Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

A szülőknek az oviKRÉTA rendszermodulban történő regisztrációra 2025.02.03-tól van lehetőségük. A regisztrációra kizárólag e-mail címmel rendelkező törvényes képviselőnek és különélő szülőnek van lehetősége.

A regisztrációs folyamatot az óvodai intézmény tudja elindítani.


Figyelem
titleFONTOS!

2025.02.03. estétől nyílik meg a lehetőség a szülői regisztrációra, a regisztrációs linkek automatikusan NEM kerülnek kiküldésre!

Az intézmények az adatellenőrzés végeztével egyesével, folyamatosan tudják kiadni a felhasználóneveket és indítani a regisztrációt.


Első lépés:

  • Gyermekhez kapcsolódó Felügyeleti jog oldalon rögzített hozzátartozói adatok helyességének ellenőrzése.
    Kiemelten fontos, hogy a gyermekhez rögzített hozzátartozói adatok helyesen legyenek kitöltve a felületen!
    Az ellenőrzés terjedjen ki különösen a rokonsági fok meghatározására, azon belül is a Törvényes képviselő (szülői felügyeletet gyakorló személy), Szülői felügyeletet nem gyakorló (különélő) szülő jelölésekre, illetve a rögzített e-mail címekre.
    Csak a Törvényes képviselő (szülői felügyeletet gyakorló személy), Szülői felügyeletet nem gyakorló (különélő) szülő részére lehet oviKRÉTA regisztrációt biztosítani!
    Hozzáféréssel nem rendelkező hozzátartozó (például nagyszülő, testvér…stb.) adatai szükség esetén rögzíthetők, például abban az esetben, ha a rendszerben szeretnék jelölni, hogy az intézményből a gyermeket elviheti az illető. Azonban ezek a személyek nem kapnak oviKRÉTA fiók hozzáférést.
    Hozzáféréssel nem rendelkező hozzátartozó az a szülő is, akinek a szülői felügyeleti joga korlátozásra, megvonásra került, ezek a személyek sem kaphatnak oviKRÉTA fiókot!

Az oviKRÉTA rendszermodul Szülők menüpont listafelületén látható, hogy a gyermekekhez kik, milyen minőségben kerültek rögzítésre: rokonsági viszony, hozzátartozó típusa, intézményből a gyermeket elviheti-e.
Amennyiben az adatokban szükséges módosítani, azt még a regisztrációs folyamat indítása előtt kell megtenni. A későbbiekben az adatok változása esetén természetesen folyamatosan lehet azokat aktualizálni.


Második lépés:

Az adatok ellenőrzését követően az oviKRÉTA Szülők menüpont listafelületén az utolsó oszlopban található a szülő felhasználóneve. A rendszer által generált szülő felhasználónevét az intézmény adja át a szülő részére. Ez bizalmas adat, fontos, hogy csak az érintett szülő kapja meg a felhasználónevét! (Személyes átadással biztosítható.)
A szülők részére az oviKRÉTA regisztráció nem kötelező. Annak a szülőnek kell biztosítani a fiókhoz való regisztrációt, aki ezt igényli és van hozzá jogosultsága (azaz törvényes képviselő, vagy különélő szülő). Amennyiben valamelyik szülő nincs rögzítve az oviKRÉTÁ-ban, de van jogosultsága oviKRÉTA fiókhoz és azt igényli, úgy azt a szülőt rögzíteni szükséges és a regisztrációs folyamatot elindítani.
Az oviKRÉTA Szülők menüpont listafelületén a sor végi (nyíl) jellel lehet kiküldeni a regisztrációt, hasonlóan az alkalmazottak részére történő regisztráció esetén.
Az oviKRÉTÁ-ban rögzített e-mail címre kapja meg a felhasználó a regisztrációs linket, melynek segítségével elvégezheti a regisztrációt.
Amennyiben a kiküldés után nem kapja meg az oviKRÉTA regisztrációs levelet, úgy mindenképpen ellenőrizze a levelezése spam mappája tartalmát.
Regisztrációt követően az oviKRÉTA Szülők menüpont listafelületén a sor végi jelzés mutatja, hogy a regisztráció megtörtént, szükség esetén zárolni lehet a fiókot.
A sor végi (pipa) jel mutatja, ha a fiók zárolva van és aktiválni lehet.

