Egy eszköz meghibásodása esetén az intézménynek szervizfolyamatot kell indítania. A szervizfolyamat adminisztrációs lépései röviden:
Munkafolyamat indítása
Egy eszköz meghibásodása esetén az intézménynek az esetet be kell jelentenie. A TESZEK modulban az Eset kezelő jogosultsággal rendelkező alkalmazott tud esetet rögzíteni. A modulba lépve az Esetkezelés menüt kell választani. Új eset indításához a jobb oldal tetején megjelenő + gombra kell kattintani
Az eset rögzítéséhez először a felugró Munkafolyamat kiválasztása ablakban válasszuk ki a legördülő menüből az Szervizfolyamat-ot.
Ezután az Eset létrehozása oldalon az Alapadatok lapfülre visz a rendszer. Az oldalon a szürke mezők nem szerkeszthetők, inaktívak. A fehér mezők szerkeszthetők, a piros csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező! Először válasszuk ki azt a meghibásodott eszközt, amelyre az esetet indítani szeretnénk.
A meghibásodás körülményeire tekintettel lehetőség van a rendeltetésszerű használat jelölésére is.
Az Eset leírása mező kitöltése kötelező.
Az Esethez kapcsolódó címet is ki kell töltenünk. Az intézmény azon feladatellátási helyének címét kell megadnunk, ahol az eszközt használatba adták. Végül a jobb felső zöld Mentés ikonra kattintva tudjuk elmenteni az esetet.
Mentést követően az Eset szerkesztése oldalra visz a rendszer. Az oldal jobb felső részén kattintson a Műszaki jóváhagyás kérése gombra a fenntartói jóváhagyás kezdeményezéséhez.
A rendszer megerősítést kér a Műszaki jóváhagyás kérésére, melyet az Igen gomb megnyomásával tehetünk meg.
Az így létrehozott és fenntartói jóváhagyásra küldött eset új státuszba kerül, melyet le tudunk ellenőrizni. Kattintsunk a bal felső kettős nyílra.
Az Eset áttekintése oldal jelenik meg, ahol az érintett eszköz sorában a Műszaki jóváhagyás kérése státusz látszik.
Eset átadása szervizpartnernek
A fenntartó részéről az eset két státuszban vihető tovább:
1. Műszakilag elutasítva státuszba, indok megadásával, ha nem szükséges szervizbe küldeni a gépet, hiszen más probléma áll fenn (pl.: újra kell telepíteni a Windows-t).
Ilyen státuszból az intézményi Esetkezelő szerepkörű felhasználó az intézmény adatbázisában csak elutasíthatja az adott esetet az eset átvételét követően az Elutasít () funkciógombra kattintva.
2. A másik lehetőség, hogy a fenntartó jóváhagyja, ilyenkor Műszakilag jóváhagyva státuszba kerül az eset pl. ha szervizbe küldhető a gép, hiszen szerviz által javítható probléma áll fenn.
Az Esetkezelés menüben annak az esetnek a sorára kattintsunk kétszer, amelyikhez munkafolyamatot szeretnénk indítani.
Az Eset szerkesztése oldalon az Alapadatok lapfülön meg tudjuk tekinteni az eset részleteit. Az eset szerkesztéséhez szükséges az eset ügyintézését magunkhoz venni. Ezt a jobb felső Eset átvétele gombra kattintva tudjuk megtenni.
Ezt követően az eset két státuszban vihető tovább:
Amennyiben úgy döntünk, hogy szervizpartner bevonása nem szükséges az eszköz javításához, úgy Lezárt státuszba a funkciógombra kattintva zárhatjuk le az esetet.
2. Abban az esetben, ha szeretnénk az esetet szervizpartnernek továbbítani, a További információk lapfülre kattintva válasszuk ki a munkavégző személyét, valamint adjuk meg a kért feladat tárgyát.
A munkavégző kiválasztását követően kattintsunk a jobb felső Mentés gombra.
Ezt követően nyomjunk a Munkavégzés elrendelése gombra. Ezzel az eset a szervizpartnerhez kerül.
Ezt követően az Esetek áttekintése felületen az érintett eszköz sorában a Munkavégzés folyamatban státusz látszik.
szervizpartner által eset státuszának megváltoztatását követően
Ezt követően az eset három státuszban vihető tovább szervizpartner részéről:
2. Munkavégzés készre jelentve státuszba kerül, amennyiben a szervizpartner a gépet garancia keretében meg tudta javítani.
Az intézményi esetkezelő az esetet kiválasztva az eset sorára kattintva, majd a Szerkesztés ikont megnyomva az Eset szerkesztése oldal nyílik meg.
Az Eset szerkesztése oldalon az eset kétféle státuszban vihető tovább az eset átvétele után az gombra kattintva:
a) Amennyiben az esetkezelő úgy ítéli meg, hogy a gép javítása megfelelő lett Lezárhatja az esetet a () funkciógombra kattintva, így az eset Lezárt státuszba kerül.
b) Ha az intézményi esetkezelő úgy ítéli meg, hogy újbóli munkavégzésre van szükség, a munkavégzés újbóli elrendeléséhez a Munkavégzés elrendelése funkciógombot válasszuk.
3. Amennyiben a szervizpartner úgy ítéli meg, hogy nem rendeltetésszerű használat okán, garancia keretében nem javítható az eszköz, úgy a munkavégzést visszautasíthatja. Ekkor az eset Munkavégzés visszautasítva státuszt kap.
Ilyen esetben lehetőség van a felületen rögzíteni a Kötelezettégvállalás adatait, melyhez külön munkafolyamat nem kapcsolódik. Ez azt a célt szolgálja, hogy az itt rögzített adat visszakereshető legyen a rendszerben.
Az Esetkezelés menüben kattintsunk kétszer az eset sorára. Az Eset szerkesztése oldal Dokumentumok lapfülén van lehetőségünk a már feltöltött dokumentumokat megtekinteni, illetve új dokumentumokat feltölteni.
Új dokumentumot a + gombra kattintva tudunk csatolni. A felugró ablakban először a dokumentum típusát kell a legördülő menüből kiválasztani, majd a dokumentumot csatolni.
Az Esetkezelés menüben kattintsunk kétszer az eset sorára. Az Eset szerkesztése oldal Feladatok lapfülén van lehetőségünk az esethez kapcsolódó feladatokat megtekinteni, illetve új feladatot rögzíteni.
Új feladat indításához kattintsunk a + gombra.
Az Esetkezelés menüben kattintsunk kétszer az eset sorára. Az Eset szerkesztése oldal Felelősök lapfülén van lehetőségünk az esethez kapcsolódó felelősöket, azok szerepkörét és annak időtartamát megtekinteni.
Az Esetkezelés menüben kattintsunk kétszer az eset sorára. Az Eset szerkesztése oldal Esettörténet lapfülén van lehetőségünk az eset státuszát és a státuszt beállító személyét megtekinteni.
Esetkezelésről szóló videónkban lépésről-lépésre mutatjuk be a TESZEK intézményi felületén, hogyan kell egy meghibásodott eszköz szervizfolyamatát adminisztrálni.