Oldalfa

RRF-1.2.1-2021/ ÁSZF/P/2022.02.01.

 

 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek célja, hogy a RRF-1.2.1-2021-2021-00001 azonosítószámú „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára”   projekt alapján hordozható IKT eszközök (notebook) pedagógusok részére történő használatba adásával kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket, a Projekt jogi kereteit rögzítse.

 

 

  1.       A PROJEKT LEÍRÁSA, CÉLJA

 

A 2020-ban kezdődő koronavírus világjárvány visszavetette a világgazdaságot és az Európai Unió gazdaságát is, ezért az Unió döntött egy gazdaságélénkítő csomagról, a Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszközről (angolul Recovery and Resilience Facility „RRF”). Jelen Projekt az RRF által finanszírozott beruházás, melynek céljai a Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervének Demográfia és Köznevelés („A”) komponensében meghatározott stratégiai célkitűzések alapján az alábbiak:

1.1           A beruházás egyik legfontosabb célja, hogy a koronavírus-járvány kapcsán a köznevelésben tapasztalhatóan elkezdődött, egyenetlen intenzitású módszertani és infrastrukturális fejlődést stratégiai reformként keretbe foglalja és a jelenléti oktatás keretei között valósítsa meg, ezáltal a következő időszak változó társadalmi, gazdasági kihívásai közepette is versenyképes, egyenlő hozzáférést biztosító, minőségi köznevelési szolgáltatást nyújtson a gyermekeknek és a családoknak. Ez az átfogó cél az általános és középiskolai képzést folytató köznevelési intézmények digitáliseszköz-ellátottságának növelésével valósítható meg, ennek értelmében a beruházás keretében korszerű IKT eszközök beszerzésére és telepítésére kerül sor . Annak érdekében, hogy a köznevelési intézményekben dolgozó pedagógusok felkészültek legyenek a beszerzett IKT eszközök használatára, a Projekt olyan képzéseket biztosít majd számukra, amelyek a gyakorlati pedagógiai munkában használható tudás bővítésére, a digitális pedagógiai módszertani kompetenciák fejlesztésére irányulnak.

 

1.2           A 2020-as világjárvány következtében bevezetett tantermen kívüli, digitális munkarend időszakában és az egyes intézményekben megjelent koronavírusfertőzés miatt időszakosan elrendelt online oktatás során megélt tapasztalatok rámutattak arra is, hogy a tanulók jelentős része azért nem tud egyáltalán vagy nem megfelelő mértékben és formában részt venni az online zajló oktatásban, mert nincs saját használatú eszköze, vagy ha van, az nem rendelkezik megfelelő paraméterekkel (például kamerával). Ezért annak érdekében, hogy az intézményi digitális infrastruktúrának megfelelő számú tanulói eszköz váljon a részévé, a fejlesztés során a legalább 5. évfolyamos diákok számára felmenő rendszerben olyan, hordozható számítógépekből álló eszközparkot kell kialakítani, amely eszközök a tanulók közvetlen használatába adhatók , és így a tanulók a tanórákon és a tanórán kívül otthon is aktívan részt tudnak venni a digitális oktatásban, tanulásban. A felmenő rendszerű eszközbiztosítás eredményeként a fejlesztés időtartama (4 év) alatt valamennyi – a Klebelsberg Központtal Együttműködési Megállapodást kötött Fenntartóhoz tartozó – 5–12. évfolyamos tanuló iskolájában rendelkezésre fog állni megfelelő mennyiségű, korszerű, legfeljebb 4 éves, személyes használatba is adható, hordozható IKT eszköz.

 

1.3           A hordozható IKT eszközök megléte nem csak a tanulók, hanem pedagógusaik esetében is kulcsfontosságú tényezőnek számít, jelen Projekt során általános és középiskolában dolgozó pedagógusok számára van lehetőség a személyes használatba adható, hordozható IKT eszközöket biztosítani. Az eszközkiosztásban részesülő pedagógusokkal szemben egyúttal elvárás, hogy digitális pedagógiai kompetenciáikat a Projekt keretében szervezett továbbképzéseken való részvétellel fejlesszék tovább.

 

1.4           Általános cél, hogy a köznevelési intézmények egyenlő hozzáférést biztosító, megfelelő színvonalú digitális infrastruktúra alakuljon ki, ezért a fejlesztésben az összes (állami és nem állami) fenntartó hatáskörébe tartozó köznevelési intézmény részt vehet, amelyről együttműködési megállapodást kell kötnie a konzorciumvezető Klebelsberg Központtal.

 

1.5           A Projektben résztvevők kötelezettsége, hogy mindent megtegyenek annak érdekében, hogy az egyenlő bánásmód és az esélyegyenlőség jogszabályban rögzített alapelvei a Projekt szemléletében, illetve a tevékenységeik során teljes egészben érvényesüljenek.

 

  1.                 DEFINÍCIÓK, ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK

 

2.1         Eszközmenedzser : A Projektben részt vevő Köznevelési Intézmény által kijelöl személy, aki az IKT eszközök kiosztásával és üzemeltetésével kapcsolatos ügyintézésért felelős.

 

2.2         RRF rendelet: Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Terve végrehajtásának alapvető szabályairól és felelős intézményeiről szóló 413/2021. (VII. 13.) Korm. rendelet.

 

2.3         Fenntartó: A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 4. §-a alapján az a természetes vagy jogi személy, aki vagy amely a köznevelési feladat ellátására való jogosultságot megszerezte, vagy azzal rendelkezik, és a köznevelési intézmény működéséhez szükséges feltételekről gondoskodik. Jelen ÁSZF-ben Fenntartónak olyan állami és nem állami fenntartók minősülnek, amelyekkel a Klebelsberg Központ együttműködési megállapodást köt a Projekt megvalósítása érdekében.

 

2.4         IKT eszközök: Windows 10 szoftverrel előtelepített, hordozható információs és kommunikációs technológiai eszköz (notebook), valamint tartozékai (töltő, laptoptáska, egér).

 

2.5         Klebelsberg Központ: a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz keretén belül a Nemzeti Hatósággal, mint Támogatóval kötött Támogatási Szerződés Kedvezményezettje, a tankerületi központok középirányítója, a Projektet megvalósító konzorcium konzorciumvezetője (a továbbiakban: „ KK ”).

 

2.6         Köznevelési Intézmény: A 2011. évi CXC. törvény 7. §-a alapján meghatározott intézmények közül a Projektben részt vevő Fenntartók irányítása alá tartozó azon intézmények, amelyek az IKT eszközöket a Fenntartón keresztül használatba veszik, és a Projektben beszerzett IKT eszközök használatát a velük jogviszonyban álló Pedagógusok részére ingyenesen átengedik.

