Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Alkalmazottaknak - Vezetőknek - Fenntartóknak - Szoftverfrissítések

A Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer (PED TÉR)  bemutatása

A 18/2024. (IV. 4.) BM rendelet alapján a pedagógusok értékelésének adminisztrációját a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer - Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer (rövidítve: KRÉTA PED-TÉR) hivatott ellátni.  A köznevelési intézmények pedagógusainak és pedagógus szakképesítéssel vagy szakképzettséggel rendelkező, a nevelő és oktat munkát közvetlenül segítő alkalmazottainak, valamint vezetőinek a teljesítményértékelését a TÉR” menüpontban lehet elvégezni.

  • a pedagógusok teljesítményértékelését az intézményi KRÉTA rendszer „TÉR” moduljában,
  • az egyéb vezetők/helyettesek teljesítményértékelését az igazgatók/főigazgatók számára elérhető „KRÉTA Adminisztrációs modul"-ban,
  • az igazgatók/főigazgatók teljesítményértékelését a fenntartói KRÉTA rendszer Fenntartói Ellenőrzési Modul-jában (rövidítve: KRÉTA FEM) végezhetik.

Az értékelésben részt vevő szerepkörök bemutatása

A KRÉTA PED-TÉR funkcióját az alábbi felhasználói szerepkörökkel és programfunkciókkal lehet használni

Értékelendő alkalmazott

1) az a köznevelési foglalkoztatási jogviszonyban álló pedagógus, akinek az Adminisztrációs rendszerben a Nyilvántartás/Alkalmazottak menüpontban az Elsődleges munkaügyi adatok lapján pedagógus típusú munkakört állítottak be. Például: általános iskolai tanár, tanító, gimnáziumi tanár, stb. Kivéve gyakornok. 

Ezeknek az alkalmazottaknak lehetőségük van az „Elektronikus naplóban” a „TÉR” csempére kattintva az „Egyéni teljesítménycélok” menüpontban rögzíteni az egyéni teljesítménycéljaikat, megtekinthetik a számukra beállított „Értékelési szempontokat”, valamint látható számukra a „Teljesítményértékelés”.

2) az a nevelés-oktatást közvetlenül segítő (NOKS) alkalmazott, akinek az Adminisztrációs rendszerben a Nyilvántartás/Alkalmazottak menüpontban az Elsődleges munkaügyi adatok lapján NOKS típusú munkakört állítottak be. Például.: gyógypedagógiai asszisztens, könyvtáros stb.

Ezeknek az alkalmazottaknak lehetőségük van rögzíteni az egyéni teljesítménycéljaikat, megtekinthetik a számukra beállított „Értékelési szempontokat”, valamint látható számukra a „Teljesítményértékelés”.

Értékelő vezető

Elsősorban a főigazgató, igazgató, illetve az intézmény Szervezeti és Működési Szabályzatában (rövidítve: SZMSZ) szereplő esetben a tagintézmény-igazgató és/vagy az intézményegység-vezető/kollégiumvezető, akinek az Adminisztrációs rendszerben a Nyilvántartás/Alkalmazottak menüpontban a „Belépési adatok” lapján a "Jogosultsági szint" mezőben be van állítva a PED TÉR - ÉRTÉKELŐ VEZETŐ jogosultság. Ezeknek a vezetőknek lehetőségük van rögzíteni az egyéni teljesítménycéljaikat, megtekinthetik a számukra beállított „Értékelési szempontokat”, valamint látható számukra a „Teljesítményértékelés”. Kezelhetik az alkalmazotti egyéni teljesítménycélokat, lehetőségük van azok felvitelére, törlésére, elfogadására és elutasítására is. Rögzíthetik az alkalmazotti „Értékelési szempontokat”.

Jogosultságok beállítása

A PED TÉR - ÉRTÉKELŐ VEZETŐ jogosultsággal kapcsolatban az alábbi feltételeknek kell teljesülnie:

  • egy KRÉTA rendszerben csak egy vezetőhöz lehet beállítani;
  • az intézmény vezetője a KRÉTA rendszerében az alkalmazotti lapján az Elsődleges munkaügyi adatok lapon a Vezetői óraszám oka mezőben vezetői megbízástípus legyen beállítva.
  • egyszerre nem lehet közreműködői és vezetői jogosultság.

A jogosultság beállítása után szükséges egy ki/belépést végezni és utána ellenőrizni a TÉR modult működését.

Közreműködő

Az értékelő vezető (főigazgató,igazgató) a teljesítményértékelés egészébe vagy egyes részeibe közreműködőket vonhat be. Közreműködő lehet a főigazgató-helyettes, az igazgatóhelyettes, a tagintézmény-igazgató, az intézményegység-vezető, tagintézményigazgató-helyettes, intézményegységvezető-helyettes, valamint az értékelendő személy munkaközösségének vezetői, aki számára az Adminisztrációs rendszerben a „Nyilvántartás/Alkalmazottak” menüpontban a „Belépési adatok” lapon a „Jogosultsági szint” mezőben be van állítva a „PED TÉR - KÖZREMŰKÖDŐ” jogosultság. A közreműködőknek lehetőségük van rögzíteni az egyéni teljesítménycéljaikat, megtekinthetik a számukra beállított „Értékelési szempontokat”, valamint látható számukra a „Teljesítményértékelés”

Alkalmazotti felület

A TÉR Modul a Pedagógus Teljesítményértékelési Rendszer adminisztrációjának informatikai támogatását biztosító,  a KRÉTÁ-val integráltan működő szoftvermodul. Ezen az oldalon a TÉR modul alkalmazotti felületének használatát mutatjuk be.

ALKALMAZOTT 

Vezetői felület

A TÉR Modul a Pedagógus Teljesítményértékelési Rendszer adminisztrációjának informatikai támogatását biztosító, a KRÉTÁ-val integráltan működő szoftvermodul. Ezen az oldalon a TÉR modul vezetői felületének használatát mutatjuk be.

VEZETŐ 

Fenntartói felület

A TÉR Modul a Pedagógus Teljesítményértékelési Rendszer adminisztrációjának informatikai támogatását biztosító - a KRÉTA rendszerekkel integráltan működő - szoftvermodul. Ezen az oldalon a fenntartói felületének használatát mutatjuk be.

FENNTARTÓ