Orientációs fejlesztésA 12/2020. (II.7.) kormányrendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról 51.§-nak (3) bekezdése alapján: „A szakma megszerzéséhez szükséges kompetenciák tekintetében történő orientációs fejlesztésre irányuló előkészítő évfolyam keretében a tanuló mentorálását, alapkészségeinek és kulcskompetenciáinak fejlesztését, pályaorientációjának, életpálya tervezésének elősegítését célzó tevékenység végezhető rugalmas tanulásszervezési és személyre szabott oktatási formában." A rugalmas tanulási utak képzéseinek legfontosabb szakmai közössége az oktatói team. A teamet kiegészítheti gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, szociális munkás, pszichológus, bűnmegelőzési tanácsadó, esetmenedzser is. Az egyéni fejlődési terv esetében a team kompetenciája, hogy kijelölje a mentorált számára nyújtandó segítség irányait is. Az Orientációs fejlesztés célja, hogy egyéni adottságainak megfelelő továbbhaladási lehetőséget biztosítsunk a számára. |
Dobbantó programA szakképző intézmény a 2019. évi szakképzési törvény 19. § (4) bekezdése bb) pontja alapján dobbantó program keretében alapkompetencia-fejlesztést szervezhet. 12/2020. (II.7.) kormányrendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról 51.§-nak (4) bekezdése alapján: „A dobbantó programban az vehet részt, aki a megelőző tanév utolsó napjáig a tizenötödik életévét betöltötte, és alapfokú végzettséggel nem rendelkezik. A dobbantó programba való bekapcsolódásra a tanév során bármikor lehetőség van." A dobbantó program célja, hogy a tanulót alkalmassá tegyük egy részszakma elsajátítására. |
MűhelyiskolaA műhelyiskola fejlesztés során a részszakma megszerzéséhez szükséges kompetenciák tekintetében a tanuló mentorálása, alapkészségeinek és kulcskompetenciáinak fejlesztése, |