Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!

A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA valamint a KRÉTA rendszerhez kapcsolódó további szoftvermodulok használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA rendszer valamennyi moduljának felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók, továbbá számos videó is segíti a felhasználókat.  

Gyakran Ismételt Kérdések és fontos tudnivalók a KRÉTA használatáról

Keresés

Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén. 

Keresés

 Keresési tanácsok

Egyáltalán nem, vagy túl kevés keresési eredményt kapott?

Ha információk keresésekor az összes szó helyesírásának ellenőrzése után sem kap találatot, bővítse a keresést további eredményekért:

  • Használjon kevesebb keresési kifejezést. Használja például a „importálás” szót az „tanulók importálása” kifejezést helyett.
  • Használjon általánosabb keresési kifejezéseket. Használja például a „számítógép” vagy a „PC” szót a „laptop” helyett.

  • Használja a csillag (*) karaktert a keresőszavak végén. A óra* kifejezés például megtalálja a „órarend” és a „óralátogatás” szót is. A * használata a szavak elején vagy közepén nem működik.

Negyedéves tájékoztatók

Legfrissebb hírek és információk

Tájékoztatás a mobil adatforgalom ingyenességéről

Tisztelt Felhasználóink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Telekom, a Telenor és a Vodafone hálózatából is ingyenes adatforgalommal érhető el a KRÉTA rendszer. A kedvezmény kiterjed a MOL mobil, valamint a Blue mobil ügyfeleire is.
A díjmentesség hazai használatra vonatkozik és nem terjed ki a beágyazott/ linkelt tartalmakra.

Felhívjuk felhasználóink figyelmét, hogy a Tudásbázis oldalainkon található videók a YouTube videómegosztó szolgáltatásából vannak átlinkelve, a videók megtekintése a YouTube-on keresztül történik, amely nem része az ingyenes adatforgalom felajánlásnak!


KRÉTA Kapcsolattartási funkciók

A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásában

Házi feladatok és otthoni munkák

A KRÉTA rendszerben a házi feladatok funkcióval az otthoni tanulás támogatásához feladatok, tananyagok juttathatók el a tanulókhoz és szüleikhez. A felületen lehetőség van a foglalkozásokról/tanórákról jegyzet készítésére, valamint weboldalak linkjeinek csatolására, melyekre rákattintva, a tanuló és/vagy a szülő – a mobil applikáció vagy internetes felület segítségével – meg tudja nézni az ismeret- és tananyagot.

A házi feladatok funkcióban a kapcsolattartás kétirányú is lehet, mivel a pedagógusok saját maguknak beállíthatják, hogy diákok is tölthessenek fel a házi feladathoz kiegészítéseket, és hozzászólásaikban akár kérdezhetnek is a tanártól a feladattal kapcsolatban. Ilyen értelemben, a KRÉTA házi feladatok funkciója, egy on-line kommunikációs fórumot biztosít az otthoni feladatok elvégzéséhez. A házi feladatok funkciót a KRÉTA elektronikus naplóban, a tanórák adminisztrálása integráltan tartalmazza, melyet a KRÉTA rendszert használó pedagógusok egyszerűen tudnak kezelni.

A házi feladatok funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák:

Házi feladatok rögzítése és kezelése 

Házi feladat rögzítése, szaktanári felületen (YouTube videó)

Házi feladathoz rögzített tanulói hozzászólás törlése (YouTube videó)


 Házi feladatok kiemelése külön kezdőikonra a tanulói/gondviselői felületeken

A jelen helyzetben gyakoribb használat megkönnyítésére kiemelésre került a tanulói/gondviselói felületen a fő menüsorba a Házi feladatok lista, amelyen külön jelölőnégyzettel szabályozható, hogy a már lejárt határideű Házi feladatokat is megjelenítse e a lista, vagy se.


 Házi feladatok ikonnal jelzése az órarend felületen

Azok a tanórák, melyekre Házi feladat került rögzítésre, akár a múltban, akár a jövőben, kis "házacska" ikonnal kerülnek kiemelésre mind a pedagógusi, mind a tanulói/gondviselői felületeken.


 Házi feladatok előre is rögzíthetőek még nem naplózott órákhoz is

A jövőbeni, "szürke" órákra is van lehetőség a jeln helyzetre tekintettel Házi feladat rögzítésére. A jövőbeni tanórát megnyitva, a bal oldali fülek között kiválasztható a Házi feladat fül, amin a kitöltött Határidő és Tartalom után az ablakban elérhető "HÁZI FELADAT MENTÉSE" gomb segítségével rögzíthetőek az értékek.


 Házi feladatok listája admin felületen

Az admin felületen a menüpontban megtekinthető, hogy az intézményben milyen Házi feladatok kerültek rögzítésre.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.


Elektronikus kommunikációs felület — e-Ügyintézés Üzenetek funkció

Az e-Ügyintézés Üzenetek funkciója – a KRÉTA rendszerhez integráltan kapcsolódva – alkalmas az intézményen belüli felhasználók számára üzenetek egyéni és csoportos küldésére, továbbá kommunikációs csatornaként teljeskörűen használható fájl továbbítására is.

Az üzenetküldés során a pedagógusok – a KRÉTA rendszer adatai alapján – rendkívül egyszerűen választhatják ki az üzenetek címzettjeként, az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóit, valamint a tanulók szüleit is.

Az üzenetkezelési rendszer nemcsak a pedagógus – tanuló/szülő relációban használható, ezen túlmenően lehetőség van arra is, hogy a tanárok egymásnak küldjenek üzeneteket, illetve az intézményvezetők ezen keresztül is tájékoztathatják a nevelőtestületet vagy pl. az osztályfőnököket.

Az üzenetküldési funkció közvetlen kommunikációs csatornát biztosít a pedagógusoknak és az általuk tanított tanulóknak, továbbá fájlok feltölthetőségével lehetőséget ad pl. házi feladatok beküldésére vagy tananyagok megosztására is.

Az üzenetekhez a tanárok csatolhatnak pl.:

  • tananyagokat (óravázlatok, leírások, ismertetők, munkafüzet-feladatok, mobiltelefonnal beszkennelt ábrák, képek, diagramok, stb.)
  • mobiltelefonnal vagy egyéb hangrögzítő eszközzel felvett hang- és (előre rögzített) videó anyagokat, előadásokat
  • a csatolmányok alkalmasak pl. podcast-ek küldésére és fogadására (tanár – tanuló – gondviselő körben, intézményvezetés – alkalmazottak körben, az üzenetküldési mátrixban beállítottaknak megfelelően)

Az Üzenetek funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák:

e-Ügyintézés: Üzenetek kezelése

e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Üzenetküldés beállításai (YouTube videó)

e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Üzenetküldés (YouTube videó)

Szülői üzenetküldés (YouTube videó)

On-line tesztek és feladatsorok készítése — e-Ügyintézés Kérdőívek funkció

Az e-Ügyintézés Kérdőívek funkciója alkalmas bármilyen on-line számonkérés (esszé, szöveges dolgozat, teszt, numerikus, skálás, százalékos kiértékelésű házi feladat, stb.) pedagógus által történő elkészítésére, szerkesztésére, valamint ezek kiküldésére is. A visszajelzések letölthetők Excel-fájlba, melyben a kiértékelés automatizálható.

A kérdőívek segítségével a pedagógusoknak lehetőségük van arra, hogy a házi feladatokban szereplő otthoni feladatokat (pl. egy könyv elolvasása) egyszerűen visszaellenőrizhessék, továbbá készíthetnek olyan projekt vagy tematikus feladatsorokat, amelyeket a diákok otthon – akár az Internet segítségét felhasználva – válaszolhatnak meg. A kérdőívek egyaránt tartalmazhatnak feleletválasztós, illetve szabad szöveges mezőket is az adott, otthoni feladat jellegének megfelelően.

A kérdőíveket – hasonlóan az üzenetek funkcióhoz – a KRÉTA rendszerben szereplő adatok felhasználásával nagyon egyszerűen tudják eljuttatni az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóihoz. A funkció ezen felül használható még - az intézményi alkalmazottak, dolgozók, tanulók, szülők egy-egy csoportjánál - helyzetfelmérésre, vélemények bekérésére, tájékoztatással kapcsolatos visszajelzések kiértékelésére, teljeskörű adatelemzésre is.

Kérdőívek készítése az e-Ügyintézésben 

e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Kérdőívek létrehozása (YouTube videó)

e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Kérdőívek kiértékelése (YouTube videó)

Kérdőívek kitöltése tanulói, szülői oldalon (YouTube videó)

Faliújság, elektronikus üzenet

A KRÉTA rendszerben lehetősége van az intézményvezetőknek ún. faliújság bejegyzéseket küldeni a tanulóknak. A funkcióban rendkívül egyszerűen be lehet állítani, hogy az üzenetet minden tanuló és szüleik is megkapják, ezzel gyorsan lehet tájékoztatni az összes diákot. Fontos tudni, hogy a faliújság üzenetre a tanulók/szülők nem tudnak válaszolni, abban az esetben ha választ várunk akkor az az e-Ügyintézés Üzenetek funkcióját kell használni. 

Faliújság üzenetek kiküldése a KRÉTA rendszerben

További információk érhetők el az Oktatási Hivatal weboldalán: 

Módszertani ajánlás az oktatás megszervezésére a koronavírus-járványban bevezetett, tantermen kívüli, digitális munkarendre

KRÉTA on-line workshop megtekintése

Az alábbi vidóban megtekinthető a 2020. március 17-én, kedden 14.00 órától "A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásában" címmel digitális workshop a KRÉTA YouTube csatornáján keresztül! A workshopon bemutatásra kerültek azok a funkciók (házi feladatok, üzenetek, kérdőívek, faliújság stb.), amelyek segítségével a KRÉTA támogatni tudja a digitális otthoni tanulást és az elektronikus kapcsolattartást. 
A videó a KRÉTA YouTube csatornáján az alábbi linkről érhető el:
 


Konferencia változás

Tisztelt Felhasználóink!

Sajnálattal értesítjük Önöket, hogy az egészségügyi helyzetre való tekintettel a Klebelsberg Központtal közösen, a tankerületi központok fenntartásában lévő köznevelési intézmények számára szervezett összes további KRÉTA konferencia elmarad!

A regisztrált felhasználókat a Klebelsberg Központ és a tankerületi központok munkatársai elektronikus levélben értesítik.

Tájékoztatás Tankerület Igazgatók részére

Tisztelt Igazgató Asszony!
Tisztelt Igazgató Úr!
 
Ezúton tájékoztatom a kialakult Koronavírus  helyzettel összefüggő legfontosabb megelőző intézkedésekkel kapcsolatos feladatokról.


A Lázár Ervin Program (a továbbiakban: Program) keretében szervezett valamennyi program határozatlan ideig felfüggesztésre kerül. Ennek értelmében kérem, hogy a Programhoz tartozó összes előadást az 1-8. évfolyamon haladéktalanul mondja le, ez vonatkozik minden, Ön által menedzselt köznevelési intézményre, fenntartótól függetlenül. Továbbá kérem, hogy minden iskolai programot, ünnepséget, tábort, erdei iskolát, külföldi utazást – beleértve ebbe a Határtalanul! programot, az ERASMUS és ERASMUS+ programot, valamint a testvériskolai látogatásokat is –, szíveskedjen lemondani a tanulók, a pedagógusok és családjaik biztonsága érdekében. A jelen jelzés különösen vonatkozik a várhatóan a hét végén megrendezésre kerülő március 15-i Nemzeti Ünneppel kapcsolatos megemlékezésekre; kérem, hogy ilyen megemlékezésekre legfeljebb osztálytermi szinten, vagy rádióműsor formájában kerüljön sor.
 
Szeretném ismételten felhívni a figyelmét korábbi kérésünkre, hogy az Ön által fenntartott köznevelési intézményekben kiemelten figyeljen arra, hogy a szükséges fertőtlenítés és takarítás rendszeresen megtörténjen. Ezen felül ügyeljenek arra is, hogy kézmosószer és kézfertőtlenítő szer minden mosdóban folyamatosan biztosított legyen, illetve lehetőség szerint a közösségi terekben is helyezzenek el kézfertőtlenítő szert. Amennyiben nehézségbe ütközik a kézfertőtlenítők beszerzése, kérem, haladéktalanul jelezze ezt a vagyongazdalkodas@kk.gov.hu címen a Vagyongazdálkodási Főosztály munkatársainak, mivel bizonyos keretek között lehetőség van arra, hogy a probléma megoldása érdekében a Központ gyors segítséget igényeljen a Tankerületi Központ számára. Kiemelten felhívom a figyelmet arra, hogy a kézfertőtlenítő szerek elhelyezésekor figyeljenek arra is, hogy ne csak a pedagógusok, hanem a diákok mindegyike hozzáférhessen ezekhez. Amennyiben a kihelyezett kézfertőtlenítők használata során a diákok részéről a nem előírtak szerinti használat gyanúja vagy ténye merülne fel, akkor javasoljuk, hogy az iskola bejáratánál, a portánál kerüljön kihelyezésre közösségi területen elérhető fertőtlenítő, ahol a fertőtlenítő használatának folyamatos, felnőtt általi felügyelete biztosítható.
 
