Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Üdvözöljük az e-Ügyintézés Tudásbázison!

Az e-Ügyintézés Tudásbázis célja, hogy a  Köznevelési Elektronikus Ügyintézési Rendszer (e-Ügyintézés) felhasználói (szülők, gondviselők, adminisztrátorok, kérelmezők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a rendszer használatához.  Az e-Ügyintézés Tudásbázisban megtalálhatók a Köznevelési Elektronikus Ügyintézési Rendszer különböző funkcióinak felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, videók a program használatának elsajátításához, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók is.

Az e-Ügyintézés modul videótár az alábbi linken érhető el.


Az e-Ügyintézés kérelmezői felületének bemutatása

A Gondviselői / Tanulói jogosultsággal rendelkező felhasználók kérelmet (kérelmeket), jelentkezési lapot, iratokat, igazolásokat, felmentéseket és egyéb dokumentumokat nyújtanak be az intézmények felé elektronikus formában a rendszeren keresztül. Ehhez lehetőségük van dokumentum sablonok letöltésére, megszemélyesítésére, a dokumentumok mentésére és visszatöltésére a rendszerbe. A felhasználói felületen keresztül ügyeik nyomon követésére.

Az e-Ügyintézés intézményi felületének bemutatása

Az e-Ügyintézés intézményi felületét a KRÉTA-rendszerben admin-jogosultsággal rendelkező felhasználók használják. Kezelik a rendszeren keresztül benyújtott kérelmeket és egyéb dokumentumokat. Ezen kívül elvégzik a döntéshozatalhoz szükséges teendőket, az ügyintézési folyamatok feladat-elemeinek megvalósulásához szükséges információk bekérését, rendszerezését. A kérelmezők által benyújtott ügyekben határozatot készítenek elő illetve hoznak meg. Nyomon követik a folyamatban lévő ügyeket illetve kezelik a lezárt ügyeket. Az admin-jogosultsággal rendelkező felhasználóknak lehetőségük van új szereplőt hozzáadni a rendszerhez.

Az Üzenetek kezelése az e-Ügyintézés modulban

A KRÉTA-napló üzenetváltási felülete az intézményen belüli felhasználók számára érhető el elsődlegesen intézményen belüli kommunikációs csatornaként (a vezetői jogosultsággal rendelkező felhasználók a fenntartó felé intézményen kívüli elektronikus úton történő üzenet- és csatolmányküldési lehetőséggel is rendelkeznek).


Pilot-modul tervezett karbantartás

Értesítjük az e-Ügyintézés pilotban részt vevő intézményeket, hogy tervezett karbantartás miatt előreláthatólag ma (2019.02.21) 15:00 óra és vasárnap (2019.02.24) éjfél között a Pilot-modul nem lesz elérhető. A KRÉTA-rendszer működését a karbantartás semmilyen módon nem befolyásolja, az továbbra is zavartalanul fog üzemelni.

Szoftverfrissítések, újdonságok

KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.21248 verzió újdonságai


 Beküldött mulasztások automatikus osztályfőnökhöz rendelése

Az eÜgyintézői modul kérelmezői oldalán mulasztás beküldésekor az Ügyintéző-oszlopban megjelenik a tanuló osztályfőnöke (szülő, gondviselő a beküldést követően azonnal értesül arról, hogy kihez került az igazolás):

Ugyanekkor az eÜgyintézési modul intézményi oldalán az osztályfőnök-ügyintézőnél a beküldött mulasztás új státuszban jelenik meg:

A folyamat részletes intézményi eÜgyintézői leírása megtalálható a Tanulói mulasztás igazolása intézményi oldal - on.

 eÜgyintézőre ügyek leszűkítése

Az eÜgyintézői modul nyitóoldalán lehetősége van az eügyintézőnek arra, hogy beállítsa azt, hogy az ügyek táblázatban csak a saját ügyei jelenjenek meg vagy minden ügy megjelenjen (ezeken belül a lezárt ügyek és a folyamatban lévő ügyek megjelenítése nem változott):


 Tanuló osztályjelzésének megjelenítése illetve az ügyek tanulói osztályokra történő szűrése

Az eÜgyintézői modul nyitóoldalán lehetősége van az eügyintézőnek arra, hogy az ügyek táblázatban a tanulókat az osztályjelzésük alapján sorba rendezze illetve osztályok szerint i csoportosításban jelenítse meg az ügyeket:


KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.18831 verzió újdonságai


 e-Learning tananyagok elérhetősége a KRÉTA-rendszerből intézményi felhasználók részére

A KRÉTA-rendszerben intézményi felhasználók részére a főmenüsorban található "e-Learning"-főmenüpontra kattintva e-Learning tananyag végezhető el:

 e-Learning tananyagok elérhetősége a KRÉTA-rendszerből kérelmezői felhasználók részére

A KRÉTA-rendszerben kérelmezői felhasználók (szülők, gondviselők, nagykorú tanulók) részére a főmenüsorban található "e-Learning"-főmenüpontra kattintva e-Learning tananyag végezhető el:


KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.18631 verzió újdonságai


 Intézményi bejelentkezés a KRÉTA-rendszerből

A KRÉTA-rendszerben felhasználói jogosultsággal rendelkezőket (adminisztrátor, napló) a főmenüsorban található e-Ügyintézés menüpontra kattintva a program automatikusan átnavigálja az e-Ügyintézés modulba, ahol folyamat indítását kezdeményezhetik a rendszerben:


KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.18148 verzió újdonságai


 Gondviselői bejelentkezés az e-Ellenőrző modulból

A Gondviselőket / Tanulókat (nagykorúak) az e-Ellenőrző modul főmenüsorában található e-Ügyintézés menüpontra kattintva a program automatikusan átnavigálja az e-Ügyintézés modulba, ahol folyamat indítását kezdeményezhetik a rendszerben:

 Gondviselők / Kérelmezők részére ideiglenes felhasználói regisztráció a bejelentkezési felületen

A Gondviselők / Tanulók (nagykorúak), akik még nem rendelkeznek felhasználói jogosultsággal az e-Ügyintézés modul használatához, a bejelentkezési felületen regisztrációt kezdeményezhetnek. Bővebb leírás: a KRÉTA Tudásbázis A Gondviselői / Tanulói bejelentkezés folyamata az e-Ügyintézésben oldalon található.



Keresés

Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez!

Keresés

Felhasználói kézikönyvek az e-Ügyintézés használatához

Gyakran Ismételt Kérdések

 Fogalomtár A-Z-ig

 GYIK - Ügyintézési folyamatokhoz kapcsolódó általános gyakran ismételt kérdések

 Jó gyakorlatok (példatár)

 

  • Címkék nélkül