Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!

A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA rendszer használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA különböző moduljainak felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók is. 

Legfrissebb hírek és információk

Új KRÉTA modulok érhetőek el az állami fenntartású intézmények számára az intézményi beállítások függvényében

A KRÉTA rendszerekben elérhetővé vált - az adott intézmény Feladatellátási helyeinek függvényében - speciális modulok használata. A Nyilvántartás/Intézményi felületen beállított feladatellátási helyek az alábbiak szerint kapcsolják be az egyes modulokat.



AMI modul
bekapcsolásához lehetséges ellátott köznevelési feladatok:



Kollégium modul
bekapcsolásához lehetséges ellátott köznevelési feladatok:



EGYMI modul
bekapcsolásához lehetséges ellátott köznevelési feladatok:

  • Alapfokú művészetoktatás
  • Művészeti szakgimnázium

További információk az AMI modulról


  • Kollégium
  • Gyermekotthoni feladatok

További információk a Kollégium modulról


  • Utazó gyógypedagógusi hálózat


További információk az EGYMI modulról


Felhívjuk a figyelmet arra, hogy az AMI, Kollégiumi és az EGYMI modulok csak a 2019/20-as tanévben érhetőek el, a 2018/19-es aktív tanévi felületeken a menüpontokon belüli funkciók nem használhatók!

Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló;
  • csoportnapló;
  • egyéb foglalkozási napló;
  • órarend;
  • tantárgyfelosztás,
  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.


Szoftverfrissítések, újdonságok

Kréta 2.77 verzió újdonságai (2019.08.28.)

 Dokumentum feltöltési lehetőség az Intézmény adatai felületen

A Nyilvántartás menüpont Intézmény felületén lehetőség van az intézményi alapdokumentumok feltöltésére PDF, DOC vagy DOCX formátumban, maximum 5 MB filemérettel típusonként.

 Törzslapszám a sablon segítségével intézményre is szabható

Az Osztályok adatlapot megnyitva új felület jelent meg, ahol lehetőség nyílik az adott osztály Törzslap/Naplósorszám csoportos módosítására.

A Törzslap sablonnal lehet megadni a program számára, hogy az automatikusan generált törzslapszámok, milyen formában kerüljenek létrehozásra és rögzítésre. Ennek nélkülözhetetlen eleme a <#> karakter kombináció, melynek helyén fognak megjelenni a sorszámok. Egy <#>/10.A/2018-2019 sablon, és 25 tanuló esetén a törzslapszámok ’1/10.A/2018-2019’ és ’25/10.A/2018-2019’ között kerülnek kiosztásra. Ha ettől eltérően, például ’2018_19/10.a/1’ formátumú törzslapszámot szeretnének létrehozni, akkor az ennek megfelelő sablon 2018_19/10.a/<#>.

A képen szereplő sablonnal generált Törzslapszámok:


 A Szombati és Vasárnapi foglalkozások rögzítéséhez új Testreszabás beállítás érhető el

Az intézményekben a Testreszabás menü Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai szekcióban új beállítás érhető el, melynek segítségével szabályozható, hogy a szombati és vasárnapi napokra is szeretnénk e felvinni foglalkozásokat, és ehhez nem szükséges minden egyes hétvégi napot a Tanév rendje felületen Tanítási napnak módosítani.

Foglalkozás rögzítésének engedélyezése hétvégére - A beállítással szabályozható, hogy a rendszer megengedje a szombati és/vagy vasárnapi napokra történő foglalkozás rögzítést.


 Csoportvezetők igazolási jogosultsága elérhetővé vált Testreszabás beállítás segítségével

A Testreszabás menüpont Mulasztások, igazolások szekciójában az opcióval beállítható, hogy a csoportok csoportvezetői igazolhatják-e az óráikon keletkezett mulasztásokat, illetve állíthatják-e őket igazolatlanra. Igazolni, igazolatlanra állítani csak a saját csoportban keletkezett mulasztásokat lehet, és csak akkor, ha a csoport nem tanórai célú.


 Összetett intézmények esetében Testreszabás beállítással szabályozható a Nyilvántartások menü alapértelmezett szűrése

Egy összetett intézményben, több jogviszonyt keletkeztető ellátott köznevelési feladat beállítása esetén megjelenő Testreszabás funkció az Alapértelmezett ellátott feladat beállítási lehetőség.

A beállítással szabályozható, hogy az intézmény KRÉTA rendszerében mi legyen az alapértelmezett ellátott feladat. Az adminisztrációs modul „Nyilvántartás” menüpontjában alapértelmezetten a beállított ellátott feladathoz rendelt elemek fognak megjelenni.


 A Napirendi felületre is importálhatóak foglalkozások

A rendszerben lehetőség van a Napirendi felületre történő foglalkozások importálásra.

Importálási módok meghatározása

Mind a Napirendi, mind az Érvényességi idővel rendelkező Napirendi import során több lépést kell beállítani a kívánt eredmény eléréséhez.

IMPORTÁLÁSI MÓD KIVÁLASZTÁSA: a felületen 3 választási lehetőség közül kell a kívánt funkciót bejelölni:

  • A korábbi órarend lezárása és a teljes, új órarend importálása (érvényességi idős verziónál nem választható): Az opció kiválasztásával a KRÉTA rendszerben a korábbi órarendben szereplő tanórák érvényessége automatikusan lezárásra kerül a kiválasztott Óra érvényességének kezdete dátumot megelőző nappal, és az ezt a dátumot követő mindegyik (a további beállításoktól függően importálással vagy manuálisan felvett) tanóra törlődni fog. Az új, teljes órarend az importáláskor megadott érvényességi nappal kezdve importálásra kerül. A KRÉTA rendszerben célszerű mindig ezt az opciót kiválasztva a teljes órarendet importálni. Ezzel az opcióval korábbi órarendek is megmaradnak és szerkeszthetők lesznek a rendszerben, az új órarend csak az importáláskor megadott érvényességi naptól kerül módosításra.
  • Részleges órarend hozzáadása: Az opció kiválasztásával a KRÉTA rendszerben a korábbi órarendben szereplő tanórák nem kerülnek lezárásra, csak az új tanórák kerülnek importálásra a programba. Ezt az importálási módot csak akkor célszerű használni, ha csak részleges órarendeket szeretnénk hozzáadni a meglévő órarendhez (pl. külön importáljuk az alsós és felsős órarendet), továbbá az így importált órarendek esetében nagyon kell ügyelni, hogy az importált állományok ne tartalmazzanak duplikációkat.
  • Az összes korábban importált órarend és TTF törlése, és az új órarend és TTF importálása: Az opció kiválasztásával az importálási művelet a KRÉTA rendszerben a korábbi összes órarendet és TTF elemet törli (a további beállításoktól függően csak az importált elemeket, vagy a manuálisan rögzítetteket is), és az új órarendet és TTF-t rögzíti a rendszerbe. Ezt az opciót akkor célszerű használni, ha minden korábbi órarendet törölni szeretnénk és újra betölteni az adatokat. Az órarend törlése a már beírt tanórákat nem fogja törölni.

KAPCSOLÓDÓ TTF IMPORTÁLÁS BEÁLLÍTÁSA:

  • Az opció kiválasztásával az importálás során a tantárgyfelosztásban is létrejönnek azok az órák, foglalkozások, melyek a rendszerben még nem szerepelnek. Ha az opció nincs kijelölve, akkor a tantárgyfelosztás nem kerül módosításra. Akkor célszerű ezt a funkciót választani, ha a tanév elején (vagy indokolt esetben a tanév közben) úgy töltjük fel az órarendet, hogy a korábban megadott tantárgyfelosztás elemeket ki szeretnénk egészíteni az órarendben szereplő új órákkal.

EGYÉB BEÁLLÍTÁSOK:

  • Feladatellátási hely: A feladatellátási hely meghatározását csak akkor veszi figyelembe a program, ha az importálás során új osztályt vagy csoportot kell létrehozni. Abban az esetben ha az osztályok és csoportok már szerepelnek a rendszerben, akkor a feladatellátási hely beállításának nincsen jelentősége, bármelyik beállítható. Az osztályok ill. csoportok feladatellátási helyeit – akár egyszerre többnek is – a későbbiekben meg lehet változtatni, az osztályok/csoportok adatainak módosításával.
  • Órarend érvényességének kezdete: annak az időszaknak a kezdete, amely időponttól kezdődően szeretnénk az órarendet rögzíteni


Jelölőnégyzet jelölésével a Testreszabás menüpontban megadott időszakra lehet az összefüggő szakmai gyakorlati csoportok számára órarendet importálni.

