Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Section | ||
Section | ||
---|---|---|
| ||
Panel |
---|
Orientációs fejlesztésA 12/2020. (II.7.) kormányrendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról 51.§-nak (3) bekezdése alapján: „A szakma megszerzéséhez szükséges kompetenciák tekintetében történő orientációs fejlesztésre irányuló előkészítő évfolyam keretében a tanuló mentorálását, alapkészségeinek és kulcskompetenciáinak fejlesztését, pályaorientációjának, életpálya tervezésének elősegítését célzó tevékenység végezhető rugalmas tanulásszervezési és személyre szabott oktatási formában." A rugalmas tanulási utak képzéseinek legfontosabb szakmai közössége az oktatói team. A teamet kiegészítheti gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, szociális munkás, pszichológus, bűnmegelőzési tanácsadó, esetmenedzser is. Az egyéni fejlődési terv esetében a team kompetenciája, hogy kijelölje a mentorált számára nyújtandó segítség irányait is. Az Orientációs fejlesztés célja, hogy egyéni adottságainak megfelelő továbbhaadási lehetőséget biztosítsunk a számára. A KRÉTA Orientációs fejlesztés moduljáról ide kattintva olvashat további információkat! |
Panel |
---|
Dobbantó programA szakképző intézmény a 2019. évi szakképzési törvény 19. § (4) bekezdése bb) pontja alapján dobbantó program keretében alapkompetencia-fejlesztést szervezhet. 12/2020. (II.7.) kormányrendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról 51.§-nak (4) bekezdése alapján: „A dobbantó programban az vehet részt, aki a megelőző tanév utolsó napjáig a tizenötödik életévét betöltötte, és alapfokú végzettséggel nem rendelkezik. A dobbantó programba való bekapcsolódásra a tanév során bármikor lehetőség van." A dobbantó program célja, hogy a tanulót alkalmassá tegyük egy részszakma elsajátítására. A KRÉTA Dobbantó program moduljáról ide kattintva olvashat további információkat! |
Panel |
---|
MűhelyiskolaA szakképző intézmény a 12/2020. (II.7.) kormányrendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról 53.§-nak (2) és (3) bekezdése alapján: „A tanuló, illetve a képzésben részt vevő személy a műhelyiskolában tanulmányokat akkor folytathat, ha a) alapfokú végzettséggel nem rendelkezik és a szakképző iskola dobbantó programját – a szakképző iskola által kiadott igazolás alapján megállapíthatóan – elvégezte vagy b) kizárólag alapfokú végzettséggel rendelkezik és a 16. életévét betöltötte. (3) A műhelyiskolában kizárólag részszakma megszerzésére irányuló felkészítés folyik, amelyet tanműhelyben vagy munkahelyi körülmények között a nappali rendszerben, egy–ötfős csoportokban kell megszervezni úgy, hogy a részszakma megszerzésének időtartama – a tanév, illetve a tanítási év rendjére tekintet nélkül – legalább hat, legfeljebb huszonnégy hónap közé essen." A műhelyiskola fejlesztés során a részszakma megszerzéséhez szükséges kompetenciák tekintetében a tanuló mentorálása, alapkészségeinek és kulcskompetenciáinak fejlesztése, A KRÉTA Műhelyiskola moduljáról ide kattintva olvashat további információkat! |
Panel |
---|
VideótárA KRÉTA Videótárból elérhetők a Rugalmas tanulási utakhoz kapcsolódó oktatóvideók az intézményi adminisztrátorok és a képzésben résztvevő pedagógusok részére is. |