Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Mi a különbség a csökkentett és a bővített gondviselői jogosultság között?

A KRÉTA v2.62 verziótól kezdve lehetőség van a szülői felületen egy előzetes - csökkentett jogosultsággal rendelkező - regisztráció elkészítésére, abban az esetben ha a gondviselő hozzáférése még nincs rögzítve a programban. A gondviselői regisztrációval a szülők saját maguk is megadhatják a saját adataikat, így a KRÉTA Adminisztrátori felületen - az adatok ellenőrzése után - csak egy jóváhagyás szükséges. Amennyiben a gondviselők a rendszerben még nincsenek regisztrálva, vagy a kérelem során nem azokat az adatokat adják meg, amiket a rendszer tartalmaz, akkor egy úgynevezett csökkentett jogosultságú felhasználót hoz létre a rendszer, amelyet bármelyik adminisztrátor, vagy a tanuló osztályfőnöke kezelhet, aktív, teljes jogú Gondviselővé tehet, vagy akár el is utasíthat, helyes adatok megadása esetében pedig a Gondviselő korábbi jelszavát a rendszer lecseréli, és megküldi az új jelszót a Gondviselő számára.

Gondviselői jelszó generálása

A fentiekben leírt új verziótól kezdve a Gondviselői hozzáférés generálása funkció is megváltozott, a GDPR és egyéb IT biztonsági okokból a Gondviselői jelszó generálás funkció a felhasználói beállításokból kikerült, és a "+Bővített Gondviselői Hozzáférés Generálás" címszó alatt egy gombbal kezdeményezhető a Nyilvántartás/Tanulók felületen akár az összes, akár kijelölt tanulók részére.

Gondviselői jelszó igénylése

A belépési felületen megjelenő "Gondviselői jelszó igénylése" funkció, ami egy csökkentett jogosultságú gondviselői előregisztrációs lehetőséget biztosít, a "Nyilvántartás / Testreszabás "- Adatkezelési beállításai között ki és bekapcsolható.

A szülői regisztrációnál az alábbi adatokat kell megadni:

A regisztráció során megadott adatok függvényében a program az alábbi műveleteket hajtja végre: 

  1. Ha az oktatási azonosítót rosszul adja meg a felhasználó, akkor az azonosítás sikertelen, erről a felhasználó tájékoztatást kap. 
  2. A szülői regisztráció esetében a szülő - csökkentett hozzáférési jogosultságot kap abban az esetben ha a tanuló oktatási azonosítója szerepel a rendszerben. A csökkentett gondviselői jogosultsággal személyes adatokhoz nem lehetséges hozzáférni. 
  3. Abban az esetben ha az oktatási azonosító, a szülő neve és a KRÉTA rendszerben tárolt e-mail címe egyezik, akkor a rendszer automatikusan kiküldi a felhasználó e-mail címére a gondviselő felhasználónevét és jelszavát. 

A rendszer az adatok megadása után egy nyomtatható PDF dokumentumot is generál az adatok egyeztetése céljából. 

A bővített gondviselői jogosultságok kezelése az Adminisztrátori rendszerben

A szülői regisztráció után a "Nyilvántartás-Tanulók" lapon a tanuló nevére kattintva a "Gondviselők" lapon találhatók a regisztrációt beküldő gondviselők listája. A jogosultsággal még nem rendelkező gondviselők esetében a "Bővített jogosultság" mező NEM étékre van beállítva. Amikor az adminisztrátor a „Bővített gondviselői jogosultság”-ra kattint, akkor azoknak a gondviselőknek akiknek csökkentett gondviselői joga volt, annak bővített gondviselői jogot ad a program. Abban az esetben ha bármelyik gondviselőnek már bővített jogosultsága volt korábban, akkor annak új jelszót fog generálni a szoftver. 

A képernyő jobb szélén található nyílra kattintva lehet

  • módosítani az adatokat;
  • beállítani a bővített jogosultságot;
  • törölni a hibás regisztrációt. 

A bővített jogosultság megadásával a szülőnek teljes jogosultsága lesz a tanuló adatainak megtekintéséhez. 

A "Belépési adatok kiküldése emailben"  opciót kiválasztva a program automatikusan levelet küld a gondviselő e-mail címére, és az abban lévő információk segítségével , megfelelő azonosítás után , -  a gondviselő a rendszerbe be tud majd lépni. 

Gondviselők belépési adatainak importálása

A gondviselői felhasználóneveket és jelszavakat az Importálások menüpontban a "Gondviselők belépési adatainak importálása" funkcióval is el lehet készíteni, ebben az esetben lehetőség van egyedi felhasználónevek (pl. e-mail címek) és jelszavak létrehozására is. Az így létrehozott felhasználóneveket és jelszavakat lehetőség van egy PDF dokumentumban előállítani ill. - amennyiben a rendszerben meg vannak adva a gondviselők email címei - e-mailben kiküldeni a gondviselőknek.