Az értékelő vezető értékeli az általa vezetett intézményben az egyéb vezetőket, helyetteseket. Amennyiben az adott intézményben érvényes SZMSZ úgy nyilatkozik, akkor
a) az igazgató a helyetteseit, valamint a tagintézmények igazgatóit;
b) a tagintézmény igazgatója a tagintézmények tagintézményigazgató-helyetteseit;
c) az intézményegység-vezető az intézményegységvezető-helyetteseit értékelheti.
Számukra Közreműködői jogosultságot kell beállítani.
Az alábbiak szükségesek ahhoz, hogy az egyéb vezetők, helyettesek értékelhetők legyenek:
1) legyen 4db elfogadott teljesítménycéljuk; (erről ITT olvashat)
2) legyen meghatározva egyéni értékelési szempontjuk; (erről ITT olvashat)
3) Az Elsődleges munkaügyi adatok lapjukon .... (Vezető) nevű szempontrendszer legyen beállítva. (erről ITT olvashat)
Általános iskola (Vezető)
Gimnázium, szakgimnázium (Vezető)
Gyógyped. Konduktív ped. Int. (Vezető)
Szakiskola (Vezető)
Alapfokú Művészetoktatás (Vezető)
Szakszolgálat (Vezető)
Készségfejlesztő (Vezető)
Kollégium (Vezető)
Óvoda (Vezető)
Utazó, saját int. Gyógypedagógusok (Vezető)
Kiegészítő nemzetiségi óvoda (Vezető)
Kiegészítő nemzetiségi nyelv. iskola (Vezető)
Az egyéb vezetőket, helyetteseket az értékelő vezető arra a célra kialakított KRÉTA Adminisztrátor Modulban értékeli, melyet a https://kretaadmin.e-kreta.hu/ linken érik el.
A KRÉTA Adminisztrációs rendszerbe belépve először ellenőrizni szükséges, hogy a megfelelő tanév van-e kiválasztva. Ha az intézménynek több KRÉTA-rendszere van, akkor azt is ellenőrizni kell, hogy melyik KRÉTA-rendszert választotta ki.
Intézményválasztó, tannévválasztó:
Az „INTÉZMÉNYEK” panelen a legördülő menüből kell kiválasztani a kívánt intézményi KRÉTA-rendszert.
A „TANÉVEK” részben pedig mindig azt a tanévet kell kiválasztani, amelyikre vonatkozó adminisztrációt kíván végezni.
Új értékelést a „Teljesítményértékelés” menüpontra kattintva az „Értékelések” menüpontban lehet rögzíteni.
Új értékelés rögzítésére a „+ Létrehoz…” gombra kattintva van lehetőség, erre klikkelve egy felugró ablak jelenik meg, ahol ki kell választani az értékelni kívánt vezetőt a „Vezető neve” mezőben.
A „TOVÁBB” gombra kattintva lehet az értékelés következő lépésére tovább navigálni, a „MÉGSEM” gombra kattintva pedig mentés nélkül a lista oldalra kerül vissza a felhasználó.
Az értékelés létrehozásának következő lépésében a felugró ablak tetején láthatók a kiválasztott vezető alapadatai és a lenti értékelési szempontok alapján számított „Összpontszám” érték is itt kapott helyet.
ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK szekció
Az „Értékelési szempontok” szekcióban az egyes szempontok esetében a sor végi „Nyíl” segítségével lehet megtekinteni az adott szempont részleteit és annak részterületeit, illetve a hozzájuk rendelt maximális pontértékeket.
Az értékelési szempontonként lehetőség van az űrlapon:
Az összes 7db értékelési szempont esetében a kívánt pontszámok és szöveges értékelés megadásával lehet a vezetői értékelési szempontrendszer szerinti értékelését megtenni.
Az értékelési szempontok megadását követően szükséges az egyedi teljesítménycélok szerinti értékelés megadása is, ami az „Éves célok teljesítésének értékelése” szekcióban tehető meg:
Az értékelő felület alján
Az „Értékelések” menüpontban lehetőség van a már rögzített értékelések törlésére „Beküldött” és „Véglegesített” státusz esetén is. A törlés funkció a lista oldalon egy értékelés sorára kattintva érhető el és a megjelenő felugró ablakban a „Töröl” gombra kattintva.
Törlést megelőzően a rendszer egy megerősítő kérdést tesz fel a véletlen törlések elkerülése érdekében.