Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Hogyan kell bejelentkezni a mobil alkalmazásokban?

A mobil alkalmazások esetében először létre kell hozni a megfelelő profilt az intézmény, a felhasználónév és a jelszó megadásával. A mobil alkalmazásba ugyanazzal a felhasználónévvel és jelszóval lehet belépni, mint az elektronikus ellenőrzőkönyv WEB-es felületére! Ha több gyermek esetében is használjuk az alkalmazást, akkor több profilt is létre lehet hozni a programban! 

Mi a teendő ha a mobil alkalmazásban nem látom az iskolámat az intézménylistában?

A mobil alkalmazások csak KRÉTA programmal használható, más e-napló szoftverek esetében nem elérhetők. Ha az intézménylistában az iskola nem szerepel akkor valószínűleg nem a KRÉTA rendszer elektronikus naplóját használja az intézmény. 

Hogyan kapok felhasználónevet és jelszót a bejelentkezéshez?

A felhasználónevet és a jelszót minden esetben az iskola állíthatja be a tanulók ill. a szülők, gondviselők részére. 

Figyelem
iconfalse
titleFontos tudni!

Az elektronikus ellenőrzőbe a belépési felhasználónevet és a jelszót minden esetben az iskola fogja megadni ill. csak az intézmény tudja módosítani!

Nem tudok belépni. Elküldjem önöknek a felhasználónevemet és jelszavamat? 

Kérjük, hogy a belépési adatokat soha, semmilyen formában ne küldje el senkinek sem, az eKRÉTA Informatika Zrt. munkatársai soha nem kérnek felhasználóneveket vagy jelszavakat a felhasználóktól! 

Mit tegyek ha egy frissítés után nem működik a mobil applikáció? 

Abban az esetben ha korábban működött de pl. egy szoftver- vagy rendszerfrissítés után nem működik a KRÉT applikáció, akkor azt javasoljuk, hogy töröljék a KRÉTA alkalmazás tárolt adatait és így próbálják meg elindítani a programot. Ha a törlés után sem működik, akkor célszerű törölni magát az applikációt - az adatokkal együtt - majd újratelepíteni a programot. Az újratelepítéssel a korábbi profilok törlődni fognak, ezért a tanulói profilokat újra létre kell hozni. 

Mit tegyek ha nem tudok bejelentkezni a mobil alkalmazásba?

Ha a mobil alkalmazáson keresztül nem tud bejelentkezni akkor kérjük ellenőrizze az alábbiakat:

  1. Ellenőrizze, hogy a felhasználónévvel és jelszóval a WEB-es felületen be tud-e jelentkezni az elektronikus ellenőrzőbe! 
  2. Ellenőrizze, hogy a mobil applikációban biztosan jól választotta ki az iskolát!

  3. Ellenőrizze, hogy a felhasználónevet és a jelszót helyesen írta-e be a mobil alkalmazásba, a billentyűzet kiosztásnak megfelelően!

  4. Ellenőrizze, hogy a mobiltelefonján a billentyűzet magyar nyelvűre van-e állítva? A jelszavakban lehetőleg kerülje az ékezetes karakterek használatát!

  5. Ellenőrizze és - ha szükséges - frissítse az alkalmazást!

  6. Törölje az alkalmazást - a tárolt adatokkal együtt - majd telepítse újra a programot!

  7. A KRÉTA alkalmazás nem minden telefonkészüléken használható, előfordulhat, hogy az Ön készülékét még nem támogatja a program. Elsősorban néhány Samsung típusú készüléken, továbbá az Android 4.4-es verziót futtató egyéb telefonokon is előfordulhat, hogy az applikáció nem használható.

  8. Amennyiben lehetősége van próbálja meg más mobil készüléken a bejelentkezést!

  9. A KRÉTA mobil alkalmazásokkal csak az elektronikus ellenőrzőbe - szülőként vagy tanulóként - lehet belépni! Az tanári rendszerhez jelenleg nincs mobil applikáció, ezért az elektronikus naplóba tanárként nem lehet a mobil alkalmazásokkal belépni!

  10. Ha az iskola nem használja még a KRÉTA elektronikus naplóját vagy nem engedélyezte a tanulói, szülői hozzáféréseket, akkor a KRÉTA mobil applikáció sem használható!

  11. Abban az esetben ha megváltoztatta a jelszavát az elektronikus ellenőrzőben akkor az új jelszóval a mobil applikációba 5-10 perccel később fog tudni csak bejelentkezni, ezért a jelszómódosítás után kérjük várjanak egy kis időt!
  12. Abban az esetben ha pl. csak a mobil alkalmazásba lehet belépni, de a webes felületen nem, akkor valószínűleg egy korábbi jelszó az érvényes a rendszerben. A mobil applikáció eltárolja a felhasználói jelszót, így előfordulhat, hogy a mobil alkalmazásban korábban eltárolt jelszó az érvényes. Ilyen esetben a webes belépést meg kell próbálni a korábbi jelszóval.

  13. Ha csak a webes felületen lehet belépni a programban, de a mobil applikációval nem, akkor azt javasoljuk, hogy töröljék a mobil alkalmazásban a létrehozott profilt, majd az új a webes felületen működő adatokkal (felhasználónév, jelszó) hozzuk létre újra a tanulói profilunkat.

  14. Bizonyos készülékeken (főleg Samsung telefonok esetében) előfordulhat, hogy az alkalmazás törlése- az esetleges újratelepítés előtt- nem törli a profiladatokat, ezért a telepítés után sem sikerül belépni a rendszerbe.

    Ilyen esetben javasoljuk, hogy az itt leírtak alapján végezzük el a KRÉTA alkalmazás eltávolítását.

Megjegyzés
iconfalse
titleKérjük figyeljen az alábbiakra!

Kérjük figyeljenek arra, hogy a KRÉTA elektronikus naplóját még nem minden iskola használja. Abban az esetben ha nem kaptak az iskolától belépési adatokat ill. sem a mobil, sem pedig a webes alkalmazásból nem tudnak bejelentkezni, akkor érdeklődjenek a gyermekük iskolájában, hogy az intézményben bevezetésre került-e az e-napló ill. a szülők, tanulók számára elérhető-e az elektronikus ellenőrző. Ha az intézmény még nem aktiválta a tanulók, szülők hozzáférését, akkor a mobil applikációt még nem lehet használni!

Használhatok-e más alkalmazást a KRÉTA ellenőrzőhöz? 

Az eKRÉTA Informatikai Zrt. által fejlesztett API-k nem nyilvánosak, ezért ezek használatára csak a hivatalos - eKRÉTA Informatikai Zrt. által fejlesztett - KRÉTA alkalmazások jogosultak. Szeretnénk felhívni a felhasználóink figyelmét arra, hogy a nem hivatalos KRÉTA alkalmazások igen komoly biztonsági kockázatot jelenthetnek a felhasználóira nézve, így az eKRÉTA Informatikai Zrt. nem ajánlja ezen szoftverek használatát, illetve elhárít minden felelősséget ezen applikációk használatával kapcsolatosan. 

Használható-e tableten az alkalmazás?

A KRÉTA Ellenőrző mobil applikáció - megfelelő verziójú operációs rendszerrel rendelkező - tableten is használható, azonban előfordulhat, hogy bizonyos készülékeken nem tökéletesen működik. Ha táblagépükön nem tudják használni, akkor jelezzék ezt Ügyfélszolgálatunkon a tablet pontos típusának ill. az operációs rendszer verziójának megírásával. 

Hogyan lehet új profilt létrehozni a mobil alkalmazásban?

Bővebben
titleAz új profil létrehozásának leírását ide kattintva olvashatja el!

Oldal szerepeltetése
Új profil létrehozása
Új profil létrehozása

Hogyan tudom az aktuális profil adatait frissíteni a mobil alkalmazásban?

Az adatok frissítése a főoldalon kérhető, egy felülről lefelé irányuló (pull to refresh) mozdulattal.

Az alkalmazás bizonyos időközönként automatikusan frissíti a listafelületeket, de a pull to refresh-el az azonnali frissítés is lehetséges.

Hogyan kezelhetem több gyerekem adatait az applikációban?

A mobil applikációban lehetőség van több gyerek adatainak kezelésre is. 

Bővebben
titleIde kattintva elolvashatja, hogy hogyan lehet több profilt is létrehozni az alkalmazásban!

Oldal szerepeltetése
Új profil létrehozása
Új profil létrehozása

Az egyes gyerekekhez tartozó profilok után lehetősége van az alkalmazásban egyszerűen váltani a profilok között is. 

Bővebben
titleIde kattintva elolvashatja, hogy hogyan lehet profilokat váltani a mobil applikációban!

Oldal szerepeltetése
Profil váltása
Profil váltása

Hogyan küldhető e-mail az osztályfőnök részére a mobil applikációban?

Email akkor küldhető az Osztályfőnök részére, ha az beállításra került a KRÉTA oldalon. Ha nincsen email cím megadva az Osztályfőnöknek, akkor a funkció nem elérhető a mobil készüléken. Fontos tudni, hogy az email címek létezését (formai ellenőrzést leszámítva) ilyen szempontból semmi sem ellenőrzi, azaz előfordulhat elgépelés, és olyan eset, hogy a KRÉTA oldalon rossz címet adnak meg és ilyen esetben az email üzenet nem ér célba. 

Az Osztályfőnök értesítése funkció inaktív a programomban. Miért? 

Osztályfőnök értesítése menüpont mindig látható, csak inaktív abban az esetben, ha nincs megadva a publikus emaile és telefonszáma az osztályfőnőknek. Az osztályfőnökök a KRÉTA rendszerben a saját beállításaiknál adhatják meg azokat a publikus elérési adatokat, ahova a szülő e-mailt vagy SMS-t tud küldeni. Ha ezeket az adatokat az osztályfőnök nem állította be, akkor ez a funkció inaktívan jelenik meg. 


Miért nem lesz igazolt a mulasztás, ha beküldtem az igazolást? 

A gondviselói igazolás beküldés nem jelenti automatikusan a mulasztás igazolását, azt a tanuló osztályfőnökének kell elfogadnia! A mulasztások igazolását a Mulasztások menüpontban tekintheti meg.


A mobil applikációban minden olyan funkció elérhető mint a webes felületen?

A mobil applikáció nem minden olyan funkciót tartalmaz amely a webes alkalmazásból elérhető ill. vannak olyan funkciók is amelyek csak a mobil alkalmazásban használhatók. 

Működik-e iPAD táblagépeken a KRÉTA applikáció?

Igen, a KRÉTA alkalmazás használható iPAD táblagépeken is. 

Van különbség funkcionalításban az Androidos és a iOS alkalmazások között? 

Nincs. A KRÉTA mobil applikációk azonos funkcióval rendelkeznek mindkét platformon. A frissítések időbeni eltérése miatt azonban előfordulhat, hogy egy frissítés korábban jelenik meg az Androidos platformra. 

Mit tegyek, ha hibát tapasztalok az applikációk működése során? 

Amennyiben bármilyen hibát tapasztalnak a mobil alkalmazásokkal kapcsolatban, kérjük írják meg nekünk a hibajelenség pontos leírását. A probléma felderítéséhez és javításához szükségünk van az alábbi információkra:

  • Mi az alkalmazáspontos neve, ahol a hibát tapasztalja? (KRÉTA, KRÉTA Ellenőrző, KRÉTA Szülőknek, KRÉTA Tanulóknak, KRÉTA Napló, KRÉTA Tanári Napló)
  • Melyik verziójú alkalmazásnál tapasztalja a hibát? (a verziószám megtalálható a bejelentkezési képernyő alján vagy a névjegy menüpontban)
  • Mit tapasztal mikor a hiba jelentkezik?
  • Milyen lépések vezettek a hibajelenséghez?
  • Kap-e valamiféle hibaüzenetet, ha igen mi az? (szükség van a hibaüzenet szövegére és az ott esetlegesen megjelenő hibakódra)
  • Pontosan milyen időpontban tapasztalta legutóbb a hibát?
  • A webes felületen megfelelően működik/látható a mobil esetén érintett funkció? 
  • Milyen típusú készülék esetén tapasztalja a hibát?
  • Milyen verziójú operációs rendszer van a készülékén?
  • Bejelentkezéssel kapcsolatos hiba esetén pedig kérjük írják meg a felhasználónevet és az intézményt, amivel próbálnak bejelentkezni!

Kérjük amennyiben lehetséges, küldjenek a hibát bemutató képernyőképet vagy képeket! A hiba felderítését nagyban megkönnyítik az említett képernyőképek.