Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

A KRÉTA TESZEK Modulban az eszközök kiosztásának adminisztálása ill. az eszköz visszavétel bemutatása

  

Ebben az oktatóvideóban az eszközök kiosztásának ill. visszavételének adminisztrációs folyamatát mutatjuk be a KRÉTA TESZEK Modul Intézményi rendszerben.

Ahhoz, hogy a TESZEK modulban elvégezhesse a tanuló, pedagógusok és az informatikai eszközök összerendelését, a KRÉTA Adminisztrátori rendszerben ki kell osztani az a TESZEK Eszköz-menedzser jogosultságot. A jogosultság kiosztásának műveletét ide kattintva, ezen az oldalon olvashatja el ill. megtekintheti a rövid oktatóvideót is a művelet végrehajtásáról!

Fontos tudni, hogy a TESZEK modulba csak nevesített felhasználók (alkalmazottak) léphetnek be, az alapértelmezet "admin" felhasználó nem tud belépni az eszközök ügyintézésébe!

Kérjük olvassák el az eszközök kiosztásának folyamatát bemutató Tudásbázis oldalunkat, ahol lépésről-lépésre leírjuk a végrehajtandó műveleteket ill. hasznos tanácsokat adunk a kiosztási és  adminisztrációs feladatok végrehajtásához!

KRÉTA TESZEK 

KRÉTA Tárgyi Eszköz Ellátási és Karbantartási Modul

  

KRÉTA Tárgyi Eszköz Ellátási és Karbantartási (röviden TESZEK) Modul a "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projekt nyilvántartási és karbantartási folyamatainak informatikai támogatását biztosító - a köznevelésben használt KRÉTA rendszerekkel integráltan működő - szoftvermodul. 

A projekt célja annak elősegítése, hogy a digitális oktatásba életkorának megfelelő évfolyamokon bekapcsolódó valamennyi tanuló korszerű, versenyképes oktatástechnológiai környezetben tanulhasson. További célja a köznevelési intézmények és pedagógusaik hordozható IKT eszközökkel való ellátása és a pedagógusok felkészítése a digitális eszközök mindennapi oktatási gyakorlatuk során történő alkalmazására.

A KRÉTA Tudásbázisban a TESZEK Modul szülői felületének bemutató oldalán ismertetjük a szülői regisztrációs folyamatot, ahol részletes leírásokkal mutatjuk be, hogy a szülők hogyan igényelhetnek eszközt a 9. évfolyamos gyermeküknek! A KRÉTA TESZEK Modul tanári felületének kezelését ide kattintva érhetik el a pedagógusok, ahol bemutatjuk a pedagógus  munkakörben foglalkoztatott alkalmazottaknak, hogy a KRÉTA Elektronikus naplóba belépve, hogyan indíthatják el az eszközigénylésüket. 

Ide kattintva lépésről-lépésre bemutatjuk, hogy a KRÉTA TESZEK Modulban milyen feladatokat kell végrehajtani az TESZEK - Eszköz-menedzser jogosultsággal rendelkező felhasználónak az eszközök kiosztásakor. 

KRÉTA TESZEK 

KRÉTA tanulói és pedagógus adatok betöltése és kezelése

  

KRÉTA adatok betöltése és kezeléseoldalon részletes leírásokat olvashat arról, hogy milyen módon lehet a KRÉTA rendszerbe feltölteni a tanulók, alkalmazottak adatait, hogyan hozhatja létre az osztályokat, adhatja meg a tanulók gondviselőit ill. állíthatja be a hozzáférési jogosultságokat! 

KRÉTA adatok ellenőrzése oldalunkon részletesen leírjuk, hogy milyen adatokat ellenőrizzenek a KRÉTA rendszerükben!

Ha még nem ismeri a KRÉTA rendszert, akkor célszerű első lépésként megismerkednie ezekkel a műveletekkel ill. kérjük nézze meg a KRÉTA adatok betöltéséről és kezeléséről szóló oktatóvideónkat,továbbá megnézheti aKRÉTA rendszert még nem használó intézményeknek tartott oktatás bemutatójátis, ahol sok hasznos tanácsot is adunk a rendszer kezeléséhez!

Ide kattintva az eszközök kiosztásának ill. visszavételének adminisztrációs folyamatát mutatjuk be!

KRÉTA TESZEK 

KRÉTA TESZEK - A szülői regisztráció bemutatása  

  

A videókban bemutatásra kerül, hogy a KRÉTA Szülőknek mobil alkalmazásban ill. a böngészőprogrammal használható webes felületen hogyan lehet eszközregisztrációt indítani az arra jogosult tanulók szüleinek. 

Ha még nem töltötte le a KRÉTA Szülőknek mobil alkalmazást, akkor ide kattintva megismerkedhet az applikációkkal, továbbá az oldalról le is tudja tölteni az alkalmazásboltokból!

A KRÉTA Szülőknek mobil applikáció az Android, az iOS és a Huawei telefonokra és táblagépekre is egyaránt elérhető. 

Fontos tudni, hogy a Tárgyi eszköz ügyintézés menüpontból elérhető regisztráció csak a nappali rendszerű iskolai (köznevelési) oktatásban részesülő,  9. évfolyamos tanulók, törvényes képviselőnek jelölt szülei, gondviselői számára elérhető. 

A törvényes képviselőnek jelölést az iskola KRÉTA Adminisztrátora tudja beállítani a szülőhöz és gondviselőhöz!

KRÉTA TESZEK 

KRÉTA TESZEK - Pedagógus regisztráció az Elektronikus naplóban 

  

A videóban bemutatásra kerül, hogy az pedagógusként a KRÉTA Elektronikus naplóba belépve, hogyan tudja elindítani az eszközigénylési folyamatot a  Tárgyi eszköz ügyintézés menüpontból. 

Az igénylési lehetőség az intézmény összes pedagógus munkakörben foglalkoztatott alkalmazottja számára elérhető, azonban  fontos tudni, hogy a projekt felhívása értelmében „hordozható tanári IKT eszköz ( notebook) azon pedagógus munkakörben foglalkoztatott személy részére adható pedagógiai feladatai támogatása céljából, aki a felhívás megjelenését megelőző négy évben európai uniós vagy hazai forrás terhére finanszírozott program keretében személyes használatra nem kapott ilyen eszközt vagy amennyiben kapott, az már nincs a személyes használatában.

Tehát amennyiben Önnek jelenleg is használatában van az EFOP-3.2.4 projekt keretében kiosztott notebook, nem jogosult az RRF projektben újabb eszköz átvételére.

KRÉTA TESZEK 

KRÉTA adatok feltöltése és beállítása a TESZEK modulhoz

  

A 2022. február 1-én tartott oktatás bemutatója a KRÉTA rendszert még nem használó intézményeknek. 

Az  oktatóideóban lépésről-lépésre bemutatjuk a feladatellátási helyek, a tanulók, az osztályok kezelését, továbbá ismertetjük a KIR tanuló és alkalmazott importálási lehetőségeket és a tanulók osztályba sorolását, továbbá a TESZEK modul használatához szükséges beállításokat!

KRÉTA TESZEK 

KRÉTA - Felhasználói útmutatók

  

A felhasználói útmutató segítséget nyújt az intézményeknek a pedagógiai szakszolgálatok alkalmazásában álló gyógytestnevelő tanárok helyes rögzítéséhez, a gyógytestnevelési csoportok megfelelő kialakításához az elektronikus naplóban, valamint a gyógytestnevelő pedagógusoknak a tevékenységük KRÉTA rendszerben történő adminisztrálásához

KRÉTA 



KRÉTA IER - Mentett iskolai dokumentumok

  

A KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodul (KRÉTA-IER)  oktatóvideóban a Mentett iskolai dokumentumok menüt mutatjuk be a program felhasználóinak. A Mentett iskolai dokumentumok a tanulókhoz nem köthető, a felhasználók által feltöltött különféle dokumentumok, illetve az IER által generált jelentések, riportok.

KRÉTA-IER 



KRÉTA MER - Gyakran Ismételt Kérdések

  

A KRÉTA Munkaerőpiaci Előrejelző Rendszer használatával kapcsolatos legfontosabb felhasználói kérdéseket és válaszokat ide kattintva olvashatják el! A Gyakran Ismételt Kérdések oldalunkon tematikus formában válaszoljuk meg a KRÉTA MER felhasználóktól beérkezett gyakori kérdéseket és észrevételeket.

MER 

A KRÉTA v2.104 verzió újdonságai

  

A KRÉTA v2.104-es verziójának szoftverfrissítése a tegnapi napon kitelepítésre került az éles KRÉTA rendszerekre. A KRÉTA rendszer frissítéseinek újdonságairól ide kattanitva olvashat részleteket!

KRÉTA

KRÉTA IER - Lekérdezések funkció bemutatása

  

A KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodul (KRÉTA-IER)  újabb oktatóvideójában a Lekérdezések menü funkcióit ismertetjük  részletesen a rendszer felhasználóinak.

KRÉTA-IER 

KRÉTA IER - Csoportos egészségnevelés

  

A a KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodul (KRÉTA-IER)  oktatóvideóban a Csoportos egészségnevelés menüt ismertetjük  a rendszer felhasználóinak.

KRÉTA-IER 

KRÉTA IER - Szakrendelések létrehozása

  

Az IER modul következő oktatóvideójában a Szakrendelések létrehozását ismertetjük  a rendszer felhasználóinak a KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodulban.

KRÉTA-IER 

KRÉTA Negyedéves tájékoztató 8

  

Megjelent a KRÉTA negyedéves tájékoztatójának 8. száma, az elmúlt időszak KRÉTA, FKRÉTA, IFM és LEP rendszerrel kapcsolatos  eseményeinek leírásával!

KRÉTA F-KRÉTA

MER-Munkaerőpiaci Előrejelző Rendszer

Munkarőpiaci Előrejelző Rendszer

  

A KRÉTA Tudásbázisban elérhető a Munkarőpiaci Előrejelző Rendszer tudásbázis aloldala, ahol hasznos információkat olvashatnak a programról és annak használatáról.

MER


Német nyelvi leckék az IFM modulban

  

Elérhetővé vált a német - mint tanult nyelv - a KRÉTA  Idegennyelvi Felkészítő Modulban, így az alkalmazásban a nyelv választás során, a tanult nyelvek listáján a német nyelv is választható lesz!

KRÉTA-IFM


Védőoltások feltöltése az EESZT rendszerbe

  

A KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodul (IER) használatát bemutató újabb videóban ismertetjük a Védőoltások feltöltését az EESZT rendszerbe.

KRÉTA-IER

Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program 2021/2022 tanév - Pályázati felhívás és működési szabályzat

Működési szabályzat és pályázati felhívás 2021/2022. tanévre

KKÖP

Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program 2021/2022 tanév - Ösztöndíjas Szerződéstervezet minta

  

Ösztöndíjas szerződés minta a 2021/2022. tanévre

KKÖP 

Tanulói ösztöndíj jogosultság beállítása

  

Tájékoztató a szakképző intézmények részére a tanulói ösztöndíj jogosultságát befolyásoló "Állam által ingyenesen biztosított képzésben résztvevő" opció beállításáról. 

Hiba a(z) "viewpdf" makró renderelése során

The viewfile macro is unable to locate the attachment "Osztondij_Allam_altal_ingyenesen_biztositott_kepzes.pdf" on this page

SZAKKÉPZÉS

Ösztöndíj rendszer 2021/2022 tanév

  

Részletes tájékoztató és útmutató a szakképző intézmények részére a 2021/2022-es tanévben a szakképzési ösztöndíj szabályairól és kezeléséről a KRÉTA rendszerben.

Hiba a(z) "viewpdf" makró renderelése során

The viewfile macro is unable to locate the attachment "Utmutato_szakkepzesi_osztondij-2021-2022.v2.pdf" on this page

SZAKKÉPZÉS

Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást

  

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz. 

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló,

  • csoportnapló,

  • egyéb foglalkozási napló,

  • órarend,

  • tantárgyfelosztás,

  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket.

A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.

Ismerkedjen meg a KRÉTA  Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer különböző programjaival és szoftvermoduljaival!

KRÉTA

Szakmai útmutatók letöltése

A tudásbázisban ide kattintva elérhetők a köznevelési ill. a szakképzési intézmények részére készített legújabb szakmai útmutatók.

Az archívumban a korábbi tanévek szakmai útmutatóit, leírásait is megtalálhatja ha szüksége van rá. 

E-ÜGYINTÉZÉS KRÉTA POSZEIDON

Lázár Ervin Program modul

  

Az KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul!

Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el.

LEP modul, Intézményi adminisztrátori felület

LEP modul, intézményi adminisztrátori felület - videó

LEP intézményi napló felület

LEP modul, intézményi napló felület - videó

LEP modul, intézményi elektronikus ellenőrző felület

KRÉTA

  • Címkék nélkül