Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!

A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA valamint a KRÉTA rendszerhez kapcsolódó további szoftvermodulok használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA rendszer valamennyi moduljának felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók, továbbá számos videó is segíti a felhasználókat.  A KRÉTA nem csak egy számítógépes programot jelent, hanem egy komplett hardver és szoftver elemekből álló korszerű infrastruktúrát is. A KRÉTA rendszer tartalmazza a különböző funkciójú a moduláris szoftverelemeket (pl. tanügyigazgatási rendszer, elektronikus napló, e-ellenőrző, mobil applikációk), valamint a működtetéshez szükséges nagyteljesítményű hardver infrastruktúrát, továbbá a monitoring és backup rendszereket és a szoftver terméktámogatásának eszközeit (pl. e-learning, tudásbázis).

Keresés

Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén. 

Keresés

 Keresési tanácsok

Egyáltalán nem, vagy túl kevés keresési eredményt kapott?

Ha információk keresésekor az összes szó helyesírásának ellenőrzése után sem kap találatot, bővítse a keresést további eredményekért:

  • Használjon kevesebb keresési kifejezést. Használja például a „importálás” szót az „tanulók importálása” kifejezést helyett.
  • Használjon általánosabb keresési kifejezéseket. Használja például a „számítógép” vagy a „PC” szót a „laptop” helyett.

  • Használja a csillag (*) karaktert a keresőszavak végén. A óra* kifejezés például megtalálja a „órarend” és a „óralátogatás” szót is. A * használata a szavak elején vagy közepén nem működik.

Legfrissebb hírek és információk

Konferencia változás

Tisztelt Felhasználóink!


Sajnálattal értesítjük Önöket, hogy az egészségügyi helyzetre való tekintettel a 2020.03.11-én Szegedre, illetve 2020.03.12-én Szolnokra, valamint 2020.03.18-án Budapestre és 2020.03.19-én Törökbálintra a Klebelsberg Központtal közösen, a tankerületi központok fenntartásában lévő köznevelési intézmények számára szervezett KRÉTA konferenciák elmaradnak! A regisztrált felhasználókat a Klebelsberg Központ és a tankerületi központok munkatársai elektronikus levélben értesítik.

A konferenciasorozat további állomásaira szervezett rendezvények megtartásáról a későbbiekben nyújtunk tájékoztatást!

Tájékoztatás Tankerület Igazgatók részére

Tisztelt Igazgató Asszony!
Tisztelt Igazgató Úr!
 
Ezúton tájékoztatom a kialakult Koronavírus  helyzettel összefüggő legfontosabb megelőző intézkedésekkel kapcsolatos feladatokról.


A Lázár Ervin Program (a továbbiakban: Program) keretében szervezett valamennyi program határozatlan ideig felfüggesztésre kerül. Ennek értelmében kérem, hogy a Programhoz tartozó összes előadást az 1-8. évfolyamon haladéktalanul mondja le, ez vonatkozik minden, Ön által menedzselt köznevelési intézményre, fenntartótól függetlenül. Továbbá kérem, hogy minden iskolai programot, ünnepséget, tábort, erdei iskolát, külföldi utazást – beleértve ebbe a Határtalanul! programot, az ERASMUS és ERASMUS+ programot, valamint a testvériskolai látogatásokat is –, szíveskedjen lemondani a tanulók, a pedagógusok és családjaik biztonsága érdekében. A jelen jelzés különösen vonatkozik a várhatóan a hét végén megrendezésre kerülő március 15-i Nemzeti Ünneppel kapcsolatos megemlékezésekre; kérem, hogy ilyen megemlékezésekre legfeljebb osztálytermi szinten, vagy rádióműsor formájában kerüljön sor.
 
Szeretném ismételten felhívni a figyelmét korábbi kérésünkre, hogy az Ön által fenntartott köznevelési intézményekben kiemelten figyeljen arra, hogy a szükséges fertőtlenítés és takarítás rendszeresen megtörténjen. Ezen felül ügyeljenek arra is, hogy kézmosószer és kézfertőtlenítő szer minden mosdóban folyamatosan biztosított legyen, illetve lehetőség szerint a közösségi terekben is helyezzenek el kézfertőtlenítő szert. Amennyiben nehézségbe ütközik a kézfertőtlenítők beszerzése, kérem, haladéktalanul jelezze ezt a vagyongazdalkodas@kk.gov.hu címen a Vagyongazdálkodási Főosztály munkatársainak, mivel bizonyos keretek között lehetőség van arra, hogy a probléma megoldása érdekében a Központ gyors segítséget igényeljen a Tankerületi Központ számára. Kiemelten felhívom a figyelmet arra, hogy a kézfertőtlenítő szerek elhelyezésekor figyeljenek arra is, hogy ne csak a pedagógusok, hanem a diákok mindegyike hozzáférhessen ezekhez. Amennyiben a kihelyezett kézfertőtlenítők használata során a diákok részéről a nem előírtak szerinti használat gyanúja vagy ténye merülne fel, akkor javasoljuk, hogy az iskola bejáratánál, a portánál kerüljön kihelyezésre közösségi területen elérhető fertőtlenítő, ahol a fertőtlenítő használatának folyamatos, felnőtt általi felügyelete biztosítható.
 
Felhívom a figyelmét arra is, hogy az indokolatlan pánik elkerülése érdekében hívja fel az intézményvezetők, és rajtuk keresztül a szülők és pedagógusok figyelmét arra, hogy csak a hivatalos forrásból származó információkat vegyék figyelembe, és az azokban megfogalmazott utasítások vagy javaslatok alapján járjanak el. A korábban már megküldött levelekben foglaltakat kiegészítve kérem, hogy azok, akik bármilyen módon kapcsolatba kerülhettek fertőzött személlyel itthon, vagy külföldi tartózkodásuk során, haladéktalanul jelentsék ezt, és a lappangási időszak alatt, illetve addig, amíg minden kétséget kizáróan nem bizonyosodtak meg arról, hogy nincs koronavírus fertőzése, ne menjenek be az iskolába, akár diákról, akár pedagógusról van szó.
 
Mindannyiunk elemi érdeke, hogy a fertőzést megelőzzük, éppen ezért folyamatos és nagyfokú odafigyelést várok el minden tankerületi központban dolgozó kollégától, valamint az intézményvezetőktől is. Amennyiben bármilyen további információval rendelkezünk, azt haladéktalanul továbbítom az Ön részére is. Felhívom a figyelmét, hogy a megelőzésről és a helyes kézmosásról szóló videókat https://koronavirus.gov.hu/megelozes linken érheti el.
 
Tájékoztatom, hogy az Oktatási Hivatal minden köznevelési intézmény számára hasonló tartalmú tájékoztatást küld ki.

AZ Oktatási Hivatal tájékoztatója az intézményvezetőknek

Tisztelt Igazgató Asszony!
Tisztelt Igazgató Úr!
 
Ezúton tájékoztatom a kialakult Koronavírus  helyzettel összefüggő legfontosabb megelőző intézkedésekkel kapcsolatos feladatokról.


Kérem, hogy minden iskolai programot, ünnepséget, tábort, erdei iskolát, külföldi utazást – beleértve ebbe a Határtalanul! programot, az ERASMUS és ERASMUS+ programot, valamint a testvériskolai látogatásokat is –, szíveskedjen lemondani a tanulók, a pedagógusok és családjaik biztonsága érdekében. A jelen jelzés különösen vonatkozik a várhatóan a hét végén megrendezésre kerülő március 15-i Nemzeti Ünneppel kapcsolatos megemlékezésekre. Javaslom, hogy ilyen megemlékezésekre legfeljebb osztálytermi szinten, vagy rádióműsor formájában kerüljön sor. A Lázár Ervin Program (továbbiakban: Program) keretében szervezett valamennyi esemény határozatlan ideig felfüggesztésre kerül. Ennek értelmében kérem, hogy az Ön intézményre vonatkozóan a Programhoz tartozó összes előadás lemondását kezdeményezze az illetékes tankerületi központnál.
 
Szeretném ismételten felhívni a figyelmét arra a korábbi kérésünkre, hogy a köznevelési intézményekben kiemelten figyelmet fordítson a szükséges fertőtlenítés és takarítás rendszeres elvégeztetésére. Ezen felül ügyeljen arra is, hogy kézmosószer és kézfertőtlenítő szer minden mosdóban folyamatosan biztosított legyen, illetve lehetőség szerint a közösségi terekben is legyen  kézfertőtlenítő szer. Amennyiben nehézségbe ütközik a kézfertőtlenítők beszerzése, kérem, haladéktalanul szerezze be, illetve jelezze a problémát a fenntartója részére. A kézfertőtlenítő szerek elhelyezésekor kiemelten figyelni kell arra, hogy ne csak a pedagógusok, hanem a diákok mindegyike is hozzáférhessen ezekhez. Amennyiben a kihelyezett kézfertőtlenítők használata során a diákok részéről a nem előírtak szerinti használat gyanúja vagy ténye merülne fel, akkor javasoljuk, hogy az iskola bejáratánál, a portánál kerüljön kihelyezésre közösségi területen elérhető fertőtlenítő, ahol a fertőtlenítő használatának folyamatos, felnőtt általi felügyelete biztosítható.
 
Kérem, hogy az indokolatlan pánik elkerülése érdekében hívja fel a szülők és pedagógusok figyelmét arra, hogy csak a hivatalos forrásból származó információkat vegyék figyelembe, és az azokban megfogalmazott utasítások vagy javaslatok alapján járjanak el. A korábban már megküldött levelekben foglaltakat kiegészítve kérem, hogy azok, akik bármilyen módon kapcsolatba kerülhettek fertőzött személlyel itthon, vagy külföldi tartózkodásuk során, haladéktalanul jelentsék ezt a területileg illetékes népegészségügyi szolgálatnak, és a lappangási időszak alatt, illetve addig, amíg minden kétséget kizáróan nem bizonyosodtak meg arról, hogy nincs koronavírus fertőzése, ne menjenek be az iskolába, akár diákról, akár pedagógusról van szó.
 
Mindannyiunk elemi érdeke, hogy a fertőzést megelőzzük, éppen ezért folyamatos és nagyfokú odafigyelést várok el minden intézményvezetőtől. Felhívom a figyelmét, hogy a megelőzésről és a helyes kézmosásról szóló videókat https://koronavirus.gov.hu/megelozes linken érheti el. Kérem, hogy mindkét videó levetítésére minden osztályban lehetőleg minél hamarabb kerüljön sor.

Tájékoztatás szülők részére

Tisztelt Szülők/Gondviselők!
 
A Klebelsberg Központ az új koronavírus kapcsán kialakult helyzetre való tekintettel az alábbiakról tájékoztatja Önöket. Jelenleg Magyarországon az Operatív Törzs tájékoztatása szerint egyelőre elkülönült, egyedi esetek vannak, így jelenleg is legfontosabb feladatunk a megelőzés, a járvány továbbterjedésének, a járványgócok kialakulásának megakadályozása. Ahhoz, hogy ilyen típusú járványgócok hazai közoktatási intézményekben ne alakulhassanak ki, kiemelten felkérjük Önöket az alábbiak betartására:
-          A megelőzés első és legfontosabb lépése a személyi higiéniás szabályok betartása. Ennek egyik legfontosabb eszköze – főleg kisgyerekek esetében – a rendszeres és hatékony kézmosás. Ennek módjáról a hivatalos kormányzati tájékoztató oldalon elérhetővé tettek egy tájékoztató videót, amelynek elérhetősége a következő:
https://www.facebook.com/koronavirus.gov.hu/videos/2848001001994029/
Kérjük, hogy a videót mutassa be kiskorú gyermekének, és az azon található mozdulatokat is gyakorolják be közösen a kiskorú gyermekkel. (A gyakori és helyes kézmosás fontosságára az iskolákban is felhívjuk a figyelmet, ez azonban nem pótolhatja az otthoni szülői iránymutatást.)
-          Kérjük, hogy a fennálló helyzettel kapcsolatban csak megbízható és hiteles forrásokból szerezzen információkat. Jelenleg Magyarország Kormánya hivatalos tájékoztató oldalt üzemeltet a https://koronavirus.gov.hu internetes oldalon, valamint a közösségi médiában (Facebook) létrehozásra került a hivatalos kormányzati tájékoztató oldal („Koronavírus tájékoztató oldal”, https://www.facebook.com/koronavirus.gov.hu).
-          Amennyiben akár Önnél, akár kiskorú gyermekénél a koronavírusra utaló tüneteket tapasztalnak (https://koronavirus.gov.hu/mit-tegyunk-tunetek-eseten), akkor kérjük, hogy telefonon konzultáljanak háziorvosukkal, aki szükség esetén a mentők értesítéséről, és az ezt követő protokoll szerinti intézkedések megtételéről gondoskodni fog. Ezt követően kérjük, amennyiben ilyen eset előfordul, akkor minden esetben értesítsék a köznevelési intézmény vezetőjét, vagy gyermekük osztályfőnökét is az eseményekről.
-          Amennyiben koronavírus fertőzés szempontjából kiemelt kockázatú területen jártak, esetleg bizonyítottan koronavírus fertőzéssel diagnosztizált személlyel kerültek kapcsolatba, kérjük, hogy minden esetben a tájékoztatóban foglaltak szerint eljárni szíveskedjenek, azaz:
o   konzultáljanak telefonon a háziorvosukkal,
o   a tünetek lappangási idejének megfelelő (14 nap) időtartamban lehetőleg otthonukat ne hagyják el,
o   amennyiben ezen időszak alatt tüneteket tapasztalnak, akkor szintén a háziorvosukat hívják telefonon, aki a fentiek szerinti eljárás megtételéről gondoskodni fog.
 
A Klebelsberg Központ folyamatosan nyomon követi a járványügyi helyzettel kapcsolatos fejleményeket, folyamatosan kapcsolatot tart mind az Emberi Erőforrások Minisztériumával, mint az Operatív Törzzsel. Amennyiben bármilyen, a hazai köznevelési intézményeket érintő intézkedés elrendelésre kerül, akkor arról soron kívül értesítjük mind a Tankerületi Központokat, mind a köznevelési intézmények vezetőit, akik a szükséges információkkal ellátják Önöket.

2020. tavaszán megrendezésre kerülő KRÉTA Konferenciákról szóló információk

Tisztelt Felhasználóink!

A tavalyi tanévben megrendezésre került KRÉTA konferenciasorozat pozitív visszajelzéseire és hatékonyságára tekintettel a Klebelsberg Központ és az eKRÉTA Informatikai Zrt. a tankerületi központok fenntartásában működő intézmények részére a 2019/2020. tanévben is megszervezi a 2020. tavaszi KRÉTA konferenciasorozatot. 

A Konferenciákról szóló bővebb információk a Tudásbázis alábbi aloldalán találhatóak.

 2020. KRÉTA Konferenciasorozat helyszínei, férőhelyei

Az {'include'} makró nem jeleníthető meg. A megadott oldal nem található.

Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus

Tisztelt Felhasználóink!

Minden tankerületi központ, illetve nem állami szervezet fenntartásában működő intézménybe járó tanuló, a hozzájuk a rendszerekbe rögzített gondviselők, valamint ezen intézmények pedagógusai számára elérhetővé vált a KRÉTA rendszer e-Learning menüpontjában a Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus.

 Felületi megjelenítések

Tisztelt Felhasználóink!

Ide kattintva olvashatják el a tájékoztatót a Közlekedési Kisokos e-Learning kurzusról. 


A funkciót bemutató videók az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el:


A Felületen, a felhasználó neve mellett található az e-Learning menüpont:

Fontos tudni! A Közlekedési Kisokos e-Learning kurzus csak a tankerületi központ, illetve a nem állami szervezet fenntartásában működő intézménybe járó tanuló, a hozzájuk a rendszerekbe rögzített gondviselők, valamint ezen intézmények pedagógusai számára érhető el!

A menüpontot megnyitva megjelenik az e-Learning kurzus:

A "Tovább a kurzusra" gomb segítségével a rendszer automatikusan átlépteti a tanulót az e-Learning rendszerbe, ahol az "Indítás" gomb segítségével lehet a tanfolyamot megkezdeni (vagy félbehagyott kurzus esetén a "Folytatás" gomb segítségével folytatni).

Az elindított kurzus alsó kezelésávján lehet az egyes oldalakon tovább vagy vissza lapozni:

A bal felső sarokban lévő "könyv" ikonra kattintva a már teljesített kurzusrészek bármelyik oldala visszanézhető, "oda lapozható" a tanfolyam:

A fejezetek végén "Ellenőrző kérdése" találhatóak, melyeket a "Teszt indítása" gomb segítségével lehet megkezdeni:

A kérdések oldalain van lehetőség azonnal az "Ellenőrzés" gomb segítségével az adott kérdésre adott választ ellenőrizni, ahol a felület az összes helyes/hamis választ kiemelve megjeleníti válaszunk helyességét, illetve a felületen nyomon követhető az elért pontszám is.

 

KRÉTA Lázár Ervin Progam modul

Tisztelt Felhasználóink!


Az KRÉTA rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul.

Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el:

Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló;

  • csoportnapló;

  • egyéb foglalkozási napló;

  • órarend;

  • tantárgyfelosztás,

  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.


Szoftverfrissítések, újdonságok

Kréta 2.83 verzió újdonságai (2020.03.05.)

 Órasorszám összerendelés

Az admin felület e-Napló menüpontjában beállítható, amennyiben egyes tanórák óra sorszámait össze kívánjuk fűzni, folytatólagosan szeretnénk kezelni.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.

 Frissítési visszaszámláló

A KRÉTA rendszer frissítéséhez közeledve visszaszámláló üzenet tájékoztatja a felhasználókat, hogy legyen lehetőségük a munkájukat mentéssel befejezve lezárni.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.

Kréta 2.82 verzió újdonságai (2020.02.05.)

 e-Napló menüpont átrendezése

Az e-Napló menüpontban elérhető funkciók menyisége miatt a felület átrendezésre került egy újabb almenüpont bevezetésével. A szétbontott struktúrának megfelelően elérhető funkció leírások ITT érhetőek el.

 Testreszabás menü átalakítása

A Testreszabás menüpont átalakításra került. Megjelentek új szekciók, illetve a szekciók mindig becsukott állapotban jelennek meg a felület megnyitásakor, az oldal tetején minden szekciót megnyitó és bezáró gombok kerültek elhelyezésre.

 Adatszótár módosítás

Az e-Ügyintézés modullal történő egységesítés és a Fenntartó kérésének megfelelően módosítva lett a Szülői igazolás típus Gondviselői igazolás típusra.

 

 "Összevont óra" tulajdonság átnevezés "TTF óraszám korrekció"-ra

A korábban "Összevont óra" nevű jelölőnégyzet és TTF elem tulajdonság átnevezeésre került a Fenntartó kérésére "TTF óraszám korrekció" névre. Az eddigi beállított értékeket a mező átnevezése nem módosította.

 Új TTF elem tulajdonság: Felnőttoktatási szerződéssel ellátott óra

A TTF elem tulajdonságai között jelölhetővé vált a Felnőttoktatási szerződéssel ellátott óra tulajdonság.

 Módosult a Túlóra jelölési lehetőség a TTF elemeknél

A TTF elemeknél már nem csak arra van lehetőség, hogy jelölőnégyzettel regisztrálva legyen, hogy az adott TTF elem Túlórában ellátottnak minősül, hanem megadható, hogy a TTF elem teljes óraszámából mennyi a Túlórában ellátott rész.

 Fogadóóra felületi módosítás

A Pedagógus felületén korábban megjelent a jelentkezett Gondviselőhöz tartozó tanuló minden ossztálya, mely összetett intézmény (pl.: Általános iskola és AMI és Kollégium) esetén zavaró lehetett. Jelenleg már csak az az osztyál jelenik meg a tanuló osztályai közül, mely számára a Fogadóóra kiírásra került.

 Több osztályból összeállított csoport besorolási felületen az osztályok megjelenítése

A több osztály tanulóiból összetevődő csoportok névsoraiban megjelenik az adott tanuló osztálya is a könnyebb beazonosítás érdekében.

 Nemzetiségi dokumentumok elérhetősége

A rendszerben elérhetővé váltak bizonyos Nemzetiségi dokumentumok. A funkcióról bővebben a Nemzetiségi dokumentumok oldalon található információ.

 Osztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói adatok felület módosítása

Az Osztályfőnöki menüpont / Osztály tanulói adatok listájának tetejére felkerültek az összes panelt kinyitó / bezáró gombok.

 Új ESL tantárgy-kategória és adatszótár került bevezetésre

Az OH ESL támogatásához szükséges új ESL-tantárgy-kategória (adatszótár) került a rendszerbe. Az adatszótár zárt, nem bővíthető, csak védett elemei vannak. Ezeket az elemeket kell/lehet megadni az egyes tantárgyak esetében, hogy melyik adatszolgáltatási sorhoz tartozzanak.

A tantárgyaknál eddig beállított statisztikai Tantárgy-kategória érték meg lettek feleltetve az ESL tantárgy-kategóriáknak, és az eddig már beállított értékek az új mezőben megjelentek autómatikusan.

 

 Mondatbank rendezése

A Testreszabás / Mondatbank elemek fejlécében van lehetőség a többi felületen megszokottak szerint sorba rendezni a lista értékeit.

 Tantárgy import módosítás

A rendszerbe importálással kerülő tantárgyak egységesen Főtárgyként kerülnek a rendzserben rögzítésre.

 Hetesek megjelenítése Osztálynaplóban

Az Osztálynapló és a Haladási napló dokumentumokban az adott hetekre beállított hetesek megjelenítésre kerülnek a generált dokumentumokba.

 Új Testreszabás beállítás a Távollét bejelentéssel kapcsolatban

Az intézményeknek van lehetőségük a Testreszabás / Távollét bejelentés beállításai szekcióban szabályoznia, hogy kinek jelenlen meg a funkció az intézmény felhasználói közül.

Távollét bejelentésre jogosult szerepkörök beállítással (A beállítás segítségével szabályozhatjuk, hogy az Adminisztrátorokon kívül, mely további szerepkörök rögzíthetnek távollétet) szabályozható, hogy az admin felületen kívül a napló felületen minden Napló joggal rendelkező felhasználó (Pedagógus), és/vagy minden Napló joggal nem rendelkező felhasználó (Alkalmazott) számára elérhető legyen a Távollétbejelentés funkció a rendszerben.

 Fejléc/Lábléc kép minőség javítása

A dokumentum fejlécbe/láblécbe feltöltött képek minőségének javítása történt meg.

 Bukás veszélyre figyelmeztetés határa - Testreszabás beállítás

A KRÉTA rendszerben a Dokumentumok menüpontban elérhető dokumentumokban, illetve a Tanári DashBoard felületre hatással lévő beállítási lehetőség részletes leírása kiegészítésre került.

Az itt beállított értéknél rosszabb átlaggal rendelkezőket tekintjük bukással veszélyeztetett tanulóknak, melyről a tanulók szaktanárai és osztályfőnökei kapnak jelzést a tanári belépéssel elérhető információs felületen. Ezen érték módosításának nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre, csak a Tanári dashboardon megjelenő adatokra!

A Bukás veszélyre figyelmeztetés határát minden intézmény a saját Testreszabás menüpontjában tudja szabályozni. Ennek a beállításnak nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre!

 Helyettesítések export táblázat módosítása

A generált export táblázatban a dátum mező módosításra került, hogy csak az év/hónap/nap adatokat tartalmazza.

 Leírások pontosítása

Több felületi és felugró információs szöveg módosítása, pontosítása a funkciók változásának megfelelően.

Kréta 2.81 verzió újdonságai (2020.01.28.)

 Dokumentumok módosítása

Több, a rendszerben elérhető félévi dokumentum módosítása történt meg:

  • Iktatószám méretének csökkentése/áthelyezése

  • nagyon hosszú osztálynevekből adódó tördelési hiba javítása

  • mulasztási táblázat fejléc módosítás

  • az osztályzattal rögzített szorgalom értékelés megjelenítésének javítása

 LEP modul Központi felület módosítása

A Lázár Ervin Program modul Központi KRÉTA rendszerben lévő felületének módosítása a Fenntartó kérésének megfelelően.

 TTF importálás bővítése

Az egyes Tantárgyfelosztás elemek "nemzetiségi óra" tulajdonságának jelölése az import file segítségével is beállítható.

Kréta 2.81 verzió újdonságai (2020.01.15.)

 Tömeges Gondviselői hozzáférés generálás kikapcsolása

A rendszerben korábban elérhető, "egygombos" Tömeges gondviselői hozzáférés generálás funkció megszünt a felhasználói visszajelzések alapján.

Tömegesen Gondviselői jelszó létrehozására az Importálás menüponton keresztül van lehetőség. Bővebben a Tudásbázis alábbi felületén olvasható a funkcióról.

Egyenkénti Gondviselői hozzáférés létrehozására vagy jelszó cserére/új jelszó generálásra továbbra is van lehetőség a Tanulói adatlap / Gondviselők fülén keresztül. Bővebben a Tudásbázis alábbi felületén olvasható a funkcióról.

 Működési hely adatainak módosulása

A Nyilvántartás / Intézményi adatok / Működési hely adatai között található Működési hely típusa mező értékétől függően két új mező jelenik meg a felületen.

Tagintézmény típus esetén megjelenik a Tagintézmény vezetőjének rögzítési lehetősége.

Telephely típus esetén megjelenik A telephely anyaintézménye rögzítési lehetőség.

 Intézményi mondatbank importálás módosítása

Az intézményi mondatbank importálási folyamat módosítása.

Az importálás folyamatának leírása a Tudásbázis alábbi aloldalán olvasható.

 

 Modulos adatok exportálásának bővítése

A modulos tanulók/növendékek Gondviselői adatainak exportálási lehetőségei elérhetőek a modulos menükben.

 SZTSZ azonosító intézményi exportba

Az Alkalmazottak menüpont Alkalmazottak munkaügyi adatainak exportált táblázatában elérhetőek az alkalmazottakhoz a rendszerbe rögzített SZTSZ azonosítók.

 Eltérő Tanulói jogviszony igazolások a modulos tanulóknak

Azoknak a tanulóknak/növendékeknek, akik a KRÉTA rendszer több moduljában is szerepelnek, a Tanulói jogviszony igazolás dokumentum generálásakor kell kiválasztani, melyik jogviszonyukkal kapcsolatos adatokat szeretnék a dokumentumba generálni.

  

 Szöveges értékelés felületi megjelenésének módosítása

Az Admin felület / e-Napló menüpont Értékelések listájában a Szöveges értékelések megjelenítése módosításra került, hogy a szövegkiemeléssel történő szöveges értékelés jobban olvasható legyen.

 Fogadóóra módosítás

Az üres és a Fogadóórára már rögzített Gondviselői jelentkezés esetén a Fogadóóra módosítási lehetőségeinek lehetővé tétele.

 Tanuló KIR-STAT esportok bővítése

Felhasználói igényeknek megfelelően további adatok kerülnek exportálásra a Tanulók KIR-STAT (okt. 1-i állapot) és a Tanulók teljes KIR-STAT (minden, tanévben jogviszonnyal rendelkező tanuló adatai) funkciókkal az XLS táblázatokba.

 e-Napló / Tanórák Szűrési listájának optimalizálása

Az e-Napló menüpont Tanórák listája felületen elérhető Szűrő panelek a Tanóra adatai/speciális adatai felületnek megfelelő sorrendben és tagolással jelennek meg.

 

 Nemzetiségi óra jelölés TTF-ben

A Tantárgyfelosztásban lehetővé vált bejelölni, hogy az adott TTF sor nemzetiségi oktatásnak minősül e . A TTF sor létrehozásakor vagy módosításakor használható a jelölőnégyzet.

Az ilyen jelöléssel ellátott TTF sorból létrehozott foglalkozások megöröklődnek a beállított értéket, a tanóra Speciális adatainál beállításra kerül ez a jelölőnégyzet.

 Vegyes csoportoknál a tanulók osztályba tartozásának megjelenítése

A Nyilvántartás/Csoportok menüpontban az egyes csoportokat a "nagyító" ikon segítségével megnyitva elérhető "Tanulók" fülön megjelenik, hogy az adott tanuló melyik osztályból lett a csoportba besorolva.

 Tanulói záradékok kiemelése

Amennyiben az intézményben engedélyezve van az Osztályfőnöki záradékszerkesztés, az Osztályfőnöki feladatok menüpontban az Osztály tanulói listában az adott tanuló sorában lévő "ceruza" ikonnal szerkesztheti az osztályfőnök a tanuló záradékait.

A korábbi záradékok könnyebb megtekintése érdekében külön sorba kiemelésre kerültek a már rögzített záradékok.

 Bukás veszélyre figyelmeztetés határa - Testreszabás beállítás

Új beállítási lehetőség jelent meg a Testreszabás menüpont Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban (a Tanári Dashboard / Kezdőlap funkcióhoz kapcsolódóan.).

A Bukás veszélyre figyelmeztetés határát minden intézmény a saját Testreszabás menüpontjában tudja szabályozni. Ennek a beállításnak nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre!

 Csoportadatoknál Gyórgypedagógiai/Logopédiai tulajdonság jelölési lehetőség

A Csoportok adatlapján is elérhetővé vált a Gyórgypedagógiai/Logopédiai tulajdonság jelölési lehetőség.

 Lázár Ervin Program funkciók módosítása

Az előadásra kísérők száma osztály jelentkezéseknél lehet 0 is, amennyiben több osztályhoz az intézményből 1 közös kísérő megy csak el.

 Tanári Dashboard módosítás

A TTF-fel nem rendelkező felhasználók számára is elérhetővé váltak a Tanári Dashboard / Kezdőképernyő értékei.

 Terembérbeadás modul módosítások

Új terem felvitelekor vagy meglévők módosításor ellenőrzési metódusok átírása.

 Közmű adatszolgáltatás

A Közmű adatszolgáltatás funkcióban történt módosítások felületi megjelenítésre kerültek. 

 Szűrő felületek egységesítése

Az e-Napló menüpont több alpontjában is egységesítésre került a Szűrők sorrendje.

 Távollétbejelentő modulban módosítások

A Távollétbejelentő modulban a fenntartó kérésére több változtatás történt az SAP kapcsolatban. Továbbá megjelenítésre kerül az alkalmazott SZTSZ azonosító is külön oszlopban.

 Távollétbejelentő modulban új menüpont

A hátralévő szabadnapok elhasznált kerete számítása az új, Számfejtett távollétek menüponton keresztül, abból számolódik. 

 Adatszótár értékek módosítása

A fenntartó kérésének megfelelően.

 Jogszabálykövetés

Több felületen módosítások történtek a jogszabálykövetés érdekében.

Kréta 2.80 verzió újdonságai (2019.12.12.)

 Görgethető felületek

A KRÉTA rendszer sok felületén az adattartalom és listák mérete miatt szükséges volt a listákban lefelé görgetni az oldalakat, mely görgetés az egész felületet egyben kezelte. A frissítés során  a rendszer legtöbb felülete átalakításra került, hogy a felső menüsor mindig látszódjon, illetve a táblázatok és kereső/szürő listáik külön-külön is görgethetőek legyenek.