Mit lát a szülő:

Az oviKRÉTA fiókkal rendelkező szülő, gyermeke óvodai intézménye által, a szülő részére megosztott
adatokat, 2025. február 3-a után feltöltött dokumentumokat tudja megtekinteni:
Például az oviKRÉTA rendszermodulba rögzített gyermek alapadatokat, felügyeleti jog és jogviszony
adatokat, nevelési adatokat, csoport adatokat. Emellett a 2025. február 3. után, a Gyermekdosszié
iktatási dokumentumkategóriába feltöltött dokumentumokat (gyermekfejlődés nyomon követésének
mutatóit, egyéb dokumentumok… stb).
A gyermek jelenléti ívén nyomon követhető a gyermek mulasztása, illetve szülő által is tölthető fel
mulasztás igazolás. A szülő jelölheti gyermeke jövőbeli hiányzását, ezzel előre jelezve gyermeke
mulasztását. Amennyiben a hiányzás még jövőbeli, úgy a szülő törölheti azt.
A Dokumentumtárban elérhetők a szülő számára látható csoportnapló bejegyzések, illetve a
gyermekéhez csatolt dokumentumok.
A szülő fogadhat üzeneteket az intézménytől, és a naptárban láthatja az óvodai intézmény által
rögzített eseményeket.

A szülő dönthet róla, hogy e-mailben is tájékoztatást, egyedi oviKRÉTA üzeneteket kér-e, vagy
szeretne-e automatikus oviKRÉTA rendszerüzeneteket kapni. Ezek beállítását az intézménytől kérheti.
Ezt a gyermek adatlapjának Felügyeleti jog oldalán, a kiválasztott szülőnél lehet beállítani a
jelölőnégyzettel:
▪ Automatikus rendszerüzeneteket kér
▪ Egyedi üzeneteket kér
▪ E-mailben is tájékoztatás

 

MENÜPONT/FUNKCIÓ 

Törvényes képviselő (szülői felügyeletet gyakorló személy) 

Szülői felügyeletet nem gyakorló (különélő) szülő 

Saját jelszó módosítása 

x 

x 

2 faktoros azonosítás 

x 

x 

E-mailben is tájékoztatás 

amennyiben kér, igen 

amennyiben kér, igen 

Automatikus rendszerüzeneteket kér 

amennyiben kér, igen 

amennyiben kér, igen 

Egyedi üzeneteket kér 

amennyiben kér, igen 

amennyiben kér, igen 

Alapadatok 

x 

x 

Igazgató 

x 

x 

Fenntartó 

x 

x 

Oktatási referens 

x 

x 

Alapadatok 

x 

x 

Felügyeleti jog 

x 

x 

Jogviszony 

x 

x 

Nevelési adatok 

x 

x 

Csoport (lista - gyermek csoporttagság) 

x 

x 

Egyéni fejlődés nyomon követése - Anamnézis 

x 

 

Egyéni fejlődés nyomon követése - mutató (visszajelzés szülő részére) 

x (letöltheti) 

x (letöltheti) 

Egyéni fejlődés nyomon követése - szakértői dokumentumok 

x (letöltheti) 

x (letöltheti) 

Jelenléti ív - mulasztás felület 

x 

x 

Jelenléti ív - igazoló dokumentumok letöltés, feltöltés 

x (feltölthet, letölthet) 

 

Alapadatok 

x 

x 

Névsor 

x 

 

Csoportnapló 

x 

 

 

Dokumentumtár - saját gyermekéhez csatolt dokumentumok, illetve csoportnapló bejegyzés szülő láthatja jelöléssel 

x (letöltheti) 

x (letöltheti) 

Sablonok, segédletek - központi adminisztrátor  által feltöltött dokumentumok szülői sablonok, segédletek kategóriában 

x (letöltheti) 

x (letöltheti) 

Szülői kérdőív 

x 

 

Üzenetfogadás az intézménytől 

x 

 

Eseményértesítő 

x