 

2.7         Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Terve : Az Európai Unió nyújtotta Helyreállítási Alap megadja a lehetőséget arra, hogy a tagállamok a koronavírus okozta járvány következményeit enyhítsék, és újra növekedési pályára állhassanak. Az uniós eszköz főként állami beruházások és reformok felgyorsítását célozza meg. Ehhez igazodva Magyarország elkészítette a Helyreállítási és Alkalmazkodási Tervét, mely a járvány gazdasági és társadalmi hatásaira reagál, emellett a zöld és digitális átállást segíti elő. A program költségvetésének meghatározó része az egészségügy, az oktatás és a környezetbarát közlekedés fejlesztését érinti.

 

2.8         Pedagógus: A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 6. számú melléklete értelmében pedagógus munkakörben foglalkoztatott személy - az óvodában foglalkoztatott munkavállalók kivételével, aki a Projektre vonatkozó felhívás megjelenését (2021. november 2.) megelőző négy évben európai uniós vagy hazai forrás terhére finanszírozott program keretében személyes használatra nem kapott IKT eszközt, vagy amennyiben kapott, az már nincs a személyes használatában.

 

2.9         Projekt : „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” RRF-1.2.1-2021-2021-00001 azonosítószámú projekt, melynek konzorciumvezetője a KK. Konzorciumi partnerként a Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft. a kijelöléséről szóló 684/2020. (XII.28.) Korm. rendelet alapján kerül bevonásra a Projektbe.

 

2.10     Projekt megvalósítási időszaka: 2025. december 31-ig vagy a projekt fizikai zárásáig tartó időszak.

 

2.11     Projekt fenntartási időszaka : A Projekt megvalósítási időszakát követő 2026. december 31-ig tart, de minimum a projektmegvalósítás befejezésétől számított 1 évig értendő.

 

2.12     Szállító: A KK szerződő partnere, aki adásvételi, szállítási, vagyis a fajta és/vagy mennyiség szerint meghatározott dolog meghatározott határidőben történő adásvétele tárgyú jogviszonyban IKT eszközök tulajdonjogának átruházására köteles.

 

2.13     TESZEK: „Tárgyi Eszköz Ellátási és Karbantartási feladatok ellátását támogató elektronikus ügyintézési , hibajegykezelő és nyilvántartó rendszer funkciók Neptun KRÉTA rendszerbe integrált megvalósítása, valamint kapcsolódó szolgáltatások nyújtása” tárgyú Kbt. 98. § (2) c pont szerinti közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött vállalkozói szerződés keretében fejlesztett modul, amelynek célja a Projekt keretében beszerzésre és kiosztásra kerülő eszközökkel kapcsolatos teljes ügyintézési folyamat támogatása.

 

2.14     Jelentős károkozás elkerülésére vonatkozó (DNSH) elv : A Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszköz létrehozásáról szóló Európai Parlament és a Tanács (EU) 2021/241 rendelete (továbbiakban: RRF) úgy rendelkezik, hogy a helyreállítási és rezilienciaépítési tervben szereplő egyetlen intézkedés sem vezethet a környezetvédelmi célkitűzéseknek, a fenntartható befektetések előmozdítását célzó keret létrehozásáról szóló (EU) 2020/852 rendelet (továbbiakban: taxonómiai rendelet 17. cikke) szerinti jelentős megsértéséhez. Az RRF-rendelet szerint a helyreállítási és rezilienciaépítési tervek értékelésének biztosítania kell, hogy a terv minden egyes intézkedése megfeleljen a „jelentős károkozás elkerülése” (Do No Significant Harm, a DNSH) elvnek.

 

  1.       AZ ESZKÖZÖK TULAJDONJOGA

 

3.1         Az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény (a továbbiakban: „Vtv.” ) értelmében központi költségvetési szerv - ha törvény eltérően nem rendelkezik - önálló tulajdonjoggal nem rendelkezik, bármely dolog tulajdonjogát, gazdálkodó szervezet részesedését, vagy valamely vagyoni értékű jogot az állam javára szerez meg. A rábízott állami vagyon felett az államot megillető tulajdonosi jogok és kötelezettségek összességét tulajdonosi joggyakorlóként - ha törvény vagy miniszteri rendelet eltérően nem rendelkezik - a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság gyakorolja. Fentiek alapján a Projekt során beszerzett IKT eszközök esetében a KK nem tulajdonos, hanem vagyonkezelő.

 

3.2         A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (a továbbiakban: „Nvtv.” ) értelmében a nemzeti vagyonba tartoznak többek között az állam vagy a helyi önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló dolgok.

 

3.3         A Vtv. a nemzeti vagyon ingyenesen közfeladat ellátása, valamint e feladat ellátásához szükséges infrastruktúra biztosítása céljából, az ahhoz szükséges mértékben hasznosítható, vagyonkezelésbe adható.

 

3.4         Jelen pontban foglaltaknak megfelelően az IKT eszközökre vonatkozóan – mint közfeladat ellátásához szükséges infrastruktúrába tartozó eszközök – a KK, mint vagyonkezelő Együttműködési Megállapodások és Használatba Adási Megállapodások alapján a használatba adási jogot átruházza a Fenntartókon keresztül a Köznevelési Intézmények részére, a Köznevelési Intézmények pedig jelen haszonkölcsön szerződés (a továbbiakban: „ Szerződés ”) alapján további használatba adja azokat a Pedagógusok részére.

 

3.5         A KK az IKT eszközökre vonatkozó, őt megillető vagyonkezelői jogosultságából eredő jogait a vonatkozó jogszabályok alapján, illetve a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint gyakorolja.

 

  1.       A JOGVISZONY TÁRGYA, IDŐBELI HATÁLYA

 

4.1    Jelen ÁSZF tárgya a Köznevelési Intézmény és a Pedagógus közötti használati jogviszony. (A Szerződésben továbbiakban együtt: „ Felek” )

 

4.2         A Köznevelési Intézmény ingyenes használatba adja (haszonkölcsön), a Pedagógus használatba veszi az IKT eszközt az Átadás-átvételi Jegyzőkönyv aláírásának a napjától a Projekt fenntartási időszakának végéig. A Pedagógusnak tulajdonjoga nem, csak használati joga keletkezik az IKT eszközre vonatkozóan.

 

4.3         A Projekt időtartama alatt egyidejűleg csak egy IKT eszköz adható személyes használatba a Pedagógus részére.

 

 

  1.       A KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYEKRE VONATKOZÓ ELŐÍRÁSOK

 

5.1         Az IKT eszközök adott Köznevelési Intézmény feladatellátási helyére történő kiszállítása után, a jelen ÁSZF-ben meghatározott dokumentumok Pedagógus általi kitöltését és aláírását követően – a Köznevelési Intézmény a Pedagógus birtokába adja az IKT eszközt.

 

5.2         A Köznevelési Intézmény a Pedagógus rendelkezésére bocsátja a Notebook üzembehelyezési útmutató” -t, mely dokumentum jelen ÁSZF 3. számú mellékletét képezi.

 

5.3         A Köznevelési Intézmény vállalja, hogy kijelöli az IKT eszközök kiosztásában részt vevő, és az IKT eszközökkel kapcsolatos tájékoztatást, ügyintézést ellátó Eszközmenedzser(eke)t. Az Eszközmenedzser(ek) pontos elérhetőségéről, a kapcsolattartás módjáról az adott Köznevelési Intézmény tájékoztatja a Pedagógust az IKT eszközök használatba adását megelőzően, az Köznevelési Intézményben szokásos módon.  Az IKT eszközök dokumentálását a IKT eszköz változáskövetését, az IKT eszközök rendeltetésszerű használata során bekövetkező sérülés, káresemény garanciális javításával kapcsolatos ügyintézést az Eszközmenedzser végzi a TESZEK felületen keresztül.

 

5.4         A Köznevelési Intézmény jogosult a – vonatkozó jogszabályi keretek között – az IKT eszközök állapotát, illetve rendeltetésszerű használatát ellenőrizni.

 

5.5         A Köznevelési Intézmény az IKT eszközök - Pedagógusnak bizonyíthatóan nem felróhatóan bekövetkező – jogtalan eltulajdonítása, vagy fizikai megsemmisülése esetén – lehetőségeihez mérten – Csere Eszközt biztosíthat.

 

5.6         A Projekt fenntartási időszakát követően a Köznevelési Intézmény koordinálja a feleslegessé váló IKT eszközök visszagyűjtését a KK-val kötött Együttműködési Megállapodásban foglaltak szerint, figyelembe véve a hulladékkeletkezés csökkentésére vonatkozó elveket. 

 

  1.       A PEDAGÓGUS KÖTELEZETTSÉGEI

 

6.1         A használati jogviszony létrejöttének feltétele, hogy a jelen ÁSZF-ben foglaltakat a Pedagógus az ÁSZF szövege alatt található négyzet beikszelésével, majd az Átadás-átvételi Jegyzőkönyv aláírásával elfogadja, amely a projekt keretében elvégzendő ingyenes pedagógus-továbbképzési program teljesítésére vonatkozó szándéknyilatkozat is egyben.

 

6.2         A Pedagógus kötelezettsége, hogy a hordozható IKT eszköz átadása előtt:

 

(i)                   a saját magára vonatkozóan kért adatokat teljeskörűen szolgáltassa, 

(ii)                az adatok valódiságát hivatalos okiratokkal igazolja,

(iii)              a használatra átadott IKT eszköz sértetlenségét, működőképességét megvizsgálja, valamint azt, hogy az IKT eszköz tartalmazza a tartozékokat is (laptop táska, egér),

(iv)               a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező Átadás-átvételi Jegyzőkönyvet kitöltse és aláírja

(v)                 valamint az ÁSZF 2. számú mellékletét képező Adatkezelési Tájékoztatót megismerje és elfogadja. A Pedagógus hozzájárulását adja, hogy a KK, a Fenntartó, illetve a Köznevelési Intézmény, mint adatkezelők, illetve adatfeldolgozók a Projekt keretében az általa megadott személyes adatokat az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározott célok érdekében kezeljék és felhasználják, a GDPR Rendelet, továbbá a KK 4/2021.(V.20.) számú adatvédelmi és adatbiztonsági rendelkezéseivel összhangban.

 

6.3         Amennyiben az átadás során a Pedagógus az IKT eszközön sérülést tapasztal, azt az Eszközmenedzser részére köteles a helyszínen jelezni, és az Eszközmenedzserrel közösen a sérülés tényéről fényképes jegyzőkönyvet felvenni. A sérült IKT eszköz helyett az Eszközmenedzser sértetlen IKT eszközt biztosít.

 

6.4         A Pedagógus vállalja, hogy az IKT eszköz használatával kapcsolatosan a KK-val, a Fenntartóval és a Köznevelési Intézménnyel a tőle elvárható módon együttműködik,

 

6.5         a Köznevelési Intézmény Eszközmenedzserének haladéktalanul írásban jelez az IKT eszköz használatával kapcsolatos minden lényeges körülményt, tényt, adatot (megrongálódás, elveszítés stb.). 

 

6.6         A Pedagógusjelen ÁSZF elfogadásával felelősséget vállal az IKT eszközben, illetve az IKT eszköz nem jelen ÁSZF-ben meghatározottaknak megfelelő használatával harmadik személynek okozott vagyoni és nem vagyoni károkért, melyekkel kapcsolatban a KK, a Fenntartó, illetve a Köznevelési Intézmény kifejezetten kizárják a felelősségüket.

 

6.7         A Pedagógus büntetőjogi felelősségének tudatában kijelenti, hogy a Projekt során, a Projekttel összefüggésben nyújtott adatok, információk és dokumentumok teljeskörűek, valósak és hitelesek. A Pedagógus olyan címet és elérhetőséget köteles megadni, melyen mindenkor elérhető. Ha a Pedagógus adataiban változás történik, haladéktalanul köteles a változást bejelenteni az Eszközmenedzser részére. A Pedagógus címének vagy telefonszámának módosulása nem jelenti a jelen Szerződés módosítását.

 

6.8         A Pedagógus az IKT eszközt kizárólag személyes használatra, elsődlegesen a pedagógiai feladatainak elvégzéséhez kapja, azt más személy használatába nem adhatja . Amennyiben a Pedagógus az IKT eszközt harmadik személy használatába adja, köteles minden olyan kárt megtéríteni, amely a használatba adás nélkül nem következett volna be.

 

6.9         A Pedagógus köteles az IKT eszközt rendeltetésszerűen , az IKT eszköz kezelésére vonatkozó szabályok betartásával használni, a használat fennállta alatt az IKT eszközt tisztán tartani, meghibásodás esetén az Eszközmenedzser részére javításra átadni, gondoskodni a folyamatos állagmegóvásáról.