IMPORTÁLÁSI FOLYAMAT INDÍTÁSA:

  • A'FÁJL KIVÁLASZTÁSA' gomb megnyomása után kijelölheti azt a - számítógépén tárolt - Excel állományt, amelyből az adatok importálásra kerülnek. Ügyeljen arra, hogy mindig a megfelelő sablonban készült Excel (XLSX) állományt importálja a rendszerben. A mintatáblázatokat a sablonok letöltése gomb megnyomásával töltheti le számítógépére. Az IMPORT ELŐNÉZET KÉSZÍTÉSE gomb megnyomása után lehetősége lesz az importálási adatok előnézetének megtekintésére és ellenőrzésére, valamint - probléma esetén - az importálás megszakítására vagy folytatására!

Mindkét importálás esetén letölthető a rendszerből sablon file a 'Sablon letöltés' gombra kattintva, aminek megfelelően kell az importálandó állományt elkészíteni:

Órarend Exportálás

A jelenlegi, érvényes órarend az exportálási gomb megnyomásával Excel file-ba lekérhető, lementhető.

Az exportáláshoz kötelező kitölteni az 'Órarend exportálás kezdete' és az 'Órarend exportálás vége' dátummezőket!

Időszakon kívüli elemek megjelenítése jelölőnégyzet

A jelölés hatása: Az opció kiválasztásával azok az órák is bekerülnek az export állományba, melyek érvényességének kezdő és/vagy befejező időpontja a megadott intervallumon kívülre esik, de legalább egy napig érvényes volt alatta. (Ha ezt az opciót nem jelölik be, akkor csak azok az órarendi órák fognak megjelenni az export fájlban, melyek teljes érvényességi időszaka a megadott dátumok közé esik.)


 Pedagógiai szakszolgálat feladatfelosztás import

A Tantárgyfelosztás import felületen érhető el a Pedagógus Szakszolgálatok számára a feladatfelosztás importálási lehetősége.

Az impotálási felületen elérhető feladatfelosztás import sablon fájlban, kérjük kizárólag a kék oszlopokat töltsék ki! A sárga oszlopokat az import nem veszi figyelembe! 

 Az adminisztrátori felületen is elérhetőek az osztályfőnökök által rögzített Közösségi szolgálatok adatai

Az e-Napló menüpont Közösségi szolgálatok listája felületen elérhetőek az intézménybe rögzített Közösségi szolgálatok szűrési és exportálási lehetőségekkel.

 Az adminisztrátori felületen is elérhetőek az osztályfőnökök által rögzített Érettségi eredmények adatai

Ezen a felületen tekinthetjük meg, a Pedagógusok által rögzített előrehozott érettségi eredményeket.



Használjuk a bal oldalon található keresősávot a lista elemeinek csökkentésére.

A jobb felső sarokban látható, hogy a keresési feltételeknek hány óralátogatás felelt meg, és itt lehet lépkedni az egyes oldalak között, ha a szűrésnek 100-nál több eredménye lett.

Ha az adatokat ki akarjuk exportálni, akkor ezt a keresősáv mellett található  gombra kattintva tehetjük meg.

Ha valamelyik óralátogatásról szeretnénk bővebb információt kapni, akkor ezt az érintett adatsor végén található  gombra kattintva érhetjük el.

Ha valamelyik óralátogatást ki szeretnénk törölni, akkor ezt az adatsor végén található  gombra kattintva tehetjük meg.


 Megjelenő adatok listája
  • Tanuló neve
  • Osztály
  • Oktatási azonosító
  • Tantárgy
  • Összpontszám
  • Százalék
  • Érdemjegy
 Szűrési feltételek
  • Tanuló neve
  • Osztály
  • Oktatási azonosító
  • Tantárgy
  • Összpontszám
  • Százalék
  • Érdemjegy

 Nem naplózott órák heti összesítő e-mail értesítés küldése Pedagógusi Profilbeállítások új funkciói segítségével

Nem naplózott órák heti összesítő e-mail értesítés küldése - A jelölőnégyzet segítségével beállítható, hogy a pedagógus számára a "Munkahelyi e-mail cím" rovatban megadott címre a nem naplózott óráiról heti összesítő e-mail-t küldjön a rendszer.

 Haladási napló alapértelmezett füle szabályozás Pedagógusi Profilbeállítások új funkciói segítségével

Haladási napló alapértelmezett füle - a beállítás segítségével minden pedagógus saját magának testreszabhatja, hogy a KRÉTA elektronikus napló kezdő felülete melyik fülön nyíljon meg. Az AMI-k és Kollégiumok számára javasolt a Napirend felület beállítása, hiszen foglalkozásaik nagyrésze is ezen a felületen kerül rögzítésre, itt lesz szükséges naplózniuk azokat.

