Az értékelő vezető számára a Nyilvántartás/Alkalmazottak menüpontban az értékelő vezető Belépési adatok lapján a Jogosultsági szint mezőben szükséges beállítani a "PED TÉR - ÉRTÉKELŐ VEZETŐ" jogosultságot. Ennek birtokában tudja elbírálni a pedagógusok teljesítménycéljait és később elkészíteni az értékelésüket.
A PED TÉR - ÉRTÉKELŐ VEZETŐ jogosultsággal kapcsolatban az alábbi feltételeknek kell teljesülnie:
A jogosultság beállítása után szükséges egy ki/belépést végezni és utána ellenőrizni a TÉR modult működését.
Az egyéb vezetők, helyettesek egyéni teljesítménycéljait az értékelő vezető az arra a célra kialakított KRÉTA Adminisztrátor Modulban tudja kezelni, melyet a https://kretaadmin.e-kreta.hu/ linken ér el. Erről a felületről itt talál bővebb leírást: https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=122031775
Azon alkalmazottaknak jelenik meg a TÉR modul, akik érintett szereplői az értékelési folyamatnak.
Az intézményi KRÉTA Adminisztrációs rendszer Nyilvántartás/Alkalmazottak listájában az Elsődleges munkaügyi adatok menüpontban az alábbi beállítások szükségesek:
Vezető esetén még ez is kell: a Vezetői óraszám oka mezőben állítsák be a hatályos elnevezését a vezetői megbízásának.
Erről az alábbi Tudásbázis oldalunkon is olvashat: https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=120359459
Mivel a célok típusa attól függ, hogy milyen alkalmazotti beállításokkal rögzítették azokat, így a korábbi titulusban rögzített célokat Törölt státuszba kell rakni.
Igazgatóhelyettes váltása esetén az igazgató a korábbi igazgatóhelyettes céljait tudja kezelni (elutasítani, majd törölni). Így a céljai Törölt státuszba kerülnek. Ezután, ha az igazgatóhelyettes pedagógusként maradt az intézményben, akkor tud új, most már pedagógus célokat rögzíteni. Előtte azonban ellenőrizzék az alkalmazotti beállításait, nehogy ismét helyettesi célokat rögzítsen.
Igazgatóváltás esetén a fenntartó tudja kezelni a korábbi igazgató céljait (elutasítani, majd törölni). Így a céljai Törölt státuszba kerülnek. Ezután, ha az igazgató pedagógusként maradt az intézményben, akkor tud új, most már pedagógus célokat rögzíteni. Előtte azonban ellenőrizzék az alkalmazotti beállításait, nehogy ismét igazgatóii célokat rögzítsen.
További teendők:
Először az Adminisztrációs rendszer Nyilvántartás/Alkalmazottak menüpontjában kell minden érintettnél az Elsődleges munkaügyi adatok lapját és a Belépési adatok lapját módosítani.
1) A volt igazgatónál, igazgatóhelyettesnél az Elsődleges munkaügyi adatok lapon a Vezetői óraszám oka mezőben a vezetői megbízásának típusát kitörölni, illetve ha szükséges a Belépési adatok lapfülön az Adminisztrátor jogosultságot elvenni.
2) Az új igazgatónál, igazgatóhelyettesnél az Elsődleges munkaügyi adatok lapon a Vezetői óraszám oka mezőben a vezetői megbízásának típusát beállítani. A Belépési adatok lapfülön az Adminisztrátor és az igazgatónak PED-TÉR - ÉRTÉKELŐ VEZETŐ jogosultságot is kell beállítani.
A probléma oka az lehet, hogy a szempontrendszer rögzítve van ugyan, de nem az értékelés tanévére vonatkozik. Kérjük, ellenőrizzék, hogy az értékelés tanévére is vettek-e fel ilyen típusú szempontrendszert. Amennyiben nem, úgy kérjük, vegyék fel az új szempontrendszert az értékelés tanévére, majd mentés után egy ki/belépést végezzen. Ezután próbálják meg ismét az értékelést.
A 2024/2025. tanévben a szöveges indoklásban tudják rögzíteni az intézmények, ha valamely részterület pontszámát nem (csak) a részterületben írt tényezők alapján, hanem pl. valamely másik részterület kiegészítéseként adták meg. Vagyis az egyes részterületeknél a maximális pontszám most nem lesz közvetlenül módosítható.
Például az első szempont első részterületénél adják meg a 16 pontból a kívánt értéket, majd a szöveges mezőben rögzítsék, hogy a megadott pontszám nem a kompetenciaméréshez kapcsolódik, hanem a releváns egyéb tevékenységekben nyújtott teljesítményhez. A további szempontoknál is így javasolt eljárniuk.
A Belügyminisztérium által megfogalmazott (aktuális) elvárások alapján az értékelő vezetőnek külön értékelést kell rögzítenie, a közreműködői értékelést közvetlenül nem tudja szerkeszteni (tehát "véleménynek" tekinthető). A jövőben tervezünk olyan funkciókat, amik segítik a közreműködői értékelések felhasználását.
Például:
A probléma oka, hogy a teljesítménycélokat nem olyan alkalmazotti beállításokkal rögzítették, amelyet a fenntartó kezelhet. A teljesítménycéloknak nemcsak a darabszáma lényeges a rendszerben, minden teljesítménycélhoz tartozik egy típus, amely attól függ, hogy a létrehozás pillanatában milyen alkalmazotti beállításai voltak az Elsődleges munkaügyi adatok lapján:
A Vezetői óraszám oka mezőben volt-e beállítva megbízás, ha volt, akkor a 2024.01.01-től hatályos vezetői megbízási elnevezés volt beállítva számára.
A célok típusát a fenntartói rendszerben tudják ellenőrizni a KTR modulban a Tanulmányi riport/Intézményi szint/ TÉR csempére kattintva az Intézményvezetők és helyettesek teljesítménycéljai tanügyi riportban. Az érintett sorában a Célkitűzés szintje oszlop adata ha nem vezető, vagy helyettes, akkor nem tudja az igazgató kezelni a célokat. Ekkor törölni kell a jelenlegi célokat és a helyes alkalmazotti beállításokkal újra szükséges felvenni.
A probléma oka, hogy az alábbi beállítások közül valamelyik nem megfelelő:
1) nincs meg a 4db vezetői vagy helyettesi beállítással rögzített elfogadott teljesítménycél;
2) nincs az értékelő vezető által rögzítve egyéni értékelési szempontrendszer;
3) Az intézményi rendszerben az Elsődleges munkaügyi adatok lapjukon nem .... (Vezető) típusú szempontrendszer, illetve a Vezetői óraszám oka mezőben nem vezetői, vagy helyettesi megbízás van beállítva. (Ha itt módosítani szükséges, akkor utána végezzenek egy ki- és belépést a rendszerből.)