 

6.10     Ellentétes a rendeltetésszerű használattal, ezáltal a Szerződésbe ütköző és tilos különösen:

 

(i)                   az IKT eszközt a magyar jogszabályok által nem megengedett célokra használni;

(ii)                szerzői jogokat sérteni;

(iii)              tiltott szerencsejátékokban részt venni;

(iv)               pornográf oldalak tartalmát letölteni;

(v)                 az IKT eszköz szoftver környezetét olyan módon megváltoztatni, hogy az a Projekt céljainak ne feleljen meg.

 

6.11     A Pedagógust nem illetik meg a tulajdonosi részjogosítványok, így különösen nem jogosult az IKT eszköz tulajdonjogát másra átruházni (eladni, ajándékba adni) vagy azzal felhagyni, használatát másnak átengedni, az IKT eszközt biztosítékul vagy zálogba adni vagy más módon megterhelni.

 

6.12     A Pedagógus jogának gyakorlásában a rendes gazdálkodás szabályai szerint köteles eljárni. Viseli az IKT eszköz fenntartásával járó terheket, terhelik azok a kötelezettségek, amelyek az IKT eszköz használatával kapcsolatosak.

 

6.13     Az IKT eszközzel kapcsolatos minden információt (eltűnés, megrongálódás) köteles haladéktalanul bejelenteni az Eszközmenedzsernek.

 

6.14     A Pedagógus köteles az IKT eszköz biztonságos megőrzéséről gondoskodni.  Köteles tartózkodni attól, hogy az IKT eszközt ő vagy tudtával/beleegyezésével harmadik személy szándékosan megrongálja, megsemmisítse, jogtalanul eltulajdonítsa. Jelen pontban foglaltak súlyos szerződésszegésnek minősülnek, és a jogviszony azonnali hatályú felmondását alapozzák meg. A jelen bekezdésben rögzített károkozásért a Pedagógus kárfelelősséggel tartozik.

 

6.15     A Pedagógust közreműködési kötelezettség terheli, amennyiben a KK, vagy a Projekt megvalósulását jogszerűen vizsgáló kormányzati, illetve európai uniós szerv vagy szervezet helyszíni ellenőrzést folytat le, illetve amennyiben a Köznevelési Intézmény a rendeltetésszerű használatot ellenőrzi. Amennyiben a Pedagógus az IKT eszközt a Köznevelési Intézmény felszólítását követő 2 munkanapon belül nem mutatja be a Köznevelési Intézményben, a Felek úgy tekintik, hogy az IKT eszköz kikerült a Pedagógus birtokából.

 

6.16     A Pedagógus tudomásul veszi, hogy amennyiben a birtokából kikerül az IKT eszköz, és ezzel szándékosan megváltoztatja az IKT eszköz eredeti tulajdoni állapotát, vagy ebben közreműködik, a Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. C. törvény 372. §-ába ütköző sikkasztás vétségét valósítja meg. Bűncselekmény gyanúja esetén a Köznevelési Intézmény haladéktalanul büntető feljelentést tesz.

 

6.17     A Pedagógus vállalja, hogy a Szállító által telepített WINDOWS10 szoftveren kívül kizárólag jogtiszta szoftvert/alkalmazást telepít az IKT eszközre.

 

6.18     A Pedagógusokra vonatkozó képzési kötelezettség

 

6.18.1      A Pedagógus vállalja, hogy részt vesz a Projekt megvalósítási időszakában a KK által meghatározott időtartamban (előreláthatóan 60 óra) szervezett digitális kompetencia fejlesztő pedagógus-továbbképzés(ek)n (a továbbiakban: „Továbbképzés” ), vagy igazolnia kell, hogy az EFOP-3.2.4-16 jelű, Digitális kompetencia fejlesztése elnevezésű európai uniós finanszírozású projektben szervezett, az IKT eszközök használatához szükséges ismereteket átadó pedagógus-továbbképzést korábban már elvégezte.

 

6.18.2      A Pedagógus vállalja továbbá, hogy a Továbbképzés keretében elsajátított ismereteket, módszereket beépíti, illetve használja a tanítási gyakorlata során.

 

6.18.3      A továbbképzési kötelezettség teljesítése alóli teljes vagy részleges felmentést kizárólag a KK adhat a Pedagógusnak.

 

6.18.4      A Továbbképzések a 277/1997. (XII. 22.) Kormányrendelet értelmében rendelkeznek az oktatásért felelős miniszter által jóváhagyott alapítási engedéllyel, a követelmények sikeres teljesítésével megszerezhető kreditpontok pedig beszámíthatók a Pedagógusok hétévenkénti kötelező továbbképzésébe.

 

6.18.5      A Pedagógus elfogadja, hogy a Továbbképzés követelményeinek sikertelen teljesítése esetén az IKT eszközt vissza kell adnia a Köznevelési Intézménynek.

 

6.18.6      A Pedagógus vállalja, hogy a Projektbe való belépéskor, valamint a Projektből való kilépéskor kérdőívet tölt ki az adatkezelésre és adatfeldolgozásra vonatkozó jogszabályi feltételek biztosítása mellett.

 

6.18.7      A Pedagógus a Továbbképzés kezdetét megelőzően jogosult a KK által elektronikus formában közzétett ESZA kérdőív kitöltésére, amellyel hozzájárulhat az uniós szintű eredmények pontosabb nyomon követéséhez és értékeléséhez.

 

6.18.8      A Továbbképzés részletes feltételeiről a Pedagógus és a Továbbképzés szervezője külön szerződést kötnek.

 

  1. GARANCIÁLIS JAVÍTÁS

 

7.1         A Pedagógus tudomásul veszi, hogy a Szállító az IKT eszközökért minimum 3 év jótállási kötelezettséggel tartozik, amely csak és kizárólag a rendeltetésszerű használat során keletkezett meghibásodások kijavítására vonatkozik

 

7.2         A Pedagógus köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy a jótállás ideje alatt az IKT eszközzel kapcsolatban felmerült   jótállási igény érvényesítésére kerüljön a Szállítóval szemben, ezért az IKT eszközben bekövetkező bármilyen hibát köteles haladéktalanul – legkésőbb a hiba felmerülését követő munkanapon – jelezni az Eszközmenedzsernek.

 

7.3         Az Eszközmenedzser és a Pedagógus közösen fényképes kárfelvételi jegyzőkönyvet vesznek fel, majd ezt követően az Eszközmenedzser jár el a Szállító által meghatározott garanciális ügyintézési leírásban foglaltaknak megfelelően.

 

7.4         A Pedagógus képviselő tudomásul veszi, hogy a jótállási ideje alatt   kizárólag a Szállító jogosult az IKT eszközön javítási vagy egyéb munkát végezni. Abban az esetben, ha a Pedagógus maga javítja az IKT eszközt, vagy azt mással javíttatja, és ezért a KK elveszíti a jótállási igény érvényesítéséhez fűződő jogát, az ebből eredő kárért a Pedagógus felelősséggel tartozik.

 

7.5         A jótállás nem vonatkozik azokra a hibákra, meghibásodásokra, melyeket a Pedagógus az IKT eszköz nem rendeltetésszerű és nem a Notebook üzembehelyezési és használati útmutatóban foglaltak szerinti használatával okoz.

 

7.6         Amennyiben a hiba természetéből következően a jótállási igényt nem lehet érvényesíteni, vagy a jótállási idő már eltelt (3 év), a Pedagógus a kárfelmérés és a javítás költségét megtéríti.

 

 

  1. A JOGVISZONY MEGSZŰNÉSE

 

8.1         Rendes felmondás

 

8.1.1           A használatba adástól (az Átadás-átvételi Jegyzőkönyv aláírásától) a Projekt fenntartási időszaka alatt a Köznevelési Intézmény rendes felmondás keretében nem jogosult felmondani jelen Szerződést.

 

8.1.2           A Pedagógus képviselő bármikor, indoklás nélkül jogosult jelen Szerződés írásbeli felmondására az IKT eszköz Eszközmenedzser részére történő visszaadása mellett.  A Pedagógus tudomásul veszi, hogy amennyiben az IKT eszközt a Projekt fenntartási idő lejárta előtt visszaszolgáltatja, akkor csak abban az esetben jogosult újra IKT Eszközt igényelni, amennyiben az adott Köznevelési Intézményben rendelkezésre áll a Projekt által rendelkezésre bocsátott, más által nem használt IKT eszköz.

 

8.2         Rendkívüli felmondás

 

8.2.1          Jelen ÁSZF rendelkezéseinek a Pedagógus általi megszegése esetén a Köznevelési Intézmény mindenkor jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, különösen:

 

(i)                   a Pedagógus jelen ÁSZF-ben meghatározott súlyos szerződésszegő magatartást tanúsít,

(ii)                fennáll a veszélye annak, hogy az IKT eszközt a Pedagógus nem fogja épségben visszaadni,

(iii)              a Pedagógus a jelen ÁSZF-ben meghatározott továbbképzési kötelezettségét neki felróható okból nem teljesíti,

(iv)               a Pedagógus az ÁSZF 9.2 pontjában rögzített ÁSZF módosítást nem fogadja el,

(v)                 a Pedagógus olyan kirívóan etikátlan viselkedést esetén, melyre tekintettel a Köznevelési Intézménytől a jogviszony fenntartása nem várható el.

8.2.2    A rendkívüli felmondásra okot adó körülmény bekövetkeztével a Pedagógus elveszíti a jogát, hogy az IKT eszközt térítésmentesen használhassa.

8.3         A jogviszony megszűnésének egyéb okai

 

8.3.1    A Felek közötti jogviszony megszűnik, és a Pedagógus az IKT eszközt köteles a Köznevelési Intézmény részére, a Köznevelési Intézmény által megadott helyszínen és időben visszaszolgáltatni, amennyiben:

 

(i)                   a Pedagógus 2.8 pontban rögzített jogviszonya az adott Fenntartó igazgatása alá tartozó Köznevelési Intézményekben bármilyen okból megszűnik,

(ii)                a Közoktatási Intézmény jogutód nélkül megszűnik,

(iii)              a Közoktatási Intézmény kikerül a Projekt kapcsán a KK-val Együttműködési Megállapodást kötő Fenntartók irányítása alól,

(iv)               a Közoktatási Intézmény és a KK közötti Együttműködési Megállapodás megszűnik,

(v)                 a Projekt fenntartási időszaka véget ér, és az IKT eszköz tulajdonjogi rendezésével kapcsolatban a visszaadás időpontjában jogszabály másként nem rendelkezik,

8.3.2    Amennyiben a Pedagógus munkaviszonya/munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonya megszűnik a Köznevelési Intézménynél, de az addigi Fenntartó által működtetett másik intézményben létesít jogviszonyt a 2.8 pontban meghatározott munkakörben, akkor a Pedagógus jogosult továbbra is használni az IKT eszközt.

8.4         A visszaadásra vonatkozó közös szabályok

 

8.4.1          A jogviszony bármilyen jogcímen történő megszűnése esetén a Pedagógus az IKT eszközt a rendeltetésszerű használattal együtt járó elhasználódástól (használati kopások és apró esztétikai hibák) eltekintve az IKT eszköz birtokbaadáskor fennálló, mindenfajta hibától és hiánytól mentes állapotában köteles visszaadni.

 

8.4.2          A visszaszolgáltatásról jegyzőkönyv készül, melyet a Köznevelési Intézmény képviseletében eljáró Eszközmenedzser aláírásával ellenjegyez.

 

  1. VEGYES RENDELKEZÉSEK

 

9.1         Vitarendezés

 

A Felek a jelen Szerződés teljesítése során törekednek a vitás kérdések tárgyalásos rendezésére, amennyiben az mégsem vezet eredményre, jogvitájuk eldöntésére a Budai Központi Kerületi Bíróság, illetve a Tatabányai Törvényszék illetékességét kötik ki.

 

 

9.2         Az ÁSZF módosítása

 

9.2.1          A Pedagógus tudomásul veszi, hogy a KK, mint vagyonkezelő jogosult jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani a Pedagógus megfelelő, a tervezett módosítás hatályba lépését megelőző, a KRÉTA felületen küldött elektronikus tájékoztatása mellett. Amennyiben a Pedagógus az IKT eszközt változatlanul tovább használja, azt úgy kell tekinteni, hogy a Pedagógus a módosítást elfogadta és az a Szerződés részévé válik.

 

9.2.2          Nem minősül szerződésmódosításnak a Felek adataiban, így különösen a nevében, székhelyében, lakóhelyében, képviselőiben, bekövetkező változás, továbbá a Projekt teljesítése során eljáró szervezetek és a kapcsolattartók adataiban bekövetkező változás. Az említett változásokról az érintett Fél a másik Felet – az eset körülményeitől függően – vagy előzetesen írásban 10 napos határidővel vagy a változás bekövetkezését (bejegyzését) követő 10 napon belül köteles értesíteni.

 

9.3         DNSH klauzula

 

A projekt keretében Klebelsberg Központ és a fenntartók figyelembe veszik a Helyreállítási és Ellenállóképességi Terv keretében meghirdetett felhívásokhoz kapcsolódó általános útmutatóban megfogalmazott környezetvédelmi követelményeket és a projekt megvalósítása során mindvégig érvényesítik a jelentős károkozás elkerülésére vonatkozó ún. DNSH elvet.

 

9.4         Vonatkozó jogszabályok

 

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései, valamint a vonatkozó jogszabályok az irányadóak.

A projekt megvalósítását befolyásoló jogszabályi környezet fontosabb elemei:

 

MELLÉKLETEK

Jelen ÁSZF elválaszthatatlan mellékleteit képezik az alábbi, a www.kk.gov.hu honlapon, illetve a KRÉTA felületen elérhető dokumentumok:

1. számú Melléklet: Átadás-átvételi Jegyzőkönyv

2. számú Melléklet: Adatkezelési Tájékoztató

3. számú Melléklet: Notebook üzembehelyezési útmutató

 

A Pedagógus úgy nyilatkozik, hogy az IKT eszköz használatának feltételeit, szabályait, a jelen ÁSZF-ben írtakat elolvasta, megértette, és mint szerződéses akaratának mindenben megfelelőt hagyja jóvá.

 


  1. számú melléklet

                                       Átadás-Átvételi Jegyzőkönyv

 

Alulírott felelősségvállaló Átvevő büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az alábbi sorozatszámú és leltári számú IKT eszközt (notebook) sértetlenül, működőképes állapotban, tartozékaival együtt (egér, töltő, notebook táska) pedagógus munkakörben, köznevelési feladataim ellátása céljából ingyenes, személyes használatra átvettem.

Intézmény adatai (kitöltendő)

Fenntartó neve:

 

Intézmény neve:

 

Intézmény azonosítója (OM):

 

Feladatellátási hely azonosítója (FEH):

 

Intézmény oldaláról átadó személy neve:

 

Átvevő adatai (kitöltendő)  

Átvevő (pedagógus neve):

 

Átvevő születési dátuma:

 

Átvevő születési helye:

 

Átvevő anyja neve:

 

Átvevő oktatási azonosítója:

 

IKT eszköz adatai:  

Átadásra kerülő eszköz típusa:

 

IKT eszköz sorozatszáma:

 

IKT eszköz leltári száma:

 

IKT eszköz műszaki (TESZEK) azonosítója:

 

IKT eszköz bruttó értéke:

 

 

Jelen nyilatkozat aláírásával írásban is megerősítem, hogy a KRÉTA TESZEK felületen elvégzett regisztrációs folyamat során megadott adataim a valóságnak megfelelnek és a felületen elérhető Általános Szerződéses Feltételeket (ÁSZF) elfogadtam, magamra nézve kötelezőnek ismerem el, továbbá a projekt keretében induló digitális kompetenciafejlesztő pedagógus-továbbképzési programban részt veszek.

 

Kelt

……………………………….

Átadó

……………………………….

Átvevő


 

  1. számú melléklet

 

Adatkezelési Tájékoztató

 

Jelen tájékoztató a Klebelsberg Központnál a RRF-1.2.1-2021-2021-00001 azonosító számon megvalósított „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” c. projekttel (a továbbiakban: projekt) összefüggésben történő személyes adatok kezelésére vonatkozik. A tájékoztatóban foglaltak, a nem természetes személyekre vonatkozó adatok tekintetében nem alkalmazhatók.

 

1. Az adatkezelő megnevezése

 

Adatkezelő:

Klebelsberg Központ

Képviseli:

Hajnal Gabriella elnök

Székhely:

1054 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 42-46.

Postacím:

1054 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 42-46.

E-mail:

ugyfelszolgalat@kk.gov.hu

Telefon:

+36 (1) 795-1170

Adatvédelmi tisztviselő neve, elérhetősége:

Dr. Szemere Brigitta; dpo@kk.gov.hu

 

2. Az adatkezelés alapjául szolgáló jogszabályok, értelmező rendelkezések

 

Az RRF-1.2.1-2021-2021-00001 azonosító számú „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” c. projekttel összefüggésben végzett adatkezelésekre vonatkozó jogszabályok:

 

2.1 Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) (a továbbiakban: GDPR)

 

2.2 Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.).

 

2.4 413/2021. (VII. 13.) Korm. rendelet Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Terve végrehajtásának alapvető szabályairól és felelős intézményeiről;

 

2.5 1563/2021. (VIII. 5.) Korm. határozat a Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervében szereplő projektek központi költségvetés terhére történő előfinanszírozásának megkezdéséről;

 

2.6 Az Európai Parlament és a Tanács a Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszköz létrehozásáról szóló 2021/241 EU rendelet;

 

2.7 az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet.

 

2.8 Értelmező rendelkezések

 

Jelen adatkezelési tájékoztató szempontjából:

 

2.8.1 személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („Érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;

 

2.8.2 adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;

 

2.8.3 adatfeldolgozó : az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a Klebelsberg Központ nevében személyes adatokat kezel (pl. a Projektben résztvevő Köznevelési Intézmények, Fenntartók, a TESZEK modult üzemeltető eKRÉTA Informatikai Zrt., és a KK szervereket üzemeltető NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.)

 

2.8.4 címzett: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak.

 

3. A projekt keretében átadott informatikai eszköz átvételekor megadott

adatokhoz kapcsolódó adatkezeléssel összefüggő további adatkezelés

 

3.1 Az RRF-1.2.1-2021-2021-00001 azonosító számú „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” c. projekt keretében megvalósuló adatkezelés célja

  • Magyarország területén működő köznevelési intézményekben a tanulás-tanítás pedagógiai módszertanának megújítása, a digitális pedagógia elterjesztése érdekében a pedagógusok módszertani tudásának célzott fejlesztése.
  • A korszerű pedagógiai módszerek szerinti tanítási-tanulási folyamat támogatása, valamint a tanórák keretében alkalmazandó korszerű technológiájú digitális eszközök ellátottságának fejlesztése.
  • Tanulói és tanári mobil IKT eszközök használatba történő átadása.

 

3.2 A kezelt adatok köre és az adatkezelés célja

 

Kezelt adatok köre

Adatkezelés célja

A projekt dokumentációjában szereplő, előzetes szándéknyilatkozatot kitöltő Pedagógusok személyazonosító adatai: név, születési név, anyja neve, születési hely, születési idő, oktatási azonosító.

Támogatási források igénybevételéhez, elszámolásához, projekt megvalósításához, személyes használatba kiadott gépek igénylőinek azonosításához, valamint a használatra átvett informatikai eszköz személyi leltárban történő nyilvántartásához kötődő adminisztratív feladatok végrehajtásához, dokumentáció ellenőrzések során való bemutatásához szükséges adatok.

 

A projekt dokumentációjában szereplő érintettek elérhetőségi és kapcsolattartási adatai: e-mail cím, levelezési cím

A Klebelsberg Központ és az érintettek közötti kapcsolattartás, tájékoztatás, adategyeztetés, továbbá a képzésekhez kapcsolódó online felületek használata.

 

3.3 Az adatkezelés jogalapja

 

A Klebelsberg Központ 134/2016. (VI. 10.) Korm. rendeletben meghatározott közérdekű feladatának végrehajtásához szükséges az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) e) pontjának megfelelően.

 

3.4 Az adatok gyűjtésének forrása

 

Érintett adatszolgáltatása, azzal, hogy az adatok kezelése a Szerződés megkötésének és érvényességének a feltétele.

 

3.5 Az adatkezelés időtartama

 

A jelen tájékoztatóban meghatározott célokból a személyes adatokat a Klebelsberg Központ a Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Terve végrehajtásának alapvető szabályairól és felelős intézményeiről szóló 413/2021. (VII. 13.) Korm. rendelet 18. § alapján, mint a HET végrehajtásában eljáró szervek a támogatási igényekkel és a támogatásokkal kapcsolatos minden dokumentumot legalább 2036. december 31-ig kötelesek megőrizni.

 

4. Az adatokhoz való hozzáférés, a címzettek, adatfeldolgozók és az adatbiztonsági intézkedések

 

4.1 Az adatokhoz való hozzáférés és az adattovábbítás

 

A személyes adatokhoz a Klebelsberg Központ munkatársai férhetnek hozzá a feladataik ellátása érdekében és azzal összefüggésben a feladat ellátásához szükséges mértékben. A Klebelsberg Központ csak jogszabályban meghatározott módon és célból adja át az általa kezelt személyes adatokat más állami szervek számára.

 

4.2 Adatbiztonsági intézkedések

 

A Klebelsberg Központ megfelelő informatikai, technikai szervezési és személyi intézkedésekkel gondoskodik arról, hogy az általa kezelt személyes adatokat védje többek között a jogosulatlan hozzáférés vagy azok jogosulatlan megváltoztatása ellen.

 

4.3 Az Érintettek adatai megosztásának módja, adattovábbítás más szervezetek felé

 

Az adatok kezelése során Adatkezelő az Érintett egyes személyes adatait jogosult, illetve köteles adatfeldolgozók, további adatkezelők (pl. projekt keretében beszerzett képzésszervezési szolgáltatást nyújtó gazdasági szereplők), vagy az általuk igénybe vett adatfeldolgozók számára továbbítani, vagy hozzáférhetővé tenni, amennyiben:

  • szerződés teljesítése érdekében szükséges, vagy
  • jogszabály előírása alapján, vagy
  • az Érintett által adott hozzájárulás alapján lehetséges;

 

Az Érintett adatait a következő címzettekkel közölhetők:

  • A Projekt megvalósításában résztvevő adatfeldolgozók;
  • A támogatáskezelés folyamatában a 413/2021. (VII. 13.) Korm. rendelet szerint részt vevő szervezetek (Irányító Hatóság, Közreműködő szervezet, Alapok alapját végrehajtó szervezet, közbeszerzések szabályosságát ellenőrző szervezet);
  • A támogatáskezelő szervezetek adatfeldolgozói.

 

A Klebelsberg Központ kötelezettsége, hogy az RRF EU rendelet 24. cikkében hivatkozott mérföldkövek és célok és/ vagy az RRF EU rendelet 29. cikkében hivatkozott közös mutatók előállítása érdekében adatot szolgáltassanak a bevont célcsoport tagjairól. Az adatgyűjtési kötelezettség a projekt azon résztvevőire vonatkozóan áll fenn, akik a projekt keretében személyes használatba kapnak mobil IKT eszközt, törvényes képviselőként vesznek át mobil IKT eszközt kiskorú tanuló nevében, illetve pedagógus-továbbképzésben vesznek részt. Az adatgyűjtés keretében a résztvevőkkel a projektbe való belépéskor, valamint a projektből való kilépéskor kérdőívet szükséges kitöltetni, majd a megadott adatokat az EPTK felületen kell a kedvezményezettnek, illetve megbízottjának rögzíteni. A személyes adatok fenti célból történő kezelése során a Nemzeti Hatóság adatkezelőként, a Klebelsberg Központ adatfeldolgozóként jár el.

 

4.4 A jogszabályoknak megfelelő adatkezelés, felelősség

 

A Klebelsberg Központ és a többi Adatfeldolgozó kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen mellékletben szabályozott adatkezelésekre vonatkozó valamennyi hatályos adatvédelmi jogszabályt, így különösen a GDPR-t betartja, és az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvény (különösen a törvény II. fejezete), továbbá az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvényben meghatározott technológiai biztonsági, valamint a biztonságos információs eszközökre, termékekre, továbbá a biztonsági osztályba és biztonsági szintbe sorolásra vonatkozó követelményekről szóló 41/2015. (VII. 15.) BM rendelet vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően jár el.

 

5. Az adatkezeléssel kapcsolatos jogok

 

5.1 A hozzáféréshez való jog

 

Az érintett jogosult arra, hogy a megadott elérhetőségeken keresztül a Klebelsberg Központtól tájékoztatást kérjen arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy megismerje azt, hogy:

  • a Klebelsberg Központ milyen személyes adatait;
  • milyen jogalapon;
  • milyen adatkezelési cél miatt;
  • mennyi ideig
  • kezeli; továbbá, hogy
  • a Klebelsberg Központ kinek, mikor, milyen jogszabály alapján, mely személyes adataihoz biztosított hozzáférést vagy kinek továbbította a személyes adatait;
  • milyen forrásból származnak a személyes adatai (amennyiben nem az érintett bocsátotta azokat a Klebelsberg Központ rendelkezésére);

Az adatbiztonsági követelmények teljesülése és az érintett jogainak védelme érdekében a Klebelsberg Központ köteles meggyőződni az érintett és a hozzáférési jogával élni kívánó személy személyazonosságának egyezéséről, ennek érdekében a tájékoztatás, az adatokba történő betekintés, illetve azokról másolat kiadása is az érintett személyének azonosításához kötött.

 

A Klebelsberg Központ, az érintett által benyújtott, az őt megillető jogosultságok érvényesítésére irányuló kérelmet annak benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, de legfeljebb egy hónapon belül elbírálja és döntéséről az érintettet írásban vagy elektronikusan benyújtott kérelem esetén, elektronikus úton értesíti. Szükség esetén – figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát - ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható.

 

5.2 A helyesbítéshez való jog

 

Az érintett írásban kérheti, hogy a Klebelsberg Központ módosítsa valamely személyes adatát (például bármikor megváltoztathatja az e-mail címét vagy postai elérhetőségét), vagy kérheti a rá vonatkozó, pontatlan adatok helyesbítését, hiányzó személyes adatai az adatkezelési célnak megfelelő kiegészítését.

 

5.3 A törléshez való jog

 

Az érintett csak akkor élhet a törléshez való jogával, ha az adatkezelési cél eléréséhez a törölni kért adat nem szükséges.

 

5.4 Az adatkezelés korlátozásához való jog

 

Az érintett személy a megadott elérhetőségeken keresztül, írásban kérheti, hogy a személyes adatai kezelését a Klebelsberg Központ korlátozza (az adatkezelés korlátozott jellegének egyértelmű jelölésével és az egyéb adatoktól elkülönített kezelés biztosításával). A korlátozás addig tart, amíg az érintett által megjelölt indok szükségessé teszi az adatok tárolását. Az adatkezelés korlátozását kérheti az érintett például abban az esetben, ha úgy gondolja, hogy a beadványát a Klebelsberg Központ jogellenesen kezelte, azonban az általa kezdeményezett hatósági vagy bírósági eljárás érdekében szükséges az, hogy a beadványt a Klebelsberg Központ ne törölje. Ebben az esetben a hatóság vagy a bíróság megkereséséig a Klebelsberg Központ tovább tárolja a személyes adatot (például az adott beadványt), ezt követően törli az adatokat.

 

5.5 A tiltakozáshoz való jog

 

Az érintettet – tekintettel az adatkezelés jogalapjára – megilleti meg a tiltakozás joga.

6. Az adatkezeléssel kapcsolatos tájékoztatás kérés és jogérvényesítési lehetőség

 

Az érintett az adatkezeléssel kapcsolatos – előző pontban felsorolt – jogait az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül gyakorolhatja.

 

Amennyiben az érintett úgy ítéli meg, hogy a Klebelsberg Központ a személyes adatainak kezelése során megsértette a hatályos adatvédelmi követelményeket, abban az esetben panaszt nyújthat be a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH), illetőleg bírósághoz fordulhat.

 

NAIH székhelye: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11-

postacíme: 1363 Budapest, Pf.: 9.

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu,

honlap: www.naih.hu

 

6.1 Az adatvédelmi tájékoztató felülvizsgálata

 

A tájékoztatót szükség szerint az Adatkezelő felülvizsgálja, és ennek eredményét közzé teszi. Az értesítés módjának meghatározásakor az Adatkezelő olyan szempontokat vesz figyelembe, mint a változtatás jelentősége, vagy a változtatásban érintett személyek és adatok köre.


  1. számú melléklet

Notebook üzembehelyezési útmutató

 

  1. https://geeks.hu/sites/default/files/styles/large/public/2016-12/0730_windows_10_setup_10.png
    A számítógép bekapcsolását követően elindul a Windows 10 operációs rendszer betöltése, mely néhány percet vesz igénybe. Ennél a részfolyamatnál Önnek nincs más teendője, csupán meg kell várnia, amíg megjelenik a következő lépés a képernyőn.

 


 

 

 

 

 


  1. A rendszer betöltését követően elindul a megszemélyesítés folyamata, melynek során ki kell választania a megjelenő listából a megfelelő régiót , ahol Ön a számítógépet használni fogja. Ezt követően kattintson az igen gombra.

 


 

 

 

 

 


  1. Ezt követően kell kiválasztani , hogy milyen nyelvű billentyűzetet szeretne használni a számítógépen (alapesetben célszerű a magyar nyelvet kiválasztani, de a rendszer lehetőséget biztosít több, különböző nyelv felvételére is). 

 


 


  1. Második billentyűzetkiosztást abban az esetben javasolt felvenni, ha a későbbi használat során a laptophoz külön csatlakoztatható billentyűzetet is szeretne használni. Ebben az esetben válassza ki a listából a ’magyar 101 gombos’ lehetőséget, majd nyomja meg a ’kiosztás felvétele’ gombot. Ha nem szeretne további billentyűzet kiosztásokat felvenni, akkor kattintson a ’Kihagyás’ gombra.

 


  1. Amennyiben rendelkezik internet hozzáféréssel, kérem, válassza ki a megfelelő wifi-hálózatot, vagy annak hiányában csatlakoztassa a számítógéphez az internetkábelt. Vagy kattintson a ’most kihagyom’ gombra.

 


 


  1. Amennyiben az eszköz csatlakozni tud az internet-hálózathoz, a rendszer ellenőrzi, hogy vannak-e elérhető frissítések a rendszer működéséhez. Ez is eltarthat pár percig, de Önnek itt sincs más feladata, csak megvárni, amíg a rendszer befejezi a frissítést.

 

 


 


  1. Ezt követően fogadja el a licencszerződést (a licence-szerződés egy adott szoftver, technológia vagy más szellemi termék felhasználását engedélyező, és annak körülményeit pontosan szabályozó szerződés).

 


 


  1. Ezt követően megjelenik egy párbeszédablak ’Bejelentkezés Microsoft-fiókkal’ elnevezéssel. Kattintson a ’Tartományhoz való csatlakozás’ szövegrészre és adjon meg egy tetszőleges felhasználónevet, egy könnyen megjegyezhető jelszóval.

 

 


 


  1. Az alább látható ablakban a ’Név’ helyére kell beírni az Ön által kiválasztott felhasználónevet, majd a tovább gombra kattintva beírhatja a felhasználónévhez tartozó jelszót is a ’Jelszó’ mezőbe.

 



  1. Adja meg a jelszót, majd kattintson a ’Tovább’ gombra. Kérem, ügyeljen arra, hogy mindenképpen olyan jelszót válasszon, amelyet biztosan meg tud jegyezni, mert az ilyen típusú felhasználói fiókoknál nincs lehetőség az elfelejtett jelszó visszaállítására.

 



  1. Bejelentkezést követően megjelenik az ’Adatvédelmi beállítások kiválasztása az Ön eszközéhez’ elnevezésű párbeszédablak. Kérem, hogy figyelmesen olvassa végig a tájékoztatót. Amennyiben módosítani kíván a beállításokon, ennél a lépésnél igény szerint megteheti. Végül nyomja meg az ’Elfogadás’ gombot.

 



  1. Az elfogadást követően a számítógép elindítja a rendszer működéséhez szükséges háttérfeladatokat. Ez több percet is igénybe vehet, így az eszközt kérem, hogy ne kapcsolja ki . Önnek nincs más dolga csak megvárni, amíg a program befejezi az előkészületeket. Ezt követően az eszköz készen áll a használatra.