Az intézményi TESZEK - Eszköz menedzser jogosultságú felhasználók számára elérhetővé vált a felületen a pedagógus és a gondviselők (tanulói) által benyújtott regisztráció törlésének lehetősége.


Regisztráció törlése abban az esetben lehetéges, ha a projektvezető Klebelsberg Központ a funkciót engedélyezte a megfelelő projektfázishoz kapcsolódóan. Amennyiben nem engedélyezett a törlés lehetősége, úgy kérjük vegye fel a kapcsolatot a projektvezető Klebelsberg Központ területileg illetékes kollégájával.


Milyen esetekben lehet szükséges a regisztráció törlése?

  • Ha a korábban már regisztrált gondviselő személyében változás történik
  • Regisztrációt benyújtott gondviselő törlésre kerül
  • Ha a regisztráció és az eszköz nem azonos projektfázisban van
  • Téves eszközigény benyújtása esetén
  • Működési hely/Feladatellátási hely törlése esetén


Intézményváltás esetén a korábbi regisztráció törlése nem feltétele az új regisztráció benyújtásának. Ha a felhasználó intézményt vált, akkor az új intézményben újabb regisztráció benyújtása után osztható eszköz számára.


Regisztráció törlésének feltételei

  1. Projektvezető Klebelsberg Központ részéről az adott projektfázishoz kapcsolódó regisztrációk törlésének engedélyezése
  2. A benyújtott regisztrációhoz nem kapcsolódhat eszköz, azt szükséges a törlés előtt visszavételezni


A regisztráció törlés nem visszafordítható folyamat, a törlés után új regisztrációt lehet benyújtani.


Regisztráció törlése

A projektvezető Klebelsberg Központ által az adott projektfázisban engedélyezett törlés funkció TESZEK - Eszköz menedzserként bejelentkezve a TESZEK modulba, az 'Eszközkiosztás' menüpontban a 'Benyújtott regisztrációk' felületen érhető el.

A törölni kívánt regisztráció sorára egyszer kattintva azt ki kell jelölni, ekkor aktívvá válik a jobb felső sarokban a 'Törlés' ikon.

A  ikonra kattintva a megjelenő párbeszédablakban meg kell adni a törlés okát. 

A 'Törlés indoka' mezőben az alábbi indokok kiválasztása lehetséges:
  • Regisztrációt benyújtó személy (gondviselő) törlése,
  • Működési hely / Feladatellátási hely törlése,
  • KRÉTA rendszer archiválása,
  • Eszközigény megszűnése,
  • Egyéb (ebben az esetben indoklás szükséges a „Törléshez fűzött megjegyzés”, szabad szöveges mezőben) 

A törlés indokának megadását követően az 'Igen' gombra kattintva véglegesíthetjük a regisztráció törlését.

A törlés hatására 'Regisztrációk áttekintése' felületen alapértelmezetten nem fog megjelenni a továbbiakban a törölt regisztráció. Újra láthatóvá tenni azt a „Csak nem törölt regisztrációk” jelölőnégyzet inaktiválásával lehet. 

A regisztrációt megnyitva a jelölőnégyzet  aktívvá válik.

A törölt regisztrációra a továbbiakban eszközt nem lehet kiosztani. Az 'Eszközkiosztás igény alapján' felületen az 'Igénylő neve' legördülő listában a törölt regisztráció szerepel, de kiválasztás esetén a státusz mezőben a 'Törölt regisztráció' felirat jelenik meg.