A szülőknek az oviKRÉTA rendszermodulban történő regisztrációra 2025.02.03-tól van lehetőségük. A regisztrációra kizárólag e-mail címmel rendelkező törvényes képviselőnek és különélő szülőnek van lehetősége.
A regisztrációs folyamatot az óvodai intézmény tudja elindítani.
Első lépés:
Gyermekhez kapcsolódó Felügyeleti jog oldalon rögzített hozzátartozói adatok helyességének ellenőrzése.
Kiemelten fontos, hogy a gyermekhez rögzített hozzátartozói adatok helyesen legyenek kitöltve a felületen!
Az ellenőrzés terjedjen ki különösen a rokonsági fok meghatározására, azon belül is a Törvényes képviselő (szülői felügyeletet gyakorló személy), Szülői felügyeletet nem gyakorló (különélő) szülő jelölésekre, illetve a rögzített e-mail címekre.
Csak a Törvényes képviselő (szülői felügyeletet gyakorló személy), Szülői felügyeletet nem gyakorló (különélő) szülő részére lehet oviKRÉTA regisztrációt biztosítani!
Hozzáféréssel nem rendelkező hozzátartozó (például nagyszülő, testvér…stb.) adatai szükség esetén rögzíthetők, például abban az esetben, ha a rendszerben szeretnék jelölni, hogy az intézményből a gyermeket elviheti az illető. Azonban ezek a személyek nem kapnak oviKRÉTA fiók hozzáférést.
Az oviKRÉTA rendszermodul Szülők menüpont listafelületén látható, hogy a gyermekekhez kik, milyen minőségben kerültek rögzítésre: rokonsági viszony, hozzátartozó típusa, intézményből a gyermeket elviheti-e.
Amennyiben az adatokban szükséges módosítani, azt még a regisztrációs folyamat indítása előtt kell megtenni. A későbbiekben az adatok változása esetén természetesen folyamatosan lehet azokat aktualizálni.
Először adják át személyesen a szülő részére az egyedi felhasználónevet, a regisztrációs linket csak ezt követően küldjék ki!
Második lépés:
Az adatok ellenőrzését követően az oviKRÉTA Szülők menüpont listafelületén az utolsó oszlopban található a szülő felhasználóneve. A rendszer által generált szülő felhasználónevét az intézmény adja át a szülő részére. Ez bizalmas adat, fontos, hogy csak az érintett szülő kapja meg a felhasználónevét! (Személyes átadással biztosítható.)
A szülők részére az oviKRÉTA regisztráció nem kötelező. Annak a szülőnek kell biztosítani a fiókhoz való regisztrációt, aki ezt igényli és van hozzá jogosultsága (azaz törvényes képviselő, vagy különélő szülő). Amennyiben valamelyik szülő nincs rögzítve az oviKRÉTÁ-ban, de van jogosultsága oviKRÉTA fiókhoz és azt igényli, úgy azt a szülőt rögzíteni szükséges és a regisztrációs folyamatot elindítani.
Az oviKRÉTA Szülők menüpont listafelületén a sor végi (nyíl) jellel lehet kiküldeni a regisztrációt, hasonlóan az alkalmazottak részére történő regisztráció esetén.
Az oviKRÉTÁ-ban rögzített e-mail címre kapja meg a felhasználó a regisztrációs linket, melynek segítségével elvégezheti a regisztrációt.
Amennyiben a kiküldés után nem kapja meg az oviKRÉTA regisztrációs levelet, úgy mindenképpen ellenőrizze a levelezése spam mappája tartalmát.
A regisztrációs linket tartalmazó "nyíl" mindaddig látható, vagyis az e-mail újra küldhető, amíg a jelszóbeállítás meg nem történik.
Regisztrációt követően az oviKRÉTA Szülők menüpont listafelületén a sor végi "X" jelzés mutatja, hogy a regisztráció megtörtént, szükség esetén zárolni lehet a fiókot.
A sor végi (pipa) jel mutatja, ha a fiók zárolva van és aktiválni lehet.
Mit lát a szülő:
Az oviKRÉTA fiókkal rendelkező szülő, gyermeke óvodai intézménye által, a szülő részére megosztott adatokat, 2025. február 3-a után feltöltött dokumentumokat tudja megtekinteni:
Például az oviKRÉTA rendszermodulba rögzített gyermek alapadatokat, felügyeleti jog és jogviszony adatokat, nevelési adatokat, csoport adatokat. Emellett a 2025. február 3. után, a Gyermekdosszié iktatási dokumentumkategóriába feltöltött dokumentumokat (gyermekfejlődés nyomon követésének mutatóit, egyéb dokumentumok… stb).
A gyermek jelenléti ívén nyomon követhető a gyermek mulasztása, illetve szülő által is tölthető fel mulasztás igazolás. A szülő jelölheti gyermeke jövőbeli hiányzását, ezzel előre jelezve gyermeke mulasztását. Amennyiben a hiányzás még jövőbeli, úgy a szülő törölheti azt. A Dokumentumtárban elérhetők a szülő számára látható csoportnapló bejegyzésekhez, illetve a gyermekéhez csatolt dokumentumok.
A szülő fogadhat üzeneteket az intézménytől, és a naptárban láthatja az óvodai intézmény által rögzített eseményeket.
Szülői üzenetek, értesítések
A szülő dönthet róla, hogy e-mailben is tájékoztatást, egyedi oviKRÉTA üzeneteket kér-e, vagy szeretne-e automatikus oviKRÉTA rendszerüzeneteket kapni. Ezek beállítását az intézménytől kérheti.
Ezt a gyermek adatlapjának Felügyeleti jog oldalán, a kiválasztott szülőnél lehet beállítani a jelölőnégyzettel:
▪ Automatikus rendszerüzeneteket kér:
a rendszer által generált automatikus üzeneteket szeretné megkapni (ilyen pl. az igazolatlan hiányzásokról küldött üzenet, vagy a naptáreseményekről küldött üzenet) a belső postafiókjába
▪ Egyedi üzeneteket kér:
az intézményi admin/pedagógus által egyedileg írt és valamely szülői célcsoportra megcímzett üzenetet szeretné megkapni a belső postafiókjába (a jobb felső sarokban a boríték ikonnal megírt levelek ezek)
▪ E-mailben is tájékoztatás:
a fenti üzeneteket a belső postafiókja mellett e-mail üzenetben is szeretné megkapni a beállított e-mail címére.
"Tájékoztatás kér" checkbox az egyes email címek mellett: ezzel e-mail címenként lehet vezérelni, hogy melyik e-mail címre mehet ki üzenet (ha fel van véve pl. magán és hivatali e-mail címe is és nem szeretné a hivatalit terhelni)