 

 Hetesek kezelése

A funkcióról bővebben a Hetesek beállítása oldalon olvashat.

 Tanári Dashboard / Kezdőlap

A Pedagógusok számára a Napló felületen is elérhetővé vált egy Dashboard / Kezdőlap felület, ahol az adott Pedagógussal kapcsolatban jelennek meg információk.

A funkcióról bővebben a Tanári Dashboard / Kezdőlap aloldalon olvashat.

 Bukás veszélyre figyelmeztetés határa - Testreszabás beállítás

Új beállítási lehetőség jelent meg a Testreszabás menüpont Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban (a Tanári Dashboard / Kezdőlap funkcióhoz kapcsolódóan.).

A Bukás veszélyre figyelmeztetés határát minden intézmény a saját Testreszabás menüpontjában tudja szabályozni. Ennek a beállításnak nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre!

 AMI Szorgalom tantárgykategória

A Tantárgyaknál beállított Szorgalom tárgykategória esetében (tantárgyi szorgalom használata esetén szükséges ennek beállítása) a felületen nem lehetséges Elégtelen (1)-es értékelés rögzítése, melyre a felületen figyelmeztetést is látunk.

("Tanulónév" tanulónak elégtelen osztályzatot adtak, de szorgalom tárgykategóriába tartozó tantárgyból nem adható elégtelen (1) osztályzat!)

Az AMI tantárgyi szorgalom kezelésével kapcsolatban az AMI GYIK oldalon olvashat bővebb leírást.

A Szorgalom tárgykategóriába állított tantárgy esetén az értékelés csak 4 fokozatú lehet, valamint a félévi/év végi dokumentumokban a Szorgalom értékelésnek megfelelő megnevezések, azaz 2 (Hanyag) - 3 (Változó) - 4 (Jó) - 5 (Példás) fognak megjelenni.

 Osztályfőnöki adatszerkesztés a modulos osztályokban is

Az osztályok tanulóinak adatait (az Osztályfőnöki szerkesztés engedélyezése esetén) a felületen már a modulos (AMI, Kollégium, EGYMI) kategóriákba állított osztályok esetében is el lehet végezni. Ennek lehetősége az Osztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói menüpontban érhető el.

Itt szükséges először kiválasztani a megfelelő Ellátott köznevelési feladat típust, majd ezt követően a megfelelő osztály, és ezután a Keresés gomb megnyomására a megjelenő tanulói listán már használható a "ceruza" - szerkesztési - ikon.

 AMI egyedi Növendéki adatok megjelenítése a Foglalkozás naplózásánál

Az AMI Növendékeknél egyedileg beállított Tantárgyi információk megjelennek a Foglalkozások naplózási felületén.

A Növendék Évfolyama és Tagozata a felületen rögtön látható, többi értéke a Növendék nevére vitt egérmutató hatására felugró ablakban érhető el.

AMI modul használatát segítő beállításokról az alábbi oldalon olvasható bővebben.

 Törzslapgenerálás során kiválasztható a külív aláírójának személye

A Dokumentumok menüpont Törzslapgenerálás során kiválasztható, hogy az intézményben vezetői szerepkörre beállított felhasználók közül kit jelenítsen meg a dokumentumban a rendszer a Törzslap külívén, mint annak aláírója.

Kiválasztható szerepkörök:

  • igazgató

  • intézményvezető

  • tagintézmény-vezető

  • intézményegység-vezető

 Fogadóóra tájékoztató levelek adattartalmának kibővítése

A kiírt Fogadóóráról a Gondviselőknek küldött tájékoztató e-mail adattartalma kiegészítésre, bővítésre került, valamint az Intézmény neve és központi e-mail címe is belekerül a tájékoztató levelekbe, hogy a tévesen rögzített Gondviseli e-mail címek esetén a tájékoztatást tévesen megkapó személy ezt jelezni tudja az intézmény számára.

Ezzel párhuzamosan a Fogadóórára jelentkezésekről a kiíró pedagógusnak érkező levelek adattartalma is bővítésre került.

 Tanulók besorolásánál osztálynév megjelenítés módosítása

A Tanulók besorolása felületen módosításra került az osztály/csoport nevek megjelenítésének sorrendje, előre került az osztály/csoport intézményi elnevezése, és a név mögé került áthelyezésre az adott tanév elnevezése a könnyebb, gépeléssel történő kereséshez.

 Szakértő/szaktanácsadó tulajdonság jelölés bővítése

Az Alkalmazottak / Elsődleges munkaidő adatok felületen mind a Mesterpedagógus, mind a Kutatótanár Pedagógus fokozat kiválasztása esetén van lehetőség jelölni Jelölőnégyzet segítségével a Szakértő/szaktanácsadó tulajdonság.

 Gyógypedagógiai/Logopédiai osztálytulajdonság jelölés

Az osztályok felületen új jelölési lehetőség került kialakításra, összevonva a korábbi Gyógypedagóiai és Logopédiai tulajdonságot egy mezőbe.

 Tanuló évfolyamának megjelenítése több felületen

A Tanulóknál/Növendékeknél beállított évfolyamértékek több felületen megjelenítésre kerültek.

 Osztály alapértelmezett terem használata Órarend felvitelénél

Az Osztályoknál beállított alapértelmezett tantermet a e-Napló / Órarend rögzítésnél a rendszer automatikusan beállítja, (Azaz egy TTF elem kiválasztása esetén az Osztály/Tantárgy/Tanterem mezőket már nem kell külön kitölteni)

 Import felületek egységesítése

További Importálási felületek egységesítése történt meg az új funkcióknak megfelelően.

 Szűrő felületek egységesítése

Az e-Napló menüpont több alpontjában is egységesítésre került a Szűrők sorrendje.

 Új jogosultsági szint - Alkalmazott

Megjelent a rendszerben egy újabb jogosultsági szint: Alkalmazott.

Ennek beállítására azon alkalmazottak/felhasználók esetében van szükség, akik a KRÉTA rendszert nem használják jelen pillanatban, azonban a fenntartó a Távollétbejelentő modulon keresztül számukra is előírja, hogy szabadságigényüket, illetve szabadságuk nyilvántartását a rendszerben kell végezniük.

 Távollétbejelentő modulban módosítások

A Távollétbejelentő modulban a fenntartó kérésére több változtatás történt a felületen, visszajelző üzenetekben.

 Adatszótár értékek módosítása

A fenntartó kérésének megfelelően.

 Jogszabálykövetés

Több felületen módosítások történtek a jogszabálykövetés érdekében.

 Csak Lázár Ervin Programot kezelő rendszerekbe tájékoztatások bővítése

Azokban a KRÉTA rendszerekben, melyekben csak Lázár Ervin Program modul kezelése valósul meg, újabb tájékoztatások kerültek megjelenítésre a felület használatának segítésére.

Kréta 2.79 verzió újdonságai (2019.11.06.)

 Elérhetővé vált a KRÉTA felületeken a Lázár Ervin Program modul

Tisztelt Felhasználóink!


Az KRÉTA rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul.

Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el:

 Osztály mozgathatósága modulok között

Az osztályoknál mindaddig van lehetőség a modulokon keresztül történő mozgatásra (Feladatellátási helyek módosításával) amíg egy adott osztálynak nincs és nem volt tagja.

 Tanuló Közösségi szolgálati naplójának módosítása

A Dokumentumok / Tanulók / Közösségi szolgálati napló útvonalon elérhető Közösségi szolgálati napló kiegészítésre, módosításra került.

 

 Eszközök importálása felület átalakításra került

Az Importálások / Eszközök importálása felület átalakításra került. A felület működéséről bővebb leírás a Tudásbázis alábbi aláoldalán található.

 OpenBoard / Képek listája felület kiegészítés

A Napló felület Tanári feladatok / Képek listája és az Admin felület e-Napló / Képek listája felületeken az OpenBoard szoftverrel készített és a KRÉTA rendszerbe feltöltött képek listáiba bekerült, hogy az adott képeket már felhasználta/megjelenítette e már tanórában a tanulók számára a pedagógus, segítve a feleslegesen feltöltött képek törlési lehetőségét.

 Az automatikusan létrejövő AMI-s egyéni csoportok csoporttípusa központilag frissítésre kerültek

Az AMI modulban a Zeneművészeti ágra állított osztályokba történő besorolásokkor létrejövő automatikus egyéni csoportok csoporttípusa frissítésre került "Alapf. müv. okt. zeneművészeti csoport - egyéni főtanszak" típusra.

 Felnőttoktatási csoportok egyedi beállíthatósága

A Szakmai képzésre állított csoportok, vagy Szakmai osztályhoz rendelt osztálybontott csoportok esetében megjelenik a csoport adatlapján a Képzés típusa érték, mely osztálybontás esetén az osztálytól öröklődik, osztálybontás nélküli csoport esetén pedig a csoportnál szabadon állítható.

 

 Tanóra adatai jelölőnégyzetek csoportosításra kerültek

A Tanóra adatai / Speciális adatok fülön található, jelölőnégyzettel beállítható tanóra adatai értékek csoportosításra kerültek.

 Fogadóóra teremütközés engedélyezése

Felhasználói kérésekre a rendszerben van lehetőség már több Fogadóóra eseményt is rögzíteni azonos időben, azonos tanterembe. A teremütközésről a felületen az első Fogadóórát rögzítő pedagógus utáni minden Fogadóóra rögzítésnél megjelenik egy figyelmeztető üzenet, azonban a rögzítés folytatható.

 Bukás veszélyre figyelmeztetés Testreszabás beállítás

A Testreszabás menüpont Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban megjelent egy új beállítási lehetőség, mely segítségével minden intézmény beállíthatja, hogy milyen mértéktől tekinti a tanulót bukásra állónak, és kerüljön bele a Dokumentumok / Tanulók / Bukásra álló tanulók listája dokumentumba.

 AMI modul sablonizált Tantárgykezelés

Az AMI modul Növendékeknél elérhető Tantárgy fül felületen a rendszerben lévő sablonok segítségével egységesen nyílik lehetőség a növendékek számára foglalkozások rögzítésére.

A funkcióról bővebben a Tudásbázis alábbi aloldalán érhető el információ.

 Új anyanyelv rögzítése a rendszerben

Fenntartói kérésre rögzítésre került az "indonéz" anyanyelv, mint adatszótárból a felületen kiválasztható anyanyelvi érték.

 Szűrő sorrendek egységesítése

Több Szűrő panelen a rendelkezésre álló szűrési lehetőségek egységesítése történt.

 Adatszótár módosítás

Fenntartói kérésre módosításra került a Munkakör típus adatszótár.

 Felületi módosítások

Felületi elnevezések módosítása fenntartói kérésekre és jogszabálykövetés alapján. 

Kréta 2.78 verzió újdonságai (2019.10.04.)

 KIR-STAT támogatás

A KRÉTA rendszerben elérhető, és a KIR-STAT adatszolgáltatás során felhasználható adatok összegyűjtött exportálására, intézményi felhasználására szolgáló Export funkció leírását találja az alábbi aloldalon.

Az Adminisztrátori felület / Dokumentumok menüpontban elérhető új, KIR-STAT szekcióból tölthetőek le az Excel táblázatok.

Jelenleg két területen, az OSA2FELH és az OSA4TANU export segítségével érhetőek el információk.

A KIR-STAT támogatásról az alábbi Tudásbázis aloldalon olvashat bővebben.

 "Tartósan távollévő helyettesítésére alkalmazott" jelölőnégyzet

A KIR-STAT támogatáshoz kapcsolódóan új beállítási lehetőség jelent meg az Alkalmazotti adatlap Elsődleges munkaügyi adatok fülén.

A jelölőnégyzettel jelölhető, hogy az adott alkalmazott "Tartósan távollévő helyettesítésére alkalmazott" e.

 KIR importok módosítása

A KIR importok során kapott adatbázis szerkezetben történt változások alapján az importálási folyamatok átlakítása.

 TTF többes kijelöléssel több sor is törölhető egyszerre

A Nyilvántartás / Tantárgyfelosztás menüpontban a TTF sorok előtt található jelölőnégyzet segítségével egyszerre több TTF sor is kiválasztható, kijelölhető, és egyben törötlhető.

 SZTSZ szám megjelenítése KRÉTA felületeken

A KRÉTA központi modulokban beállítható SZTSZ (SZemélyügyi TörzsSZám) megjelenítésre kerül az intézményi KRÉTA rendszerekben, az Alkalmazott Elsődleges munkaügyi lapján.

 Bővített lekérdezési felülettel, több féle Munkaidő elszámoló adatlap kérhető le a felületről
 AMI modulban kiválasztható évfolyamtípusok bővítése

Az AMI osztályok esetében aktiválásra került az 1/13 és a 2/14 évfolyam is.

 AMI Modul / Tantárgyak fülön 1-nél kisebb óraszám

Az AMI Modul, AMI Növendékek listában a Növendéki adatlap Tantárgyak fülőn 0,5 érték is megadható a Növendék egyedi foglalkozási óraszámaként.

 Letölthető Órarend dokumentum kiegészítése

A letölthető Órarend dokumentumok kiegészítsére kerültek a Foglalkozást tartó pedagógussal, valamint az osztály bontott csoportjainak Foglalkozásai elkülönítve, de egy mezőben jelennek meg egy szeparátorral.

 Legördülő listákban csoportosítások megjelenítése

Az egyes legördíthető menükben, ha modulokhoz tartozó értékek is szerepelnek, akkor azoknak a megkülönböztetésére mozgó fejlécek jelennek meg az adott csoport első eleme felett.

 Fogadóóra jelentkezés e-mail-ek kiegészítése

A Fogadóórára történő jelentkezésről küldött rendszerüzenetek kiegészítése egyéb információkkal a beérkező intézményi kéréseknek megfelelően.

 Bizonyítvány sorszám exportálása XLS állományba

A Nyilvántartás / Tanulók / Export / Tanulók tanügyi adatai export adatbázisba belekerülnek a tanulókhoz a Tanügyi felületükön rögzített Bizonyítvány sorszám mező értékei is.

 Nyilvántartás / Felhasználók menüpont módosítása

A Nyilvántartás menüpont Felhazsnálók listájában a felhasználó nevére kattintva megnyílik annak teljes adatlapja, megtekintés nézetben.

A Felhasználók neve előtti jelölőnégyzet segítsével a kijelölt felhasználóknak új jelszó generálási és adat exportálási lehetősége is van már ezen a felületen is.

A Csökkentett jogosultsággal rendelkező Gondviselők számára szintén a név előtti jelölőnégyzet hazsnálatával a felületen tömegesen van lehetőség Bővített jogosultságot adni.

A Kijelölt felhasználók esetében arra is van lehetőség, hogy a belépési adatok törlésre kerüljenek, amennyiben a rendszerhez való hozzáférését valakinek meg kell szüntetni.

 Dolgozat átlagok megjelenítése

Az Értékelések menüpontban a Dolgozatok átlaga menüpontban megjelenítésre kerülnek azok a rögzített értékelések, melyeket a rendszer össze tud csoportosítani. Ennek feltétele az azonos osztály/csoport, azonos tantrgy, azonos nap, azonos értékelés mód, azonos téma megjelölés. Téme nélküli doglozatokat a felület nem von bele a csoportosításba.

A Szürhető/kereshető listában megjelenik az egy Dolgozatcsoportba sorolt értékelések részletes, érdemjegyenkénti statisztikája is.

 Osztály/Csoport részletes adatok exportálhatósága

Az Osztály/Csoport listában egy osztály vagy csoport "nagyító" ikonnal történő megnyitásával elérhető, részletes adataokat tartalmazó listák exportálhatókká váltak minden felület tetején található, xls-export gomb segítségével.

 Tanulói adatok elérésének bővítése Pedagógusok számára

A Testreszabás intézményi beállításoknál engedélyezett felhasználók számára már a rendszerbe rögzített Gondviselői adatok bővebb köre érhető el a tanuló nevénél látható "nagyító" ikon használatával megnyíló adatlapokon.

 Új statisztikai lekérdezések jelentek meg

A Dokumentumok / Statisztikák menüpontban új statisztikai adatelérések váltak lekérdezhetővé, PDF/DOCX/XLSX formátumokban is!

 Tanulói listák exportálásának bővítése

Új exportálási lehetőségek jelentek meg a Tanulók besorolása menüponton belül az alábbi lista felületeken.

  1. Osztályok tanulóinak listája

  2. Osztályokból kiírt tanulók listája

  3. Csoportok tanulóinak listája

  4. Csoportokból kiírt tanulók listája

 Adatexportoknál név szétbontása

Felhasználói kérésekre több export táblázatban a vezeték név és a kereszt név külön oszlopba kerül exportálásra, megjelenítésre

 Fenntartók kérésére több Adatszótár bővítésre, átalakításra került

Bővítésre került többek között a Csoporttípus, az Igazolás típus adatszótár.

 Több felületen feliratok pontosítása

Feliratok és leírások pontosítása a funkcióknak megfelelően.

Kréta 2.77 verzió újdonságai (2019.08.28.)

 Dokumentum feltöltési lehetőség az Intézmény adatai felületen

A Nyilvántartás menüpont Intézmény felületén lehetőség van az intézményi alapdokumentumok feltöltésére PDF, DOC vagy DOCX formátumban, maximum 5 MB filemérettel típusonként.

 Törzslapszám a sablon segítségével intézményre is szabható

Az Osztályok adatlapot megnyitva új felület jelent meg, ahol lehetőség nyílik az adott osztály Törzslap/Naplósorszám csoportos módosítására.

A Törzslap sablonnal lehet megadni a program számára, hogy az automatikusan generált törzslapszámok, milyen formában kerüljenek létrehozásra és rögzítésre. Ennek nélkülözhetetlen eleme a <#> karakter kombináció, melynek helyén fognak megjelenni a sorszámok. Egy <#>/10.A/2018-2019 sablon, és 25 tanuló esetén a törzslapszámok ’1/10.A/2018-2019’ és ’25/10.A/2018-2019’ között kerülnek kiosztásra. Ha ettől eltérően, például ’2018_19/10.a/1’ formátumú törzslapszámot szeretnének létrehozni, akkor az ennek megfelelő sablon 2018_19/10.a/<#>.

A képen szereplő sablonnal generált Törzslapszámok:

 A Szombati és Vasárnapi foglalkozások rögzítéséhez új Testreszabás beállítás érhető el

Az intézményekben a Testreszabás menü Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai szekcióban új beállítás érhető el, melynek segítségével szabályozható, hogy a szombati és vasárnapi napokra is szeretnénk e felvinni foglalkozásokat, és ehhez nem szükséges minden egyes hétvégi napot a Tanév rendje felületen Tanítási napnak módosítani.

Foglalkozás rögzítésének engedélyezése hétvégére - A beállítással szabályozható, hogy a rendszer megengedje a szombati és/vagy vasárnapi napokra történő foglalkozás rögzítést.

 Csoportvezetők igazolási jogosultsága elérhetővé vált Testreszabás beállítás segítségével

A Testreszabás menüpont Mulasztások, igazolások szekciójában az opcióval beállítható, hogy a csoportok csoportvezetői igazolhatják-e az óráikon keletkezett mulasztásokat, illetve állíthatják-e őket igazolatlanra. Igazolni, igazolatlanra állítani csak a saját csoportban keletkezett mulasztásokat lehet, és csak akkor, ha a csoport nem tanórai célú.

 Összetett intézmények esetében Testreszabás beállítással szabályozható a Nyilvántartások menü alapértelmezett szűrése

Egy összetett intézményben, több jogviszonyt keletkeztető ellátott köznevelési feladat beállítása esetén megjelenő Testreszabás funkció az Alapértelmezett ellátott feladat beállítási lehetőség.

A beállítással szabályozható, hogy az intézmény KRÉTA rendszerében mi legyen az alapértelmezett ellátott feladat. Az adminisztrációs modul „Nyilvántartás” menüpontjában alapértelmezetten a beállított ellátott feladathoz rendelt elemek fognak megjelenni.

 A Napirendi felületre is importálhatóak foglalkozások

A rendszerben lehetőség van a Napirendi felületre történő foglalkozások importálásra.

Importálási módok meghatározása

Mind a Napirendi, mind az Érvényességi idővel rendelkező Napirendi import során több lépést kell beállítani a kívánt eredmény eléréséhez.

IMPORTÁLÁSI MÓD KIVÁLASZTÁSA: a felületen 3 választási lehetőség közül kell a kívánt funkciót bejelölni:

  • A korábbi órarend lezárása és a teljes, új órarend importálása (érvényességi idős verziónál nem választható): Az opció kiválasztásával a KRÉTA rendszerben a korábbi órarendben szereplő tanórák érvényessége automatikusan lezárásra kerül a kiválasztott Óra érvényességének kezdete dátumot megelőző nappal, és az ezt a dátumot követő mindegyik (a további beállításoktól függően importálással vagy manuálisan felvett) tanóra törlődni fog. Az új, teljes órarend az importáláskor megadott érvényességi nappal kezdve importálásra kerül. A KRÉTA rendszerben célszerű mindig ezt az opciót kiválasztva a teljes órarendet importálni. Ezzel az opcióval korábbi órarendek is megmaradnak és szerkeszthetők lesznek a rendszerben, az új órarend csak az importáláskor megadott érvényességi naptól kerül módosításra.
  • Részleges órarend hozzáadása: Az opció kiválasztásával a KRÉTA rendszerben a korábbi órarendben szereplő tanórák nem kerülnek lezárásra, csak az új tanórák kerülnek importálásra a programba. Ezt az importálási módot csak akkor célszerű használni, ha csak részleges órarendeket szeretnénk hozzáadni a meglévő órarendhez (pl. külön importáljuk az alsós és felsős órarendet), továbbá az így importált órarendek esetében nagyon kell ügyelni, hogy az importált állományok ne tartalmazzanak duplikációkat.
  • Az összes korábban importált órarend és TTF törlése, és az új órarend és TTF importálása: Az opció kiválasztásával az importálási művelet a KRÉTA rendszerben a korábbi összes órarendet és TTF elemet törli (a további beállításoktól függően csak az importált elemeket, vagy a manuálisan rögzítetteket is), és az új órarendet és TTF-t rögzíti a rendszerbe. Ezt az opciót akkor célszerű használni, ha minden korábbi órarendet törölni szeretnénk és újra betölteni az adatokat. Az órarend törlése a már beírt tanórákat nem fogja törölni.

KAPCSOLÓDÓ TTF IMPORTÁLÁS BEÁLLÍTÁSA:

  • Az opció kiválasztásával az importálás során a tantárgyfelosztásban is létrejönnek azok az órák, foglalkozások, melyek a rendszerben még nem szerepelnek. Ha az opció nincs kijelölve, akkor a tantárgyfelosztás nem kerül módosításra. Akkor célszerű ezt a funkciót választani, ha a tanév elején (vagy indokolt esetben a tanév közben) úgy töltjük fel az órarendet, hogy a korábban megadott tantárgyfelosztás elemeket ki szeretnénk egészíteni az órarendben szereplő új órákkal.

EGYÉB BEÁLLÍTÁSOK:

  • Feladatellátási hely: A feladatellátási hely meghatározását csak akkor veszi figyelembe a program, ha az importálás során új osztályt vagy csoportot kell létrehozni. Abban az esetben ha az osztályok és csoportok már szerepelnek a rendszerben, akkor a feladatellátási hely beállításának nincsen jelentősége, bármelyik beállítható. Az osztályok ill. csoportok feladatellátási helyeit – akár egyszerre többnek is – a későbbiekben meg lehet változtatni, az osztályok/csoportok adatainak módosításával.
  • Órarend érvényességének kezdete: annak az időszaknak a kezdete, amely időponttól kezdődően szeretnénk az órarendet rögzíteni


Jelölőnégyzet jelölésével a Testreszabás menüpontban megadott időszakra lehet az összefüggő szakmai gyakorlati csoportok számára órarendet importálni.

IMPORTÁLÁSI FOLYAMAT INDÍTÁSA:

  • A'FÁJL KIVÁLASZTÁSA' gomb megnyomása után kijelölheti azt a - számítógépén tárolt - Excel állományt, amelyből az adatok importálásra kerülnek. Ügyeljen arra, hogy mindig a megfelelő sablonban készült Excel (XLSX) állományt importálja a rendszerben. A mintatáblázatokat a sablonok letöltése gomb megnyomásával töltheti le számítógépére. Az IMPORT ELŐNÉZET KÉSZÍTÉSE gomb megnyomása után lehetősége lesz az importálási adatok előnézetének megtekintésére és ellenőrzésére, valamint - probléma esetén - az importálás megszakítására vagy folytatására!

Mindkét importálás esetén letölthető a rendszerből sablon file a 'Sablon letöltés' gombra kattintva, aminek megfelelően kell az importálandó állományt elkészíteni:

Órarend Exportálás

A jelenlegi, érvényes órarend az exportálási gomb megnyomásával Excel file-ba lekérhető, lementhető.

Az exportáláshoz kötelező kitölteni az 'Órarend exportálás kezdete' és az 'Órarend exportálás vége' dátummezőket!

Időszakon kívüli elemek megjelenítése jelölőnégyzet

A jelölés hatása: Az opció kiválasztásával azok az órák is bekerülnek az export állományba, melyek érvényességének kezdő és/vagy befejező időpontja a megadott intervallumon kívülre esik, de legalább egy napig érvényes volt alatta. (Ha ezt az opciót nem jelölik be, akkor csak azok az órarendi órák fognak megjelenni az export fájlban, melyek teljes érvényességi időszaka a megadott dátumok közé esik.)


 Pedagógiai szakszolgálat feladatfelosztás import

A Tantárgyfelosztás import felületen érhető el a Pedagógus Szakszolgálatok számára a feladatfelosztás importálási lehetősége.

Az impotálási felületen elérhető feladatfelosztás import sablon fájlban, kérjük kizárólag a kék oszlopokat töltsék ki! A sárga oszlopokat az import nem veszi figyelembe! 

 Az adminisztrátori felületen is elérhetőek az osztályfőnökök által rögzített Közösségi szolgálatok adatai

Az e-Napló menüpont Közösségi szolgálatok listája felületen elérhetőek az intézménybe rögzített Közösségi szolgálatok szűrési és exportálási lehetőségekkel.

 Az adminisztrátori felületen is elérhetőek az osztályfőnökök által rögzített Érettségi eredmények adatai

Ezen a felületen tekinthetjük meg, a Pedagógusok által rögzített előrehozott érettségi eredményeket.



Használjuk a bal oldalon található keresősávot a lista elemeinek csökkentésére.

A jobb felső sarokban látható, hogy a keresési feltételeknek hány óralátogatás felelt meg, és itt lehet lépkedni az egyes oldalak között, ha a szűrésnek 100-nál több eredménye lett.

Ha az adatokat ki akarjuk exportálni, akkor ezt a keresősáv mellett található  gombra kattintva tehetjük meg.

Ha valamelyik óralátogatásról szeretnénk bővebb információt kapni, akkor ezt az érintett adatsor végén található  gombra kattintva érhetjük el.

Ha valamelyik óralátogatást ki szeretnénk törölni, akkor ezt az adatsor végén található  gombra kattintva tehetjük meg.


 Megjelenő adatok listája
  • Tanuló neve
  • Osztály
  • Oktatási azonosító
  • Tantárgy
  • Összpontszám
  • Százalék
  • Érdemjegy
 Szűrési feltételek
  • Tanuló neve
  • Osztály
  • Oktatási azonosító
  • Tantárgy
  • Összpontszám
  • Százalék
  • Érdemjegy

 Nem naplózott órák heti összesítő e-mail értesítés küldése Pedagógusi Profilbeállítások új funkciói segítségével

Nem naplózott órák heti összesítő e-mail értesítés küldése - A jelölőnégyzet segítségével beállítható, hogy a pedagógus számára a "Munkahelyi e-mail cím" rovatban megadott címre a nem naplózott óráiról heti összesítő e-mail-t küldjön a rendszer.

 Haladási napló alapértelmezett füle szabályozás Pedagógusi Profilbeállítások új funkciói segítségével

Haladási napló alapértelmezett füle - a beállítás segítségével minden pedagógus saját magának testreszabhatja, hogy a KRÉTA elektronikus napló kezdő felülete melyik fülön nyíljon meg. Az AMI-k és Kollégiumok számára javasolt a Napirend felület beállítása, hiszen foglalkozásaik nagyrésze is ezen a felületen kerül rögzítésre, itt lesz szükséges naplózniuk azokat.

 Haladási napló alapértelmezett nézete szabályozás Pedagógusi Profilbeállítások új funkciói segítségével

Haladási napló alapértelmezett nézete - a beállítás segítségével minden pedagógus saját magának testreszabhatja, hogy a KRÉTA elektronikus napló kezdő felülete melyik nézetben nyíljon meg. Az AMI-k és Kollégiumok számára javasolt a Munkahét szombattal vagy a Hét típus beállítása, a hétvégi foglalkozások naplózásának könnyebb elvégzéséhez.

 Mondatbanki értékelés új funkciójával kiemelhető a szöveges értékelés egy része

Mondatbank használata: 

  1. a szöveges beviteli mező melletti 3 pontra kattintva felugrik a mondatbank beviteli ablak.
  2. elérhető mezők:
    • Értékelés mondatbank - a rendszerben már rögzített, adott "ÉRTÉKELÉS TÍPUS", "ÉVFOLYAM TÍPUS" és "TANTÁRGY" esetében elérhető mondatbank elemei legördíthető listában.
    • Rövid név - a rendszerbe nem rögzített, egyedi szöveges értékelés esetében a felületeken megjelenő rövid megnevezés.
    • Szöveg - a rendszerbe nem rögzített, egyedi szöveges értékelés tartalma.
  3. értékelés rögzítése
    • a rendszerben még nem szereplő szöveges értékelést a Rövid név és a Szöveg mezők kitöltésével rögzíthet.
    • a rendszerben megtalálható szöveges értékelést (mondatbanki elemet) a listából kiválasztva lehet használni.
  4. a KIVÁLASZT gomb megnyomásával az ablak tartalma előzetesen a felületen beírásra kerül, de a Szöveges értékelés még nincs ekkor elmentve!!
  5. a MÉGSEM gomb megnyomásával az ablak változtatások nélkül bezáródik, és tér vissza az előző felületre.
A teljes szöveges értékelés egy része kiemelhető

A kiválasztott mondatbanki elemek esetében rendelkezésre állnak a szövegszerkesztő alkalmazásokban megismert kiemelési funkciók, amik segítségével a teljes szöveges értékelés egy része kiemelhető.

A kiemelésnek megfelelően jelennek meg a szöveges dokumentációkban is az értékelések:

Kréta 2.76 verzió újdonságai (2019.07.03.)

 Összefüggő szakmai gyakorlat órarendjének importálhatósága

Az Importálás menüpont Excel és Excel érvényességi idővel verzióknál kiválasztható, hogy az adott xls táblázat Összefüggő szakmai gyakrolati foglalkozásokat tartalmaz, így az importálás a tanév utolsó napja és augusztus 31-e közé is teljesíthető.

