Eszközök áthelyezésére a fenntartó, illetve a projektvezető (Klebelsberg Központ, továbbiakban KK) jogosult. A fenntartó saját fenntartásában lévő intézményei között, míg a projektvezető (KK) bármely, a projektben részt vevő fenntartó és intézmény között tud eszközöket áthelyezni.
Eszköz áthelyezéséhez először egy új esetet kell létrehoznunk a TESZEK modulban. Esetet a fenntartó esetfelelőse tud indítani. Majd a létrehozott esetben az áthelyezést végrehajtjuk. Az esettel kapcsolatosan felmerülő minden elvégzendő feladatot tudjuk rögzíteni az esethez. Amikor minden feladat kész, az esetet lezárjuk.
A TESZEK modulban az ESETKEZELÉS menüpontra kattintva az Esetek áttekintése felület jelenik meg. Új esetet az esetek táblázata felett elhelyezkedő Hozzáadás ( ikon) gombra kattintva tudunk létrehozni.
A megjelenő Munkafolyamat kiválasztása ablakban először az 'Intézmények közötti eszközáthelyezés' munkafolyamatot kell kiválasztani a legördülő menüből, majd azt az intézményt, amelynek az eszközt oda szeretnénk adni.
Ha a mezők kitöltésre kerültek, akkor az aktívvá váló funkciógombra kattintva menthető a munkafolyamat kiválasztása és az új megjelenő képernyőn folytatható az eset létrehozása.
Mentés után az Eset létrehozása oldalra visz a rendszer. Az Alapadatok lapfülön szükséges kiválasztani azt az eszközt, amelyet át szeretnénk adni az intézménynek. A Teszek azonosító mező melletti kék ikonra kattintsunk.
Megjelenik az Eszközök áttekintő képernyője, melynek táblázata a felhasználó számára engedélyezett és kiválasztható eszközöket tartalmazza. Az eszköz kiválasztásához kattintsunk a sorára.
Az eszköz sorára kattintva az eset TESZEK azonosító ablakában megjelenik a kiválasztott eszköz és annak további adatait is láthatjuk az oldalon.
Eset leírása* mezőben meg kell adni az adott esethez tartozó leírást.
A További információk lapfülön az esethez kapcsolódó további információk megadására van lehetőség. (Például a Tervezett határidő.)
A 'Kapcsolódó szerződés' mezőjében megjelenik alapesetben az eszközhöz tartozó szerződés száma, melyhez tartozó többi információ a további inaktív mezőkben jelennek meg (érvényessége, kapcsolódó partner neve és kódja).
A 'Munkavégző' lenyíló mezőben azoknak a munkavégzőknek a nevei jelennek meg, melyek a szerződéshez lettek rendelve partner oldali kapcsolattartóként.
A képernyő jobb felső részén lévő Mentés ( ikon) gombra kattintva menthető el az adott eset. A program ellenőrzi, hogy minden kötelező mező kitöltésre került-e a képernyőn. Amennyiben minden szükséges mezőt kitöltöttünk, a program menti azt, valamit az esethez a rendszer automatikusan generál egy belső, egyedi azonosítót. Az azonosító megjelenik az Esetkezelés menüpont nyitó képernyőjének Eset azonosító oszlopában és az eset szerkesztő és megtekintő képernyőin a képernyő címe alatt is.
Az így létrehozott eset "Befogadott" státuszba kerül.
Az 'Intézmények közötti eszközáthelyezés' esethez különböző feladatokat rögzíthetünk, például:
Feladat rögzítéséhez először az ESETKEZELÉS menüben válasszuk ki azt az esetet, amelyhez szeretnénk feladatot rögzíteni. Az eset kiválasztása után az Eset szerkesztése képernyő Feladatok lapfülén kattintsunk a jobb felső Hozzáadás ( ikon) gombra.
Ezután a Feladat létrehozása képernyőn a csillaggal jelölt mezőket töltsük ki.
A kötelező mezők kitöltése után aktiválódik a képernyő jobb felső részén lévő Mentés ( ikon) gomb, melyre kattintva menthető el a rögzített feladat. A program ellenőrzi, hogy minden kötelező mező kitöltésre került-e a képernyőn.
Ezzel az esethez kapcsolódó feladatot létrehoztuk. A feladat felelősének választott személy értesítést kap a feladatról, aki magához véve az esetet a feladatot elvégzi és ezt a felületen jelzi is. Az elvégzett feladat státusza megváltozik. Erről a fenntartó is értesül.
Amennyiben az intézmény a számára kijelölt feladatot elvégezte. A fenntartó esetkezelője értesítést kap a feladat státuszváltozásáról. A fenntartó az Esetkezelés menüben az eset kiválasztása sorában látja az eset új státuszát.
Az előbbiekben létrehozott esethez tartozó Eset szerkesztése képernyő Alapadatok lapfülén az Eszköz részletei feliratra kattintsunk.
A megjelenő Eszköz megtekintése képernyőn kattintsunk az Áthelyezés gombra.
A felugró Eszköz áthelyezése ablakban megjelenik az Eszköz jelenlegi helye is. Az 'Eszköz új helye' részben a legördülő menüből ki kell választanunk az eszköz új helyét, tehát azt az intézményt, amelynek át szeretnénk adni az eszközt. Ezután aktiválódik az gomb, melyre kattintva az eszközt áthelyeztük.
A sikeres áthelyezésről értesítést küld a rendszer. Valamint arra is figyelmeztet, hogy ne felejtse el lezárni a folyamatot.
Az áthelyezést le tudjuk ellenőrizni az Eszköz megtekintése képernyő 'Alapadatok' lapfülén. A projektmenedzser jogosultsággal rendelkező felhasználó az 'Életút' lapfülén táblázatos formában megtekintheti az eszköz összes intézmények közötti mozgásait.
Ha az esethez kapcsolódó összes feladat készen van, az esetet le kell zárni.
Az Esetkezelés menüben az Esetek áttekintése képernyőn az eset sorára kattintva a táblázat felett megjelenő szerkesztés gombra kattintsunk.
A megjelenő Eset szerkesztése képernyő Alapadatok lapfülén a Lezárás gombra kattintva lezárhatjuk az esetet. Ugyanezen a felületen tudjuk elutasítani is az esetet.
A Lezárás gombra kattintás után a rendszer biztonsági kérdést tesz fel. Az Igen gombra kattintva az eset lezárul.
Tekintse meg videónkat, ahol lépésről-lépésre mutatjuk be egy Eset kezelésének folyamatát, eszköz áthelyezésére vonatkozóan.