Felhívom a figyelmét arra is, hogy az indokolatlan pánik elkerülése érdekében hívja fel az intézményvezetők, és rajtuk keresztül a szülők és pedagógusok figyelmét arra, hogy csak a hivatalos forrásból származó információkat vegyék figyelembe, és az azokban megfogalmazott utasítások vagy javaslatok alapján járjanak el. A korábban már megküldött levelekben foglaltakat kiegészítve kérem, hogy azok, akik bármilyen módon kapcsolatba kerülhettek fertőzött személlyel itthon, vagy külföldi tartózkodásuk során, haladéktalanul jelentsék ezt, és a lappangási időszak alatt, illetve addig, amíg minden kétséget kizáróan nem bizonyosodtak meg arról, hogy nincs koronavírus fertőzése, ne menjenek be az iskolába, akár diákról, akár pedagógusról van szó.
 
Mindannyiunk elemi érdeke, hogy a fertőzést megelőzzük, éppen ezért folyamatos és nagyfokú odafigyelést várok el minden tankerületi központban dolgozó kollégától, valamint az intézményvezetőktől is. Amennyiben bármilyen további információval rendelkezünk, azt haladéktalanul továbbítom az Ön részére is. Felhívom a figyelmét, hogy a megelőzésről és a helyes kézmosásról szóló videókat https://koronavirus.gov.hu/megelozes linken érheti el.
 
Tájékoztatom, hogy az Oktatási Hivatal minden köznevelési intézmény számára hasonló tartalmú tájékoztatást küld ki.

Az Oktatási Hivatal tájékoztatója az intézményvezetőknek

Tisztelt Igazgató Asszony!
Tisztelt Igazgató Úr!
 
Ezúton tájékoztatom a kialakult Koronavírus  helyzettel összefüggő legfontosabb megelőző intézkedésekkel kapcsolatos feladatokról.


Kérem, hogy minden iskolai programot, ünnepséget, tábort, erdei iskolát, külföldi utazást – beleértve ebbe a Határtalanul! programot, az ERASMUS és ERASMUS+ programot, valamint a testvériskolai látogatásokat is –, szíveskedjen lemondani a tanulók, a pedagógusok és családjaik biztonsága érdekében. A jelen jelzés különösen vonatkozik a várhatóan a hét végén megrendezésre kerülő március 15-i Nemzeti Ünneppel kapcsolatos megemlékezésekre. Javaslom, hogy ilyen megemlékezésekre legfeljebb osztálytermi szinten, vagy rádióműsor formájában kerüljön sor. A Lázár Ervin Program (továbbiakban: Program) keretében szervezett valamennyi esemény határozatlan ideig felfüggesztésre kerül. Ennek értelmében kérem, hogy az Ön intézményre vonatkozóan a Programhoz tartozó összes előadás lemondását kezdeményezze az illetékes tankerületi központnál.
 
Szeretném ismételten felhívni a figyelmét arra a korábbi kérésünkre, hogy a köznevelési intézményekben kiemelten figyelmet fordítson a szükséges fertőtlenítés és takarítás rendszeres elvégeztetésére. Ezen felül ügyeljen arra is, hogy kézmosószer és kézfertőtlenítő szer minden mosdóban folyamatosan biztosított legyen, illetve lehetőség szerint a közösségi terekben is legyen  kézfertőtlenítő szer. Amennyiben nehézségbe ütközik a kézfertőtlenítők beszerzése, kérem, haladéktalanul szerezze be, illetve jelezze a problémát a fenntartója részére. A kézfertőtlenítő szerek elhelyezésekor kiemelten figyelni kell arra, hogy ne csak a pedagógusok, hanem a diákok mindegyike is hozzáférhessen ezekhez. Amennyiben a kihelyezett kézfertőtlenítők használata során a diákok részéről a nem előírtak szerinti használat gyanúja vagy ténye merülne fel, akkor javasoljuk, hogy az iskola bejáratánál, a portánál kerüljön kihelyezésre közösségi területen elérhető fertőtlenítő, ahol a fertőtlenítő használatának folyamatos, felnőtt általi felügyelete biztosítható.
 
Kérem, hogy az indokolatlan pánik elkerülése érdekében hívja fel a szülők és pedagógusok figyelmét arra, hogy csak a hivatalos forrásból származó információkat vegyék figyelembe, és az azokban megfogalmazott utasítások vagy javaslatok alapján járjanak el. A korábban már megküldött levelekben foglaltakat kiegészítve kérem, hogy azok, akik bármilyen módon kapcsolatba kerülhettek fertőzött személlyel itthon, vagy külföldi tartózkodásuk során, haladéktalanul jelentsék ezt a területileg illetékes népegészségügyi szolgálatnak, és a lappangási időszak alatt, illetve addig, amíg minden kétséget kizáróan nem bizonyosodtak meg arról, hogy nincs koronavírus fertőzése, ne menjenek be az iskolába, akár diákról, akár pedagógusról van szó.
 
Mindannyiunk elemi érdeke, hogy a fertőzést megelőzzük, éppen ezért folyamatos és nagyfokú odafigyelést várok el minden intézményvezetőtől. Felhívom a figyelmét, hogy a megelőzésről és a helyes kézmosásról szóló videókat https://koronavirus.gov.hu/megelozes linken érheti el. Kérem, hogy mindkét videó levetítésére minden osztályban lehetőleg minél hamarabb kerüljön sor.

Tájékoztatás szülők részére

Tisztelt Szülők/Gondviselők!
 
A Klebelsberg Központ az új koronavírus kapcsán kialakult helyzetre való tekintettel az alábbiakról tájékoztatja Önöket. Jelenleg Magyarországon az Operatív Törzs tájékoztatása szerint egyelőre elkülönült, egyedi esetek vannak, így jelenleg is legfontosabb feladatunk a megelőzés, a járvány továbbterjedésének, a járványgócok kialakulásának megakadályozása. Ahhoz, hogy ilyen típusú járványgócok hazai közoktatási intézményekben ne alakulhassanak ki, kiemelten felkérjük Önöket az alábbiak betartására:
-          A megelőzés első és legfontosabb lépése a személyi higiéniás szabályok betartása. Ennek egyik legfontosabb eszköze – főleg kisgyerekek esetében – a rendszeres és hatékony kézmosás. Ennek módjáról a hivatalos kormányzati tájékoztató oldalon elérhetővé tettek egy tájékoztató videót, amelynek elérhetősége a következő:
https://www.facebook.com/koronavirus.gov.hu/videos/2848001001994029/
Kérjük, hogy a videót mutassa be kiskorú gyermekének, és az azon található mozdulatokat is gyakorolják be közösen a kiskorú gyermekkel. (A gyakori és helyes kézmosás fontosságára az iskolákban is felhívjuk a figyelmet, ez azonban nem pótolhatja az otthoni szülői iránymutatást.)
-          Kérjük, hogy a fennálló helyzettel kapcsolatban csak megbízható és hiteles forrásokból szerezzen információkat. Jelenleg Magyarország Kormánya hivatalos tájékoztató oldalt üzemeltet a https://koronavirus.gov.hu internetes oldalon, valamint a közösségi médiában (Facebook) létrehozásra került a hivatalos kormányzati tájékoztató oldal („Koronavírus tájékoztató oldal”, https://www.facebook.com/koronavirus.gov.hu).
-          Amennyiben akár Önnél, akár kiskorú gyermekénél a koronavírusra utaló tüneteket tapasztalnak (https://koronavirus.gov.hu/mit-tegyunk-tunetek-eseten), akkor kérjük, hogy telefonon konzultáljanak háziorvosukkal, aki szükség esetén a mentők értesítéséről, és az ezt követő protokoll szerinti intézkedések megtételéről gondoskodni fog. Ezt követően kérjük, amennyiben ilyen eset előfordul, akkor minden esetben értesítsék a köznevelési intézmény vezetőjét, vagy gyermekük osztályfőnökét is az eseményekről.
-          Amennyiben koronavírus fertőzés szempontjából kiemelt kockázatú területen jártak, esetleg bizonyítottan koronavírus fertőzéssel diagnosztizált személlyel kerültek kapcsolatba, kérjük, hogy minden esetben a tájékoztatóban foglaltak szerint eljárni szíveskedjenek, azaz:
o   konzultáljanak telefonon a háziorvosukkal,
o   a tünetek lappangási idejének megfelelő (14 nap) időtartamban lehetőleg otthonukat ne hagyják el,
o   amennyiben ezen időszak alatt tüneteket tapasztalnak, akkor szintén a háziorvosukat hívják telefonon, aki a fentiek szerinti eljárás megtételéről gondoskodni fog.
 
A Klebelsberg Központ folyamatosan nyomon követi a járványügyi helyzettel kapcsolatos fejleményeket, folyamatosan kapcsolatot tart mind az Emberi Erőforrások Minisztériumával, mint az Operatív Törzzsel. Amennyiben bármilyen, a hazai köznevelési intézményeket érintő intézkedés elrendelésre kerül, akkor arról soron kívül értesítjük mind a Tankerületi Központokat, mind a köznevelési intézmények vezetőit, akik a szükséges információkkal ellátják Önöket.


Szoftverfrissítések, újdonságok

Kréta 2.83 verzió újdonságai (2020.03.17.)

 Házi feladatok listája admin felületen

Az admin felületen a menüpontban megtekinthető, hogy az intézményben milyen Házi feladatok kerültek rögzítésre.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.


 Házi feladatok előre is rögzíthetőek még nem naplózott órákhoz is

A jövőbeni, "szürke" órákra is van lehetőség a jeln helyzetre tekintettel Házi feladat rögzítésére. A jövőbeni tanórát megnyitva, a bal oldali fülek között kiválasztható a Házi feladat fül, amin a kitöltött Határidő és Tartalom után az ablakban elérhető "HÁZI FELADAT MENTÉSE" gomb segítségével rögzíthetőek az értékek.


 Házi feladatok ikonnal jelzése az órarend felületen

Azok a tanórák, melyekre Házi feladat került rögzítésre, akár a múltban, akár a jövőben, kis "házacska" ikonnal kerülnek kiemelésre mind a pedagógusi, mind a tanulói/gondviselői felületeken.


 Házi feladatok kiemelése külön kezdőikonra a tanulói/gondviselői felületeken

A jelen helyzetben gyakoribb használat megkönnyítésére kiemelésre került a fő menüsorba a Házi feladatok lista, amelyen külön jelölőnégyzettel szabályozható, hogy a már lejárt határideű Házi feladatokat is megjelenítse e a lista, vagy se.


Kréta 2.83 verzió újdonságai (2020.03.05.)

 Órasorszám összerendelés

Az admin felület e-Napló menüpontjában beállítható, amennyiben egyes tanórák óra sorszámait össze kívánjuk fűzni, folytatólagosan szeretnénk kezelni.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.

 Frissítési visszaszámláló

A KRÉTA rendszer frissítéséhez közeledve visszaszámláló üzenet tájékoztatja a felhasználókat, hogy legyen lehetőségük a munkájukat mentéssel befejezve lezárni.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.

 Távollétbejelentő funkció aktiválása

A tankerületi központok fenntartásában működő intézmények KRÉTA rendszereiben aktiválásra került a Távollétigénylés modul.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.

A HR modult bemutató videók itt érhetőek el a Tudásbázis Videótárban.


 Új Tab fül a tanóra naplózásnál

A foglalkozás naplózása felületen új fül jelent meg, melyen megtekinthetőek az adott foglalkozásra járó tanulók számára rögzített feljegyzések.


 Számonkérések átlaga menüpont funkciói kibővítésre kerültek

A Számonkérések átlaga funkcióban már minden értékelés megjelenik, amit a pedagógus adott a rendszerben, és a Szűrő panel segítségével tudja a megjelenő értékeket rendezni, szűkíteni.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.


 LEP felületek bővítése

A LEP felületek / táblázatok adatoszlopai bővítésre kerültek, hogy több infomráció legyen elérhető azonnal, a felületre ránézve.


 SZTSZ azonosító hiányára figyelmeztető ablak

A Távollétbejelentő funkció használata során az esetlegesen hiányzó SZTSZ azonosítóra felhívja a rendszer a figyelmet.


 Közmű adatszolgáltatás módosítás

A Közmű adatszolgáltatás / Mérőhelyek felület / Új mérőhely felvétele funkció módosítása.


 Főintézmény szerinti távollét rögzítés

Az áttanító pedagógusoknál a Központi KRÉTA rendszerben a HR munkatársak számára jelölhető vált, hogy az adott pedagógus melyik intézményben (fő intézményében) kezelheti Távollétigényeit.


 Órarend export funkció bővítése

Az Órarend Import felületen elérhető, jelenlegi Órarend Exportálási felülete bővítésre került egy jelölőnégyzettel: Időszakon kívüli elemek megjelenítése.

A jelölés hatása: Az opció kiválasztásával azok az órák is bekerülnek az export állományba, melyek érvényességének kezdő és/vagy befejező időpontja a megadott intervallumon kívülre esik, de legalább egy napig érvényes volt alatta. (Ha ezt az opciót nem jelölik be, akkor csak azok az órarendi órák fognak megjelenni az export fájlban, melyek teljes érvényességi időszaka a megadott dátumok közé esik.)


 Törléskor az elemek kapcsolataira figyelmeztető ablak kiegészítése

További, új funkciók által létrehozott kapcsolatok pontosítás a törléskor megjelenő figyelmeztető ablakban.


 Gondviselői import módosítása

A Gondviselők importálása során használható sablonban megjelenítésre került a Gondviselő rokonsági foka.

A második munkalap fül tartalmazza az elérhető és használható rokonsági fokokat a pontos adatfelvitel elősegítésére.

A rokonsági fok oszlopba akár bemásolható, akár a beépített legördülő menüből kiválasztható a kívánt érték.


 Záradék felületek optimalizálása

A Záradékok rögzítésére szolgáló szövegdobozok kezdő méretének csökkentése a felület jobb helykihasználása érdekében.


 Leírások, Felugró ablakok magyarázó szövegének pontosítása

Több felirat, leírás, felugró ablak magyarázó szövegének pontosítása történt meg.


 Jogszabály követés

Több dokumentumban a változó Jogszabályi környezet követése történt meg a dokumentumok módosításával.


 Szűrő panelek bővítése

Több felületre kikerültek Ellátott Köznevelési Feladat Kategória szűrési lehetőségek, amivel az egyes Modulos osztályok adatainak elérése válik könnyebbé.


 Érettségi eredmények listája bővítésre került

Több, korábban rögzíthető, de a felületen meg nem jelenő érték kivezetésre került az Érettségi eredmények listája táblázatban.


 Dokumentumok felület szekcióinak közös nyitása/zárása

A Dokumentumok felület tetejék egyben nyitható / zárható az összes Dokumentum panel. 


 Nemzetiségi dokumentumok elérése Napló felületen

Nem csak az admin, hanem a Napló felületen is elérhetővé vált a Dokumentumok menüpontban a Nemzetiségi dokumentumok szekció.


 Mondatbank tömeges módosítása / törlése

A Testreszabás / Mondatbank felületen van lehetőség (a más felületeken már megszokott) a kijelölés utáni többes módosításra vagy a kijelölt elemek közös törlésére.


 Oktatási azonosító megjelenítése Év végi értesítőben

Sok intézmény a 2011. évi CXC. törvény 81. § által előírt kötelezettségének az Év végi értesítő dokumentumok generálásával és kiküldésével tesz eleget, és az ezen intézményektől érkező kéréseknek megfelelően rákerült a tanuló oktatási azonosítója is ezen dokumentumokra.


 Kattintson ide a lenyitáshoz...



Kréta 2.82 verzió újdonságai (2020.02.05.)

 e-Napló menüpont átrendezése

Az e-Napló menüpontban elérhető funkciók menyisége miatt a felület átrendezésre került egy újabb almenüpont bevezetésével. A szétbontott struktúrának megfelelően elérhető funkció leírások ITT érhetőek el.

 Testreszabás menü átalakítása

A Testreszabás menüpont átalakításra került. Megjelentek új szekciók, illetve a szekciók mindig becsukott állapotban jelennek meg a felület megnyitásakor, az oldal tetején minden szekciót megnyitó és bezáró gombok kerültek elhelyezésre.

 Adatszótár módosítás

Az e-Ügyintézés modullal történő egységesítés és a Fenntartó kérésének megfelelően módosítva lett a Szülői igazolás típus Gondviselői igazolás típusra.

 

 "Összevont óra" tulajdonság átnevezés "TTF óraszám korrekció"-ra

A korábban "Összevont óra" nevű jelölőnégyzet és TTF elem tulajdonság átnevezeésre került a Fenntartó kérésére "TTF óraszám korrekció" névre. Az eddigi beállított értékeket a mező átnevezése nem módosította.

 Új TTF elem tulajdonság: Felnőttoktatási szerződéssel ellátott óra

A TTF elem tulajdonságai között jelölhetővé vált a Felnőttoktatási szerződéssel ellátott óra tulajdonság.

 Módosult a Túlóra jelölési lehetőség a TTF elemeknél

A TTF elemeknél már nem csak arra van lehetőség, hogy jelölőnégyzettel regisztrálva legyen, hogy az adott TTF elem Túlórában ellátottnak minősül, hanem megadható, hogy a TTF elem teljes óraszámából mennyi a Túlórában ellátott rész.

 Fogadóóra felületi módosítás

A Pedagógus felületén korábban megjelent a jelentkezett Gondviselőhöz tartozó tanuló minden ossztálya, mely összetett intézmény (pl.: Általános iskola és AMI és Kollégium) esetén zavaró lehetett. Jelenleg már csak az az osztyál jelenik meg a tanuló osztályai közül, mely számára a Fogadóóra kiírásra került.

 Több osztályból összeállított csoport besorolási felületen az osztályok megjelenítése

A több osztály tanulóiból összetevődő csoportok névsoraiban megjelenik az adott tanuló osztálya is a könnyebb beazonosítás érdekében.

 Nemzetiségi dokumentumok elérhetősége

A rendszerben elérhetővé váltak bizonyos Nemzetiségi dokumentumok. A funkcióról bővebben a Nemzetiségi dokumentumok oldalon található információ.

 Osztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói adatok felület módosítása

Az Osztályfőnöki menüpont / Osztály tanulói adatok listájának tetejére felkerültek az összes panelt kinyitó / bezáró gombok.

 Új ESL tantárgy-kategória és adatszótár került bevezetésre

Az OH ESL támogatásához szükséges új ESL-tantárgy-kategória (adatszótár) került a rendszerbe. Az adatszótár zárt, nem bővíthető, csak védett elemei vannak. Ezeket az elemeket kell/lehet megadni az egyes tantárgyak esetében, hogy melyik adatszolgáltatási sorhoz tartozzanak.

A tantárgyaknál eddig beállított statisztikai Tantárgy-kategória érték meg lettek feleltetve az ESL tantárgy-kategóriáknak, és az eddig már beállított értékek az új mezőben megjelentek autómatikusan.

 

 Mondatbank rendezése

A Testreszabás / Mondatbank elemek fejlécében van lehetőség a többi felületen megszokottak szerint sorba rendezni a lista értékeit.

 Tantárgy import módosítás

A rendszerbe importálással kerülő tantárgyak egységesen Főtárgyként kerülnek a rendzserben rögzítésre.

 Hetesek megjelenítése Osztálynaplóban

Az Osztálynapló és a Haladási napló dokumentumokban az adott hetekre beállított hetesek megjelenítésre kerülnek a generált dokumentumokba.

 Új Testreszabás beállítás a Távollét bejelentéssel kapcsolatban

Az intézményeknek van lehetőségük a Testreszabás / Távollét bejelentés beállításai szekcióban szabályoznia, hogy kinek jelenlen meg a funkció az intézmény felhasználói közül.

Távollét bejelentésre jogosult szerepkörök beállítással (A beállítás segítségével szabályozhatjuk, hogy az Adminisztrátorokon kívül, mely további szerepkörök rögzíthetnek távollétet) szabályozható, hogy az admin felületen kívül a napló felületen minden Napló joggal rendelkező felhasználó (Pedagógus), és/vagy minden Napló joggal nem rendelkező felhasználó (Alkalmazott) számára elérhető legyen a Távollétbejelentés funkció a rendszerben.

 Fejléc/Lábléc kép minőség javítása

A dokumentum fejlécbe/láblécbe feltöltött képek minőségének javítása történt meg.

 Bukás veszélyre figyelmeztetés határa - Testreszabás beállítás

A KRÉTA rendszerben a Dokumentumok menüpontban elérhető dokumentumokban, illetve a Tanári DashBoard felületre hatással lévő beállítási lehetőség részletes leírása kiegészítésre került.

Az itt beállított értéknél rosszabb átlaggal rendelkezőket tekintjük bukással veszélyeztetett tanulóknak, melyről a tanulók szaktanárai és osztályfőnökei kapnak jelzést a tanári belépéssel elérhető információs felületen. Ezen érték módosításának nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre, csak a Tanári dashboardon megjelenő adatokra!

A Bukás veszélyre figyelmeztetés határát minden intézmény a saját Testreszabás menüpontjában tudja szabályozni. Ennek a beállításnak nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre!

 Helyettesítések export táblázat módosítása

A generált export táblázatban a dátum mező módosításra került, hogy csak az év/hónap/nap adatokat tartalmazza.

 Leírások pontosítása

Több felületi és felugró információs szöveg módosítása, pontosítása a funkciók változásának megfelelően.

Kréta 2.81 verzió újdonságai (2020.01.28.)

 Dokumentumok módosítása

Több, a rendszerben elérhető félévi dokumentum módosítása történt meg:

  • Iktatószám méretének csökkentése/áthelyezése

  • nagyon hosszú osztálynevekből adódó tördelési hiba javítása

  • mulasztási táblázat fejléc módosítás

  • az osztályzattal rögzített szorgalom értékelés megjelenítésének javítása

 LEP modul Központi felület módosítása

A Lázár Ervin Program modul Központi KRÉTA rendszerben lévő felületének módosítása a Fenntartó kérésének megfelelően.

 TTF importálás bővítése

Az egyes Tantárgyfelosztás elemek "nemzetiségi óra" tulajdonságának jelölése az import file segítségével is beállítható.

Kréta 2.81 verzió újdonságai (2020.01.15.)

 Tömeges Gondviselői hozzáférés generálás kikapcsolása

A rendszerben korábban elérhető, "egygombos" Tömeges gondviselői hozzáférés generálás funkció megszűnt a felhasználói visszajelzések alapján.

Tömegesen Gondviselői jelszó létrehozására az Importálás menüponton keresztül van lehetőség. Bővebben a Tudásbázis alábbi felületén olvasható a funkcióról.

Egyenkénti Gondviselői hozzáférés létrehozására vagy jelszó cserére/új jelszó generálásra továbbra is van lehetőség a Tanulói adatlap / Gondviselők fülén keresztül. Bővebben a Tudásbázis alábbi felületén olvasható a funkcióról.

 Működési hely adatainak módosulása

A Nyilvántartás / Intézményi adatok / Működési hely adatai között található Működési hely típusa mező értékétől függően két új mező jelenik meg a felületen.

Tagintézmény típus esetén megjelenik a Tagintézmény vezetőjének rögzítési lehetősége.

Telephely típus esetén megjelenik A telephely anyaintézménye rögzítési lehetőség.

 Intézményi mondatbank importálás módosítása

Az intézményi mondatbank importálási folyamat módosítása.

Az importálás folyamatának leírása a Tudásbázis alábbi aloldalán olvasható.

 

 Modulos adatok exportálásának bővítése

A modulos tanulók/növendékek Gondviselői adatainak exportálási lehetőségei elérhetőek a modulos menükben.

 SZTSZ azonosító intézményi exportba

Az Alkalmazottak menüpont Alkalmazottak munkaügyi adatainak exportált táblázatában elérhetőek az alkalmazottakhoz a rendszerbe rögzített SZTSZ azonosítók.

 Eltérő Tanulói jogviszony igazolások a modulos tanulóknak

Azoknak a tanulóknak/növendékeknek, akik a KRÉTA rendszer több moduljában is szerepelnek, a Tanulói jogviszony igazolás dokumentum generálásakor kell kiválasztani, melyik jogviszonyukkal kapcsolatos adatokat szeretnék a dokumentumba generálni.

  

 Szöveges értékelés felületi megjelenésének módosítása

Az Admin felület / e-Napló menüpont Értékelések listájában a Szöveges értékelések megjelenítése módosításra került, hogy a szövegkiemeléssel történő szöveges értékelés jobban olvasható legyen.

 Fogadóóra módosítás

Az üres és a Fogadóórára már rögzített Gondviselői jelentkezés esetén a Fogadóóra módosítási lehetőségeinek lehetővé tétele.

 Tanuló KIR-STAT esportok bővítése

Felhasználói igényeknek megfelelően további adatok kerülnek exportálásra a Tanulók KIR-STAT (okt. 1-i állapot) és a Tanulók teljes KIR-STAT (minden, tanévben jogviszonnyal rendelkező tanuló adatai) funkciókkal az XLS táblázatokba.

 e-Napló / Tanórák Szűrési listájának optimalizálása

Az e-Napló menüpont Tanórák listája felületen elérhető Szűrő panelek a Tanóra adatai/speciális adatai felületnek megfelelő sorrendben és tagolással jelennek meg.

 

 Nemzetiségi óra jelölés TTF-ben

A Tantárgyfelosztásban lehetővé vált bejelölni, hogy az adott TTF sor nemzetiségi oktatásnak minősül e . A TTF sor létrehozásakor vagy módosításakor használható a jelölőnégyzet.

Az ilyen jelöléssel ellátott TTF sorból létrehozott foglalkozások megöröklődnek a beállított értéket, a tanóra Speciális adatainál beállításra kerül ez a jelölőnégyzet.

 Vegyes csoportoknál a tanulók osztályba tartozásának megjelenítése

A Nyilvántartás/Csoportok menüpontban az egyes csoportokat a "nagyító" ikon segítségével megnyitva elérhető "Tanulók" fülön megjelenik, hogy az adott tanuló melyik osztályból lett a csoportba besorolva.

 Tanulói záradékok kiemelése

Amennyiben az intézményben engedélyezve van az Osztályfőnöki záradékszerkesztés, az Osztályfőnöki feladatok menüpontban az Osztály tanulói listában az adott tanuló sorában lévő "ceruza" ikonnal szerkesztheti az osztályfőnök a tanuló záradékait.

A korábbi záradékok könnyebb megtekintése érdekében külön sorba kiemelésre kerültek a már rögzített záradékok.

 Bukás veszélyre figyelmeztetés határa - Testreszabás beállítás

Új beállítási lehetőség jelent meg a Testreszabás menüpont Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban (a Tanári Dashboard / Kezdőlap funkcióhoz kapcsolódóan.).

A Bukás veszélyre figyelmeztetés határát minden intézmény a saját Testreszabás menüpontjában tudja szabályozni. Ennek a beállításnak nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre!

 Csoportadatoknál Gyórgypedagógiai/Logopédiai tulajdonság jelölési lehetőség

A Csoportok adatlapján is elérhetővé vált a Gyórgypedagógiai/Logopédiai tulajdonság jelölési lehetőség.

 Lázár Ervin Program funkciók módosítása

Az előadásra kísérők száma osztály jelentkezéseknél lehet 0 is, amennyiben több osztályhoz az intézményből 1 közös kísérő megy csak el.

 Tanári Dashboard módosítás

A TTF-fel nem rendelkező felhasználók számára is elérhetővé váltak a Tanári Dashboard / Kezdőképernyő értékei.

 Terembérbeadás modul módosítások

Új terem felvitelekor vagy meglévők módosításor ellenőrzési metódusok átírása.

 Közmű adatszolgáltatás

A Közmű adatszolgáltatás funkcióban történt módosítások felületi megjelenítésre kerültek. 

 Szűrő felületek egységesítése

Az e-Napló menüpont több alpontjában is egységesítésre került a Szűrők sorrendje.

 Távollétbejelentő modulban módosítások

A Távollétbejelentő modulban a fenntartó kérésére több változtatás történt az SAP kapcsolatban. Továbbá megjelenítésre kerül az alkalmazott SZTSZ azonosító is külön oszlopban.

 Távollétbejelentő modulban új menüpont

A hátralévő szabadnapok elhasznált kerete számítása az új, Számfejtett távollétek menüponton keresztül, abból számolódik. 

 Adatszótár értékek módosítása

A fenntartó kérésének megfelelően.

 Jogszabálykövetés

Több felületen módosítások történtek a jogszabálykövetés érdekében.

 Korábbi frissítések megjelenítése

Az {'include'} makró nem jeleníthető meg. A megadott oldal nem található.

Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus

Tisztelt Felhasználóink!

Minden tankerületi központ, illetve nem állami szervezet fenntartásában működő intézménybe járó tanuló, a hozzájuk a rendszerekbe rögzített gondviselők, valamint ezen intézmények pedagógusai számára elérhetővé vált a KRÉTA rendszer e-Learning menüpontjában a Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus.

 Felületi megjelenítések

Tisztelt Felhasználóink!

Ide kattintva olvashatják el a tájékoztatót a Közlekedési Kisokos e-Learning kurzusról. 


A funkciót bemutató videók az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el:


A Felületen, a felhasználó neve mellett található az e-Learning menüpont:

Fontos tudni! A Közlekedési Kisokos e-Learning kurzus csak a tankerületi központ, illetve a nem állami szervezet fenntartásában működő intézménybe járó tanuló, a hozzájuk a rendszerekbe rögzített gondviselők, valamint ezen intézmények pedagógusai számára érhető el!

A menüpontot megnyitva megjelenik az e-Learning kurzus:

A "Tovább a kurzusra" gomb segítségével a rendszer automatikusan átlépteti a tanulót az e-Learning rendszerbe, ahol az "Indítás" gomb segítségével lehet a tanfolyamot megkezdeni (vagy félbehagyott kurzus esetén a "Folytatás" gomb segítségével folytatni).

Az elindított kurzus alsó kezelésávján lehet az egyes oldalakon tovább vagy vissza lapozni:

A bal felső sarokban lévő "könyv" ikonra kattintva a már teljesített kurzusrészek bármelyik oldala visszanézhető, "oda lapozható" a tanfolyam:

A fejezetek végén "Ellenőrző kérdése" találhatóak, melyeket a "Teszt indítása" gomb segítségével lehet megkezdeni:

A kérdések oldalain van lehetőség azonnal az "Ellenőrzés" gomb segítségével az adott kérdésre adott választ ellenőrizni, ahol a felület az összes helyes/hamis választ kiemelve megjeleníti válaszunk helyességét, illetve a felületen nyomon követhető az elért pontszám is.

 

KRÉTA Lázár Ervin Progam modul

Tisztelt Felhasználóink!


Az KRÉTA rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul.

Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el:

Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló;

  • csoportnapló;

  • egyéb foglalkozási napló;

  • órarend;

  • tantárgyfelosztás,

  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.


Sajtómegjelenések

KRÉTA sajtómegjelenések

Tavasszal tudáspróbán adnak számot a gyerekek a közlekedési ismeretekről
alfahír.hu

TECHNIKAI ÚJÍTÁS AZ ISKOLÁKBAN: FORRÓDRÓTON A TANÁROK ÉS A SZÜLŐK
tv2.hu

KRÉTA rendszer fejlesztése 16.55-től
Mediaklikk

Ügyfélkapun keresztül is intézhető lesz a beíratkozás a köznevelési intézményekbe
Magyar Hiírlap

Beíratkozás, felmentés, igazolás - tovább fejlesztik a KRÉTÁ
Vörösmarty Rádió

Informatikai fejlesztés a közoktatásban
IT cafe


 További sajtómegjelenések

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
M1 Híradó

KRÉTA rendszer fejlesztése 17:52-től
M1 Híradó

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
Duna TV

KRÉTA rendezvény az Agrárminisztérium fenntartásában működő szakképző intézmények képviselőinek
KRÉTA tájékoztató nap a Herman Ottó Konferencia Központban.

Innováció
Az Ózdi Városi Televízió videója az e-Ügyintézésről a Bolyky Tamás Általános Iskolában

Elektronikus ügyintézés
Az ozd.hu cikke a KRÉTA Elektronikus Ügyintézésről

Előbb otthon van a jegy, mint a gyerek!
A gyorplusz.hu cikke az elektronikus naplóról

Sikeres az iskolák digitális átállása
Az ORIGO cikke

KRÉTA-rendszer: vegyes az e-napló fogadtatása
A HIR-TV cikke (videóval)

Sikeres a digitális átállás
A Magyar Idők cikke a KRÉTA rendszerről

Olvasóink többsége hisz az elektronikus naplóban
Békés megyei hírportál cikke

Olvasóink hasznosnak tartják az elektronikus naplót
A nool.hu cikke

Dorogházán is tudják már: eltitkolhatatlanná válnak a rossz jegyek
A Nógrád megyei hírportál cikke

Szakmai útmutatók

 Felhasználói útmutató az Alapfokú Művészetoktatási Intézmények (AMI) adminisztrációjának támogatására

  aSc - órarend importálási segédlet

  TTF importálása az aSc programból  

  Diákolimpiai jelentkezés segédlet

 Összefoglaló leírások

Szakmai útmutatók a Klebelsberg Központ intézményei számára

  Tanévváltási Segédlet

  Végzettségek kezelése 

 Szakmai útmutatók az NSZFH intézményei számára

  Tanévkezdési Segédlet 

 Szakmai útmutatók az Agrárminisztérium intézményei számára

  Tanévkezdési Segédlet

Gyakran Ismételt Kérdések

 GYIK - Tanévváltással kapcsolatos kérdések 

 GYIK - Évzárással kapcsolatos kérdések 

 GYIK - Adminisztrációs rendszer

 GYIK - Elektronikus napló

 GYIK - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás

 Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához

Gyors Áttekintő Segédletek

  aSc órarend importálási útmutató

  KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései 

  Adatszolgáltatás modul

  Pedagógus IKT kompetecia

  Elektronikus napló

Elérhető a Pedagógus Applikáció

Az első, úgynevezett Publikus Béta verzióban ingyenesen elérhető a Google Play áruházban és az App Storeban a Pedagógusok számára, telefonokra fejlesztett e-Napló alkalmazás. Az előző tanévben is már elérhető KRÉTA Ellenőrző Mobil Applikáció leírása, valamint a használatáról készült videók a Tanári alkalmazás leírásával és videójával bővültek a Tudásbázisban.

e-Learning 

"Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz" című akkreditált képzés

"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés 

Bemutatók, iskolai segédletek

 KRÉTA áttekintés

  KRÉTA-ESL modul bemutatása

KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul

  Intézményi Ügyiratkezelői segédlet

  Poszeidon webes felhasználói dokumentáció

Sablonok, mintafájlok

  Tanmenet sablon

  Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon

  Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon

  Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal

  Órarend mintafájl - Excel importáláshoz

  Órarend mintafájl - Excel importáláshoz, érvényességi idővel

KRÉTA Konferencia 2019

  KRÉTA e-Ügyintézés moduljának bemutatása - Rabata József fejlesztési vezető (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA ESL modul szerepe a korai lemorzsolódás csökkentésében - Szabó László oktatási igazgató (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA OpenBoard kezelő bemutatása - Mécsei Dániel terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA Poszeidon iktatási rendszer használata - Kazi Virág terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

Tankerületi Konferenciák 2019 

  KAFEE projekt áttekintése - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  A 2019-es általános iskolai beiratkozás a KRÉTA rendszerben  - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  Tantárgyfelosztás adatainak adminisztrálása - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  Az e-Ügyintézés PILOT projekt tapasztalatai, intézményi szemmel - Dr. Neizer Zita intézményvezető-helyettes (Szinyei Merse Pál Gimnázium) előadása 

  Az e-Ügyintézés gyakorlati tapasztalatai - Dobránszky Sándor  Intézményvezető-helyettes (Debreceni Ady Endre Gimnázium) előadása

Minőségbiztosítás

  A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2019.03.01-2019.07.30

   Matematikaérettségire felkészítő e-learning kurzus, módszertani pedagógus-továbbképzés című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 

  A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2018.09.01-2019.02.28 

GINOP 6.2.3

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció 

  IKT Segédlet 

 Eszköz specifikáció javaslat 

Archívum

  KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017 

  Intézményi bemutató

  KRÉTA konferencia 2018 bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása


  • Címkék nélkül