A KRÉTA e-Ügyintézés alkalmazás intézményi felületeinek működésének szabályozása a bal oldali panelon található - menüpont kiválasztásával kezdeményezhető.
Az üzenetváltáshoz kapcsolódó beállítások csak abban az esetben végezhetők el, ha az Üzenetek-fülön bepipáljuk a jelölőnégyzetben, hogy az intézmény a funkciót használni kívánja-e (alapértelmezésben a funkció nincs bekapcsolva):
A beállítások szerkesztése akkor válik aktívvá, ha a sor végén található szerkesztés engedélyezése-ikonra kattintunk.
Az egyes cella- (üzenetváltási irány)-beállítások vagy két értékűek (Igen/Nem) vagy három értékűek (Igen/Nem/Saját) lehetnek:
Az üzenetküldési engedélyek beállításait a sor végén található - gombra kattintva tudjuk rögzíteni, illetve a kiválasztott beállítást pedig a gombra kattintva tudjuk visszavonni.
Az Alkalmazott - kategória magában foglalja az összes intézményi alkalmazottat, akik a KRÉTA Adminisztrációs moduljának Alkalmazottak-ablakában alkalmazottként rögzíthető a rendszerben (az alkalmazottak részletes leírása itt található meg a tudásbázisban: Alkalmazottak).
SZMK = Szülői Munkaközösség képviselője vagy helyettese, akit egy adott osztályhoz az Osztály adatainak beállításakor a KRÉTA Adminisztrátori moduljában rögzítettek.
Az intézmények meghatározhatják az eÜgyintézés / Beállítások / Üzenetek felületen, hogy az Üzenetek küldésekor az egyes jogosultsági szinteken lévő felhasználók Naponta mennyi üzenetet küldhetnek, illetve az egyes üzenetekben egy vagy több címzettett is megjelölhetnek e egyszerre.
A sor végi ceruza ikonnal kezdhető meg az adott adatsor szerkesztése.
Az üzenetküldési korlátozások beállításait a sor végén található - gombra kattintva tudjuk rögzíteni, illetve a kiválasztott beállítást pedig a gombra kattintva tudjuk visszavonni.