A KRÉTA rendszerben osztályfőnökként bejelentkezve az osztályfőnök a saját osztályainak az igazolásait és mulasztásait képes kezelni.

Az igazolásokat az Osztályfőnöki feladatok/Igazolások, a mulasztásokat pedig az Osztályfőnöki feladatok/Mulasztások kezelése menüpontokra kattintva tudja kezelni.

Igazolások kezelése

A tanulók mulasztásainak igazolásának legegyszerűbb módja az igazolások rögzítése. Ebben a funkcióban az osztályfőnöknek csak annyi a feladata, hogy rögzíti a tanulói igazolásokat, ezután a program automatikusan igazolja a pedagógusok által beírt tanulói mulasztásokat. Az igazolásokat akár előre is lehet rögzíteni a rendszerben (pl. kikérő) ezután a szoftver automatikusan igazolni fogja a később beírt hiányzásokat is. Fontos tudni, hogy az igazolások csak az adott időszakban a szaktanárok által beírt mulasztásokat igazolják - tehát utólagosan nem írja be hiányzónak a gyereket - ill. abban az esetben ha az igazolás hamarabb kerül be a rendszerbe mint a tanóra beírása (pl. kikérők esetében) akkor automatikusan hiányzónak jelöli a tanóra beírásánál a gyereket, de ezt a szaktanár módosíthatja. A mulasztások kezelésénél minden esetben célszerű, ha az osztályfőnök először az igazolásokat rögzíti fel a programban, majd ezután foglalkozhat a nem igazolt vagy igazolatlan mulasztásokkal. 

Mulasztások kezelése 

A Mulasztások kezelése felületen van lehetősége az osztályfőnöknek az olyan tanulói mulasztások kezelésére, amikre nem, vagy nem időben hozott a tanuló Igazolást. 

A felületen belül három nézet áll rendelkezésre a mulasztásokkal kapcsolatos tevékenységre:

Az osztályfőnökök szabadon választhatják ki a KRÉTA rendszerben a számukra leginkább megfelelő, legkényelmesebb módot a tanulói mulasztások igazolására.