A különböző csoportmunka és kollaborációs szoftverek használata során időigényes feladatot jelent az iskolamenedzsment rész kialakítása ezekben a programokban. Az ilyen alkalmazások hatékony használatához fel kell tölteni a tanárok, a diákok, az osztályok, a csoportok, és a tantárgyak adatait, meg kell adni az osztályok és csoportok tanulóit, valamint a tantárgyfelosztást és az órarendet is, továbbá gondoskodni kell ezek naprakészen tartásáról is. A feladatok értékeléseit külön be kell rögzíteni a KRÉTA rendszerbe, hogy a tanulók és szüleik láthassák az eredményeket.
A fentiekkel ellentétben a Digitális Kollaborációs Tér a KRÉTA rendszer integrált moduljaként működik, a használatához nem szükséges semmilyen további adatfeltöltést elvégezni! A DKT program a KRÉTÁ-ban tárolt összes szükséges adatot átveszi, a tanév közbeni változásokat automatikusan követi, továbbá képes arra is, hogy a DKT-ban megadott adatokat (pl. értékeléseket, házi feladatokat) automatikusan beírja a KRÉTA rendszerbe is!
A Kollaborációs Térből elérhető a Digitális óra funkció is, amely segítségével egyszerűen lehet on-line órákat, konzultációkat tartani hang és videó kapcsolattal is.