A magyar köznevelésben adott intézménnyel tanulói jogviszonyban álló tanulóknak lehetőségük van tanulmányaikat egy általuk szabadon választott, a korábbi képzésüknek megfelelő, másik magyar köznevelési intézményben folytatni.
Jelenleg a tanuló (kiskorú esetén gondviselője) külön-külön veszi fel a kapcsolatot a két intézménnyel. Az átvevő intézménybe való sikeres egyedi felvételi eljárás esetén az általuk kiállított befogadó nyilatkozat birtokában ki kell iratkoznia az átadó intézményből, majd az ott kapott dokumentumok birtokában jogosult beiratkozni az új intézménybe. Az átiratkozás mindkét pontján a tanuló (kiskorú esetén gondviselője) személyes megjelenését igényli.
A beiratkozást a gondviselő vagy a tanuló kezdeményezi a kérelem benyújtásával.
Az ügyintézési határidőt minden esetben az intézmény Szervezeti és Működési Szabályzata (SZMSZ) vagy Házirendje szabályozza. |
Az elektronikus űrlap kitöltésének a menete:
A beküldést követően a rendszer a kérelmünket automatikusan ügyiratszámmal és iktatószámmal látja el (ezt nevezzük megszemélyesített ügyiratnak), amely megtekinthető és pdf-formátumban letölthető a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületről. |
Az 'Átiratkozás intézmények között' e-Ügyintézési folyamat határozattal zárul, amely szintén a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületen tekinthető meg vagy onnan pdf-formátumban tölthető le.
Az 'Átiratkozás intézmények között' e-Ügyintézési folyamathoz tartozó gondviselői / tanulói kezelői felületet bemutató videó megtekintése: (ÁIK)