 Haladási napló alapértelmezett nézete szabályozás Pedagógusi Profilbeállítások új funkciói segítségével

Haladási napló alapértelmezett nézete - a beállítás segítségével minden pedagógus saját magának testreszabhatja, hogy a KRÉTA elektronikus napló kezdő felülete melyik nézetben nyíljon meg. Az AMI-k és Kollégiumok számára javasolt a Munkahét szombattal vagy a Hét típus beállítása, a hétvégi foglalkozások naplózásának könnyebb elvégzéséhez.

 Mondatbanki értékelés új funkciójával kiemelhető a szöveges értékelés egy része

Mondatbank használata: 

  1. a szöveges beviteli mező melletti 3 pontra kattintva felugrik a mondatbank beviteli ablak.
  2. elérhető mezők:
    • Értékelés mondatbank - a rendszerben már rögzített, adott "ÉRTÉKELÉS TÍPUS", "ÉVFOLYAM TÍPUS" és "TANTÁRGY" esetében elérhető mondatbank elemei legördíthető listában.
    • Rövid név - a rendszerbe nem rögzített, egyedi szöveges értékelés esetében a felületeken megjelenő rövid megnevezés.
    • Szöveg - a rendszerbe nem rögzített, egyedi szöveges értékelés tartalma.
  3. értékelés rögzítése
    • a rendszerben még nem szereplő szöveges értékelést a Rövid név és a Szöveg mezők kitöltésével rögzíthet.
    • a rendszerben megtalálható szöveges értékelést (mondatbanki elemet) a listából kiválasztva lehet használni.
  4. a KIVÁLASZT gomb megnyomásával az ablak tartalma előzetesen a felületen beírásra kerül, de a Szöveges értékelés még nincs ekkor elmentve!!
  5. a MÉGSEM gomb megnyomásával az ablak változtatások nélkül bezáródik, és tér vissza az előző felületre.
A teljes szöveges értékelés egy része kiemelhető

A kiválasztott mondatbanki elemek esetében rendelkezésre állnak a szövegszerkesztő alkalmazásokban megismert kiemelési funkciók, amik segítségével a teljes szöveges értékelés egy része kiemelhető.

A kiemelésnek megfelelően jelennek meg a szöveges dokumentációkban is az értékelések:

Kréta 2.76 verzió újdonságai (2019.07.03.)

 Összefüggő szakmai gyakorlat órarendjének importálhatósága

Az Importálás menüpont Excel és Excel érvényességi idővel verzióknál kiválasztható, hogy az adott xls táblázat Összefüggő szakmai gyakrolati foglalkozásokat tartalmaz, így az importálás a tanév utolsó napja és augusztus 31-e közé is teljesíthető.

.

Az összefüggő szakmai gyakorlati foglalkozások órarendi felületen történő megjelenését a korábban is már elérhető, összefüggő szakmai gyakorlatra vonatkozó idősáv beállításával szabályozható:

 Kollégiumi modul előkészítése

Új csoporttípusok kerültek kialakításra a később elérhetővé váló kollégiumi modul fejlesztése kapcsán. Ezek az 'Adatszótárak' menüpontban, illetve a csoportok adatainál érhetők el.

 KIFIR-adatokban szereplő előző intézmény megnevezésének és OM-azonosítójának importálása

A középiskolai beiratkozásnál szereplő előző intézmény-adatok (megnevezés és OM-azonosító) KRÉTA-rendszer Adminisztrációs moduljában a tanulói adatokhoz történő utólagos beimportálásához javasoljuk a KIFIR-importálás módjánál a Meglévő adatok frissítése-opcióval történő adatimportálást azon intézmények esetében, amelyek a 06.07-e előtt beimportálták a tanulói adatokat a KRÉTA-rendszerbe:

Kréta 2.75 verzió újdonságai (2019.06.12.)

 Megnyílt a Hittan adatszolgáltatás a második félévre

Elérhetővé vált az Intézmények számára az Adatszolgáltatások menüponton belül a második félévre vonatkozó Hittan óraszámok adatszolgáltatás felület.

.

Kréta 2.75 verzió újdonságai (2019.06.05.)

 Dicséretes, Kitűnő, Mentesítve és Dolgozatot nem írt értékelések gyorsgombok segítségével

Az Intézmények beállíthatják a Nyilvántartás/Testreszabás felületen található Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban 4 féle speciális értékelési gomb használhatóságát a Pedagógusok számára.

A legördülő listában kattintással aktiválhatóak az egyes speciális értékelések, újabb kattintással kikapcsolhatóak.

