Miért kell ellenőrizni a KRÉTA rendszerben szereplő adatokat? 

A KRÉTA Fenntartási feladatok ellátását támogató elektronikus ügyintézési, munkafolyamat kezelő és nyilvántartó rendszer (röviden: FELTÁR)  helyes működéséhez a KRÉTA rendszerben fontos ellenőrizni, hogy helyesen vannak-e beállítva az adatok. A FELTÁR modul a KRÉTA rendszer adatai alapján ellenőrzi a jogosultságot az eszközökre.

Mi a teendő, ha még nem használtunk KRÉTA rendszert? 

Ha még nem használták a KRÉTA rendszert, akkor első lépésként be kell importálni a tanulókat, a tanárokat, fel kell venni a szülők, gondviselők adatait ill. létre kell hozni a szakképzési feladatellátási helyeket, az osztályokat és be kell sorolni a tanulókat. A KRÉTA adatok betöltése és kezelése oldalunkon részletesen leírjuk, hogy hogyan lehet ezeket a műveleteket végrehajtani. 


A KRÉTA FELTÁR modul csak a projekt aktív tanévében elérhető! Ha a KRÉTA rendszert a Lázár Ervin Program (LEP) vagy az Iskola Egészségügyi Rendszermodul (IER) keretében már használták, akkor mindenképpen ellenőrizzék, hogy a KRÉTA rendszerükben a 2021/2022-es az aktív tanév! Ha még korábbi tanévű a rendszerük, akkor a tanévváltás lépéseiről ide kattintva találhatnak részletes útmutatót! Az aktív tanévet a KRÉTA Adminisztrációs rendszer címsorának bal felső sarkában láthatják. 


Milyen adatokat kell ellenőrizni a KRÉTA rendszerben?

A FELTÁR modul működéséhez kérjük, hogy a KRÉTA rendszerbe az alábbi adatokat ellenőrizzék: 

  1. Az intézményi adatoknál az iskola feladatellátási helye megfelelően van-e beállítva? 
  2. Az összes jogosult oktató rögzítve van-e a KRÉTA rendszerben? 
  3. Az oktatóknak be van-e állítva a tanári munkakör a Munkaügyi adatok lapon? 
  4. Minden oktatónak van-e felhasználóneve, jelszava és NAPLÓ jogosultsága a belépéshez? 
  5. Az eszközök kiosztásával, menedzselésével foglalkozó felhasználóknak a FELTÁR-ESZKÖZ MENEDZSER jogosultság be van-e állítva? 

1. Hogyan lehet ellenőrizni, hogy az intézményi adatoknál az iskola feladatellátási helye megfelelően van-e beállítva? 

A KRÉTA Adminisztrációs rendszerben a NYILVÁNTARTÁS-INTÉZMÉNY funkcióban a MŰKÖDÉSI HELYEK szekcióban megjelenő működési- ill. feladatellátási helyek listájában lehet ellenőrizni, hogy a megfelelő szakképzési feladat fel van-e véve az iskola KRÉTA rendszerében. Ide kattintva nézheti meg a KRÉTA oktatóvideót a feladatellátási helyek ellenőrzéséről és beállításáról!

Nézze meg rövid oktatóvideónkat a feladatellátási helyek felviteléről és módosításáról!

2. Hogyan lehet ellenőrizni, hogy az összes jogosult oktató rögzítve van-e a KRÉTA rendszerben? 

A KRÉTA Adminisztrációs rendszerben a NYILVÁNTARTÁS-ALKALMAZOTTAK funkcióban lehet ellenőrizni, hogy az összes jogosult oktató rögzítve van-e a KRÉTA rendszerbe. Csoportos ellenőrzésre is van lehetőség. A NYILVÁNTARTÁS-ALKALMAZOTTAK funkcióban az EXPORT gomb megnyomása után a rendszer a már rögzített alkalmazottakat egy Excel-táblázatba generálja, amelyben le lehet ellenőrizni, hogy az összes jogosult oktató rögzítve van-e a KRÉTA rendszerbe.

Nézze meg rövid oktatóvideónkat a jogosult oktatóok ellenőrzéséről!

3. Hogyan lehet ellenőrizni, hogy az oktatóknak be van-e állítva a tanári munkakör a Munkaügyi adatok lapon?

A KRÉTA Adminisztrációs rendszerben a NYILVÁNTARTÁS-ALKALMAZOTTAK funkcióban a MUNKAÜGYI ADATOK lapon a MUNKAKÖR adatmezőben kell leellenőrizni a tanári munkakört. 

Nézze meg rövid oktatóvideónkat a oktatóok munkakörének ellenőrzéséről és beállításáról!

4. Hogyan lehet ellenőrizni, hogy minden oktatónak van-e felhasználóneve, jelszava és NAPLÓ jogosultsága a belépéshez? 

A KRÉTA Adminisztrációs rendszerben a NYILVÁNTARTÁS-ALKALMAZOTTAK funkcióban a BELÉPÉSI ADATOK lapon lehet ellenőrizni, hogy a oktatónak van-e felhasználóneve, jelszava és NAPLÓ jogosultsága a belépéshez. Csoportos ellenőrzésre is van lehetőség. A NYILVÁNTARTÁS-ALKALMAZOTTAK funkcióban az EXPORTÁLÁS gomb lehetőségei közül az Alkalmazottak munkaügyi adatait választjuk.  Ekkor a rendszer a már rögzített alkalmazottakat egy Excel-táblázatba generálja, amelyben le lehet ellenőrizni, hogy az összes jogosult oktatónak van-e felhasználóneve, jelszava.

Nézze meg rövid oktatóvideónkat a oktatók felhasználónevének, jelszavának ellenőrzéséről és a NAPLÓ jogosultság beállításáról!

5. Hogyan lehet ellenőrizni, hogy az eszközök kiosztásával, menedzselésével foglalkozó felhasználó(k)nak a FELTÁR-ESZKÖZ MENEDZSER jogosultság be van-e állítva? 

A KRÉTA Adminisztrációs rendszerben a NYILVÁNTARTÁS-ALKALMAZOTTAK funkcióban a BELÉPÉSI ADATOK lapon lehet ellenőrizni, hogy a oktatónak van-e FELTÁR-ESZKÖZ MENEDZSER jogosultsága. 


Fontos tudni, hogy a FELTÁR modulba csak nevesített felhasználók (alkalmazottak) léphetnek be, az alapértelmezett "admin" felhasználó - még akkor sem, ha neki ki van osztva a FELTÁR-ESZKÖZ MENEDZSER jogosultság - nem tud belépni az eszközök ügyintézésébe!