Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!

A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA valamint a KRÉTA rendszerhez kapcsolódó további szoftvermodulok használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA rendszer valamennyi moduljának felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók, továbbá számos videó is segíti a felhasználókat.  


Tisztelt Felhasználóink!

Letölthető a 2020/2021 tanévre vonatkozó előzetes tantárgyfelosztás felhasználói útmutatója a Tankerületek által fenntartott intézmények részére. Az útmutatót ide kattintva tölthetik le az intézmények!

Gyakran Ismételt Kérdések és fontos tudnivalók a KRÉTA használatáról



<div class="fb-page fb_iframe_widget" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true" data-show-posts="false" fb-xfbml-state="rendered" fb-iframe-plugin-query="adapt_container_width=true&app_id=&container_width=432&hide_cover=false&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fneptunkreta&locale=hu_HU&sdk=joey&show_facepile=true&show_posts=false&small_header=false"><span style="vertical-align: bottom; width: 340px; height: 214px;"><iframe name="f36c75282e4b4" width="1000px" height="1000px" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" scrolling="no" allow="encrypted-media" title="fb:page Facebook Social Plugin" src="https://www.facebook.com/v2.5/plugins/page.php?adapt_container_width=true&app_id=&channel=https%3A%2F%2Fstaticxx.facebook.com%2Fconnect%2Fxd_arbiter%2Fr%2Fd_vbiawPdxB.js%3Fversion%3D44%23cb%3Df32a020cf975ee%26domain%3Dtudasbazis.ekreta.hu%26origin%3Dhttps%253A%252F%252Ftudasbazis.ekreta.hu%252Ff1932489ca04018%26relation%3Dparent.parent&container_width=432&hide_cover=false&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fneptunkreta&locale=hu_HU&sdk=joey&show_facepile=true&show_posts=false&small_header=false" style="border: none; visibility: visible; width: 100%; height: 214px;" class=""></iframe></span></div>


Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén. 

Egyáltalán nem, vagy túl kevés keresési eredményt kapott?

Ha információk keresésekor az összes szó helyesírásának ellenőrzése után sem kap találatot, bővítse a keresést további eredményekért:

  • Használjon kevesebb keresési kifejezést. Használja például a „importálás” szót az „tanulók importálása” kifejezést helyett.
  • Használjon általánosabb keresési kifejezéseket. Használja például a „számítógép” vagy a „PC” szót a „laptop” helyett.

  • Használja a csillag (*) karaktert a keresőszavak végén. A óra* kifejezés például megtalálja a „órarend” és a „óralátogatás” szót is. A * használata a szavak elején vagy közepén nem működik.



Szoftverfrissítések, újdonságok

Poszeidon újdonságok

Elektronikus Feladójegyzék (EFJ) 

2020. július 1-től elérhető a Poszeidon rendszerben a Elektronikus Feladójegyzék, amelynek leírását a releváns Poszeidon oldalakon találhatják meg.




A Napló felületen, a Pedagógusok számára is elérhető a tanévek közötti váltás lehetősége.

Az Intézmény azonosító adatai alatt, a Tanévre kattintva lehet kiválasztani, hogy melyik tanév adataihoz szeretnénk hozzáférni.

A korábbi tanév(ek) adatainak módosítására nincs lehetőség!


A nem aktív (azaz korábbi vagy későbbi) tanévek felületén a fejléc színe megváltozik, ezzel is felhívva a figyelmet arra, hogy nem az aktív tanévben dolgozunk.

A korábbi tanévekben a Dokumentumok menüpont elérésére, és a jogosultsági szintnek megfelelő dokumentmumok generálására nyílik lehetőség.



A Nyilvántartás / Felhasználók menüpontban lévő Szűrőpanelen elérhetővé vált az "Aktív" jelölőnégyzet. Az az Alkalmazott számít "Aktív"-nak, akinek az alkalmazás kezdete üres vagy múltbeli időpont ÉS az alkalmazás vége üres vagy jövőbeli időpont.



Az e-Napló / Bejelentett számonkérések listája  menüpontban lévő Szűrőpanelen elérhetővé vált a "Kapcsolódó csoportok" jelölőnégyzet. Ennek segítségével osztály kiválasztása esetén annak osztálybontott csoportjait is megjelenítheti a rendszer beálítástól függően.



A Foglalkozások felület bal oldali menüsora bővítésre került a "Korábbi órák naplózási adatai" füllel.



Az Admin felület / Importálások menüpontban elérhető Óratervek importálása funkcióval a központi Óratervek rendszerbe emelésére van lehetőség.

A funkcióról bővebben az alábbi oldalon található információ.



A "Közterület típus" adatszótár fenntartói kérésre bővítésre került a "lakónegyed" megnevezéssel.



A Foglalkozáson belül elérhető Házi Feladat csatolása funkcióban, a csatolt állomány adatai is megjelennek már a felületen a Pedagógus számára.

A funkcióról bővebben az alábbi oldalon található információ.



Tanulók számára is lehetővé vált a saját Profilbeállításaikban e-mail-címük és telefonszámuk rögzítésére, módosítására.

A jelölőkörrel beállítható, hogy a több e-mail-cím és telefonszám közül melyiket tekintse a rendszer alapértelmezettnek.

Az alapértelmezettnek jelölt elérhetőség nem törölhető.



Az AMI modul / AMI növendékek lista tetején található Növendékek tantárgyai és pedagógusai export állományba bekerül az AMI Tantárgyak fülön beállítható 4 egyedi érték is.

screenshot-1.png



A "Törzslapkivonat a 4. és felsőbb évfolyamokhoz (gépi)" dokumentumban javításra került, hogy a "Szorgalom" tantárgykategóriába sorolt tárgyak esetén a Szorgalom értékelésnek megfelelő szöveges  (példás, jó, változó, hanyag) elnevezések kerüljenek megjelenítésre.



Az olyan osztályok esetében, melyek évfoylammegjelölése "összevont évfolyam" a tanulók/növendékek Tanügy adatlapján van lehetőség az egyedi évfolyamértékek beállítására. A frissítés lehetővé teszi, hogy ezen értékeket ne csak egyesével, hanem többes kijelölés/módosítás segítségével is be lehessen állítani.



Az Osztályfőnöki feladatok / Mulasztások kezelése / Tanuló nézet fülön, illetve az Osztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói adatok / Hiányzások, késések blokkban a Tanórán kívüli hiányzások adatai bővítésre kerültek az "Igazolt" és "Igazolatlan" oszlopokkal.





A Napló felület / Tanári feladatok menüpontban elérhető Óralátogatás felületen tekinthetjük meg, hogy mely pedagógus látogatta óráinkat, illetve mi, mely órákat látogattunk meg a tanév során.

A Pedagógus által rögzített saját óralátogatásait a felületen rögtön tudja törölni, míg az őt látogatók beírásait megtekinteni.

A funkcióról bővebben az alábbi oldalon található információ.




A "Vezetői óraszám oka" adatszótár fenntartói kérésre bővítésre került a "főigazgató-helyettes" megnevezéssel.



Az Admin redszerben elérhetővé vált a jövő tanévi, 2020/021-es felület, és megjelentek az előzetesen elérhető menüpontok és funkciók.



A Pedagógusok számára a Foglalkozási Házi Feladat felületen, a csatolmány feltöltésénél megjelenítésre került a csatolható filetípusok és méretük meghatározása.

A funkcióról bővebben az alábbi aloldalon olvashat.



A felhasználók által "E-mail cím hibásnak jelölése" funkció segítségével letiltott e-mail címekről Admin DashBoard üzenet és letölthető Excel összesítő érhető el a felületen.

A funkcióról bővebben az alábbi aloldalon olvashat.





Az e-Napló rendszer Tanóra adminisztrálása funkcióban található Házi feladat rögzítése feületen elérhetővé vált (jelenleg 1 db) file feltöltési lehetőség, mely a foglalkozásra járó tanulók számára a saját, e-Ellenőrző felületükön letölthető.

A funkcióról bővebb leírás az alábbi aloldalakon olvasható:

Tanulói felület

Pedagógusi felület - Házi feladat rögzítése

Pedagógus felület - Feltöltött Házi feladatok listája

Adminisztrációs felület



Az adminisztrációs rendszer e-Napló menüpontjában elérhetővé vált a Központi óra funkció, mely segítségével akár intézmény- vagy osztályszinten módosíthatunk, hozhatunk létre azonos típusú foglalkozásokat gyorsan.

A funkcióról bővebb leírás az alábbi aloldalon olvasható.



A Nyilvántartás / Tantárgyak menüpontban minden tantárgy esetében beállítható egy 0-1000 közötti érték, mely a tantárgy dokumentumokban megjelenő sorrendjének meghatározására szolgál.

Amennyiben az eredetlieg beállított 1000 érték marad minden tárgyhoz, vagy azonos érték kerül beállításra több tantárgyhoz is, az adott tantárgy Tantárgy-kategóriájának sorrendjében fognak az azonos értékű tárgyak egymás után következni.

A "Sorszán" érték módosítására többes módosítással is van lehetőség.



Amennyiben a Tanulónál van rögzítve e-mail cím a rendszerben, új jelszó generálásakor van lehetőség a kiosztható jelszókártyák mellett/helyett a Tanuló e-mail címére is kiküldetni a rendszerrel az új jelszó beállítására szolgáló üzenetet.

A link a jelszó igénylésétől számított maximum 1 hétig érvényes.



A Nyilvántartás / Testreszabás menüpontban az "Az elektronikus napló korlátozásai" szekcióban új beállítási lehetőség jelent meg.

A funkció IGEN értékre állítása esetén az elektronikus napló felületein a szülők és a tanulók számára megjelenik, hogy mely héten/heteken lett az adott tanuló hetesnek beállítva.

Az e-Ellenőrző felületen az Órarend nézetben jelenik meg az információ a Tanulók és Gondviselők számára:



A Nyilvántartás / Testreszabás menüpontban az AMI szekcióban új beállítási lehetőség jelent meg.

A beállítással szabályozható, hogy az AMI Ellátott Köznevelési Feladathoz rendelt osztályok esetében megjelenjen e az Osztályfőnöki feladatok Magatartás/Szorgalom értékelési felületeken a Magatartás értékelési lehetőség (a kapcsoló IGEN állása esetén) vagy a felületről kerüljön le (NEM beállítás esetén).



Az AMI modul autómata egyéni csoportjainak beállításaiban történt módosítás következtében lehetségessé vált egy AMI osztályból kisorolt Növendék ismételt besorolása egy későbbi időpontban, a korábbiaknak megfelelő paraméterekkel.



A Nyilvántartás / Tanulók menüpontban megnyitva egy tanulói adatlapot, elérhetővé vált a Záradék lapfül, ahol lehetőség van a Tanulói záradékok rögzítésére, nem csak a Tanulók besorolása menüpontban. Záradékok módosítására továbbra is a korábbi, Adminisztrátori felület / Tanulók besorolása felületen van lehetőség.



A Nyilvántartás menüpontban elérhetővé vált a "Tárgyi eszközök (KRÉTA GR)" menüpont, aminek segítségével a központi rendszerben tárolt Tárgyi eszközök frissítésre kerülhetnek az Intézményi rendszerbe.



Tárgyi eszközök (KRÉTA GR) elérésének lehetőségére szolgáló menüpont. A menüpontban listázhatóak az adott intézmény központi rendszerében nyílván tartott tárgyi eszközök.

A menüpontról bővebben az alábbi oldalon található információ.



Minden Alkalmazott Személyes adatlapján elérhető a központi rendszerben hozzá rendelt eszközök listája, adatai.

A saját adatlapról bővebben az alábbi aloldalon olvasható információ.



A Dokumentumok / Iktatott dokumentumok menüpontban lehetőség van a kijelölést követően az iktatott dokumentumok utolsó verzióinak tömeges letöltésére.

A KRÉTA rendszerből automatikusan iktatható dokumentmuok kezeléséről bővebben az alábbi oldalon olvashatnak.



Az Admin felület nyitó (Dashboard) képernyőjére az Elektronikus napló figyelmeztetései mezőbe új értékek jelentek meg. 

  • A napló heti/havi zárásának beállítása: (értéke lehet: nincs beállítva/heti x. nap/havi x. nap)
  • A napló fix dátumú zárásának időpontja: (értéke a beállított dátum)

Amennyiben az intézményben nincs beállítva heti vagy havi naplózárás, akkor a Dashboard csempe piros, figyelmeztető fejléccel jelenik meg mindaddig, amíg az intézmény nem állít be naplózárást a Nyilvántartás/Testreszabás menüpontban.

A Naplózárásról bővebben az alábbi aloldal tartalmaz információkat.



A Nyilvántartás / Tantárgyak felületen módosításra került több felületen és exportban is a Főtárgy felirat Főtantárgyra, hogy az AMI modul kapcsán a rendszerben elérhető Főtárgy (AMI) tulajdonság egyértelműen elkülönüljön.



A fenntartó kérésének megfelelően több felületi elem, leírás, mezőtulajdonság módosításra került az Adatszolgáltatás / Beiratkozás menüpontban, a Nebulókkal kapcsolatban.



Dokumentumokban elírások, oldalszámozási elcsúszások javítása történt.



Az Admin felület Dokumentumok menüpontban a Tanulók szekcióban az "Elektronikus napló adatainak részletezése" pontban elérhetővé vált egy Közösségi szolgálatokat részletező, letölthető Excel táblázat.



Az Admin felület e-Napló menüpont Faliújság bejegyzések listája felületen már a keresés és megjelenítésen felül az adminisztrátor jogú felhasználóknak szerkesztési jogosultságuk is van a sor végi "ceruza" ikonra kattintva, vagy a lista feletti "Új" gomb segítségével új Faliújság bejegyzést létrehozni.



Új Jogosultsági beállítás vált elérhetővé az Alkalmazott / Belépési adatok fülön. A jogosultság beállításával a felhasználónak elérhetővé válik a Távollét bejelentő (HR) modul használata többi jogosultságástól függetlenül.



A Csoporttípus adatszótár két új elemmel került bővítésre a Fenntartó kérésére:

  • Könyvtár csoport
  • Egész napos iskola csoport



2 új Intézményi statisztika érhető el az Admin felület / Dokumentumok menüpont Statisztikák szekciójában:

  • Intézményi - Mulasztási összesítő
  • Intézményi - Tanulók névsora összesítő


A statisztikák generálása során a teljes intézményi adatlista megjelenítsre kerülhet, így a generálás hosszabb ideig is eltarthat, amire a generálás megkezdése előtt a felületen is felhívja a figyelet egy tájékoztató üzenet.




A Nyilvántartás / Testreszabás menüpontban  az "Az elektronikus napló korlátozásai" szekcióban új beállítási lehetőség jelent meg: Órarendi elemek befejező időpontja az "Órahossz" adat alapján címmel.

Az opció 'IGEN'-re állításával a program automatikusan úgy határozza meg az órarendi elemek rögzítésekor az óra végének időpontját, hogy a kezdetéhez hozzáadja a kiválasztott csoport csoporttípusához megadott "órahossz" adatot. 'NEM' választása esetén az óra vége a csengetési rendben megadott adat lesz, az "órahossz" értékétől függetlenül.



A Nyilvántartás / Testreszabás menüpontban  a "Tanulói adatok kezelése" szekcióban új beállítási lehetőség jelent meg: Összes dokumentum elérésének engedélyezése szaktanárok és osztályfőnökök részére címmel.

A funkció IGEN értékre állítása esetén az összes Napló jogosultságú felhasználó számára elérhetővé és letölthetővé válik minden dokumentum. NEM érték megadásakor csak a pedagógusra (és osztályfőnök esetén az osztályára) közvetlenül vonatkozó dokumentumok érhetők el.



A Nyilvántartás / Termek menüpontban az Export gomb alatt elérhető "Termek adatai", illetve az Importálás felületen elérhető "Export gomb" export segítségével generált file-ba megjelenik a termekhez rögzített Megjegyzés információ.



Több irattári tételszám módosításra került a KRÉTA Poszeidon rendszerben a jogszabályi változásoknak és a fenntartói kéréseknek megfelelően.



Az értesítési e-mail-ek alján megtalálható "E-mail cím hibásnak jelölése" funkció segítségével letiltható a téves e-mail értesítések küldése.


"A művelettel az E-mail cím hibásan beállítottként lesz jelölve a KRÉTA rendszerben. Az adott felhasználói értesítésekről az értesítési címre nem küld a KRÉTA rendszer üzenetet."


A művelet sikerességéről a rendszer tájékoztatást jelenít meg:

"A művelet sikerült, többet erre az E-mail címre nem fog értesítést kapni a KRÉTA rendszertől."





A Fenntartó igényeinek megfelelő módosítások történtek a Beiratkozással kapcoslatban, a Nebulók adatainak módosítása, Nebulók törlési lehetőségeivel kapcsolatban.



Az elérhető Digitális tankönyvekről bővebben az alábbi oldalon található ibformáció.





A Nyilvántartás / Felhasználók menüpontban elérhető listában mind a böngészőn, mind a Tanulói/Gondviselői e-Ellenőrző Mobil applikáción keresztüli utolsó belépés időpontja látható.

A böngészős belépések azonnal megjelennek a listában, míg a mobil applikáción keresztüli belépések éjszaka kerülnek szinkronizálásra, így azok az előző napig bezárólag, reggelre kerülnek megjelenítésre.

Minden felhasználó esetében az utolsó belépés időpontját jeleníti meg a felület.



A Tanulói/Gondviselői e-Ellenörző böngészős felületen a kis "házacska" ikonok színezésre kerültek a Házi feladat státuszának megfelelően.

A KÉSZ-nek jelölt házi feladatok esetén a "házacskák" zöldek lesznek.

A KÉSZ-nek még nem jelölt házi feladatok esetén a "házacskák" feketék maradnak.

A KÉSZ-nek még nem jelölt, de már lejárt határidejű házi feladatok esetén a "házacskák" pirosak lesznek.



A beékező felhasználói kérések alapján a Házi feladatokat tartalmazó listák áthelyezésre kerültek az adott pedagógus jogosultságának megfelelő menüpontokba.

Az Osztályfőnökök az Osztályfőnöki feladatok menüpontban érik el saját osztályuk számára kiosztott házi feladatokat.


A Csoportvezetők a Tanári feladatok menüpontban érik el saját csoporjuk számára kiosztott házi feladatokat.


A Pedagógusok a Tanári feladatok menüpontban érik el saját maguk által kiosztott házi feladatokat.



A beékező felhasználói kérések alapján a Házi feladatokat tartalmazó listák több oszloppal (pl.: napon belüli óraszám) bővítésre kerültek, illetve több oszlop elnevezése pontosítása, módosításra került a könnyebb étrelmezés érdekében.

 



A beékező felhasználói kérések alapján a Házi feladatokat tartalmazó listákon elérhető felületi exportok bővítésre kerültek.



A beékező felhasználói kérések alapján a felületen elérhető vált a Nebulók lista Exportálási lehetősége is.



A Nebuló Nem felvett státuszra állítása esetén felugró ablakban szükséges rögzíteni az elutasítás/döntés indoklását.





A Tanulók számára lehetővé vált az e-Ellenőrző felületen a Házi feladatok listában az egyes feladatokat KÉSZ-nek jelölni.

A funkciót bemutató videó az alábbi oldalon érhető el.

A funkció Tanulói / Gondviselői / Pedagógusi / Adminisztrátori felületeken lévő megjelenését bemutató videó az alábbi oldalon érhető el.



Felhasználók jelzése alapján az e-Napló / Házi feladatok listája felület Osztály/csoport, illetve Osztályokhoz kapcsolódó csoportok szűrési lehetőségekkel került bővítésre.



Az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntartásában működő Intézmények KRÉTA rendszereinek Alkalmazottjai számára megjelent egy új Menüelem a felső menüsorban Tananyagtár felirattal.



Felhasználók jelzése alapján a Tanulói adatlap / Felmentések kezelése ablakban már van lehetőség több tantárgy egyidejű kiválasztására, és ezen tantárgyakhoz azonos értékek/beállítások rögzítésére egyszerre.



Felhasználók jelzése alapján a Testreszabás / Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai szekcióban elérhető új funkcióval minden Intézmény saját magának szabályozhatja, hogy a naplózás során a tanulói jelenlét alapértelmezetten Jelen vagy Üres/Digitális állapotban legyen e.



Felhasználók jelzése alapján az e-Napló / Értékelések listájában Tantárgyaknál kiválasztható a Magatartás/Szorgalom érték, és a lista ezekre az értékelésekre is szűrhető.



Felhasználók jelzése alapján a Haladási napló / Óralátogatás funkcióban már van lehetősége a Pedagógusnak saját magát is kikeresnie, kiválasztania és a már lenaplózott foglakozására Óralátogatás megjegyzést hozzáadni (például Kistanár/Gyakornok tevékenységéről).



Felhasználók jelzése alapján a Csoportba sorolás felületen már van arra lehetőség, hogy a több osztályból kialakított csoportok esetében az Osztályok mező változtatása során is megmarad a Csoport felület, nem kell menet közben menteni, elég csak akkor, amikor a csoport minden tagja az összes osztályból hozzáadásra került.



Felhasználók jelzése alapján többféle dokumentum generálási ablakában is lehetőség van kiválasztani jelölőnégyzet segítségével, hogy a rendszer az elkészítendő dokumentumon szerepeltessen e pecsét helye rövidítést, vagy se.



Felhasználók jelzése alapján a Munkaidő elszámolólap dokumentum Kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött része táblázati rész átalakításra került a jobb helykihasználás érdekében.



Felhasználók jelzése alapján a Tanulószerződés dokumentum adatainak elhelyezkedése módosításra került, hogy a nagyon hosszú nevű Intézmények esetében is jól láthatóak legyenek az adatok.



Felhasználók jelzése alapján jelölőnégyzettel beállítható a Dokumentumok / Statisztikák / Tanulók gyakorlati mulasztása tanórák alapján (osztályonként) dokumentum generálási ablakában hogy a mulasztások összesítésénél az "Altantárgy óraszáma a főtantárgy óraszámához adódjon"-e vagy se.

 



Felhasználók jelzése alapján a Közösségi szolgálati napló dokumentumot már nem csak az Admin felületről, hanem az Osztályfőnökök és Helyetteseik számára a Napló felületről is le lehet generálni. 



Felhasználók jelzése alapján a Közösségi szolgálati napló dokumentum kitöltött sorai alatt üres sorok nem jelennek már meg. 



Fenntartók kérésére több DashBoard üzenet került ki az admin felületre az utóbbi hetekben.



A Tanulói és Alkalmazotti adatlapon áthelyezésre kerültek a Születési Családi név és az Utónév mezők, így a felületen a "tab" bilentyűt használva a továbblépéshez a kitöltés során, a felület automatikusan felajánlja a Születési... mezőkbe a korábban rögzítet értékeket.



Az Óracsere funkcióról bővebben az alábbi oldalon olvashatnak.



A Diákolimpián elért Tanulói eredmények az MDSZ rendszerből megjelenítésre kerülnek a Tanulói adatlapokon.



A Nemzetiségi dokumentumokhoz kapcsolódóan a Félévi és Év végi Szöveges értékelések több nyelven történő rögzítésére is van lehetőség.

A Nemzetiségi dokumentumokról bővebben az alábbi oldalon található információ.



Az utolsó tanítási napot követően Rendkívüli tanítási nap típusú napokra rögzített foglalkozások adatai is megjelennek az Osztálynaplókban.



Fenntartói kérésre bővítésre került a Munkaidő kedvezmény oka adatszótár, így a Feladattal terhelt óraszám oka mezőben már megtalálható a tanszakvezető és a tanszakvezető és munkaközösség vezető választási lehetőség is.



A legutoljára rögzített Távollétigény kerüljön a táblázat tetejére, a rögzítés dátumát figyelembe véve. 



A Távollétigény rögzítési felületén új, megjelenő ToolTip került elhelyezésre:

"A kalkulált napok száma csak tájékoztató jellegű, amely eltérhet a megfelelő értéktől a Tanév Rendjében rögzített események miatt, mivel ezek intézményenként eltérőek lehetnek."



A HR modulban elérhető Távollétbejelentő felületen a Távollét igényeim, illetve a Távollét igények kezelése menüpontokban a listák felett is elérhetővé vált a Fenntartói SAP rendszerrel való szinkronizálás kérésére szolgáló gomb.



Több dokumentumgenerálási panelen elérhetővá vált az "osztály előválasztási" lehetőség a Köznevelési feladat kategória szűrő segítségével az Összetett intézményekben.



Módosításra került több, a Tantárgyfelosztással kapcsolatos felületen a Felnőttoktatási szerződéssel ellátott óra megnevezés Megbízási szerződéssel ellátott óra megnevezésre.



Megbízási szerződéssel ellátott óra érték a korábbi jelölőnégyzetről beviteli mezővé módosult, így jelölhető, hogy az adott TTF elem teljes óraszámából mennyi tartozik ezen körbe.



Több felületen módosításra kerültek feliratok a funkciók változása, vagy a pontosabb leírások érdekében.






Az eddigi alapértelmezett Tanulói "Jelenlét" állapot a korábban "Üres" most "Üres/Digitális" jelenléti állapotra került átálításra a rendszerben. Ennek következtében a tanulók jelenléténél minden tanuló a foglalkozás megnyitását követően "Üres/Digitális" jelenléti állapotban létható és naplózható automatikusan.



A Faliújság üzenetek nem a határidő, hanem a rögzítés (a legfrissebb felül, korábbiak alatta) sorrendjében jelennek meg az e-Ellenörző felületen.



Míg korábban azok a foglalkozások, melyeknél a Tanuló "Üres" jelenléti állapotban került mentésre, az e-Ellenőrző Órarendi felületén eltünt. Azonban mostantól ("Üres/Digitális" állapotban) ezek a foglalkozások ugyan úgy megmaradnak az Órarendi felületeken, megnyithatóak, és mind az Óra adatai, mind a Házi feladat fülre rögzített információk elérhetőek maradnak.



Az Osztályfőnökök és Osztályfőnök helyettesek számára az Osztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói felületen a tanuló nevének sorában lévő "ceruza" ikonra kattintva elérhető a Tanuló Belépési adatai fül, ahol mind a Tanuló felhasznááló nevének, mind jelszavának megadására van lehetőség. A beállítások rögzítéséhez szükséges a "Mentés" gomb megnyomása is!



Lehetséges a Napirendi nézetben rögzített, azonos Pedagógus által, azonos Osztály/csoportnak, azonos Tantárgyból tartott foglalkozások mindegyikére külön-külön is Házi feladatot rögzíteni.



Az Admin felület / e-Napló menüpontban elérhető Házi feladatok listája felületen a Szűrőpanel bővítésre került a részletesebb kereshetőségek érdekében.



Az Osztályfőnökök és Osztályfőnök helyettesek számára az e-Napló menüpontban elérhető a Házi feladatok listája menüpont, ahol az Osztály/csoport szűrővel kiválasztva saját osztályukat megtekinthetik az összes Pedagógus által az osztályuknak rögzített minden Házi feladatot a többi Szűrési beállításnak megfelelően.




Bizonyos esetekben, például a nem Órarendben lévő, hanem a Pedagógus által egyedileg felvett majd naplózott tanórához, vagy a Tanév rendjében létrehozott egyedi napokon nem Órarendben lévő, egyedileg felvitt foglalkozásokhoz rögzített Házi feladat láthatóságának javítása.

Az oszlopok és Szűrési értékek leírásának pontosítása.

A Helyettesített tanóránál rögzített Házi feladat listázásánál csak a Helyettesítő Pedagógus nevét jeleníti meg a rendszer. 





Az admin felületen a menüpontban megtekinthető, hogy az intézményben milyen Házi feladatok kerültek rögzítésre.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.



A jövőbeni, "szürke" órákra is van lehetőség a jeln helyzetre tekintettel Házi feladat rögzítésére. A jövőbeni tanórát megnyitva, a bal oldali fülek között kiválasztható a Házi feladat fül, amin a kitöltött Határidő és Tartalom után az ablakban elérhető "HÁZI FELADAT MENTÉSE" gomb segítségével rögzíthetőek az értékek.



Azok a tanórák, melyekre Házi feladat került rögzítésre, akár a múltban, akár a jövőben, kis "házacska" ikonnal kerülnek kiemelésre mind a pedagógusi, mind a tanulói/gondviselői felületeken.



A jelen helyzetben gyakoribb használat megkönnyítésére kiemelésre került a fő menüsorba a Házi feladatok lista, amelyen külön jelölőnégyzettel szabályozható, hogy a már lejárt határideű Házi feladatokat is megjelenítse e a lista, vagy se.





Az admin felület e-Napló menüpontjában beállítható, amennyiben egyes tanórák óra sorszámait össze kívánjuk fűzni, folytatólagosan szeretnénk kezelni.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.


A KRÉTA rendszer frissítéséhez közeledve visszaszámláló üzenet tájékoztatja a felhasználókat, hogy legyen lehetőségük a munkájukat mentéssel befejezve lezárni.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.


A tankerületi központok fenntartásában működő intézmények KRÉTA rendszereiben aktiválásra került a Távollétigénylés modul.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.

A HR modult bemutató videók itt érhetőek el a Tudásbázis Videótárban.



A foglalkozás naplózása felületen új fül jelent meg, melyen megtekinthetőek az adott foglalkozásra járó tanulók számára rögzített feljegyzések.



A Számonkérések átlaga funkcióban már minden értékelés megjelenik, amit a pedagógus adott a rendszerben, és a Szűrő panel segítségével tudja a megjelenő értékeket rendezni, szűkíteni.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.



A LEP felületek / táblázatok adatoszlopai bővítésre kerültek, hogy több infomráció legyen elérhető azonnal, a felületre ránézve.



A Távollétbejelentő funkció használata során az esetlegesen hiányzó SZTSZ azonosítóra felhívja a rendszer a figyelmet.



A Közmű adatszolgáltatás / Mérőhelyek felület / Új mérőhely felvétele funkció módosítása.



Az áttanító pedagógusoknál a Központi KRÉTA rendszerben a HR munkatársak számára jelölhető vált, hogy az adott pedagógus melyik intézményben (fő intézményében) kezelheti Távollétigényeit.



Az Órarend Import felületen elérhető, jelenlegi Órarend Exportálási felülete bővítésre került egy jelölőnégyzettel: Időszakon kívüli elemek megjelenítése.

A jelölés hatása: Az opció kiválasztásával azok az órák is bekerülnek az export állományba, melyek érvényességének kezdő és/vagy befejező időpontja a megadott intervallumon kívülre esik, de legalább egy napig érvényes volt alatta. (Ha ezt az opciót nem jelölik be, akkor csak azok az órarendi órák fognak megjelenni az export fájlban, melyek teljes érvényességi időszaka a megadott dátumok közé esik.)



További, új funkciók által létrehozott kapcsolatok pontosítás a törléskor megjelenő figyelmeztető ablakban.



A Gondviselők importálása során használható sablonban megjelenítésre került a Gondviselő rokonsági foka.

A második munkalap fül tartalmazza az elérhető és használható rokonsági fokokat a pontos adatfelvitel elősegítésére.

A rokonsági fok oszlopba akár bemásolható, akár a beépített legördülő menüből kiválasztható a kívánt érték.



A Záradékok rögzítésére szolgáló szövegdobozok kezdő méretének csökkentése a felület jobb helykihasználása érdekében.



Több felirat, leírás, felugró ablak magyarázó szövegének pontosítása történt meg.



Több dokumentumban a változó Jogszabályi környezet követése történt meg a dokumentumok módosításával.



Több felületre kikerültek Ellátott Köznevelési Feladat Kategória szűrési lehetőségek, amivel az egyes Modulos osztályok adatainak elérése válik könnyebbé.



Több, korábban rögzíthető, de a felületen meg nem jelenő érték kivezetésre került az Érettségi eredmények listája táblázatban.



A Dokumentumok felület tetejék egyben nyitható / zárható az összes Dokumentum panel. 



Nem csak az admin, hanem a Napló felületen is elérhetővé vált a Dokumentumok menüpontban a Nemzetiségi dokumentumok szekció.



A Testreszabás / Mondatbank felületen van lehetőség (a más felületeken már megszokott) a kijelölés utáni többes módosításra vagy a kijelölt elemek közös törlésére.



Sok intézmény a 2011. évi CXC. törvény 81. § által előírt kötelezettségének az Év végi értesítő dokumentumok generálásával és kiküldésével tesz eleget, és az ezen intézményektől érkező kéréseknek megfelelően rákerült a tanuló oktatási azonosítója is ezen dokumentumokra.








Az e-Napló menüpontban elérhető funkciók menyisége miatt a felület átrendezésre került egy újabb almenüpont bevezetésével. A szétbontott struktúrának megfelelően elérhető funkció leírások ITT érhetőek el.


A Testreszabás menüpont átalakításra került. Megjelentek új szekciók, illetve a szekciók mindig becsukott állapotban jelennek meg a felület megnyitásakor, az oldal tetején minden szekciót megnyitó és bezáró gombok kerültek elhelyezésre.


Az e-Ügyintézés modullal történő egységesítés és a Fenntartó kérésének megfelelően módosítva lett a Szülői igazolás típus Gondviselői igazolás típusra.

 


A korábban "Összevont óra" nevű jelölőnégyzet és TTF elem tulajdonság átnevezeésre került a Fenntartó kérésére "TTF óraszám korrekció" névre. Az eddigi beállított értékeket a mező átnevezése nem módosította.


A TTF elem tulajdonságai között jelölhetővé vált a Felnőttoktatási szerződéssel ellátott óra tulajdonság.


A TTF elemeknél már nem csak arra van lehetőség, hogy jelölőnégyzettel regisztrálva legyen, hogy az adott TTF elem Túlórában ellátottnak minősül, hanem megadható, hogy a TTF elem teljes óraszámából mennyi a Túlórában ellátott rész.


A Pedagógus felületén korábban megjelent a jelentkezett Gondviselőhöz tartozó tanuló minden ossztálya, mely összetett intézmény (pl.: Általános iskola és AMI és Kollégium) esetén zavaró lehetett. Jelenleg már csak az az osztyál jelenik meg a tanuló osztályai közül, mely számára a Fogadóóra kiírásra került.


A több osztály tanulóiból összetevődő csoportok névsoraiban megjelenik az adott tanuló osztálya is a könnyebb beazonosítás érdekében.


A rendszerben elérhetővé váltak bizonyos Nemzetiségi dokumentumok. A funkcióról bővebben a Nemzetiségi dokumentumok oldalon található információ.


Az Osztályfőnöki menüpont / Osztály tanulói adatok listájának tetejére felkerültek az összes panelt kinyitó / bezáró gombok.


Az OH ESL támogatásához szükséges új ESL-tantárgy-kategória (adatszótár) került a rendszerbe. Az adatszótár zárt, nem bővíthető, csak védett elemei vannak. Ezeket az elemeket kell/lehet megadni az egyes tantárgyak esetében, hogy melyik adatszolgáltatási sorhoz tartozzanak.

A tantárgyaknál eddig beállított statisztikai Tantárgy-kategória érték meg lettek feleltetve az ESL tantárgy-kategóriáknak, és az eddig már beállított értékek az új mezőben megjelentek autómatikusan.

 


A Testreszabás / Mondatbank elemek fejlécében van lehetőség a többi felületen megszokottak szerint sorba rendezni a lista értékeit.


A rendszerbe importálással kerülő tantárgyak egységesen Főtárgyként kerülnek a rendzserben rögzítésre.


Az Osztálynapló és a Haladási napló dokumentumokban az adott hetekre beállított hetesek megjelenítésre kerülnek a generált dokumentumokba.


Az intézményeknek van lehetőségük a Testreszabás / Távollét bejelentés beállításai szekcióban szabályoznia, hogy kinek jelenlen meg a funkció az intézmény felhasználói közül.

Távollét bejelentésre jogosult szerepkörök beállítással (A beállítás segítségével szabályozhatjuk, hogy az Adminisztrátorokon kívül, mely további szerepkörök rögzíthetnek távollétet) szabályozható, hogy az admin felületen kívül a napló felületen minden Napló joggal rendelkező felhasználó (Pedagógus), és/vagy minden Napló joggal nem rendelkező felhasználó (Alkalmazott) számára elérhető legyen a Távollétbejelentés funkció a rendszerben.


A dokumentum fejlécbe/láblécbe feltöltött képek minőségének javítása történt meg.


A KRÉTA rendszerben a Dokumentumok menüpontban elérhető dokumentumokban, illetve a Tanári DashBoard felületre hatással lévő beállítási lehetőség részletes leírása kiegészítésre került.

Az itt beállított értéknél rosszabb átlaggal rendelkezőket tekintjük bukással veszélyeztetett tanulóknak, melyről a tanulók szaktanárai és osztályfőnökei kapnak jelzést a tanári belépéssel elérhető információs felületen. Ezen érték módosításának nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre, csak a Tanári dashboardon megjelenő adatokra!

A Bukás veszélyre figyelmeztetés határát minden intézmény a saját Testreszabás menüpontjában tudja szabályozni. Ennek a beállításnak nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre!


A generált export táblázatban a dátum mező módosításra került, hogy csak az év/hónap/nap adatokat tartalmazza.


Több felületi és felugró információs szöveg módosítása, pontosítása a funkciók változásának megfelelően.




Több, a rendszerben elérhető félévi dokumentum módosítása történt meg:

  • Iktatószám méretének csökkentése/áthelyezése

  • nagyon hosszú osztálynevekből adódó tördelési hiba javítása

  • mulasztási táblázat fejléc módosítás

  • az osztályzattal rögzített szorgalom értékelés megjelenítésének javítása


A Lázár Ervin Program modul Központi KRÉTA rendszerben lévő felületének módosítása a Fenntartó kérésének megfelelően.


Az egyes Tantárgyfelosztás elemek "nemzetiségi óra" tulajdonságának jelölése az import file segítségével is beállítható.




A rendszerben korábban elérhető, "egygombos" Tömeges gondviselői hozzáférés generálás funkció megszűnt a felhasználói visszajelzések alapján.

Tömegesen Gondviselői jelszó létrehozására az Importálás menüponton keresztül van lehetőség. Bővebben a Tudásbázis alábbi felületén olvasható a funkcióról.

Egyenkénti Gondviselői hozzáférés létrehozására vagy jelszó cserére/új jelszó generálásra továbbra is van lehetőség a Tanulói adatlap / Gondviselők fülén keresztül. Bővebben a Tudásbázis alábbi felületén olvasható a funkcióról.


A Nyilvántartás / Intézményi adatok / Működési hely adatai között található Működési hely típusa mező értékétől függően két új mező jelenik meg a felületen.

Tagintézmény típus esetén megjelenik a Tagintézmény vezetőjének rögzítési lehetősége.

Telephely típus esetén megjelenik A telephely anyaintézménye rögzítési lehetőség.


Az intézményi mondatbank importálási folyamat módosítása.

Az importálás folyamatának leírása a Tudásbázis alábbi aloldalán olvasható.

 


A modulos tanulók/növendékek Gondviselői adatainak exportálási lehetőségei elérhetőek a modulos menükben.


Az Alkalmazottak menüpont Alkalmazottak munkaügyi adatainak exportált táblázatában elérhetőek az alkalmazottakhoz a rendszerbe rögzített SZTSZ azonosítók.


Azoknak a tanulóknak/növendékeknek, akik a KRÉTA rendszer több moduljában is szerepelnek, a Tanulói jogviszony igazolás dokumentum generálásakor kell kiválasztani, melyik jogviszonyukkal kapcsolatos adatokat szeretnék a dokumentumba generálni.

  


Az Admin felület / e-Napló menüpont Értékelések listájában a Szöveges értékelések megjelenítése módosításra került, hogy a szövegkiemeléssel történő szöveges értékelés jobban olvasható legyen.


Az üres és a Fogadóórára már rögzített Gondviselői jelentkezés esetén a Fogadóóra módosítási lehetőségeinek lehetővé tétele.


Felhasználói igényeknek megfelelően további adatok kerülnek exportálásra a Tanulók KIR-STAT (okt. 1-i állapot) és a Tanulók teljes KIR-STAT (minden, tanévben jogviszonnyal rendelkező tanuló adatai) funkciókkal az XLS táblázatokba.


Az e-Napló menüpont Tanórák listája felületen elérhető Szűrő panelek a Tanóra adatai/speciális adatai felületnek megfelelő sorrendben és tagolással jelennek meg.

 


A Tantárgyfelosztásban lehetővé vált bejelölni, hogy az adott TTF sor nemzetiségi oktatásnak minősül e . A TTF sor létrehozásakor vagy módosításakor használható a jelölőnégyzet.

Az ilyen jelöléssel ellátott TTF sorból létrehozott foglalkozások megöröklődnek a beállított értéket, a tanóra Speciális adatainál beállításra kerül ez a jelölőnégyzet.


A Nyilvántartás/Csoportok menüpontban az egyes csoportokat a "nagyító" ikon segítségével megnyitva elérhető "Tanulók" fülön megjelenik, hogy az adott tanuló melyik osztályból lett a csoportba besorolva.


Amennyiben az intézményben engedélyezve van az Osztályfőnöki záradékszerkesztés, az Osztályfőnöki feladatok menüpontban az Osztály tanulói listában az adott tanuló sorában lévő "ceruza" ikonnal szerkesztheti az osztályfőnök a tanuló záradékait.

A korábbi záradékok könnyebb megtekintése érdekében külön sorba kiemelésre kerültek a már rögzített záradékok.


Új beállítási lehetőség jelent meg a Testreszabás menüpont Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban (a Tanári Dashboard / Kezdőlap funkcióhoz kapcsolódóan.).

A Bukás veszélyre figyelmeztetés határát minden intézmény a saját Testreszabás menüpontjában tudja szabályozni. Ennek a beállításnak nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre!


A Csoportok adatlapján is elérhetővé vált a Gyórgypedagógiai/Logopédiai tulajdonság jelölési lehetőség.


Az előadásra kísérők száma osztály jelentkezéseknél lehet 0 is, amennyiben több osztályhoz az intézményből 1 közös kísérő megy csak el.


A TTF-fel nem rendelkező felhasználók számára is elérhetővé váltak a Tanári Dashboard / Kezdőképernyő értékei.


Új terem felvitelekor vagy meglévők módosításor ellenőrzési metódusok átírása.


A Közmű adatszolgáltatás funkcióban történt módosítások felületi megjelenítésre kerültek. 


Az e-Napló menüpont több alpontjában is egységesítésre került a Szűrők sorrendje.


A Távollétbejelentő modulban a fenntartó kérésére több változtatás történt az SAP kapcsolatban. Továbbá megjelenítésre kerül az alkalmazott SZTSZ azonosító is külön oszlopban.


A hátralévő szabadnapok elhasznált kerete számítása az új, Számfejtett távollétek menüponton keresztül, abból számolódik. 


A fenntartó kérésének megfelelően.


Több felületen módosítások történtek a jogszabálykövetés érdekében.




Tisztelt Felhasználóink!

Minden tankerületi központ, illetve nem állami szervezet fenntartásában működő intézménybe járó tanuló, a hozzájuk a rendszerekbe rögzített gondviselők, valamint ezen intézmények pedagógusai számára elérhetővé vált a KRÉTA rendszer e-Learning menüpontjában a Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus.



Tisztelt Felhasználóink!


Az KRÉTA rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul.

Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el:


A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló;

  • csoportnapló;

  • egyéb foglalkozási napló;

  • órarend;

  • tantárgyfelosztás,

  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.


Negyedéves tájékoztatók

2020. 4.szám - március

2019. 3. szám - november

2019. 2. szám - július

2019. 1. szám - április

Sajtómegjelenések

Tavasszal tudáspróbán adnak számot a gyerekek a közlekedési ismeretekről
alfahír.hu

TECHNIKAI ÚJÍTÁS AZ ISKOLÁKBAN: FORRÓDRÓTON A TANÁROK ÉS A SZÜLŐK
tv2.hu

KRÉTA rendszer fejlesztése 16.55-től
Mediaklikk

Ügyfélkapun keresztül is intézhető lesz a beíratkozás a köznevelési intézményekbe
Magyar Hiírlap

Beíratkozás, felmentés, igazolás - tovább fejlesztik a KRÉTÁ
Vörösmarty Rádió

Informatikai fejlesztés a közoktatásban
IT cafe


Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
M1 Híradó

KRÉTA rendszer fejlesztése 17:52-től
M1 Híradó

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
Duna TV

KRÉTA rendezvény az Agrárminisztérium fenntartásában működő szakképző intézmények képviselőinek
KRÉTA tájékoztató nap a Herman Ottó Konferencia Központban.

Innováció
Az Ózdi Városi Televízió videója az e-Ügyintézésről a Bolyky Tamás Általános Iskolában

Elektronikus ügyintézés
Az ozd.hu cikke a KRÉTA Elektronikus Ügyintézésről

Előbb otthon van a jegy, mint a gyerek!
A gyorplusz.hu cikke az elektronikus naplóról

Sikeres az iskolák digitális átállása
Az ORIGO cikke

KRÉTA-rendszer: vegyes az e-napló fogadtatása
A HIR-TV cikke (videóval)

Sikeres a digitális átállás
A Magyar Idők cikke a KRÉTA rendszerről

Olvasóink többsége hisz az elektronikus naplóban
Békés megyei hírportál cikke

Olvasóink hasznosnak tartják az elektronikus naplót
A nool.hu cikke

Dorogházán is tudják már: eltitkolhatatlanná válnak a rossz jegyek
A Nógrád megyei hírportál cikke



Szakmai útmutatók

 Felhasználói útmutató az Alapfokú Művészetoktatási Intézmények (AMI) adminisztrációjának támogatására

  aSc - órarend importálási segédlet

  TTF importálása az aSc programból  

  Diákolimpiai jelentkezés segédlet

 Összefoglaló leírások

Szakmai útmutatók a Klebelsberg Központ intézményei számára

  Tanévváltási Segédlet

  Végzettségek kezelése 

 Szakmai útmutatók az NSZFH intézményei számára

  Tanévkezdési Segédlet 

 Szakmai útmutatók az Agrárminisztérium intézményei számára

  Tanévkezdési Segédlet

Gyakran Ismételt Kérdések

 Tanévváltással kapcsolatos kérdések 

 Évzárással kapcsolatos kérdések 

 Adminisztrációs rendszer

 Elektronikus napló

 KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás

 Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához

Gyors Áttekintő Segédletek

  aSc órarend importálási útmutató

  KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései 

  Adatszolgáltatás modul

  Pedagógus IKT kompetecia

  Elektronikus napló

e-Learning 

"Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz" című akkreditált képzés

"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés 

Bemutatók, iskolai segédletek

 KRÉTA áttekintés

  KRÉTA-ESL modul bemutatása

KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul

  Intézményi Ügyiratkezelői segédlet

  Poszeidon webes felhasználói dokumentáció

Sablonok, mintafájlok

  Nebuló Sablon

  Tanmenet sablon

  Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon

  Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon

  Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal

  Órarend mintafájl - Excel importáláshoz

  Órarend mintafájl - Excel importáláshoz, érvényességi idővel


KRÉTA Konferencia 2019

  KRÉTA e-Ügyintézés moduljának bemutatása - Rabata József fejlesztési vezető (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA ESL modul szerepe a korai lemorzsolódás csökkentésében - Szabó László oktatási igazgató (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA OpenBoard kezelő bemutatása - Mécsei Dániel terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA Poszeidon iktatási rendszer használata - Kazi Virág terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

Tankerületi Konferenciák 2019 

  KAFEE projekt áttekintése - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  A 2019-es általános iskolai beiratkozás a KRÉTA rendszerben  - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  Tantárgyfelosztás adatainak adminisztrálása - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  Az e-Ügyintézés PILOT projekt tapasztalatai, intézményi szemmel - Dr. Neizer Zita intézményvezető-helyettes (Szinyei Merse Pál Gimnázium) előadása 

  Az e-Ügyintézés gyakorlati tapasztalatai - Dobránszky Sándor  Intézményvezető-helyettes (Debreceni Ady Endre Gimnázium) előadása


 A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2019.03.01-2019.07.30

 Matematikaérettségire felkészítő e-learning kurzus, módszertani pedagógus-továbbképzés című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 

 A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2018.09.01-2019.02.28 


GINOP 6.2.3

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció 

  IKT Segédlet 

 Eszköz specifikáció javaslat 


Távkorrepetálást indít a Magyar Máltai Szeretetszolgálat


 KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017 

 Intézményi bemutató

 KRÉTA konferencia 2018 bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása