A szülőknek az oviKRÉTA rendszermodulban történő regisztrációra 2025.02.03-tól van lehetőségük. A regisztrációra kizárólag e-mail címmel rendelkező törvényes képviselőnek és különélő szülőnek van lehetősége.
A regisztrációs folyamatot az óvodai intézmény tudja elindítani.
Az oviKRÉTA rendszermodul Szülők menüpont listafelületén látható, hogy a gyermekekhez kik, milyen minőségben kerültek rögzítésre: rokonsági viszony, hozzátartozó típusa, intézményből a gyermeket elviheti-e.
Amennyiben az adatokban szükséges módosítani, azt még a regisztrációs folyamat indítása előtt kell megtenni. A későbbiekben az adatok változása esetén természetesen folyamatosan lehet azokat aktualizálni.
Az adatok ellenőrzését követően az oviKRÉTA Szülők menüpont listafelületén az utolsó oszlopban található a szülő felhasználóneve. A rendszer által generált szülő felhasználónevét az intézmény adja át a szülő részére. Ez bizalmas adat, fontos, hogy csak az érintett szülő kapja meg a felhasználónevét! (Személyes átadással biztosítható.)
A szülők részére az oviKRÉTA regisztráció nem kötelező. Annak a szülőnek kell biztosítani a fiókhoz való regisztrációt, aki ezt igényli és van hozzá jogosultsága (azaz törvényes képviselő, vagy különélő szülő). Amennyiben valamelyik szülő nincs rögzítve az oviKRÉTÁ-ban, de van jogosultsága oviKRÉTA fiókhoz és azt igényli, úgy azt a szülőt rögzíteni szükséges és a regisztrációs folyamatot elindítani.
Az oviKRÉTA Szülők menüpont listafelületén a sor végi (nyíl) jellel lehet kiküldeni a regisztrációt, hasonlóan az alkalmazottak részére történő regisztráció esetén.
Az oviKRÉTÁ-ban rögzített e-mail címre kapja meg a felhasználó a regisztrációs linket, melynek segítségével elvégezheti a regisztrációt.
Amennyiben a kiküldés után nem kapja meg az oviKRÉTA regisztrációs levelet, úgy mindenképpen ellenőrizze a levelezése spam mappája tartalmát.
Regisztrációt követően az oviKRÉTA Szülők menüpont listafelületén a sor végi jelzés mutatja, hogy a regisztráció megtörtént, szükség esetén zárolni lehet a fiókot.
A sor végi (pipa) jel mutatja, ha a fiók zárolva van és aktiválni lehet.
Az oviKRÉTA fiókkal rendelkező szülő, gyermeke óvodai intézménye által, a szülő részére megosztott
adatokat, 2025. február 3-a után feltöltött dokumentumokat tudja megtekinteni:
Például az oviKRÉTA rendszermodulba rögzített gyermek alapadatokat, felügyeleti jog és jogviszony
adatokat, nevelési adatokat, csoport adatokat. Emellett a 2025. február 3. után, a Gyermekdosszié
iktatási dokumentumkategóriába feltöltött dokumentumokat (gyermekfejlődés nyomon követésének
mutatóit, egyéb dokumentumok… stb).
A gyermek jelenléti ívén nyomon követhető a gyermek mulasztása, illetve szülő által is tölthető fel
mulasztás igazolás. A szülő jelölheti gyermeke jövőbeli hiányzását, ezzel előre jelezve gyermeke
mulasztását. Amennyiben a hiányzás még jövőbeli, úgy a szülő törölheti azt.
A Dokumentumtárban elérhetők a szülő számára látható csoportnapló bejegyzések, illetve a
gyermekéhez csatolt dokumentumok.
A szülő fogadhat üzeneteket az intézménytől, és a naptárban láthatja az óvodai intézmény által
rögzített eseményeket.
A szülő dönthet róla, hogy e-mailben is tájékoztatást, egyedi oviKRÉTA üzeneteket kér-e, vagy
szeretne-e automatikus oviKRÉTA rendszerüzeneteket kapni. Ezek beállítását az intézménytől kérheti.
Ezt a gyermek adatlapjának Felügyeleti jog oldalán, a kiválasztott szülőnél lehet beállítani a
jelölőnégyzettel:
▪ Automatikus rendszerüzeneteket kér
▪ Egyedi üzeneteket kér
▪ E-mailben is tájékoztatás