A KRÉTA rendszer - mint a legtöbb webalapú rendszer - elosztva, több központi szerveren működik. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a szerver éppen nem elérhető (például frissítés alatt van), akkor a rendszer teljes egésze elérhetetlen. A KRÉTA rendszer szerverének üzemeltetése - az intézmény fenntartójától és KRÉTA szerződésétől függően - több különböző helyszínen lehet, azonban minden ilyen infrastruktúrán a KRÉTA rendszer terméktámogatása a szerződések értelmében biztosítja a rendszer legfrissebb verzióját, valamint folyamatos frissítését és hibaelhárítását.
Amennyiben az intézményi rendszere nem elérhető, kérjük, az alábbi folyamat lépéseit vizsgálja meg.
A KRÉTA rendszerek webcímének elérése csak a megfelelő ügyféloldali beállításokkal lehetséges. Az Internet elérésének ellenőrzése után is előfordulhat, hogy bizonyos weboldalakat - különös tekintettel a gyakran használt webcímekre - a számítógép nem tud megjeleníteni.
Az internet szolgáltatók az ügyféloldali IP címeket és a DNS szerver elérhetőségét a legtöbb esetben dinamikusan állítják be, így más településen vagy más szolgáltató (pl. Sulinet) esetében ezek a beállítások módosulnak és ott már elérhető, használható a rendszer. A probléma azonosításához ill. megoldásához az alábbiak ellenőrzését javasoljuk:
A KRÉTA rendszerek egy nagyteljesítményű, központi infrastruktúrán működnek, azonban előfordulhatnak olyan időszakok amikor a rendszer válaszidejei hosszabbak lehetnek. Ha a KRÉTA használata során többször előfordul, hogy a rendszer lassan reagál vagy a felület nem jelenik meg a szokásos módon, célszerű az alábbiakat ellenőrizni.
Abban az esetben ha a hiba tartósan jelentkezik, akkor a hibabejelentésébe feltétlenül írja meg, hogy: