Az Orientációs fejlesztés csempe a napló jogosultságú felhasználó felületén megjelenik, ha az Orientációs fejlesztés modulban csoportvezetőnek van állítva. Ez a beállítás egyenértékű az intézményi csoportvezető beállítással.
A napló jogosultságú csoportvezető felhasználó számára a Feljegyzések, Mentori feladatok és Egyéni Fejlődési Terv menüpont lesz elérhető.
A napló jogosultságú csoportvezető felhasználó a Feljegyzések/Elektronikus üzenetek menüpontban a felugró ablakban a hozzá rendelt csoportok közül választhat.
A csoport kiválasztása után az elektronikus üzenetet rögzítheti az oktató az intézményi felületen megszokott módon akár az összes tanulónak, vagy csak a kijelölteknek.
Amennyiben egy felhasználó csoportvezetőnek van jelölve az Orientációs modul/Tanulói adatok/Csoportok menüpontban létrehozott csoportnál, akkor számára az Orientációs fejlesztés csempén belül megjelenik a Mentori feladatok menüpont is. Ebben a menüpontban az Orientációs fejlesztés program csoportjainak tanulói adatait szerkesztheti/megtekintheti, mulasztásokat kezelhet és megtekintheti a csoport órarendjét.
A csoport tanulói menüpontban a kiválasztott csoport tanulóinak adatait tekintheti meg a csoportvezető. A listázó felületen a következő adatok láthatók: név, anyja születési neve, születési hely, születési idő, oktatási azonosító, tankötelezett.
A sor végén a ikon segítségével a tanulói adatokat, a ikonnal a tanulónak rögzített szöveges értékeléseket tekintheti meg a csoportvezető.
A csoportvezető a csoport tanulói listázó felületen az alábbi szempontok alapján végezhet szűréseket: csoport, név, anyja születési neve, születési hely, születési idő, oktatási azonosító, tankötelezett.
A csoportvezető a részletes tanulói adatokat tekintheti meg a felületen. A csoport és a tanuló kiválasztása után a következő paneleket tekintheti meg: tanulói adatok, hiányzások, késések, igazolások, feljegyzések, üzenetek, feljegyzések havi bontásban.
A csoportvezető kezelheti a csoportok tanulóinak rögzített mulasztásokat. A mulasztások kezelésének folyamata megegyezik az osztályfőnöki feladatok felületen alkalmazottakkal. A mulasztásokat Dátum-, Tanuló- és Napló nézetben kezelheti a csoportvezető.
A csoportvezető megtekintheti a csoport órarendjét a felületen.
Az Egyéni Fejlődési Terv (továbbiakban: EFT) a tanulók fejlődési folyamatának tervezését és nyomon követését segítő dokumentum, amely a fejlesztő értékelés elveinek érvényesítésén alapul és gyakorlati megvalósulását jelenti.
Az Egyéni Fejlődési Tervet a mentor vezeti, de elkészítése olyan megbeszélések során történik, amelyeken részt vesz minden olyan személy, aki érintett az adott tanuló fejlesztésének folyamatában és/vagy az aktuálisan felmerült, tanulóval kapcsolatos problémában.
A listázó felületen a következő adatok láthatók: név, oktatási azonosító, Orientációs csoport/Csoport.
A ikon segítségével a tanuló Egyéni Fejlődési Terv rögzítését lehet megkezdeni. Az Általános információk felületen a tanuló alapadatait és elérhetőségeit tekintheti meg a mentor.
A lapfülre kattintva van mód az egyes fejlesztési szakaszokhoz tartozó adminisztrációs tevékenységek elvégzésére.
Az EFT szakaszai: megismerést szolgáló szakasz, fejlesztési szakaszok (I., II., III.)
A megismerést szolgáló szakasz az első néhány hetet öleli fel, míg a fejlesztési szakaszok célkitűzései kb. 2,5-3 hónapos időszakra szólnak. Az Orientációs fejlesztés programban a tanulók nagy része egy teljes tanéven keresztül vesz részt, három fejlesztési szakaszban történik a fejlődés nyomon követése.
A megismerést szolgáló szakasz sor végén található ikonnal lehetséges a tanuló EFT-jét kitölteni.
A felugró ablakban a mentor összegző leírása rögzíthető a következő szempontok szerint:
Az értékelés a gombbal rögzíthető, a gombbal a folyamat megszakítható. A mentést követően a fejlődési terv kezelése felületen megjelenik a módosítás időpontja.
Minden egyes fejlesztési szakasz az előző szakasz értékelésével záródik, és ugyanekkor történik – az előző szakasz tapasztalatainak függvényében – a következő szakasz céljainak tervezése is.
A fejlesztési szakaszokban 33 elérendő eredmény került meghatározásra, ezek értékelésére van itt lehetőség. Az Egyéni Fejlődési Terv egyes fejlesztési szakaszainál az értékelő-tervező megbeszélés résztvevőit és státuszukat is rögzíteni kell.
Az egyes fejlesztési szakasz tapasztalatainak összegzését a mentor rögzítheti, majd az elérendő eredmények státuszát és változásait is beírhatja. Az EFT egyes szakaszainak tervezésekor a tanulóval kapcsolatos megfigyelések, tapasztalatok alapján közösen határozzák meg az időszak végére elérendő célt, a cél eléréséhez vezető feladatokat.
Az értékelés a gombbal rögzíthető, a gombbal a folyamat megszakítható. A mentést követően a fejlődési terv kezelése felületen megjelenik a módosítás időpontja.
A tanuló Egyéni Fejlődési Tervének ikonnal való megnyitása során lehetőség van az előtöltött dokumentum generálására. A gombra kattintva, word formátumban letölthető a tanuló Egyéni Fejlődési Terve a mentor által rögzített adatokkal.
Az Egyéni Fejlődési Terv dokumentum a listázó felületen található ikonnal is legenerálható.
Az Egyéni Fejlődési Terv vezetéséhez a -ra kattintva kaphatnak az orientációs csoportvezetők segítséget.
Az Egyéni Fejlődési Terv menüpontban a csoportvezető az alábbi adatok alapján végezhet szűréseket: név, oktatási azonosító, Orientációs csoport/Csoport.