.

Az összefüggő szakmai gyakorlati foglalkozások órarendi felületen történő megjelenését a korábban is már elérhető, összefüggő szakmai gyakorlatra vonatkozó idősáv beállításával szabályozható:

 Kollégiumi modul előkészítése

Új csoporttípusok kerültek kialakításra a később elérhetővé váló kollégiumi modul fejlesztése kapcsán. Ezek az 'Adatszótárak' menüpontban, illetve a csoportok adatainál érhetők el.

 KIFIR-adatokban szereplő előző intézmény megnevezésének és OM-azonosítójának importálása

A középiskolai beiratkozásnál szereplő előző intézmény-adatok (megnevezés és OM-azonosító) KRÉTA-rendszer Adminisztrációs moduljában a tanulói adatokhoz történő utólagos beimportálásához javasoljuk a KIFIR-importálás módjánál a Meglévő adatok frissítése-opcióval történő adatimportálást azon intézmények esetében, amelyek a 06.07-e előtt beimportálták a tanulói adatokat a KRÉTA-rendszerbe:

Kréta 2.75 verzió újdonságai (2019.06.12.)

 Megnyílt a Hittan adatszolgáltatás a második félévre

Elérhetővé vált az Intézmények számára az Adatszolgáltatások menüponton belül a második félévre vonatkozó Hittan óraszámok adatszolgáltatás felület.

.

Kréta 2.75 verzió újdonságai (2019.06.05.)

 Dicséretes, Kitűnő, Mentesítve és Dolgozatot nem írt értékelések gyorsgombok segítségével

Az Intézmények beállíthatják a Nyilvántartás/Testreszabás felületen található Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban 4 féle speciális értékelési gomb használhatóságát a Pedagógusok számára.

A legördülő listában kattintással aktiválhatóak az egyes speciális értékelések, újabb kattintással kikapcsolhatóak.

 Dicséretes, Kitűnő, Mentesítve és Dolgozatot nem írt értékelések gyorsgombok segítségével

Az {'include'} makró nem jeleníthető meg. A megadott oldal nem található.

 Statisztikai táblázatok bővítése

A Statisztikai táblázatokban két új oszlop került be a Bukások száma oszlop előtt: „Dicséretek száma” és „Kitűnő értékelések száma”, és mindkettőnél az ilyen minősítésű zárások száma jelenik meg tanulónként, és alul összesítve.

 Tantárgyi átlag megjelenítése az Értékeléseknél

Az Értékelések felületen megjelenik az adott osztály/csoport Tantárgyi átlaga.

 Pedagógusok naplóba be nem jegyzett órái riport

A Dokumentumok/Tanügyi ellenőrzések szekcióban elérhetővé vált a "Pedagógusok be nem írt órái, havi bontásban" riport. A statisztika a naplók ellenőrzéséhez egy olyan kereszttáblás dokumentum, ami pedagógusonként és havonként összesítve mutatja a pedagógusok naplóba be nem jegyzett óráit.

 Számonkérés bejelentése funkció bővítése

Azokon a foglalkozásokon, melyekre előre bejelentett számonkérést rögített a pedagógus, a foglalkozás naplózásánál megjelenik az előre bejelentett számonkérés típusa és témája.

A Bejelentett számonkérések listája bővítésre került további oszlopokkal, valamint szűrési lehetőségekkel:

 KIFIR Import bővítése

Az e-Ügyintézésen keresztül megvalósuló "Beiratkozás Középfokú Intézménybe" - BKI folyamat részeként a KIFIR-től kapott import állomány KRÉTA rendszerbe töltési lehetősége, valamint annak optimalizálása, bővítése az előző intézmény rögzítésével a rendszerben.

 e-Napló lista felületek módosításai

Több e-Napló menüpontban lévő lista felület módosítása, bővítése oszlopokkal, exportálási lehetőségekkel.

 Tanulói adatlapok bővítése

A tanulói adatlapok bővítésre kerültek új mezőkkel.

 Fogadóóra funkció felületek módosítása

Több felületi üzenet/leírás módosítása az egyértelműbb felhasználás érdekében.

A Fogadóóra listák felületeken szűrők kerültek elhelyezése.

 Elmaradt vagy Helyettesített óra okának megjelenítése

A Helyettesítésnél megadott, Megjegyzés mezőbe felvett szöveges adat megjelenik a Helyettesítési naplóban, felületi megtekintéseknél.

 Kétoldalas Bizonyítvány pótlap nyomtatási sablon

Elérhető a "Bizonyítvány pótlap az 1. évfolyamon A.Tü. 800/gépi r.sz. kétoldalas nyomtatáshoz" PDF dokumentum, melynek oldalsorrendje 4-1-2-3.

 KIR-STAT Export bővítése

A Nyilvántartás/Tanulók menüpontban elérhető Export gomb alatt megjelent a Tanulók teljes KIR-STAT riport, mely nem csak a jelenleg, hanem a korábbi tanulókat is tartalmazza.

 Haladási napló formátum választható

A Haladási napló generálásánál választható, hogy az elkészült PDF file-t a rendszer A3-as vagy A4-es formátumra optimalizálja.

 Dashboard módosítások

Az admin belpési felületen (Dashboard) lévő üzenetek frissítése, módosítása, aktuaálizálása.

Kréta 2.74 verzió újdonságai (2019.05.24.)

 Elérhető a 2019/2020-as tanév az admin felületen

Az admin felületen elérhetővé vált a 2019/2020-as tanév, mint következő tanév.

A következő, 2019/2020-as tanévre váltva lehetővé vált az adminisztrációs rendszerben előkészíteni a következő tanévet. Átváltva a nem aktív tanévre a felület fejléce megváltozik, más színezést kap, hogy felhívja a figyelmet, hogy egy nem aktív tanévben dolgozik a felhasználó. Az egyes menüpontok bizonyos esetekben eltérhetnek az aktív tanévben megszokott menüelemektől, nem minden funkció érhető el természetesen a jövő évi felületeken.

Az "Altív tanév léptetés", azaz a tanév váltása a rendszerben a későbbiekben, augusztus során lesz majd elérhető.

Kréta 2.74 verzió újdonságai (2019.05.08.)

 Számonkérés előrejelzés

Az intézményi KRÉTA rendszerekben - a 2019. májusi frissítéstől - az adminisztrátori felületen bekapcsolható a Számonkérés bejelentés funkció, mely segítségével a pedagógusok előre bejelenthetnek számonkéréseket a tanulók számára. A rendszerben az intézmény beállíthatja, hogy egy napra mennyi és milyen típusú számonkérés előrejelzésére van lehetőség az intézményi szabályoknak megfelelően.

A számonkérés bejelentés funkcióinak részletes bemutatása:

 Törzslap kötésmargó beállíthatóság

A Törzslap dokumentum generálásánál lehetőség van kiválasztani, hogy a rendszer az adatok elrendezésénél kötésmargó létrehozását is figyelembe vegye e.

A választási lehetőségek:

  • nincs kötésmargó

  • egyoldalas nyomtatáshoz készül a generált dokumentum, így csak a lapok bal oldalára kerül nagyobb hely a kötésmargó számára

  • kétoldalas nyomtatáshoz készül a generált dokumentum, így a lapokon felváltva jobb, majd bal oldalon szerepel a nagyobb hely a kötésmargó számára

Az így elkészült dokumentumok összehasonlítva:

 Összevont osztályok esetében a Törzslapon a tanuló egyedileg megadott törzslapszáma jelenik meg

Abban az esetben, ha egy Összevont évfolyamú osztályban a tanulóknak egyedi évfolyamok kerültek beállításra, a tanulóknál megadott évfolyamokat fogja a rendszer a Törzslapokra generálni.

 Generálható/módosítható az egész osztály Törzslap/Napló sorszáma egy felületen

Az Osztályok adatlapot megnyitva új felület jelent meg, ahol lehetőség nyílik az adott osztály Törzslap/Naplósorszám csoportos módosítására.

A Naplósorszámok a táblázat felett található gomb megnyomásával automatikusan kitöltésre kerülnek, vagy a tanulóknál egyesével beállíthatóak, majd menthetőek.

A Törzslapszámok a táblázat felett található gomb megnyomásával automatikusan kitöltésre kerülnek, mely művelet előtt egy figyelmeztető ablak jelenik meg, mely tartalma:

"A törzslapszámok automatikus beállításával az idén osztályba sorolt tanulók alapján kerülnek kiosztásra a törzslapszámok, melyek formátuma és a korábbi években megadott adatok így felülírásra fognak kerülni. Így is végre kívánja hajtani az automatikus sorszámozást?"

A felhasználó döntésétől függően felülíródnak a korábbi adatok, vagy a mégsem gomb segítségével változtatás nélkül kiléphet a felületről.

 Mulasztási dokumentumok Igazolatlan óraszám szűrési lehetőség bővítése

A Mulasztási értesítő dokumentumok generálási felületei új, kiválasztható paraméterrel bővültek, mely során meghatározható, hogy a többi szempont szerint beállított dokumentumok generálásakor csak a beállított Igazolatlan óra értéket elérő tanulók számára készüljön el a dokumentum.

A kiválasztható értékek: 0, 1, 10, 20, 30, 50.

 Napirendi felületen is lehetséges Óralátogatást rögzíteni

A Napirendi felületen felvitt foglalkozások is megjelennek már a Haladási napló / Óralátogatások felületen, és rögzíthetők hozzájuk információk.

 Bővítésre került a Tanulók tantárgyi és gyakorlati mulasztása dokumentum generálása

A generálás során beállítható, hogy a lekért adatok minden kijelölt osztály nyomtatványra külön vagy egy dokumentumba kerüljenek-e.

 Bővítésre került a Tanulók tanügyi adatai export táblázat

A Tanulók tanügyi adatai táblázatba bekerült az évfolyamjelölés, ami nem csak az osztály, hanem az Összevont osztályokba járó tanulók esetén a tanulók egyedi évfolyam megjelölését tartalmazza, azaz az egy osztályon belüli eltérő évfolyamok megjelennek a táblázatban.

 Értesítők, törzslapok, bizonyítvány pótlapok előállításának egységesítése

Az Értesítők, törzslapok, bizonyítvány pótlapok előállítási felülete egységesítésre került, mindegyik felületen elérhető minden funkció, ami az adott dokumentumtípus egyes verzióiban volt csak eddig használható.

 Több Adatszótár módosításra került a fenntartó kérésnek megfelelően

A fenntartó(k) kérésének és a folyamatban lévő fejlesztések érdekében több adatszótár módosításra került, új adatszótárak kerültek a rendszerbe.

 Évközi jegyek export

Az e-Napló menüpont Értékelések listája menüpontban megjelent egy újfajta beépített, előre definiált export típus, mely az Évközi jegyeket tartalmazza.

 Bővítésre került a Csoportok tanulóinak exportja táblázat

A Nyilvántartás menüpont Csoportok felületen, az Exportálási lehetőségek között megjelenő Csoportba járó tanulók típus táblázata bővítésre került.

Az elkészülő Excel táblázat tartalmazza már a tanulók Osztályának megnevezését is.

 Elírások javítása

Több felületen javításra kerültek az elírások, elgépelések.

 Terem vizsga-befogadóképesség pontosítása

A terem tulajdonságoknál megadott vizsga-befogadóképesség érték exportokban/riportokban való megjelenítésre/pontosításra kerültek.

Kréta 2.73 verzió újdonságai (2019.04.03.)

 Osztály adatok bővítése

A Nyilvántartás / Osztályok menüpontban elérhető Osztály adatlap bővítésre került.

Az e-Ügyintézési folyamatok kialakítása során szükségessé váló információk rögzíthetőségének érdekében több új mező került be a beállítási lehetőségek közé:

  • Szülői munkaközösség képviselő

    • az osztályba járó tanulók rögzített gondviselői közül lehet választani a legördíthető menüben

  • Szülői munkaközösség képviselő helyettes

    • az osztályba járó tanulók rögzített gondviselői közül lehet választani a legördíthető menüben

  • Osztálypénz bankszámlaszáma

    • szabad szöveges értékkel kitölthető információs mező

  • Osztálypénz bankszámlaszám kedvezményezett

    • szabad szöveges értékkel kitölthető információs mező

 Tanulói megjegyzés rovat bővítése

A Tanulói adatlapon található megjegyzés rovat 2000 karakterre történő bővítése felhasználói kérések alapján.

 Egyedi nap kezelésének módosítása

Jelölőnégyzet segítségével van lehetőség egyedi nap esetén az adott napi órák helyett üres napi órarendet beállítani, és az egyedi órákat rögzíteni.

Az egyedi nap törlésének esetén van arra lehetőség, hogy a felhasználó szabályozza, hogy az egyedi napra külön felvett órarendi elemeket a rendszer törölje/ne törölje.

 Üzenőfüzet dokumentum generálás kibővítése

A Dokumentum / Értesítők, törzslap, bizonyítvány szekcióban található Üzenőfüzet értékelőlap dokumentum generálásának kibővítése új választható lehetőségekkel:

  • Osztály választása után, azon belül van lehetőség az osztály csak kijelölt tanulóinak generálni dokumentumot

  • Minden kijelölt tanulói nyomtatvány külön vagy egy dokumentumba kerüljön

 Dokumentumok módosítása

A Dokumentumok / Tanulók szekcióban található dokumentumok módosítása.

 Értékelések export file bővítése

Az e-Napló menüpont Értékelések listája pontjában elérhető Évközi jegyek export file oszlopainak bővítése felhasználó kéréseknek megfelelően

 Mulasztási értesítő dokumentum generálás kibővítése

A Dokumentum / Igazolások, mulasztási értesítők szekcióban található Mulasztási értesítő dokumentumok generálásának kibővítése új választható lehetőségekkel:

  • Osztály választása után, azon belül van lehetőség az osztály csak kijelölt tanulóinak generálni dokumentumot

  • Minden kijelölt tanulói nyomtatvány külön vagy egy dokumentumba kerüljön

 Fejléc átrendezés

A megjelenő új funkciók és modulok miatt átrendezésre került a felület fejléce.

A felhasználó neve mellé felkerült az e-Learning menüpont:

Külön menüpontban érhető el az e-Ügyintézés menüpont:

 Napirendi foglalkozásokból is generálható órarend pdf dokumentum

Nem csak Órarendi, hanem Napirendi vagy Minden foglalkozást tartalmazó órarend is generálható PDF dokumentumba a Dokumentumok / Órarendek szekcióban:

 Következő Online Workshop időpontja

2019.05.30-án 16:00-tól online workshopot tartunk, amelyet a KRÉTA YouTube oldalán lehet majd követni. Az online workshopon egy élő videó közvetítés keretében járjuk körbe az év végével kapcsolatos adminisztrációs feladatokat és beállításokat, valamint az ezekkel kapcsolatosan felmerülő gyakori kérdéseket. A közvetítés eléréséhez szükséges hivatkozást a tudásbázis oldalunkon tesszük közzé.

 OM kód és Intézmény név szerkeszthetőségének tiltása

Fenntartói kérésre az Nyilvántartás / Intézmény menüpontban az OM kód és Intézmény név az intézményi KRÉTA felületről már nem szerkeszthető, annak módosítására a Központi KRÉTA felületről a fenntartónak van jogosultsága és lehetősége.

 Korábbi frissítések megjelenítése

Az {'include'} makró nem jeleníthető meg. A megadott oldal nem található.

Negyedéves tájékoztató


Sajtómegjelenések

KRÉTA sajtómegjelenések

Tavasszal tudáspróbán adnak számot a gyerekek a közlekedési ismeretekről
alfahír.hu

TECHNIKAI ÚJÍTÁS AZ ISKOLÁKBAN: FORRÓDRÓTON A TANÁROK ÉS A SZÜLŐK
tv2.hu

KRÉTA rendszer fejlesztése 16.55-től
Mediaklikk

Ügyfélkapun keresztül is intézhető lesz a beíratkozás a köznevelési intézményekbe
Magyar Hiírlap

Beíratkozás, felmentés, igazolás - tovább fejlesztik a KRÉTÁ
Vörösmarty Rádió

Informatikai fejlesztés a közoktatásban
IT cafe


 További sajtómegjelenések

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
M1 Híradó

KRÉTA rendszer fejlesztése 17:52-től
M1 Híradó

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
Duna TV

KRÉTA rendezvény az Agrárminisztérium fenntartásában működő szakképző intézmények képviselőinek
KRÉTA tájékoztató nap a Herman Ottó Konferencia Központban.

Innováció
Az Ózdi Városi Televízió videója az e-Ügyintézésről a Bolyky Tamás Általános Iskolában

Elektronikus ügyintézés
Az ozd.hu cikke a KRÉTA Elektronikus Ügyintézésről

Előbb otthon van a jegy, mint a gyerek!
A gyorplusz.hu cikke az elektronikus naplóról

Sikeres az iskolák digitális átállása
Az ORIGO cikke

KRÉTA-rendszer: vegyes az e-napló fogadtatása
A HIR-TV cikke (videóval)

Sikeres a digitális átállás
A Magyar Idők cikke a KRÉTA rendszerről

Olvasóink többsége hisz az elektronikus naplóban
Békés megyei hírportál cikke

Olvasóink hasznosnak tartják az elektronikus naplót
A nool.hu cikke

Dorogházán is tudják már: eltitkolhatatlanná válnak a rossz jegyek
A Nógrád megyei hírportál cikke

Szakmai útmutatók

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconFelhasználói útmutató az Alapfokú Művészetoktatási Intézmények (AMI) adminisztrációjának támogatására

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon aSc - órarend importálási segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon TTF importálása az aSc programból  

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Diákolimpiai jelentkezés segédlet

  Összefoglaló leírások

Szakmai útmutatók a Klebelsberg Központ intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Tanévváltási Segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Végzettségek kezelése 

 Szakmai útmutatók az NSZFH intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Tanévkezdési Segédlet 

 Szakmai útmutatók az Agrárminisztérium intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Tanévkezdési Segédlet

Gyakran Ismételt Kérdések

 GYIK - Tanévváltással kapcsolatos kérdések 

 GYIK - Évzárással kapcsolatos kérdések 

 GYIK - Adminisztrációs rendszer

 GYIK - Elektronikus napló

 GYIK - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás

 Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához

Gyors Áttekintő Segédletek

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon aSc órarend importálási útmutató

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Adatszolgáltatás modul

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Pedagógus IKT kompetecia

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Elektronikus napló

Elérhető a Pedagógus Applikáció

Az első, úgynevezett Publikus Béta verzióban ingyenesen elérhető a Google Play áruházban és az App Storeban a Pedagógusok számára, telefonokra fejlesztett e-Napló alkalmazás. Az előző tanévben is már elérhető KRÉTA Ellenőrző Mobil Applikáció leírása, valamint a használatáról készült videók a Tanári alkalmazás leírásával és videójával bővültek a Tudásbázisban.

e-Learning 

"Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz" című akkreditált képzés

"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés 

Bemutatók, iskolai segédletek

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA áttekintés

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA-ESL modul bemutatása

KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Intézményi Ügyiratkezelői segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Poszeidon webes felhasználói dokumentáció

Sablonok, mintafájlok

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tanmenet sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Órarend mintafájl - Excel importáláshoz

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Órarend mintafájl - Excel importáláshoz, érvényességi idővel

KRÉTA Konferencia 2019

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA e-Ügyintézés moduljának bemutatása - Rabata József fejlesztési vezető (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA ESL modul szerepe a korai lemorzsolódás csökkentésében - Szabó László oktatási igazgató (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA OpenBoard kezelő bemutatása - Mécsei Dániel terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA Poszeidon iktatási rendszer használata - Kazi Virág terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

Tankerületi Konferenciák 2019 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KAFEE projekt áttekintése - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon A 2019-es általános iskolai beiratkozás a KRÉTA rendszerben  - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Tantárgyfelosztás adatainak adminisztrálása - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Az e-Ügyintézés PILOT projekt tapasztalatai, intézményi szemmel - Dr. Neizer Zita intézményvezető-helyettes (Szinyei Merse Pál Gimnázium) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Az e-Ügyintézés gyakorlati tapasztalatai - Dobránszky Sándor  Intézményvezető-helyettes (Debreceni Ady Endre Gimnázium) előadása

Minőségbiztosítás

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2019.03.01-2019.07.30

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon  Matematikaérettségire felkészítő e-learning kurzus, módszertani pedagógus-továbbképzés című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2018.09.01-2019.02.28 

GINOP 6.2.3

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon IKT Segédlet 

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Eszköz specifikáció javaslat 

Archívum

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Intézményi bemutató

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA konferencia 2018 bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása


  • Címkék nélkül