A tantárgyfelosztás készítése során figyelembe kell venni a speciális körülmények között működő intézmények, feladatellátási helyek egyedi jellemzőit, valamint a speciális csoportoknak foglalkozást tartó alkalmazottak sajátosságait.


Alapfokú művészeti iskola tantárgyfelosztása

Az Alapfokú művészeti iskolákban (AMI) a tantárgyfelosztást hasonló módon kell elkészíteni, mint a többi iskolában, figyelembe véve az alábbi szabályokat, sajátosságokat:




Egyéni foglalkozások rögzítése érdekében az előzetes tantárgyfelosztás készítésekor figyelembe kell venni, hogy még teljességben nem ismert a jövő tanévben órákra járó tanulók névsora. A jelenlegi ismeretek alapján kell a jövő évi tantárgyfelosztást tervezni, ami majd a tanév indulásakor a véglegessé váló adatok alapján pontosítható. Az egyéni foglalkozás specifikuma miatt az ilyen jellegű csoportoknál a KRÉTA rendszerben szükséges beállítani az „Egyéni foglalkozási csoport” jellemzőjét. Amennyiben az intézmény nem használja a KRÉTA elektronikus naplóját, akkor létrehozhat egy darab „Egyéni” elnevezésű csoportot, és az egyéni foglalkozásokat ehhez a csoporthoz rendelhetik hozzá. Amennyiben az intézmény használ elektronikus naplót, akkor javasoljuk, hogy különféle egyéni foglalkozási csoportokat hozzon létre eltérő, beazonosítható elnevezésekkel. A korrepetíciós foglalkozások esetében a tantárgy elnevezése „Korrepetíció” legyen. Az előzetes tantárgyfelosztás elkészítésekor a tanárnak a tervezett percek összegét kell figyelembe venni. A példában Minta Márton esetében összesen 50 perc, míg Minta Mária esetében 90 perc a tervezett korrepetíciós foglalkozások összessége.