérésének és a folyamatban lévő fejlesztések érdekében több adatszótár módosításra került, új adatszótárak kerültek a rendszerbe.

Bővebben
titleÉvközi jegyek export

Az e-Napló menüpont Értékelések listája menüpontban megjelent egy újfajta beépített, előre definiált export típus, mely az Évközi jegyeket tartalmazza.

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleBővítésre került a Csoportok tanulóinak exportja táblázat

A Nyilvántartás menüpont Csoportok felületen, az Exportálási lehetőségek között megjelenő Csoportba járó tanulók típus táblázata bővítésre került.

Image Removed

Az elkészülő Excel táblázat tartalmazza már a tanulók Osztályának megnevezését is.

Image Removed

Bővebben
titleElírások javítása

Több felületen javításra kerültek az elírások, elgépelések.

Bővebben
titleTerem vizsga-befogadóképesség pontosítása

A terem tulajdonságoknál megadott vizsga-befogadóképesség érték exportokban/riportokban való megjelenítésre/pontosításra kerültek.

Tipp
titleKréta 2.73 verzió újdonságai (2019.04.03.)
Bővebben
titleOsztály adatok bővítése

A Nyilvántartás / Osztályok menüpontban elérhető Osztály adatlap bővítésre került.

Az e-Ügyintézési folyamatok kialakítása során szükségessé váló információk rögzíthetőségének érdekében több új mező került be a beállítási lehetőségek közé:

  • Szülői munkaközösség képviselő
    • az osztályba járó tanulók rögzített gondviselői közül lehet választani a legördíthető menüben
  • Szülői munkaközösség képviselő helyettes
    • az osztályba járó tanulók rögzített gondviselői közül lehet választani a legördíthető menüben
  • Osztálypénz bankszámlaszáma
    • szabad szöveges értékkel kitölthető információs mező
  • Osztálypénz bankszámlaszám kedvezményezett
    • szabad szöveges értékkel kitölthető információs mező

Image Removed

Bővebben
titleTanulói megjegyzés rovat bővítése

A Tanulói adatlapon található megjegyzés rovat 2000 karakterre történő bővítése felhasználói kérések alapján.

Bővebben
titleEgyedi nap kezelésének módosítása

Jelölőnégyzet segítségével van lehetőség egyedi nap esetén az adott napi órák helyett üres napi órarendet beállítani, és az egyedi órákat rögzíteni.

Image Removed

Az egyedi nap törlésének esetén van arra lehetőség, hogy a felhasználó szabályozza, hogy az egyedi napra külön felvett órarendi elemeket a rendszer törölje/ne törölje.

Image Removed

Bővebben
titleÜzenőfüzet dokumentum generálás kibővítése

A Dokumentum / Értesítők, törzslap, bizonyítvány szekcióban található Üzenőfüzet értékelőlap dokumentum generálásának kibővítése új választható lehetőségekkel:

  • Osztály választása után, azon belül van lehetőség az osztály csak kijelölt tanulóinak generálni dokumentumot
  • Minden kijelölt tanulói nyomtatvány külön vagy egy dokumentumba kerüljön

Image Removed

Bővebben
titleDokumentumok módosítása

A Dokumentumok / Tanulók szekcióban található dokumentumok módosítása.

Bővebben
titleÉrtékelések export file bővítése

Az e-Napló menüpont Értékelések listája pontjában elérhető Évközi jegyek export file oszlopainak bővítése felhasználó kéréseknek megfelelően

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleMulasztási értesítő dokumentum generálás kibővítése

A Dokumentum / Igazolások, mulasztási értesítők szekcióban található Mulasztási értesítő dokumentumok generálásának kibővítése új választható lehetőségekkel:

  • Osztály választása után, azon belül van lehetőség az osztály csak kijelölt tanulóinak generálni dokumentumot
  • Minden kijelölt tanulói nyomtatvány külön vagy egy dokumentumba kerüljön

Image Removed

Bővebben
titleFejléc átrendezés

A megjelenő új funkciók és modulok miatt átrendezésre került a felület fejléce.

A felhasználó neve mellé felkerült az e-Learning menüpont:

Image Removed

Külön menüpontban érhető el az e-Ügyintézés menüpont:

Image Removed

Bővebben
titleNapirendi foglalkozásokból is generálható órarend pdf dokumentum

Nem csak Órarendi, hanem Napirendi vagy Minden foglalkozást tartalmazó órarend is generálható PDF dokumentumba a Dokumentumok / Órarendek szekcióban:

Image Removed

Bővebben
titleKövetkező Online Workshop időpontja

2019.05.30-án 16:00-tól online workshopot tartunk, amelyet a KRÉTA YouTube oldalán lehet majd követni. Az online workshopon egy élő videó közvetítés keretében járjuk körbe az év végével kapcsolatos adminisztrációs feladatokat és beállításokat, valamint az ezekkel kapcsolatosan felmerülő gyakori kérdéseket. A közvetítés eléréséhez szükséges hivatkozást a tudásbázis oldalunkon tesszük közzé.

Image Removed

Bővebben
titleOM kód és Intézmény név szerkeszthetőségének tiltása

Fenntartói kérésre az Nyilvántartás / Intézmény menüpontban az OM kód és Intézmény név az intézményi KRÉTA felületről már nem szerkeszthető, annak módosítására a Központi KRÉTA felületről a fenntartónak van jogosultsága és lehetősége.

Image Removed

Bővebben
titleKorábbi frissítések megjelenítése
Oldal szerepeltetéseA KRÉTA rendszer frissítéseinek archívumA KRÉTA rendszer frissítéseinek archívum
HTML
<div class="fb-page fb_iframe_widget" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true" data-show-posts="false" fb-xfbml-state="rendered" fb-iframe-plugin-query="adapt_container_width=true&app_id=&container_width=432&hide_cover=false&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fneptunkreta&locale=hu_HU&sdk=joey&show_facepile=true&show_posts=false&small_header=false"><span style="vertical-align: bottom; width: 340px; height: 214px;"><iframe name="f36c75282e4b4" width="1000px" height="1000px" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" scrolling="no" allow="encrypted-media" title="fb:page Facebook Social Plugin" src="https://www.facebook.com/v2.5/plugins/page.php?adapt_container_width=true&app_id=&channel=https%3A%2F%2Fstaticxx.facebook.com%2Fconnect%2Fxd_arbiter%2Fr%2Fd_vbiawPdxB.js%3Fversion%3D44%23cb%3Df32a020cf975ee%26domain%3Dtudasbazis.ekreta.hu%26origin%3Dhttps%253A%252F%252Ftudasbazis.ekreta.hu%252Ff1932489ca04018%26relation%3Dparent.parent&container_width=432&hide_cover=false&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fneptunkreta&locale=hu_HU&sdk=joey&show_facepile=true&show_posts=false&small_header=false" style="border: none; visibility: visible; width: 340px; height: 214px;" class=""></iframe></span></div>

Negyedéves tájékoztató

Információ

2019. 2. szám - július

2019. 1. szám - április

Sajtómegjelenések

Információ
titleKRÉTA sajtómegjelenések

TECHNIKAI ÚJÍTÁS AZ ISKOLÁKBAN: FORRÓDRÓTON A TANÁROK ÉS A SZÜLŐK
tv2.hu

KRÉTA rendszer fejlesztése 16.55-től
Mediaklikk

Ügyfélkapun keresztül is intézhető lesz a beíratkozás a köznevelési intézményekbe
Magyar Hiírlap

Beíratkozás, felmentés, igazolás - tovább fejlesztik a KRÉTÁ
Vörösmarty Rádió

Informatikai fejlesztés a közoktatásban
IT cafe

Bővebben
titleTovábbi sajtómegjelenések

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
M1 Híradó

KRÉTA rendszer fejlesztése 17:52-től
M1 Híradó

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
Duna TV

KRÉTA rendezvény az Agrárminisztérium fenntartásában működő szakképző intézmények képviselőinek
KRÉTA tájékoztató nap a Herman Ottó Konferencia Központban.

Innováció
Az Ózdi Városi Televízió videója az e-Ügyintézésről a Bolyky Tamás Általános Iskolában

Elektronikus ügyintézés
Az ozd.hu cikke a KRÉTA Elektronikus Ügyintézésről

Előbb otthon van a jegy, mint a gyerek!
A gyorplusz.hu cikke az elektronikus naplóról

Sikeres az iskolák digitális átállása
Az ORIGO cikke

KRÉTA-rendszer: vegyes az e-napló fogadtatása
A HIR-TV cikke (videóval)

Sikeres a digitális átállás
A Magyar Idők cikke a KRÉTA rendszerről

Olvasóink többsége hisz az elektronikus naplóban
Békés megyei hírportál cikke

Olvasóink hasznosnak tartják az elektronikus naplót
A nool.hu cikke

Dorogházán is tudják már: eltitkolhatatlanná válnak a rossz jegyek
A Nógrád megyei hírportál cikke

Szakmai útmutatók

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage RemovedFelhasználói útmutató az Alapfokú Művészetoktatási Intézmények (AMI) adminisztrációjának támogatásáraImage Removed

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed aSc - órarend importálási segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed TTF importálása az aSc programból  

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Diákolimpiai jelentkezés segédlet

Image RemovedSzakmai útmutatók a Klebelsberg Központ intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Tanévváltási Segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Végzettségek kezelése 

Image Removed Szakmai útmutatók az NSZFH intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Tanévkezdési Segédlet 

Image Removed Szakmai útmutatók az Agrárminisztérium intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Tanévkezdési Segédlet

Gyakran Ismételt Kérdések

Image Removed GYIK - Tanévváltással kapcsolatos kérdések 

Image Removed GYIK - Évzárással kapcsolatos kérdések 

Image Removed GYIK - Adminisztrációs rendszer

Image Removed GYIK - Elektronikus napló

Image Removed GYIK - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás

Image Removed Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához

Gyors Áttekintő Segédletek

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed aSc órarend importálási útmutató

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Adatszolgáltatás modul

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Pedagógus IKT kompetecia

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Elektronikus napló

Tipp
titleElérhető a Pedagógus Applikáció

Az első, úgynevezett Publikus Béta verzióban ingyenesen elérhető a Google Play áruházban és az App Storeban a Pedagógusok számára, telefonokra fejlesztett e-Napló alkalmazás. Az előző tanévben is már elérhető KRÉTA Ellenőrző Mobil Applikáció leírása, valamint a használatáról készült videók a Tanári alkalmazás leírásával és videójával bővültek a Tudásbázisban.

Image Removed

e-Learning 

Image Removed"Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz" című akkreditált képzés

Image Removed"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés 

Bemutatók, iskolai segédletek

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed KRÉTA áttekintés

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed KRÉTA-ESL modul bemutatása

KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Intézményi Ügyiratkezelői segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Poszeidon webes felhasználói dokumentáció

Sablonok, mintafájlok

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tanmenet sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Órarend mintafájl - Excel importáláshoz

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Órarend mintafájl - Excel importáláshoz, érvényességi idővel

KRÉTA Konferencia 2019

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed KRÉTA e-Ügyintézés moduljának bemutatása - Rabata József fejlesztési vezető (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed KRÉTA ESL modul szerepe a korai lemorzsolódás csökkentésében - Szabó László oktatási igazgató (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed KRÉTA OpenBoard kezelő bemutatása - Mécsei Dániel terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed KRÉTA Poszeidon iktatási rendszer használata - Kazi Virág terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

Tankerületi Konferenciák 2019 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed KAFEE projekt áttekintése - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed A 2019-es általános iskolai beiratkozás a KRÉTA rendszerben  - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed Tantárgyfelosztás adatainak adminisztrálása - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed Az e-Ügyintézés PILOT projekt tapasztalatai, intézményi szemmel - Dr. Neizer Zita intézményvezető-helyettes (Szinyei Merse Pál Gimnázium) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed Az e-Ügyintézés gyakorlati tapasztalatai - Dobránszky Sándor  Intézményvezető-helyettes (Debreceni Ady Endre Gimnázium) előadása

Minőségbiztosítás

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2019.03.01-2019.07.30Image Removed

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed  Matematikaérettségire felkészítő e-learning kurzus, módszertani pedagógus-továbbképzés című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2018.09.01-2019.02.28 

GINOP 6.2.3

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls iconImage Removed GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed IKT Segédlet 

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Eszköz specifikáció javaslat 

Archívum

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed Intézményi bemutató

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed KRÉTA konferencia 2018 bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása

Livesearch
sizelarge
additionalpage excerpt
placeholderMegoldás keresése
typepage


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

A kétfaktoros azonosítás bevezetése a KRÉTA rendszerben.

  

A KRÉTA rendszerekben bevezetésre kerül a kétfaktoros azonosítás kötelezősége az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználók részére. A kétfaktoros azonosítás egy biztonsági beállítás, amely segít a felhasználói fiók megóvásában azáltal, hogy a jelszó mellett még egy második védelmi vonal is védi a fiókot, amelyet egy telefonra letölthető hitelesítő alkalmazás biztosít.

A funkcióról részletes útmutatót ide kattintva olvashatnak ill. nézhetik meg a kétfaktoros azonosítás beállításáról szóló videónkat, valamint visszanézhetik a  KRÉTA kétfaktoros azonosítás (2FA) bekapcsolása és használatának bemutatása című élő adásunkat is. 

A KRÉTA rendszer használata során a kétfaktoros azonosítás (2FA) beállítása jelentősen megerősíti a felhasználói fiókok biztonságát. A kétfaktoros azonosítás egy további biztonsági réteget jelent, amely megköveteli a felhasználóktól, hogy az ismert jelszavuk mellett egy második faktort is használjanak a bejelentkezés során, például egy  autentikátor alkalmazás által generált kódot.

A KRÉTA rendszerekben az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználóknak kötelező, minden további jogkörrel rendelkező felhasználónak pedig javasolt, hogy - saját fiókjának biztonsága érdekében - kapcsolja be magának a kétfaktoros azonosítást, amely funkció minden KRÉTA felhasználónak elérhető. 

 

Állapot
colourRed
titlefenntartó
 
Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
  
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

fKRÉTA rendszer on-line bemutatói

Tisztelt Felhasználóink!

KRÉTA YouTube csatornáján keresztül visszanézhetők az fKRÉTA rendszerrel kapcsolatos általános bemutatónk, valamint az fKRÉTA honlap integráció és elektronikus jelentkezés című workshopjaink videófelvétele. 

Az fKRÉTA általános bemutató workshopja a rendszer átfogó bemutatója, kiterjed a Light és PRO verzió funkcionalitására is. Az élő bemutató tartalmazza a résztvevői kérdésekre adott válaszokat is.

Az fKRÉTA honlap integráció és elektronikus jelentkezés című workshop az fKRÉTA felnőttképzés menedzsment rendszer honlap integrációs és elektronikus jelentkezési funkcióit mutatjuk be. A bemutató előadásról készült videofelvétel itt is tartalmazza a résztvevői kérdéseket

Állapot
colourRed
titlefKRÉTA
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

KRÉTA rendszer bevezető oktatások on-line bemutatói

Tisztelt Intézményvezetők, Pedagógusok!

A gördülékenyebb tanévkezdés érdekében - a korábbi évekhez hasonlóan - szeretnénk segíteni az intézmények felhasználóit, hogy minél jobban megismerhessék a KRÉTA rendszert, szoftvermoduljait és funkcióit. Ennek érdekében on-line előadásainkon ill. workshopokon mutatjuk be a KRÉTA rendszert és új moduljait, valamint részletesen megismerkedhetnek olyan funkciókkal, gyakorlati példákon keresztül bemutatva, amelyek megkönnyíthetik munkájukat. 

Az előadásokat a KRÉTA YouTube csatornáján keresztül lehet megtekinteni! A feliratkozáshoz ill. az előadás megtekintéséhez kattintson az előadás címére, továbbá a linkre kattintva lehetőségük van visszanézni a korábbi adásainkat is. 

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

Tájékoztató az oviKRÉTA rendszerről

Kedves Kollégák!

Ezúton is köszönjük, akik részt vettek az oviKRÉTA tájékoztatóján! Akiknek nem volt lehetőségük becsatlakozni az élő adásban, azok számára ide kattintva érhető el a KRÉTA Videótárba az oviKRÉTA alkalmazás júliusi intézményi bemutató videója. 

Az alábbiakban összefoglaljuk a leggyakrabban feltett kérdésekre adott válaszokat az oviKRÉTA rendszerrel kapcsolatosan.

  • Az oviKRÉTA alkalmazás az intézmények számára térítésmentesen vehető igénybe. A használatához szükséges internetelérést és eszközt (laptop vagy számítógép) a felhasználóknak kell biztosítania;

  • Gyermek- és csoportnaplók generálhatók, melyekhez dokumentumok csatolhatók;

  • Az oviKRÉTA alkalmazás bejelentkezéshez szükséges regisztrációról e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni augusztus második felében. A regisztrációt részletes leírással és bemutató videóval támogatjuk;

  • A képzések pontos időpontjáról, jelentkezés módjáról augusztusban, e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni;

  • Az oviKRÉTA szeptember hónaptól elérhető lesz az intézmények számára;

  • A szülői felületek később kerülnek bevezetésre, így induláskor a szülőknek nem lesz közvetlen oviKRÉTA hozzáférése;

  • Az oviKRÉTA alkalmazás folyamatos fejlesztés alatt áll, hogy a felhasználók igényeit minél szélesebb körben, magasszintű minőségben tudjuk kiszolgálni;

  • Az oviKRÉTA-val kapcsolatos legfrissebb információkat a KRÉTA Tudásbázis oldalunkon is megosztjuk: https://tudasbazis.ekreta.hu/ Kérjük kísérjék figyelemmel!

Kérjük, hogy a bemutató videó linkjét továbbítsák tagintézményeik számára is.

Üdvözlettel,

oviKRÉTA csapat

 

Állapot
colourGreen
titleOVIKRÉTA
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

KRÉTA modulok és funkciók on-line bemutatói

Tisztelt Pedagógusok!

A tanév vége felé közeledve szeretnénk, hogy minél jobban megismerhessék a KRÉTA rendszer újdonságait, az új szoftvermodulokat és funkciókat. Ennek érdekében májustól kezdve heti rendszerességű on-line előadásainkon ill. workshopokon bemutatjuk a KRÉTA rendszer új moduljait, valamint részletesen megismerkedhetnek olyan funkciókkal, amelyek megkönnyíthetik munkájukat és gyakorlati példákon keresztül mutatjuk be a használatukat.

A bemutatók az alábbi linkre kattintva visszanézhetők: 

2023. május 3. 14:00 óra: Az IFM modul bemutatása, a nyelvi feladatok kiadása, kezelése és értékelése az IFM DKT felületén 

2023. május 17. 14.00 óra: A szakképzésben és a köznevelésben használható e-learning feladatok bemutatása, a feladatok kiadása és értékelése

2023. május 24. 14.00 óra: A KRÉTA használata során felmerülő leggyakoribb kérdések és válaszok

2023. május 31. 14.00 óra: A Duális modullal kapcsolatos kérdések és jó gyakorlatok bemutatása a szakképző intézményeknek

2023. június 7. 14.00 óra: Az év végi teendők a KRÉTA Adminisztrációs rendszerben

2023. június 14. 14.00 óra: A DKT Tananyagtár bemutatása, a KRÉTA rendszerbe importálható tanmenetek és egyéb segédletek ismertetése

2023. június 21. 14.00 óra: A KRÉTA kétfaktoros azonosítás (2FA) bekapcsolása és használatának bemutatása

Az előadásokat a KRÉTA YouTube csatornáján keresztül lehet majd élőben követni! A feliratkozáshoz ill. az élő adás megtekintéséhez kattintson az előadás címére, továbbá a linkre kattintva lehetőségük van visszanézni a korábbi adásainkat is. 

 

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA TESZEK modul 

KRÉTA TESZEK Modul a "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projekt nyilvántartási és karbantartási folyamatainak informatikai támogatását biztosító szoftvermodul  bemutatása a fenntartók, intézmények, tanárok és szülők részére.

Állapot
colourRed
titlefenntartó
 
Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
  


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

  

Tisztelt Felhasználóink!

A hétköznapi életben nagyon sok információbiztonsági kihívással találkozunk a XXI. században. Egyre komplexebb a rendszerek használata, egyre nagyobb odafigyelést igényelnek saját adataink védelme érdekében. Az elmúlt időszakban újra megjelentek az adathalász alkalmazások (szoftverek), melyeket e-mailben és más csatornákon terjesztenek az adathalászok. 

Mi is az adathalászat?

Amikor egy olyan program települ a felhasználó gépére – a felhasználó közreműködésével (pl. rákattint egy linkre, futtat egy „.exe” kiterjesztésű file-t) –, mely az aktuális vagy a böngészőben tárolt felhasználóneveket és jelszavakat, illetve a billentyűzeten begépelt karaktereket küldi el az adathalászoknak. Ez ellen egyféleképpen lehet hatékonyan védekezni, mégpedig úgy, hogy nem kattintunk rá semmilyen ismeretlen helyről származó linkre, nem telepítünk ismeretlen helyről származó alkalmazást. Fontos kiemelni, hogy sok esetben a linkek és a csatolt file-ok ismerőstől érkeznek. Ez azt jelenti, hogy az adathalászok bejutottak a küldő (felhasználó) fiókjába, valahogy megszerezték a felhasználó nevét és jelszavát, így az ő nevében küldenek üzenetet/levelet. Ezért a sokszor ismerőstől érkező üzenet/levél esetében is éljünk a gyanúval, hogy fertőzött link/állomány érkezett hozzánk üzenetben.

Melyek a tipikus árulkodó jelek?

Gyakran olyan a link, ami egy file-ra mutat, aminek a kiterjesztése „.exe”, vagy tömörített állományban található ez meg! Ugyan ez igaz, csatolt file esetében is! Többször a levél helyesírása, nyelvezete, megfogalmazása is utalhat akár külföldi támadó automatikusan gépi úton lefordított üzenetére.  Az elmúlt napokban az Ön iskolájában is feltűnhettek effajta adathalász üzenetek/levelek. Kérjük, minden ilyen esetben nagyon figyelmesen és nagy körültekintéssel járjon el az ilyen üzenetekben található link vagy csatolmány megnyitásával. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a „.doc”, „.docx”, … állományok a mai tudásunk szerint biztonságosak. Sok esetben úgy küldik a file nevét, „.doc.exe”. Ilyen esetekben a legutolsó tag a mérvadó, azaz az „”.exe” kiterjesztés.

Sajnálatos módon több felhasználó is felelőtlen módon tárolja a felhasználóneveit vagy jelszavait. Megadja on-line fórumokon, más web-es alkalmazások esetén ugyanazt a felhasználónevet és jelszót használja, mint a levelezésében, így az adathalászok, ha egy helyre bejutnak, akkor onnan kezdve végig tudnak menni az adott felhasználó összes belépésén. Augusztusban értesültünk róla egy szülői bejelentés alapján, hogy egy gyermek postafiókját feltörték illetéktelenek, így megszerezték a diák KRÉTA belépési adatait, oda beléptek és onnan üzeneteket küldtek – a KRÉTA-n keresztül – a pedagógusoknak.

Ez nem azt jelenti, hogy a KRÉTA rendszert feltörték, hanem azt jelenti, hogy a felhasználó nem volt elég gondos, és mások megszerezték a belépési adatait!

Mi a teendő?

A fentiek értelmében felhívjuk a figyelmét mindenkinek, aki az elmúlt napokban az előző bekezdésekben leírt üzenetet és linket kapott, és azt meg is nyitotta, a gépére nagy valószínűséggel ilyen kártékony program települt. Abban az esetben, ha a kártékony program települt, a felhasználói neve, illetve a jelszava korrumpálódott (gmail, facebook, stb, …). Így kérjük, amíg a gépéről nem távolították el a kártékony programot, addig ne használja azt a számítógépet! 

Legjobb tudásunk szerint a biztos megoldás ilyenkor a számítógép újra telepítése. Szeretnénk hangsúlyozni, amíg nem tisztítják meg a megfertőződött gépet, addig a KRÉTA rendszerben új jelszó generálása nem oldja meg a problémát, hiszen az adathalászok újra megszerzik a módosított jelszót, ha a korrumpálódott gépről jelentkezik be a rendszerbe. Megoldás, ha a felhasználó az új jelszóval csak más számítógépről lép be, mert így az adathalászok nem kapják meg a módosított jelszavát.

Hogyan tájékozódhatok az felhasználói fiókom további biztonságáról? 

Kérjük nézzék meg az Általános információbiztonság oldalunkon található tájékoztatóinkat, amelyben a felhasználói fiókok védelméről és az általános jelszóbiztonságról találhatnak hasznos információkat!  A jövőben az Educational Development Informatikai Zrt hozzáférhetővé fogja tenni az informatikai biztonsági alapismeretek eLearning tananyagát, mely reméljük segít az informatikai biztonsági tudatosság fejlesztésében.

Köszönjük együttműködésüket!

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA



Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást

  

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz. 

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló,

  • csoportnapló,

  • egyéb foglalkozási napló,

  • órarend,

  • tantárgyfelosztás,

  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket.

A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.

Ismerkedjen meg a KRÉTA  Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer különböző programjaival és szoftvermoduljaival!

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA



Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1


HTML
<div id="fb-root"></div>
<script async defer crossorigin="anonymous" src="https://connect.facebook.net/hu_HU/sdk.js#xfbml=1&version=v9.0" nonce="i5r1olzp"></script>
<div class="fb-page" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta/" data-tabs="" data-width="500px" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true"><blockquote cite="https://www.facebook.com/neptunkreta/" class="fb-xfbml-parse-ignore"><a href="https://www.facebook.com/neptunkreta/">KRÉTA Iskolai Alaprendszer</a></blockquote></div>



Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=WP9C7UkgE-A

Általános Iskolai Beiratkozás

  

A KRÉTA (Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer) e-Ügyintézés moduljában a 2024-es tanévű általános iskolai beiratkozás folyamatát bemutató oktatóvideó.

 Beiratkozás Általános Iskolába / Szülői tájékoztató 2024

KRÉTA / Beiskolázás Modul Felhasználói útmutató 2024

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameDuális modul alkalmazása útmutató_1201.pdf

KRÉTA Duális Modul segédlet

Letölthető a KRÉTA Duális Modul áttekintő segédlete, amely összefoglalja azokat a feladatokat és funkciókat amelyek a duális képzés adminisztrálásához szükségesek az intézmények és a vállalkozások részére. 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

Közigazgatási ismeretek tantárgy

Dr. Csóka Gabriella, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, ÁNTK, mesteroktató előadása a  közigazgatási ismeretek választható tantárgy  bemutatásáról.

HTML
 <iframe width="100%" height="220" src=https://ludovikawebinar.uni-nke.hu/recordings/embed/930?key=aVJVjEqRlEyN frameborder="0" allowfullscreen="true"></iframe>



Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

A KRÉTA naptár 2023/2024

Letölthető a KRÉTA 2023/2024-es tanévű naptár, és háttérkép digitális formátumban. 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=-eubhxWlzak

A KRÉTA POSZEIDON modul bemutatása

  

A 2023. november 15-én, 14.00 órakor kezdődő online előadáson megismerkedhetnek a KRÉTA POSZEIDON iktatórendszer használatával, a KRÉTÁ-ból történő automatikus iktatási lehetőségekkel, továbbá a papír alapú iktatás elektronizálásának lehetőségeivel is. 

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

A KRÉTA használata VPN szolgáltatón keresztül

  

A KRÉTA rendszer jelenleg kizárólag magyarországi IP címről érhető el, ezért ide kattintva részletes leírást adunk arról, hogy magyarországi VPN szolgáltatón keresztül hogyan érhető el külföldről is a KRÉTA alkalmazás. 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
  
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=2aUJbtgcHzM

Az IFM tanári használatának gyakorlati módszerei

  

A 2023. október 25-én, 14.00 órakor kezdődő online előadás első részében megmutatjuk, hogy a nem nyelvtanárok miként tanulhatnak angolul és németül az IFM-ben, majd bemutatásra kerül az erre a tanévre kialakított új szűrési lehetőség, melynek segítségével az angoltanárok a Nemzeti Alaptanterv által évfolyamonként meghatározott témakörök szerint (is) tudnak válogatni az IFM leckecsomagjai között.

Állapot
colourGreen
titleTanár
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameDiakjogi_tudor2021.pdf

Diákjogi tudor

Az Országos Diákparlament ajánlásának eleget téve, örömmel adjuk közre a hatályos jogszabályoknak megfelelően átdogozott Diákjogi Tudort, amely pedagógusok, diákok és jogászok bevonásával készült. 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameUtmutato_szakkepzesi_osztondij2023.pdf

Tájékoztató szakképző intézmények részére az
ösztöndíj rendszer használatához

  

A szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény (a továbbiakban: Szkt.) 59. § (1) bekezdése alapján a tanuló ahhoz a szakmai oktatáshoz kapcsolódóan, amelyben ingyenes vesz részt a) az első szakmai megszerzésével összefüggésben aa)- a szakirányú oktatásban szakképzési munkaszerződéssel részt vevő tanuló kivételével – ösztöndíjra jogosult. 

Az ösztöndíj rendszer 2023/2024 tanévű szabályairól a fenti útmutató ad részletes tájékoztatást. 

 

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameTanév rendjétől eltérő képzések.pdf

A tanév rendjétől eltérő képzések kezelése a KRÉTA rendszerben

  

A KRÉTA rendszerben - néhány korlátozás figyelembevételével - az intézményeknek lehetőségük van a tanév rendjétől eltérő képzések kezelésére is. 

A letölthető Gyors Áttekintő Segédletünkben (GYÁS) bemutatjuk, hogy milyen alapvető műveleteket kell végrehajtania a felhasználóknak, ha a tanév rendjétől eltérő módon akarja kezelni a képzéseit.

 

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameKRETA_Negyedeves tajekoztato_23_május_v2.1.pdf

Megjelent a KRÉTA Negyedéves tájékoztató 10. száma 

  

Letölthető a KRÉTA Negyedéves Tájékoztató legújabb száma, amelyben ismét tájékoztatjuk felhasználóinkat a KRÉTA rendszer újdonságairól. 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA Duális Modul Tudásbázis

  

Elérhető a KRÉTA Duális Modul Tudásbázis, ahol az intézményi KRÉTA adminisztrátorok, a duális képzőhelyi adminisztrátorok ill. a duális oktatók kaphatnak segítséget a rendszer használatához.

A KRÉTA Duális Modul Tudásbázis oldalain hasznos, gyakorlati tanácsokat is olvashatnak a programfunkciók kezeléséről, a duális csoportok és oktatók felviteléről, az összerendelések és órarendek létrehozásáról is. 

 

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Digitális Kollaborációs Tér

A KRÉTA Digitális Kollaborációs tér - rövidítve DKT - egy olyan digitális tanulástámogató komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb oktatási szoftverek használatát. 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Idegennyelvi Felkészítő modul

A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul (KRÉTA-IFM) az angol nyelv fejlesztését teszi lehetővé, egyéni tanulásként támogató eszközként, mely egy innovatív felületen, játékos, érdekes feladatok segítségével biztosítja a tanulók nyelvi kompetenciájának hatékony fejlődését. 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák
 
Állapot
colourRed
titlefenntartó


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Szakmai útmutatók letöltése

A tudásbázisban ide kattintva elérhetők a köznevelési ill. a szakképzési intézmények részére készített legújabb szakmai útmutatók.

Az archívumban a korábbi tanévek szakmai útmutatóit, leírásait is megtalálhatja ha szüksége van rá. 

Állapot
colourGreen
titlee-ügyintézés
 
Állapot
colourBlue
titleKRÉTA
 
Állapot
subtletrue
colourYellow
titlePOSZEIDON


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Lázár Ervin Program modul

  

Az KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul! Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el.

LEP modul, Intézményi adminisztrátori felület

LEP modul, intézményi adminisztrátori felület - videó

LEP intézményi napló felület

LEP modul, intézményi napló felület - videó

LEP modul, intézményi elektronikus ellenőrző felület

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=FokaSal_tn4

A KRÉTA online nevelőtestületi oktatás

  

Az elő videóban bemutatásra kerül a KRÉTA Elektronikus napló tanári, osztályfőnöki funkciói az újonnan csatlakozott intézmények nevelőtestületei részére.

Az adásban megmutatjuk, hogy hogyan lehet a tanórákat, foglalkozásokat beírni az e-naplóba, jegyeket, szöveges vagy százalékos értékeléseket rögzíteni, továbbá kitérünk az osztályfőnöki és egyéb feladatok bemutatására is. 

Állapot
colourGreen
titleTanár


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=VOZL_0FAq4Q

KRÉTA online adminisztrátori oktatás 

  

Az élő közvetítésben a KRÉTA rendszerhez újonnan csatlakozott intézmények részére bemutatjuk azokat a funkciókat, amelyekkel kezelhetők a KRÉTA rendszer adminisztrációs feladatai.

Az adásban ismertetésre kerülnek az osztályok, csoportok létrehozása, a diákok és alkalmazottak felvitele, a tanulmányi rendszer adatainak szerkesztése, továbbá a tantárgyfelosztás, órarend, helyettesítések elkészítése, valamint a dokumentumok előállítása is.  

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés