Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Egy eszköz meghibásodása esetén az intézménynek szervizfolyamatot kell indítania. A szervizfolyamat adminisztrációs lépései röviden:

  1. Intézmény- az Esetkezelő létrehoz egy esetet.-Bejelentett státusz
  2. Intézmény- az esetre vonatkozóan műszaki jóváhagyást kér a fenntartójától.- Műszaki jóváhagyás kérése státusz
  3. Fenntartó- a fenntartó elfogadhatja, vagy elutasíthatja a kérelmet. Amennyiben elfogadja, úgy az intézmény továbbviheti a folyamatot- Műszakilag jóváhagyva/Műszakilag elutasítva státuszok
  4. Intézmény- az esetre vonatkozóan elrendeli a munkavégzést a szervizpartnernek.- Munkavégzés folyamatban státusz
  5. Szerviz- a szervizpartner megvizsgálja az eszközt, majd dönt- Munkavégzés készre jelent/Munkavégzés visszautasítva státuszok
  6. Intézmény- az intézmény lezárja az esetet- Lezárt státusz

1.Eset bejelentése

   Munkafolyamat indítása

Egy eszköz meghibásodása esetén az intézménynek az esetet be kell jelentenie. A TESZEK modulban az Eset kezelő jogosultsággal rendelkező alkalmazott tud esetet rögzíteni. A modulba lépve az Esetkezelés menüt kell választani. Új eset indításához a jobb oldal tetején megjelenő + gombra kell kattintani

Az eset rögzítéséhez először a felugró Munkafolyamat kiválasztása ablakban válasszuk ki a legördülő menüből az Szervizfolyamat-ot.

Ezután az Eset létrehozása oldalon az Alapadatok lapfülre visz a rendszer. Az oldalon a szürke mezők nem szerkeszthetők, inaktívak. A fehér mezők szerkeszthetők, a piros csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező! Először válasszuk ki azt a meghibásodott eszközt, amelyre az esetet indítani szeretnénk.

A meghibásodás körülményeire tekintettel lehetőség van a rendeltetésszerű használat jelölésére is.

Az Eset leírása mező kitöltése kötelező.

Az Esethez kapcsolódó címet is ki kell töltenünk. Az intézmény azon feladatellátási helyének címét kell megadnunk, ahol az eszközt használatba adták. Végül a jobb felső zöld Mentés ikonra kattintva tudjuk elmenteni az esetet.

Mentést követően az Eset szerkesztése oldalra visz a rendszer. Az oldal jobb felső részén kattintson a Műszaki jóváhagyás kérése gombra a fenntartói jóváhagyás kezdeményezéséhez.


A rendszer megerősítést kér a Műszaki jóváhagyás kérésére, melyet az Igen gomb megnyomásával tehetünk meg.

Az így létrehozott és fenntartói jóváhagyásra küldött eset új státuszba kerül, melyet le tudunk ellenőrizni. Kattintsunk a bal felső kettős nyílra.

Az Eset áttekintése oldal jelenik meg, ahol az érintett eszköz sorában a Műszaki  jóváhagyás kérése státusz látszik.


2. Munkafolyamat kezelése

      Eset átadása szervizpartnernek

A fenntartó részéről az eset két státuszban vihető tovább:


1. Műszakilag elutasítva státuszba, indok megadásával, ha nem szükséges szervizbe küldeni a gépet, hiszen más probléma áll fenn (pl.: újra kell telepíteni a Windows-t).
   Ilyen státuszból az intézményi Esetkezelő szerepkörű felhasználó az intézmény adatbázisában csak elutasíthatja az adott esetet az eset átvételét követően az Elutasít () funkciógombra kattintva.

2. A másik lehetőség, hogy a fenntartó jóváhagyja, ilyenkor Műszakilag jóváhagyva státuszba kerül az eset pl. ha szervizbe küldhető a gép, hiszen szerviz által javítható probléma áll fenn.


Információ

Munkafolyamatot olyan esethez tudunk indítani, amely Műszakilag jóváhagyva státuszban van.


Az Esetkezelés menüben annak az esetnek a sorára kattintsunk kétszer, amelyikhez munkafolyamatot szeretnénk indítani.

Az Eset szerkesztése oldalon az Alapadatok lapfülön meg tudjuk tekinteni az eset részleteit. Az eset szerkesztéséhez szükséges az eset ügyintézését magunkhoz venni. Ezt a jobb felső Eset átvétele gombra kattintva tudjuk megtenni.


Ezt követően az eset két státuszban vihető tovább:

  1. Az esetet magunknál tartjuk (egyéb feladatunk van még vele),
  2. vagy átadjuk szervizpartnernek.
  1. Amennyiben szeretnénk magunknál tartani, mert munkára küldés előtt szükség van még utána nézni valaminek, nyomjuk meg a Munkavégzés előkészítése gombot, ezzel megváltoztatjuk az eset státuszát, melyből a fenntartó számára láthatóvá válik, hogy az eset munkavégzőnek történő átadása folyamatban van.


Amennyiben úgy döntünk, hogy szervizpartner bevonása nem szükséges az eszköz javításához, úgy Lezárt státuszba a funkciógombra kattintva zárhatjuk le az esetet.


2. Abban az esetben, ha szeretnénk az esetet szervizpartnernek továbbítani, a További információk lapfülre kattintva válasszuk ki a munkavégző személyét, valamint adjuk meg a kért feladat tárgyát.

A munkavégző kiválasztását követően kattintsunk a jobb felső Mentés gombra.


Ezt követően nyomjunk a Munkavégzés elrendelése gombra. Ezzel az eset a szervizpartnerhez kerül.


Ezt követően az Esetek áttekintése felületen az érintett eszköz sorában a Munkavégzés folyamatban státusz látszik.


3.Munkafolyamat kezelése

    szervizpartner által eset státuszának megváltoztatását követően

Ezt követően az eset három státuszban vihető tovább szervizpartner részéről:

  1. Az eset Munkavégzés meghiúsult státuszba kerül, amennyiben a szervizpartner úgy ítéli meg, hogy a gép nem javítható meg.


Figyelem

Ezt követően az intézményi Esetkezelő szerepkörrel rendelkező esetkezelő felhasználó az eszköz intézményében átveheti az eset intézését, melyet csak lezárhat a Lezár () funkciógombra kattintva.


      2. Munkavégzés készre jelentve státuszba kerül, amennyiben a szervizpartner a gépet garancia keretében meg tudta javítani.


Az intézményi esetkezelő az esetet kiválasztva az eset sorára kattintva, majd a Szerkesztés ikont megnyomva az Eset szerkesztése oldal nyílik meg.


Az Eset szerkesztése oldalon az eset kétféle státuszban vihető tovább az eset átvétele után az  gombra kattintva:

a) Amennyiben az esetkezelő úgy ítéli meg, hogy a gép javítása megfelelő lett  Lezárhatja az esetet a () funkciógombra kattintva, így az eset Lezárt státuszba kerül.


b) Ha az intézményi esetkezelő úgy ítéli meg, hogy újbóli munkavégzésre van szükség, a munkavégzés újbóli elrendeléséhez a Munkavégzés elrendelése funkciógombot válasszuk.


Információ

Ebben az esetben a korábban leírtaknak megfelelően (Munkafolyamat indítása/2. pont) kell eljárni.



3. Amennyiben a szervizpartner úgy ítéli meg, hogy nem rendeltetésszerű használat okán, garancia keretében nem javítható az eszköz, úgy a munkavégzést visszautasíthatja. Ekkor az eset Munkavégzés visszautasítva státuszt kap.


Információ

Ilyenkor az esethez kapcsolódóan dokumentum is feltöltésre kerül a szervizpartner által. A szervizpartner szakvéleményét és a javítás költségégére vonatkozó ajánlatot az Esetet megnyitva a Dokumentumok fülön tekinthetjük meg.


Ilyen esetben lehetőség van a felületen rögzíteni a Kötelezettégvállalás adatait, melyhez külön munkafolyamat nem kapcsolódik. Ez azt a célt szolgálja, hogy az itt rögzített adat visszakereshető legyen a rendszerben.

Esethez kapcsolódó dokumentumok megtekintése, feltöltése

Az Esetkezelés menüben kattintsunk kétszer az eset sorára. Az Eset szerkesztése oldal Dokumentumok lapfülén van lehetőségünk a már feltöltött dokumentumokat megtekinteni, illetve új dokumentumokat feltölteni.

Új dokumentumot a + gombra kattintva tudunk csatolni. A felugró ablakban először a dokumentum típusát kell a legördülő menüből kiválasztani, majd a dokumentumot csatolni.

Esethez kapcsolódó feladat megtekintése, új feladat indítása

Az Esetkezelés menüben kattintsunk kétszer az eset sorára. Az Eset szerkesztése oldal Feladatok lapfülén van lehetőségünk az esethez kapcsolódó feladatokat megtekinteni, illetve új feladatot rögzíteni.

Új feladat indításához kattintsunk a + gombra.

Esethez kapcsolódó felelősök megtekintése

Az Esetkezelés menüben kattintsunk kétszer az eset sorára. Az Eset szerkesztése oldal Felelősök lapfülén van lehetőségünk az esethez kapcsolódó felelősöket, azok szerepkörét és annak időtartamát megtekinteni.

Eset státusztörténetének megtekintése

Az Esetkezelés menüben kattintsunk kétszer az eset sorára. Az Eset szerkesztése oldal Esettörténet lapfülén van lehetőségünk az eset státuszát és a státuszt beállító személyét megtekinteni.


Gyorsan meg szeretne ismerkedni egy Eset kezelésének folyamatával?

Esetkezelésről szóló videónkban lépésről-lépésre mutatjuk be a TESZEK intézményi felületén, hogyan kell egy meghibásodott eszköz szervizfolyamatát adminisztrálni.

Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=PTlKhxIfKu4