A KRÉTA rendszerben lehetőségünk van a Működési helyeken lévő termeket Excel táblázatból közvetlenül beimportálni.


Első lépésként le kell tölteni a sablon fájlt, vagy ki lehet exportálni a rendszerben levő termek aktuális adatait, hogy a módosításokat, az új információkat egy Excel táblázatban adhassuk meg, melyet később vissza tudunk importálni a KRÉTA rendszerbe.

EXPORTÁLÁSI FOLYAMAT INDÍTÁSA:


A termek aktuális adatainak a módosításához vagy új adatok megadásához letölthetünk egy

majd mentsük el vagy nyissuk meg a megjelenő táblázatot.



Helyiség névJellegBefogadóképességAlapterület (nm)

Kitöltése kötelező

Az importálás ennek az oszlopnak az első üres cellájáig tart

Nem kötelező kitölteni

A cellába csak a rendszerben levő Helyiség jelleg írható

Nem kötelező kitölteni

Egész számot kell tartalmaznia

Nem kötelező kitölteni

Egész számot kell tartalmaznia

............


Az importálása során használható sablonban megjelenítésre került több adatszótár lista.

A második és további munkalap fülek tartalmazzák az elérhető és használható adatszótár elemeket a pontos adatfelvitel elősegítésére.

Az adatszótár elemek az oszlopba akár bemásolhatók, akár a beépített legördülő menüből kiválaszthatók a kívánt értékekkel.



A táblázat szerkezetén nem szabad változtatni pl. új oszlopokat beszúrni, különben nem fogjuk tudni importálni a módosított fájlt! 


Ha elvégeztük a szükséges adatok megadását, módosítását az Excel táblázatban, akkor mentsük el egy megfelelő helyre, megfelelő néven. Térjünk vissza a KRÉTA rendszerbe, és a  gombra kattintva válasszuk ki az előbb elmentett táblázatot. Kattintsunk az IMPORTÁLÁS funkcióra.


Az import során több lépést kell beállítani a kívánt eredmény eléréséhez.


IMPORTÁLÁSI MÓD KIVÁLASZTÁSA felületen jelenleg 2 választási lehetőség van a kívánt funkciót bejelölni:


EGYÉB BEÁLLÍTÁSOK:


Ha valamelyik működési helyünk nem jelenik meg a legördülő listában, nézzük meg, hogy a Nyilvántartások / Intézményi adatok / Intézmény menüpontban minden működési helyet felvettünk-e.

IMPORTÁLÁSI FOLYAMAT INDÍTÁSA:







Ha a rendszer nem tudja importálni a fájl, mert valamilyen hibát talált benne a feldolgozása során, akkor hibaüzenetet kapunk, amely alapján javíthatjuk a táblázatunkat, és újra megpróbálhatjuk importálni.


Ha olyan elnevezésű termet akarunk importálni, amely már létezik a rendszerben, akkor hibaüzenetet kapunk, és az importálás nem hajtódik végre. Így nem tudjuk felülírni a már meglévő adatainkat.

Az importálás után lehetőségünk van a termek adatainak módosítására, és egyéb jellemzőinek megadására a Nyilvántartások / Intézményi adatok / Termek menüpontban.


Az órarend importálása során létrejönnek azok a termek, amelyekben órákat tartunk, így ebben az esetben elég csak azokat a termeket importálni, amelyek nem tanítási célt szolgálnak, vagy nem tartunk bennük órákat.


Termek importálása