Összehasonlított verziók
Kulcs
- Beillesztett sor.
- Törölt sor.
- Formázás megváltoztatva.
Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!
A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA rendszer valamint a KRÉTA rendszerhez kapcsolódó további szoftvermodulok használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA különböző moduljainak rendszer valamennyi moduljának felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók, továbbá számos videó is segíti a felhasználókat.
title | Tudásbázis újdonságok |
---|
Megjelent a Klebelsberg Központhoz tartozó köznevelési intézmények Előzetes Tantárgyfelosztás 2018 szakmai útmutatója, amelyet ide kattintva tölthetnek le!
A tanév váltásával kapcsolatosan felmerülő gyakori kérdésekre adott válaszokat, ide kattintva érhetjük el a Tudásbázisban!
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
A 2017/18-as, mint még augusztus 31-ig tartó tanévet érintő Adatszolgáltatások érdekében, az admin felületen inaktiválásra került az “Aktív tanév váltása” menüpont. A menüpont újra aktiválása előreláthatóan augusztus második felében várható. Felhívjuk az Intézmények figyelmét a tanévváltással kapcsolatban, hogy nem visszavonható folyamat, a lezárt tanévben nincs lehetőség utólagos adatmódosításra! Az összes tanuló következő tanévi osztályba való léptetése után javasoljuk csak megtenni, beleértve például:
|
A Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) rovatunkban a tanév zárásával kapcsolatos kérdéseket válaszoltunk meg.
A szakmai útmutatók között elérhető a Klebelsberg Központhoz tartozó intézmények részére a végzettségek kezelésére vonatkozó szakmai útmutató.
Szoftverfrissítések, újdonságok
title | Kréta 2.59 verzió újdonságai (2018.06.27.) |
---|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az összefüggő szakmai gyakorlat kezeléséhez beállítható a Testreszabás menüpontban ennek időtartama, illetve, hogy a pedagógusok rögzíthessenek-e egyedileg foglalkozások ezen időszakban. Image Removed A megadott időintervallumban azon csoportok órái rögzíthetők és naplózhatók, melyek "Összefüggő szakmai gyakorlati csoport"-nak vannak jelölve. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az ESL adatszolgáltatást export funkcióval bővítettük, melynek eredményeként létrejövő Excel állományban azon tanulók neve és osztálya található meg, aki az adatszolgáltatásban kimutatásra kerültek. Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Idén lehetőség van a TTF importálására is az aSc órarendkészítő programból. Ehhez leírás is található a Szakmai útmutatók között. Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Csoportnaplók esetében is összegzésre kerülnek, az adott csoportban keletkezett mulasztásai a tanulóknak, és az osztálynaplóban megszokott módon tekinthetjük át őket a tanulók adatai között, táblázatos formában. A Csoportnaplók zárása is beállítható a paraméterezési felületen, melynek hatására egy plusz oldal kerül a napló végére, jelezve a csoportban megtartott órák számát. Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az Osztályok és Csoportok menüpontban megadható az érintett osztály vagy csoport várható létszáma az előzetes TTF-hoz. Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A törzslapon beállítható, hogy a BTMN-es tanulók adatai is megjelenjenek, az SNI-s adatokhoz hasonlóan. Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A következő tanévbe tévesen átsorolt, vagy az átsorolás után, a nyári szünet alatt távozott tanulók besorolási már törölhetők a következő tanévről. Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Lehetősége van a pedagógusoknak, hogy a többi kolléga - illetve az osztályok és termek - órarendjét is megtekintse a saját órarendjénél megszokott formában Image Removed |
title | Kréta 2.58 verzió újdonságai (2018.06.13.) |
---|
Munkakörök adatszótár bővítése a "NOKS pedagógiai felügyelő" elemmel
Végzettségek adatszótár bővítése a "Technika és életvitel" és a "Neveléstudomány" elemekkel
Záradékolás osztályfőnökként
- az Osztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói menüpontban már elérhető a záradék adatszótár, melynek elemeit rendezhetik, illetve elrejthetik az Adminisztrációs rendszerben, az Adatszótárak menüpontja alatt
title | az Osztályfőnöki záradékadás menete |
---|
Módosítás a törzslapok megjelenítésében
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
a törzslapok generálása során lehet kiválasztani, hogy egyszerre a teljes törzslaptartalom, vagy csak a felső, fejléc rész, vagy csak az alsó adatrész kerüljön e bele a generált PDF dokumentumba Image Removed bármelyik generálást is választják, az alsó, adatokat tartalmazó részen, a Záradékok cellában megjelenik a tanuló neve és oktatási azonosítója: Image Removed Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
a törzslapok generálása során kiválasztható, hogy az SNI adatok generálásra kerüljenek e a dokumentumba Image Removed abban esetben jelenik csak meg a törzslapon az SNI adatokat tartalmazó cella, amennyiben az adott tanuló számára adatok vannak rögzítve az SNI/BTM felületen az adminisztrációs felületen keresztül Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
a dokumentumok törzslapokat tartalmazó szekciójában választható ki a használni kívánt, különböző nyelvű alapsablon Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
a pótlap generálási tulajdonságok kiválasztási képernyőjén megadható, hogy a korábbi, Táblázatos, vagy az új, Folyamatos szöveggel opciót szeretnénk e használni Image Removed Táblázatos példa: Image Removed Folyamatos szöveges példa: Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
a törzslapok generálási beállításai között választható és a legenerált dokumentumon is megjelenik az éves óraszám a szöveges értékeléseket tartalmazó törzslapok esetében is Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
az intézményi Mondatbankba külön választható a csak Magatartás és a csak Szorgalom szöveges értékeléshez is mondatbanki elem Image Removed |
title | Évfolyamot váltó tanuló esetében már elkülöníthetők a két osztályban kapott értékelések |
---|
Tipp | ||
---|---|---|
| ||
Pedagógus saját adatainak kezelése Image Removed Keresési felületek módosítása Osztály/csoport kisorolási adatok Image Removed Pedagógus által adott értékelések Főtantárgy óraszáma a törzslapon Image Removed Minimális óraszám beállíthatósága tanítási napra Image Removed
Végzettségek kezelése |
Tipp | ||
---|---|---|
| ||
Törzslapok paramétereinek, tartalmának bővítése
Image Removed A "Napló nézet" felület módosítása Tanmenet kezelésének javítása Helyettesítések és elmaradt tanórák kezelése |
title | Kréta 2.55 verzió újdonságai (2018.05.02.) |
---|
Házi feladat kezelésének kiegészítése
A diák által rögzített új hozzászólás esetén az érintett pedagógus email értesítést kap, ha ez be van állítva a profilbeállításaiban
Image Removed
Törzslapszám és naplósorszám kezelése
A tanulók naplósorszámának és törzslapszámának kezelését egységesítettük, kiegészítettük, így már lehetőség van az osztályt- vagy évfolyamot váltó tanulók, illetve a távozott, majd visszaérkezett tanulók adatainak kezelésére. A tanulók aktuális adatait a Tanulói adatlapon, illetve az Osztályok tanulóinak listája menüpontban lehet megadni; lezárt osztálytagságok esetén, az aktív besorolás adataitól függetlenül, az Osztályokból kiírt tanulók listája menüpontban rögzíthetők, módosíthatók a sorszámok.Image Removed
Az országok és a szakképesítés adatszótár bővítése
- már elérhető a "Szerbia és Montenegró" megnevezés is
- már elérhető az "Élelmiszeripari szakmunkás (2014) - 3454102" szakképesítés is
Közösségi szolgálat kezelése
Már lehetőség van 5-nél több, akár 50 óra közösségi szolgálatot is egyszerre rögzíteni, hogy a korábbi évek adatait gyorsabban lehessen megadni
Munkaidőelszámolólap generálása
Ha több pedagógus elszámolását hozzuk létre, akkor az nem egy PDF állományban jön létre, hanem minden alkalmazott számra külön-külön, ami egy csomagolt állományban tölthető le
Tanuló értesítők Waldorf iskolák számára
Minden értékelési időszakra elérhető a "Tanuló értesítő" dokumentum, a meghatározott formátumban
Tanulói jogviszonyt igazoló lap
Lehetőség van az ún. multiselect-re a jogviszonyt igazoló dokumentum generálásakor, így több tanuló számára is létrehozható az igazolás egyszerre
KIR szinkron funkció Beiratkozás modulban
Az Adatszolgáltatások/Beiratkozás menüpontban található Image Removed gomb segítségével a "Felvéve" státuszú Nebulók adatai frissítésre kerülnek a KIR - Központi Információs Rendszerben a KRÉTA-ban tárol adatokkal
title | A funkció működésének részletes leírása |
---|
Tipp | ||
---|---|---|
| ||
|
title | Kréta 2.53 verzió újdonságai (2018.04.04.) |
---|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Image RemovedImage Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Image RemovedImage Removed
Image Removed |
title | Dokumentumok átdolgozása az intézményi visszajelzések alapján |
---|
- Csoportnaplóban mostmár megjelenik a Tantárgy
Image Removed
- Értesítés jegyzőnek dokumentumok el lettek távolítva
- Értesítés gyermekvédelmi szolgálat részére dokumentummal bővűlt a lista
- Nem tanköteles tanulóknál módosult a törvényi leírás
Image RemovedImage Removed
Értesítőknél van lehetőség saját (felnőttképzésen) illetve gondviselő részére generálni a dokumentumot.
Image Removed
Pedagógusok naplóban be nem jegyzett órái excel táblában megjelennek a pedagógus nevek
Image Removed
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
|
title | Korábbi frissítések megjelenítése |
---|
Információ | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||
Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez!
|
HTML |
---|
<div id="fb-root"></div>
<script>
(function(d, s, id) {
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id)) return;
js = d.createElement(s); js.id = id;
js.src = "//connect.facebook.net/hu_HU/sdk.js#xfbml=1&version=v2.5";
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));
</script>
<div class="fb-page" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true" data-show-posts="false">
<div class="fb-xfbml-parse-ignore"><blockquote cite="https://www.facebook.com/neptunkreta"><a href="https://www.facebook.com/neptunkreta">KRÉTA Facebook</a></blockquote></div>
</div> |
Szakmai útmutatók
Image RemovedElőzetes Tantárgyfelosztás 2018 Image Removed
Image RemovedTTF importálása az aSc programból Image Removed
Image Removed Végzettségek kezelése Image Removed
Image Removed Beiratkozás adatszolgáltatás
Image Removed Diákolimpiai jelentkezés segédlet
Image Removed Tanévváltás segédlet
Image Removed aSc importálás segédlet
Gyakran Ismételt Kérdések
Image Removed GYIK - Évzárással kapcsolatos kérdések Image Removed
Image Removed GYIK - Adminisztrációs rendszer
Image Removed GYIK - Elektronikus napló
Image Removed GYIK - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás
Image Removed Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához
Gyors Áttekintő Segédletek
Image Removed Adatszolgáltatás modul
Image Removed Pedagógus IKT kompetecia
Image Removed Elektronikus napló
e-Learning
Image Removed"NEPTUN KRÉTA - Adminisztrációs feladatok" című képzés
Bemutatók, iskolai segédletek
Image Removed Intézményi bemutató
Image Removed KRÉTA e-Napló szabályzat (minta)
KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul
Image Removed Intézményi Ügyiratkezelői segédlet
Image Removed Poszeidon webes felhasználói dokumentació
Sablonok, mintafájlok
Image Removed Tanmenet sablon
Image Removed Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon
Image Removed Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon
Image Removed Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal
Image Removed Órarend - Excel importáláshoz mintafájl
Image Removed Órarend - Excel importáláshoz mintafájl, érvényességi idővel
Felhasználói kézikönyvek
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Adminisztrációs rendszer
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Elektronikus napló
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Elektronikus ellenőrző
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Központi Rendszer
KRÉTA Konferencia 2018
Image Removed KRÉTA konferencia bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása
GINOP 6.2.3
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció
Image Removed Eszköz specifikáció javaslat
Archívum
Image Removed KRÉTA Tantárgyfelosztás 2017
Gyakran Ismételt Kérdések és fontos tudnivalók a KRÉTA használatáról
HTML |
---|
<div class="fb-page fb_iframe_widget" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true" data-show-posts="false" fb-xfbml-state="rendered" fb-iframe-plugin-query="adapt_container_width=true&app_id=&container_width=432&hide_cover=false&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fneptunkreta&locale=hu_HU&sdk=joey&show_facepile=true&show_posts=false&small_header=false"><span style="vertical-align: bottom; width: 340px; height: 214px;"><iframe name="f36c75282e4b4" width="1000px" height="1000px" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" scrolling="no" allow="encrypted-media" title="fb:page Facebook Social Plugin" src="https://www.facebook.com/v2.5/plugins/page.php?adapt_container_width=true&app_id=&channel=https%3A%2F%2Fstaticxx.facebook.com%2Fconnect%2Fxd_arbiter%2Fr%2Fd_vbiawPdxB.js%3Fversion%3D44%23cb%3Df32a020cf975ee%26domain%3Dtudasbazis.ekreta.hu%26origin%3Dhttps%253A%252F%252Ftudasbazis.ekreta.hu%252Ff1932489ca04018%26relation%3Dparent.parent&container_width=432&hide_cover=false&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fneptunkreta&locale=hu_HU&sdk=joey&show_facepile=true&show_posts=false&small_header=false" style="border: none; visibility: visible; width: 100%; height: 214px;" class=""></iframe></span></div> |
Információ | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||
Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén.
|
Legfrissebb hírek és információk
Tipp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásábanHázi feladatok és otthoni munkákA KRÉTA rendszerben a házi feladatok funkcióval az otthoni tanulás támogatásához feladatok, tananyagok juttathatók el a tanulókhoz és szüleikhez. A felületen lehetőség van a foglalkozásokról/tanórákról jegyzet készítésére, valamint weboldalak linkjeinek csatolására, melyekre rákattintva, a tanuló és/vagy a szülő – a mobil applikáció vagy internetes felület segítségével – meg tudja nézni az ismeret- és tananyagot. A házi feladatok funkcióban a kapcsolattartás kétirányú is lehet, mivel a pedagógusok saját maguknak beállíthatják, hogy diákok is tölthessenek fel a házi feladathoz kiegészítéseket, és hozzászólásaikban akár kérdezhetnek is a tanártól a feladattal kapcsolatban. Ilyen értelemben, a KRÉTA házi feladatok funkciója, egy on-line kommunikációs fórumot biztosít az otthoni feladatok elvégzéséhez. A házi feladatok funkciót a KRÉTA elektronikus naplóban, a tanórák adminisztrálása integráltan tartalmazza, melyet a KRÉTA rendszert használó pedagógusok egyszerűen tudnak kezelni. A házi feladatok funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák: Házi feladatok rögzítése és kezelése Házi feladat rögzítése, szaktanári felületen (YouTube videó) Házi feladathoz rögzített tanulói hozzászólás törlése (YouTube videó)
Elektronikus kommunikációs felület — e-Ügyintézés Üzenetek funkcióAz e-Ügyintézés Üzenetek funkciója – a KRÉTA rendszerhez integráltan kapcsolódva – alkalmas az intézményen belüli felhasználók számára üzenetek egyéni és csoportos küldésére, továbbá kommunikációs csatornaként teljeskörűen használható fájl továbbítására is. Az üzenetküldés során a pedagógusok – a KRÉTA rendszer adatai alapján – rendkívül egyszerűen választhatják ki az üzenetek címzettjeként, az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóit, valamint a tanulók szüleit is. Az üzenetkezelési rendszer nemcsak a pedagógus – tanuló/szülő relációban használható, ezen túlmenően lehetőség van arra is, hogy a tanárok egymásnak küldjenek üzeneteket, illetve az intézményvezetők ezen keresztül is tájékoztathatják a nevelőtestületet vagy pl. az osztályfőnököket. Az üzenetküldési funkció közvetlen kommunikációs csatornát biztosít a pedagógusoknak és az általuk tanított tanulóknak, továbbá fájlok feltölthetőségével lehetőséget ad pl. házi feladatok beküldésére vagy tananyagok megosztására is. Az üzenetekhez a tanárok csatolhatnak pl.:
Az Üzenetek funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák: e-Ügyintézés: Üzenetek kezelése e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Üzenetküldés beállításai (YouTube videó) e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Üzenetküldés (YouTube videó) Szülői üzenetküldés (YouTube videó) On-line tesztek és feladatsorok készítése — e-Ügyintézés Kérdőívek funkcióAz e-Ügyintézés Kérdőívek funkciója alkalmas bármilyen on-line számonkérés (esszé, szöveges dolgozat, teszt, numerikus, skálás, százalékos kiértékelésű házi feladat, stb.) pedagógus által történő elkészítésére, szerkesztésére, valamint ezek kiküldésére is. A visszajelzések letölthetők Excel-fájlba, melyben a kiértékelés automatizálható. A kérdőívek segítségével a pedagógusoknak lehetőségük van arra, hogy a házi feladatokban szereplő otthoni feladatokat (pl. egy könyv elolvasása) egyszerűen visszaellenőrizhessék, továbbá készíthetnek olyan projekt vagy tematikus feladatsorokat, amelyeket a diákok otthon – akár az Internet segítségét felhasználva – válaszolhatnak meg. A kérdőívek egyaránt tartalmazhatnak feleletválasztós, illetve szabad szöveges mezőket is az adott, otthoni feladat jellegének megfelelően. A kérdőíveket – hasonlóan az üzenetek funkcióhoz – a KRÉTA rendszerben szereplő adatok felhasználásával nagyon egyszerűen tudják eljuttatni az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóihoz. A funkció ezen felül használható még - az intézményi alkalmazottak, dolgozók, tanulók, szülők egy-egy csoportjánál - helyzetfelmérésre, vélemények bekérésére, tájékoztatással kapcsolatos visszajelzések kiértékelésére, teljeskörű adatelemzésre is. Kérdőívek készítése az e-Ügyintézésben e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Kérdőívek létrehozása (YouTube videó) e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Kérdőívek kiértékelése (YouTube videó) Kérdőívek kitöltése tanulói, szülői oldalon (YouTube videó) Faliújság, elektronikus üzenetA KRÉTA rendszerben lehetősége van az intézményvezetőknek ún. faliújság bejegyzéseket küldeni a tanulóknak. A funkcióban rendkívül egyszerűen be lehet állítani, hogy az üzenetet minden tanuló és szüleik is megkapják, ezzel gyorsan lehet tájékoztatni az összes diákot. Fontos tudni, hogy a faliújság üzenetre a tanulók/szülők nem tudnak válaszolni, abban az esetben ha választ várunk akkor az az e-Ügyintézés Üzenetek funkcióját kell használni. Faliújság üzenetek kiküldése a KRÉTA rendszerben További információk érhetők el az Oktatási Hivatal weboldalán:A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásában
|
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Tisztelt Igazgató Asszony!
|
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Tisztelt Igazgató Asszony!
|
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Tisztelt Szülők/Gondviselők! |
Szoftverfrissítések, újdonságok
Tipp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Tipp | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||
|
Tipp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Tipp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Tipp | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||
|
Tipp | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Bővebben | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
|
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Tisztelt Felhasználóink! Minden tankerületi központ, illetve nem állami szervezet fenntartásában működő intézménybe járó tanuló, a hozzájuk a rendszerekbe rögzített gondviselők, valamint ezen intézmények pedagógusai számára elérhetővé vált a KRÉTA rendszer e-Learning menüpontjában a Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus.
|
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Tisztelt Felhasználóink!
Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el: |
Tipp | ||
---|---|---|
| ||
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz. 2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:
A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer. |
Negyedéves tájékoztatók
Információ |
---|
Sajtómegjelenések
Információ | ||
---|---|---|
| ||
Szakmai útmutatókImage Added Felhasználói útmutató az Alapfokú Művészetoktatási Intézmények (AMI) adminisztrációjának támogatására Image Added aSc - órarend importálási segédlet Image Added TTF importálása az aSc programból Image Added Diákolimpiai jelentkezés segédlet Image Added Összefoglaló leírások Szakmai útmutatók a Klebelsberg Központ intézményei számáraImage Added Tanévváltási Segédlet Image Added Végzettségek kezelése Szakmai útmutatók az NSZFH intézményei számáraImage Added Tanévkezdési Segédlet Szakmai útmutatók az Agrárminisztérium intézményei számáraImage Added Tanévkezdési Segédlet Gyakran Ismételt KérdésekImage Added Tanévváltással kapcsolatos kérdések Image Added Évzárással kapcsolatos kérdések Image Added Adminisztrációs rendszer Image Added Elektronikus napló Image Added KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás Image Added Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához Gyors Áttekintő SegédletekImage Added aSc órarend importálási útmutató Image Added KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései Image Added Adatszolgáltatás modul Image Added Pedagógus IKT kompetecia Image Added Elektronikus napló e-LearningImage Added"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés Bemutatók, iskolai segédletekImage Added KRÉTA áttekintés Image Added KRÉTA-ESL modul bemutatása KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modulImage Added Intézményi Ügyiratkezelői segédlet Image Added Poszeidon webes felhasználói dokumentáció Sablonok, mintafájlokImage Added Tanmenet sablon Image Added Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon Image Added Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon Image Added Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal Image Added Órarend mintafájl - Excel importáláshoz Image Added Órarend mintafájl - Excel importáláshoz, érvényességi idővel |
Információ | ||
---|---|---|
| ||
KRÉTA Konferencia 2019Tankerületi Konferenciák 2019Image Added KAFEE projekt áttekintése - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása |
Információ | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
Információ | ||
---|---|---|
| ||
GINOP 6.2.3Image Added GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció Image Added IKT Segédlet Image Added Eszköz specifikáció javaslat |
Információ | ||
---|---|---|
| ||
Információ | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
Image Added KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017 Image Added Intézményi bemutató Image Added KRÉTA konferencia 2018 bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása |