Page tree

Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

1. lépés – A rendszerhasználatához szükséges azonosítók


Note
iconfalse

A szükséges azonosítók lekérdezhetőek a https://www.antsz.hu/euszolg oldalon illetve a működési engedélynek is tartalmazza.


Az oldal tetején található figyelmeztetés ne téveszen meg senkit az NNK honlapján a funkció még nem érhető el!

Orvosi pecsétszám lekérdezés / ellenőrzés

2. lépés – VMÁTRIX-ban jogosultságok pontos beállítása.

Mielőtt az IER rendszerben használhatóvá vállik az EESZT belépés és a funkciók használata, szükséges a megfelelő jogosultságok kiosztása az EESZT ágazati portálálán.

Ehhez elsőlépésben nyissa meg és lépjen be a https://portal.eeszt.gov.hu oldalon.
(Az adott szervezetben INTJOGADIN szerepkörrel rendelkező felhasználó jogosult kezelni ezeket a beállításokat)


Warning
iconfalse

Ha a menüpont nem jelenik meg, akkor a felhasználó nem rendelkezik a megfelelő jogosultsággal.


Részletes működési leírást az alábbiakban csatolt felhasználói kézikönyvben olvashat.


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

EESZT Felhasználó jogosultságkezelés intézményi jogosultság adminisztrátorok részére

PDF
nameVMATRIX-intezmeny-v1.02-020171027.pdf


3. lépés – azonosító adatok megadása az IER felületén

Az azonosítók megadására csak KOORDINÁTOR szerepkörű felhasználónak van jogosultsága.

1. lépés

nyissa

: Nyissa meg a baloldali menüből

: Szervezőmunka -> feladatellátási helyek menüpontot

Szervezőmunka / Személyek és iskolák / Iskolaorvosok menüpontot!

2.

Válassza ki azt a FEH-t amelynek az adatait megszeretné adni.
3. A megjelenő űrlapon keresse meg az „EESZT adatszolgáltatáshoz szükséges mezők” blokkot
4. Töltse ki a Szervezeti egység 9 jegyű azonosítója (körzet kód) és a EÜ. szolgáltató 6 jegyű azonosítója mezőket a fenti táblázatban leírt módon.
5. Nyomja meg az űrlap alján található mentés gombot.
6. Navigáljon a baloldali menüben: Szervezőmunka -> Személyek és Iskolák -> Iskolaorvosok menüponthoz
7. Válassza ki a szerkeszteni kívánt iskolaorvost.
8. A megjelenő űrlapon keresse meg az „EESZT azonosító” mezőt és töltse ki a fenti táblázatban leírt módon.
9. Nyomja meg az űrlap alján található mentés gombot.

lépés: Válassza ki az orvost, akinek az EESZT azonosítóit meg kívánja adni, és nyissa meg a Módosítás gombbal!

3. lépés: Ellenőrizze a pecsétszámot! A pecsétszám kitöltésével a lentebb lévő EESZT beállítások szekcióban az EESZT azonosító mezű automatikusan töltődik (0+pecsétszám)!

4. lépés: Az EESZT beállítások szekcióban - a korábban az orvoshoz rendelt osztályok alapján megjelenő - feladatellátási helyet kiválasztva, feladatellátási helyenként (Szerkesztés gomb), vagy a kiválasztott tanéven belüli minden feladatellátási helyre vonatkozólag (Összes szerkesztése gomb) adhatja meg az EESZT azonosítókat:

EÜ szolgáltató 6 jegyű azonosítója és neve: A működési engedélyben is szereplő, az egészségügyi intézményt azonosító 6 jegyű kód, ami elé egy nagy „E” betűt kell írni (automatikus kitöltés), melyet szóköz nélkül követ az említett 6 számjegy.

Szervezeti egység 9 jegyű azonosítója (körzetkód) és neve: A működési egedélyben szereplő, az egészségügyi szolgáltató szervezeti egységét azonosító 9 számjegyből álló kód. A szervezeti egységben engedélyezett szakma jellemzően az iskola- és ifjúságorvoslás.

EÜ. szolgáltató NEAK kódja: Az EÜ. intézmény finanszírozási kódjának azonosítója (OEP kód).

Intézmény típusa: Annak az intézménynek a típusa, melynek keretében az iskolaorvos ellátja a feladatellátási helyet (alapbeállításként az iskola-egészségügyi ellátás finanszírozott egészségügyi szolgáltatás).

A mezők melletti EÜ szolgáltató gomb segítségével az IER-ben is megkereshetők az intézményi EESZT azonosítók!

5. lépés: Kattintson a Mentés gombra!

4. lépés – Belépés az EESZT adatküldéshez az IER rendszerben

Az IER rendszerben történő belépést követően (orvos szerepkörűfelhasználóval) a felsősorban az EESZT státuszokat jelző ikonok közül kattintson az ikonra, majd a megjelenő űrlapon jelentkezzen be e-személyigazolványa vagy mobiltoken segítségével. Ezt követően, hogy ha az orvos adatai helyesek akkor a rendszer aktíválja a felhasználó számára az EESZT funkciókat is és az ikon megváltozik a következőre:



Fontos azonban, hogy a sikeres bejelentkezés nem jelenti azt, hogy az adatok és a jogosultságok rendben vannak. Ennek indirekt tesztelésére nincs mód, az esetleges hiba akkor fog kiderülni, hogy ha baleseti vagy akutellátást illetve védőoltás rögzítés történik a rendszerben.

5. lépés – EESZT kommunikáció ellenőrzése, gyakori hibák

EESZT adatbeküldést követően a kommunikáció eredményét az „EESZT kommunikáció” menüpontot megnyitva és lekérdezve az adatokat tudjuk. Amennyiben a „Beküldés státusza” oszlopban a zöldszínű „Beküldve – Sikeres” felírat szerepel akkor minden rendben a kommunikációval.
Ha piros felírat, jelenik meg akkor azt jelenti, hogy a hiba van a kommunikációban. A felsősorban a piros szám jelzi, hogy összesen hány hibás beküldés volt. A piros számra kattintva érhetjük el a beküldésre váró hibás vagy még be nem küldött elemek listáját.



Leggyakoribb hibák

A hiba okát a „Beküldés eredménye” oszlop tartalmazza.