Az adott objektum általános leírása, funkciói, specialitásai, esetleges jogszabályi környezete. Ez minden objektumnál egyedi.
Kérjük mindig vegye figyelembe, hogy az alkalmazottak létrehozása, törlése, módosítása mindig abban a tanévben történik, amelyiket korábban kiválasztotta! |
A KRÉTA rendszer az alkalmazottak esetében az alábbi adatokat kezeli:
ADATCSOPORT | MEGNEVEZÉS | TARTALOM | SPECIALITÁS | ALAPÉRTELMEZÉS | LEÍRÁS |
---|---|---|---|---|---|
ALAPADATOK | Alkalmazott név | az adatmező rövid leírása | ha van alapértelmezés | részletes leírás | |
Az alkalmazottak a menüsorból a Nyilvántartás - Alkalmazottak funkcióval lehet megjeleníteni.
Az alkalmazottak listájában az alkalmazott neve, listában látható adatmezők felsorolása jelenik meg. A fejléc mellett található nyílra kattintva lehet módosítani az alkalmazottak listájának rendezési sorrendjét! |
A KRÉTA rendszerben az alkalmazottak létrehozását az alábbi módon lehet végrehajtani:
Az alkalmazottak adatait tartalmazó ablakban adjuk meg az alkalmazott adatait!
Az alkalmazottak adatainál az alkalmazott nevét, kötelező mezők felsorolása kötelezően meg kell adni! |
A KRÉTA rendszerben az adatok módosításának a legtöbb esetben visszamenőleges hatása van. Ha pl. egy alkalmazott nevet módosítunk a programban, akkor ennek hatása visszamenőleges lesz, tehát az alkalmazott korábbi kapcsolatainál is módosulni fognak az adatok. |
A KRÉTA rendszerben lehetőség van arra, hogy több alkalmazott adatait egyidejűleg is módosíthassuk. Ha több alkalmazott adatát szeretnénk egyszerre módosítani, akkor az alkalmazottak kijelölése után van erre lehetőségünk.
Az adatok többes módosítása esetén az összes kijelölt alkalmazottak mindegyikének módosításra kerülnek az adatai, ezért kérjük, hogy a többes módosítást mindig körültekintően használják és a rögzítés előtt győződjenek meg arról, hogy helyesen jelölték ki a megváltozandó elemeket! |
Több alkalmazott adatainak együttes módosítását az alábbi módon lehet végrehajtani:
Az adatok módosítása után a gombra kattintva lehet elmenteni a változtatásokat.
A KRÉTA rendszerben nem minden adatot lehet többes módosítással megváltoztatni! Az alkalmazottak nevét - egyediségük miatt - soha nem lehet többes módosítással megváltoztatni! |
A KRÉTA rendszerben a tévesen vagy hibásan felvett alkalmazottak törlésére is van lehetőség. Általános szabályként elmondható, hogy biztonsági okokból csak akkor lehet egy elemet törölni, ha nem létezik hozzá kapcsolat, valamint előfordulhat, hogy bizonyos elemek egyáltalán nem törölhetőek. Az alkalmazottak törlését az alábbi módon lehet végrehajtani:
A sikeres törlés után a azalkalmazottak listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.
Fontos tudni, hogy a KRÉTA rendszerben a törlés mindig a kiválasztott tanévre vonatkozik! Ha pl. egy termet vagy tantárgyat az adott tanévben törlünk, akkor a korábbi tanévekben továbbra is elérhető lesz a rendszerben! |
Az adatok módosításához hasonlóan a programban lehetőségünk van arra is, hogy több kijelölt elemet egyszerre töröljünk. Több alkalmazott egyidejű törlése esetén a program minden egyes alkalmazott esetében külön ellenőrzi, hogy az alkalmazott törölhető-e a rendszerben.
Az adatok együttes törlése esetén - ha a program egyéb okból nem tiltja valamelyik alkalmazott törlését, az összes kijelölt alkalmazott törlésre kerül! Kérjük, hogy több alkalmazott egyszerre történő törlését mindig körültekintően használják és a rögzítés előtt győződjenek meg arról, hogy helyesen jelölték ki a törlendő elemeket! |
Több alkalmazott egyidejű törlését az alábbi módon lehet végrehajtani a programban:
Az alkalmazottak adatainak és adatkapcsolatainak megtekintése lehetőséget biztosít, hogy a KRÉTA programban csak olvasási jogosultsággal is megnézhessük az alkalmazottak adatait, valamint az alkalmazottak különböző további kapcsolatait. Az adatok megtekintéséhez az alábbi műveleteket kell végrehajtani a programban:
Az alkalmazottak alábbi adatcsoportjait és kapcsolatait lehet megnézni:
ADATCSOPORT | TARTALOM |
---|---|
Alapadatok | az adatcsoportban található mezők rövid leírása |
A KRÉTA rendszerben a listaoldalak bal szélén látható az alkalmazottak keresésére, szűrésére szolgáló funkciók. A SZŰRÉS szövegre kattintva jeleníthetők meg ill. rejthetők el az alkalmazottak esetében használható keresési feltételek megadása. Az alkalmazottak adatait tartalmazó listák szűrését az alábbi módon lehet végrehajtani:
A KRÉTA rendszerben lehetőség van az alkalmazottak adatainak és adatkapcsolatainak Excel táblázatba történő exportálására. Az exportálás végrehajtásához az alábbi műveleteket kell végrehajtani a programban: