A Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer (PED TÉR) tanévenként lehetőséget biztosít az egyes pedagógusokról kérdőívek kitöltésére a szülők és tanulók számára – meghatározott intézménytípusokban.

Bevezetés

A 2024/2025-ös tanévben a Kérdőívek az alábbiak szerint érhetők el a KRÉTA PED TÉR moduljában:

  1. általános iskolában és alapfokú művészetoktatási intézményben tanulók esetén a Szülők, törvényes képviselők számára tölthetők ki;
  2. gimnáziumban, szakgimnáziumban és szakiskolában tanulók esetén maguk a tanulók küldhetnek be kérdőíveket.

A kérdőívek kitöltése a KRÉTA böngészőből megnyitott felületén, anonim módon lehetséges 2025.05.14-től 2025. június 2-ig. A kérdőívek beküldése minden esetben opcionális, és egy szülő vagy tanuló egyazon pedagógusról legfeljebb egy kérdőívet küldhet be.

A kérdőívek elérésének feltételei:

  1. az értékelni kívánt pedagógus a kitöltő tanulónak, illetve szülő gyermekének legalább 1 tanórát megtartott a 2024/2025. tanévben a KRÉTA naplózási adatai alapján.
  2. az érintett - a fent felsorolt öt intézményi feladat valamelyikét ellátó - pedagógusok alkalmazotti profiljában (Nyilvántartás/Alkalmazottak/ Elsődleges munkaügyi adatok lap Szempontrendszer mezőben) beállították, hogy elsődlegesen melyik értékelési szempontrendszer vonatkozik rájuk annak érdekében, hogy a releváns kérdőívet lehessen róluk kitölteni. (A beállításról az intézményi adminisztrátorok tájékoztatást kaptak.)

A Szülők és Tanulók által beküldött kérdőívek az értékelt pedagógus, valamint a PED TÉR értékelő vezető jogosultságú felhasználók számára megtekinthetők lesznek a TÉR\Kérdőívek menüpontban. A kérdőívek kitöltési időszakának végén ugyaninnen lesznek letölthetők a beküldött kérdőívek összesítései is.

A kérdőívekben megadott pontszámok csak a pedagógus és az értékelő vezető tájékoztatására szolgálnak, a tanév végi teljesítményértékelésben az értékelő vezető belátása szerint vehetők figyelembe.

Kitöltött kérdőívek megtekintése

A beküldött kérdőívek az értékelt pedagógusok és az értékelő vezetők számára tekinthetők meg a TÉR\Kérdőívek menüpontban.

A kérdőívek a pedagógus neve alá rendezve, többszintű listában jelennek meg. A pedagógus csak a saját kérdőíveit láthatja. Az egyes kérdőívek sorszámmal kerülnek megkülönböztetésre egymástól.

Értékelő vezető nézete a kérdőívek listájában:

Bármely kérdőív sorában a nagyító ikonra kattintással lehetséges megnyitni az adott kérdőív űrlapját, és megtekinteni a benne megadott válaszokat. A kérdőívek szerkesztésére, törlésére nincs lehetőség.

A listázó felületen lesznek elérhetők a kérdőívek összesítései is a kérdőívek beküldési határidejét követően.

Tanulói kérdőív szempontjai  (gimnázium / szakgimnázium / szakiskola):

  1. A diákokkal megértő, jó szándékú, emberséges.
  2. Az órákon rendet tart és szükség szerint fegyelmez.
  3. Érthetően, jól magyarázza el az összefüggéseket.
  4. Az osztályban felmerülő konfliktusokat jól kezeli.
  5. Az órák (a tantárgy sajátosságait figyelembe véve) érdekesek, tanítási módszerei változatosak.
  6. Gyakran van olyan feladat, amelyet a tanulóknak maguknak kell megoldaniuk, együtt vagy önállóan.
  7. Rendszeresen használja a digitális eszközöket és tartalmakat.
  8. Az órákat pontosan kezdjük és fejezzük be.
  9. Ha felkészültem, nyugodtan megyek be az órára, nem szorongok.
  10. Ha van az osztályban valaki, aki lemaradt és nem érti a tananyagot, akkor segít neki felzárkózni akár órákon kívül is.
  11. Viselkedése kiszámítható, nem a pillanatnyi hangulattól függ.
  12. A házi feladataimat és a munkámat értékeli és ellenőrzi.
  13. A számonkérések rendszeresek (dolgozat, felelés stb.).
  14. Az írásbeli beszámolókat, dolgozatokat időben kijavítja.
  15. Az értékelés igazságos és következetes.
  16. Az elvárásai egyértelműek.
  17. Elkíséri a diákokat versenyekre, iskolán kívüli programokra.
  18. Szabad szöveges visszajelzés.

Szülői kérdőív szempontjai (általános iskola / alapfokú művészeti iskola):

  1. A pedagógus időben tájékoztatja a szülőket és a tanulókat a programokról, tudnivalókról.
  2. Gyermekem otthoni tanulását tanácsaival segíti. / Gyermekem otthoni tanulását, gyakorlását tanácsaival segíti.
  3. A házi feladatokat, gyermekem munkáit rendszeresen ellenőrzi.
  4. A szülőkkel való kommunikációját az együttműködésre való törekvés jellemzi.
  5. Értékelése, visszajelzései rendszeresek, a szülő számára is követhetőek.
  6. Fogadóórán informatív és gyermekem fejlődése szempontjából hasznos tanácsokat ad.
  7. Szülői kérdésre időben és pontosan reagál.
  8. Segítségért fordulhatok hozzá a gyermekemet érintő problémákkal kapcsolatban.
  9. Felismeri a tanuló problémáit, tanulási nehézségeit és képes segítséget nyújtani.
  10. A rábízott tanulókat versenyekre, iskolán kívüli programokra viszi.
  11. Úgy érzem, gyermekem folyamatosan, megfelelő ütemben fejlődik (az adott tantárgyból) a pedagógus irányítása mellett.
  12. Úgy tapasztalom, a pedagógus nem csak a tantárgyi képességek fejlesztésére törekszik, hanem neveli is a gyerekemet.