 Dicséretes, Kitűnő, Mentesítve és Dolgozatot nem írt értékelések gyorsgombok segítségével

Az {'include'} makró nem jeleníthető meg. A megadott oldal nem található.

 Statisztikai táblázatok bővítése

A Statisztikai táblázatokban két új oszlop került be a Bukások száma oszlop előtt: „Dicséretek száma” és „Kitűnő értékelések száma”, és mindkettőnél az ilyen minősítésű zárások száma jelenik meg tanulónként, és alul összesítve.


 Tantárgyi átlag megjelenítése az Értékeléseknél

Az Értékelések felületen megjelenik az adott osztály/csoport Tantárgyi átlaga.

 Pedagógusok naplóba be nem jegyzett órái riport

A Dokumentumok/Tanügyi ellenőrzések szekcióban elérhetővé vált a "Pedagógusok be nem írt órái, havi bontásban" riport. A statisztika a naplók ellenőrzéséhez egy olyan kereszttáblás dokumentum, ami pedagógusonként és havonként összesítve mutatja a pedagógusok naplóba be nem jegyzett óráit.

 Számonkérés bejelentése funkció bővítése

Azokon a foglalkozásokon, melyekre előre bejelentett számonkérést rögített a pedagógus, a foglalkozás naplózásánál megjelenik az előre bejelentett számonkérés típusa és témája.


A Bejelentett számonkérések listája bővítésre került további oszlopokkal, valamint szűrési lehetőségekkel:


 KIFIR Import bővítése

Az e-Ügyintézésen keresztül megvalósuló "Beiratkozás Középfokú Intézménybe" - BKI folyamat részeként a KIFIR-től kapott import állomány KRÉTA rendszerbe töltési lehetősége, valamint annak optimalizálása, bővítése az előző intézmény rögzítésével a rendszerben.

 e-Napló lista felületek módosításai

Több e-Napló menüpontban lévő lista felület módosítása, bővítése oszlopokkal, exportálási lehetőségekkel.

 Tanulói adatlapok bővítése

A tanulói adatlapok bővítésre kerültek új mezőkkel.

 Fogadóóra funkció felületek módosítása

Több felületi üzenet/leírás módosítása az egyértelműbb felhasználás érdekében.

A Fogadóóra listák felületeken szűrők kerültek elhelyezése.

 Elmaradt vagy Helyettesített óra okának megjelenítése

A Helyettesítésnél megadott, Megjegyzés mezőbe felvett szöveges adat megjelenik a Helyettesítési naplóban, felületi megtekintéseknél.

 Kétoldalas Bizonyítvány pótlap nyomtatási sablon

Elérhető a "Bizonyítvány pótlap az 1. évfolyamon A.Tü. 800/gépi r.sz. kétoldalas nyomtatáshoz" PDF dokumentum, melynek oldalsorrendje 4-1-2-3.

 KIR-STAT Export bővítése

A Nyilvántartás/Tanulók menüpontban elérhető Export gomb alatt megjelent a Tanulók teljes KIR-STAT riport, mely nem csak a jelenleg, hanem a korábbi tanulókat is tartalmazza.

 Haladási napló formátum választható

A Haladási napló generálásánál választható, hogy az elkészült PDF file-t a rendszer A3-as vagy A4-es formátumra optimalizálja.

 Dashboard módosítások

Az admin belpési felületen (Dashboard) lévő üzenetek frissítése, módosítása, aktuaálizálása.

Kréta 2.74 verzió újdonságai (2019.05.24.)

 Elérhető a 2019/2020-as tanév az admin felületen

Az admin felületen elérhetővé vált a 2019/2020-as tanév, mint következő tanév.

A következő, 2019/2020-as tanévre váltva lehetővé vált az adminisztrációs rendszerben előkészíteni a következő tanévet. Átváltva a nem aktív tanévre a felület fejléce megváltozik, más színezést kap, hogy felhívja a figyelmet, hogy egy nem aktív tanévben dolgozik a felhasználó. Az egyes menüpontok bizonyos esetekben eltérhetnek az aktív tanévben megszokott menüelemektől, nem minden funkció érhető el természetesen a jövő évi felületeken.


Az "Altív tanév léptetés", azaz a tanév váltása a rendszerben a későbbiekben, augusztus során lesz majd elérhető.


Kréta 2.74 verzió újdonságai (2019.05.08.)

 Számonkérés előrejelzés

Az intézményi KRÉTA rendszerekben - a 2019. májusi frissítéstől - az adminisztrátori felületen bekapcsolható a Számonkérés bejelentés funkció, mely segítségével a pedagógusok előre bejelenthetnek számonkéréseket a tanulók számára. A rendszerben az intézmény beállíthatja, hogy egy napra mennyi és milyen típusú számonkérés előrejelzésére van lehetőség az intézményi szabályoknak megfelelően.

A számonkérés bejelentés funkcióinak részletes bemutatása:
 Törzslap kötésmargó beállíthatóság

A Törzslap dokumentum generálásánál lehetőség van kiválasztani, hogy a rendszer az adatok elrendezésénél kötésmargó létrehozását is figyelembe vegye e.

A választási lehetőségek:

  • nincs kötésmargó
  • egyoldalas nyomtatáshoz készül a generált dokumentum, így csak a lapok bal oldalára kerül nagyobb hely a kötésmargó számára
  • kétoldalas nyomtatáshoz készül a generált dokumentum, így a lapokon felváltva jobb, majd bal oldalon szerepel a nagyobb hely a kötésmargó számára

Az így elkészült dokumentumok összehasonlítva:

 Összevont osztályok esetében a Törzslapon a tanuló egyedileg megadott törzslapszáma jelenik meg

Abban az esetben, ha egy Összevont évfolyamú osztályban a tanulóknak egyedi évfolyamok kerültek beállításra, a tanulóknál megadott évfolyamokat fogja a rendszer a Törzslapokra generálni.

 Generálható/módosítható az egész osztály Törzslap/Napló sorszáma egy felületen

Az Osztályok adatlapot megnyitva új felület jelent meg, ahol lehetőség nyílik az adott osztály Törzslap/Naplósorszám csoportos módosítására.


A Naplósorszámok a táblázat felett található gomb megnyomásával automatikusan kitöltésre kerülnek, vagy a tanulóknál egyesével beállíthatóak, majd menthetőek.

A Törzslapszámok a táblázat felett található gomb megnyomásával automatikusan kitöltésre kerülnek, mely művelet előtt egy figyelmeztető ablak jelenik meg, mely tartalma:

"A törzslapszámok automatikus beállításával az idén osztályba sorolt tanulók alapján kerülnek kiosztásra a törzslapszámok, melyek formátuma és a korábbi években megadott adatok így felülírásra fognak kerülni. Így is végre kívánja hajtani az automatikus sorszámozást?"

A felhasználó döntésétől függően felülíródnak a korábbi adatok, vagy a mégsem gomb segítségével változtatás nélkül kiléphet a felületről.

 Mulasztási dokumentumok Igazolatlan óraszám szűrési lehetőség bővítése

A Mulasztási értesítő dokumentumok generálási felületei új, kiválasztható paraméterrel bővültek, mely során meghatározható, hogy a többi szempont szerint beállított dokumentumok generálásakor csak a beállított Igazolatlan óra értéket elérő tanulók számára készüljön el a dokumentum.

A kiválasztható értékek: 0, 1, 10, 20, 30, 50.

 Napirendi felületen is lehetséges Óralátogatást rögzíteni

A Napirendi felületen felvitt foglalkozások is megjelennek már a Haladási napló / Óralátogatások felületen, és rögzíthetők hozzájuk információk.

 Bővítésre került a Tanulók tantárgyi és gyakorlati mulasztása dokumentum generálása

A generálás során beállítható, hogy a lekért adatok minden kijelölt osztály nyomtatványra külön vagy egy dokumentumba kerüljenek-e.

 Bővítésre került a Tanulók tanügyi adatai export táblázat

A Tanulók tanügyi adatai táblázatba bekerült az évfolyamjelölés, ami nem csak az osztály, hanem az Összevont osztályokba járó tanulók esetén a tanulók egyedi évfolyam megjelölését tartalmazza, azaz az egy osztályon belüli eltérő évfolyamok megjelennek a táblázatban.

 Értesítők, törzslapok, bizonyítvány pótlapok előállításának egységesítése

Az Értesítők, törzslapok, bizonyítvány pótlapok előállítási felülete egységesítésre került, mindegyik felületen elérhető minden funkció, ami az adott dokumentumtípus egyes verzióiban volt csak eddig használható.

 Több Adatszótár módosításra került a fenntartó kérésnek megfelelően

A fenntartó(k) kérésének és a folyamatban lévő fejlesztések érdekében több adatszótár módosításra került, új adatszótárak kerültek a rendszerbe.

 Évközi jegyek export

Az e-Napló menüpont Értékelések listája menüpontban megjelent egy újfajta beépített, előre definiált export típus, mely az Évközi jegyeket tartalmazza.

 Bővítésre került a Csoportok tanulóinak exportja táblázat

A Nyilvántartás menüpont Csoportok felületen, az Exportálási lehetőségek között megjelenő Csoportba járó tanulók típus táblázata bővítésre került.

Az elkészülő Excel táblázat tartalmazza már a tanulók Osztályának megnevezését is.

 Elírások javítása

Több felületen javításra kerültek az elírások, elgépelések.

 Terem vizsga-befogadóképesség pontosítása

A terem tulajdonságoknál megadott vizsga-befogadóképesség érték exportokban/riportokban való megjelenítésre/pontosításra kerültek.

Kréta 2.73 verzió újdonságai (2019.04.03.)

 Osztály adatok bővítése

A Nyilvántartás / Osztályok menüpontban elérhető Osztály adatlap bővítésre került.

Az e-Ügyintézési folyamatok kialakítása során szükségessé váló információk rögzíthetőségének érdekében több új mező került be a beállítási lehetőségek közé:

  • Szülői munkaközösség képviselő
    • az osztályba járó tanulók rögzített gondviselői közül lehet választani a legördíthető menüben
  • Szülői munkaközösség képviselő helyettes
    • az osztályba járó tanulók rögzített gondviselői közül lehet választani a legördíthető menüben
  • Osztálypénz bankszámlaszáma
    • szabad szöveges értékkel kitölthető információs mező
  • Osztálypénz bankszámlaszám kedvezményezett
    • szabad szöveges értékkel kitölthető információs mező


 Tanulói megjegyzés rovat bővítése

A Tanulói adatlapon található megjegyzés rovat 2000 karakterre történő bővítése felhasználói kérések alapján.

 Egyedi nap kezelésének módosítása

Jelölőnégyzet segítségével van lehetőség egyedi nap esetén az adott napi órák helyett üres napi órarendet beállítani, és az egyedi órákat rögzíteni.

Az egyedi nap törlésének esetén van arra lehetőség, hogy a felhasználó szabályozza, hogy az egyedi napra külön felvett órarendi elemeket a rendszer törölje/ne törölje.

 Üzenőfüzet dokumentum generálás kibővítése

A Dokumentum / Értesítők, törzslap, bizonyítvány szekcióban található Üzenőfüzet értékelőlap dokumentum generálásának kibővítése új választható lehetőségekkel:

  • Osztály választása után, azon belül van lehetőség az osztály csak kijelölt tanulóinak generálni dokumentumot
  • Minden kijelölt tanulói nyomtatvány külön vagy egy dokumentumba kerüljön

 Dokumentumok módosítása

A Dokumentumok / Tanulók szekcióban található dokumentumok módosítása.

 Értékelések export file bővítése

Az e-Napló menüpont Értékelések listája pontjában elérhető Évközi jegyek export file oszlopainak bővítése felhasználó kéréseknek megfelelően


 Mulasztási értesítő dokumentum generálás kibővítése

A Dokumentum / Igazolások, mulasztási értesítők szekcióban található Mulasztási értesítő dokumentumok generálásának kibővítése új választható lehetőségekkel:

  • Osztály választása után, azon belül van lehetőség az osztály csak kijelölt tanulóinak generálni dokumentumot
  • Minden kijelölt tanulói nyomtatvány külön vagy egy dokumentumba kerüljön

 Fejléc átrendezés

A megjelenő új funkciók és modulok miatt átrendezésre került a felület fejléce.

A felhasználó neve mellé felkerült az e-Learning menüpont:

Külön menüpontban érhető el az e-Ügyintézés menüpont:

 Napirendi foglalkozásokból is generálható órarend pdf dokumentum

Nem csak Órarendi, hanem Napirendi vagy Minden foglalkozást tartalmazó órarend is generálható PDF dokumentumba a Dokumentumok / Órarendek szekcióban:


 Következő Online Workshop időpontja

2019.05.30-án 16:00-tól online workshopot tartunk, amelyet a KRÉTA YouTube oldalán lehet majd követni. Az online workshopon egy élő videó közvetítés keretében járjuk körbe az év végével kapcsolatos adminisztrációs feladatokat és beállításokat, valamint az ezekkel kapcsolatosan felmerülő gyakori kérdéseket. A közvetítés eléréséhez szükséges hivatkozást a tudásbázis oldalunkon tesszük közzé.

 OM kód és Intézmény név szerkeszthetőségének tiltása

Fenntartói kérésre az Nyilvántartás / Intézmény menüpontban az OM kód és Intézmény név az intézményi KRÉTA felületről már nem szerkeszthető, annak módosítására a Központi KRÉTA felületről a fenntartónak van jogosultsága és lehetősége.

 Korábbi frissítések megjelenítése

Az {'include'} makró nem jeleníthető meg. A megadott oldal nem található.

Keresés

Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén. 

Keresés

 Keresési tanácsok

Egyáltalán nem, vagy túl kevés keresési eredményt kapott?

Ha információk keresésekor az összes szó helyesírásának ellenőrzése után sem kap találatot, bővítse a keresést további eredményekért:

  • Használjon kevesebb keresési kifejezést. Használja például a „importálás” szót az „tanulók importálása” kifejezést helyett.
  • Használjon általánosabb keresési kifejezéseket. Használja például a „számítógép” vagy a „PC” szót a „laptop” helyett.

  • Használja a csillag (*) karaktert a keresőszavak végén. A óra* kifejezés például megtalálja a „órarend” és a „óralátogatás” szót is. A * használata a szavak elején vagy közepén nem működik.

Negyedéves tájékoztató


Sajtómegjelenések

Elérhető a Pedagógus Applikáció

Az első, úgynevezett Publikus Béta verzióban ingyenesen elérhető a Google Play áruházban és az App Storeban a Pedagógusok számára, telefonokra fejlesztett e-Napló alkalmazás. Az előző tanévben is már elérhető KRÉTA Ellenőrző Mobil Applikáció leírása, valamint a használatáról készült videók a Tanári alkalmazás leírásával és videójával bővültek a Tudásbázisban.

Szakmai útmutatók

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon aSc - órarend importálási segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon TTF importálása az aSc programból  

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Diákolimpiai jelentkezés segédlet

Szakmai útmutatók a Klebelsberg Központ intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Tanévváltási Segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Végzettségek kezelése 

 Szakmai útmutatók az NSZFH intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Tanévkezdési Segédlet 

 Szakmai útmutatók az Agrárminisztérium intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Tanévkezdési Segédlet 

Gyakran Ismételt Kérdések

 GYIK - Tanévváltással kapcsolatos kérdések 

 GYIK - Évzárással kapcsolatos kérdések 

 GYIK - Adminisztrációs rendszer

 GYIK - Elektronikus napló

 GYIK - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás

 Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához

Gyors Áttekintő Segédletek

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon aSc órarend importálási útmutató

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Adatszolgáltatás modul

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Pedagógus IKT kompetecia

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Elektronikus napló

e-Learning 

"Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz" című akkreditált képzés

"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés 

Bemutatók, iskolai segédletek

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA áttekintés

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA-ESL modul bemutatása

KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Intézményi Ügyiratkezelői segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Poszeidon webes felhasználói dokumentáció

Sablonok, mintafájlok

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tanmenet sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Órarend mintafájl - Excel importáláshoz

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Órarend mintafájl - Excel importáláshoz, érvényességi idővel

Felhasználói kézikönyvek

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon KRÉTA Adminisztrációs rendszer

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon KRÉTA Elektronikus napló

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon KRÉTA Elektronikus ellenőrző

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon KRÉTA Központi Rendszer

KRÉTA Konferencia 2019

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA e-Ügyintézés moduljának bemutatása - Rabata József fejlesztési vezető (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA ESL modul szerepe a korai lemorzsolódás csökkentésében - Szabó László oktatási igazgató (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA OpenBoard kezelő bemutatása - Mécsei Dániel terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA Poszeidon iktatási rendszer használata - Kazi Virág terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

Tankerületi Konferenciák 2019 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KAFEE projekt áttekintése - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon A 2019-es általános iskolai beiratkozás a KRÉTA rendszerben  - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Tantárgyfelosztás adatainak adminisztrálása - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Az e-Ügyintézés PILOT projekt tapasztalatai, intézményi szemmel - Dr. Neizer Zita intézményvezető-helyettes (Szinyei Merse Pál Gimnázium) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Az e-Ügyintézés gyakorlati tapasztalatai - Dobránszky Sándor  Intézményvezető-helyettes (Debreceni Ady Endre Gimnázium) előadása

Minőségbiztosítás

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon  Matematikaérettségire felkészítő e-learning kurzus, módszertani pedagógus-továbbképzés című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 

GINOP 6.2.3

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon IKT Segédlet 

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Eszköz specifikáció javaslat 

Archívum

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Intézményi bemutató

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA konferencia 2018 bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása


  • Címkék nélkül