Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Tanév váltással kapcsolatos fontos információk a Modulcsoport első indulásakor

Tisztelt Felhasználó!

Ezúton tájékoztatjuk, hogy a Szakképző intézményi KRÉTA rendszerekben 2025.07.16-án tervezett rendszerfrissítés során bekapcsolásra került a Rugalmas tanulási utak KRÉTA Rendszermodul a következő, 2025/2026-os tanévben.

A modulcsoportban nyílik lehetőség ezentúl kezelni azon tanulókat, akik az alábbi képzésekben vesznek részt:

  • Orientációs fejlesztés,
  • Dobbantó program,
  • Műhelyiskola.


A telepítés során elérhetővé vált a következő tanévi felületeken a Rugalmas tanulási utas évfolyamok külön modulos kezelése, amivel már most megkezdhető a 2025/2026-os tanévben a tanulók ezen osztályokba történő besorolása.

További segítő funkció, hogy ha Rugalmas tanulási utas évfolyamos osztályokat érzékelt a telepítés során a rendszer (akár manuális besorolással, akár LÉPTETÉSSEL létrehozva, és tanulókat besorolva), akkor az érintett osztályokat és az abba besorolt tanulókat automatikusan átvezette a megfelelő modulcsoportba.

A 2025.07.29-i tervezett frissítés során a folyamat újabb funkcióval bővül, amely során a következő tanévi felületen a Rugalmas tanulási utas Tanulók LÉPTETÉSE is elérhetővé válik, tehát nem csak a manuális besorolás, hanem az idei, nem Rugalmas tanulási utas osztályokból a modulcsoport osztályaiba való automatikus átemelés is elvégezhetővé válik, ha a funkció élesítéséig (és az automatikus beemelésig) korábban még nem tették azt meg.

Orientációs fejlesztés

A 12/2020. (II.7.) kormányrendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról 51.§-nak (3) bekezdése alapján:  „A szakma megszerzéséhez szükséges kompetenciák tekintetében történő orientációs fejlesztésre irányuló előkészítő évfolyam keretében a tanuló mentorálását, alapkészségeinek és kulcskompetenciáinak fejlesztését, pályaorientációjának, életpálya tervezésének elősegítését célzó tevékenység végezhető rugalmas tanulásszervezési és személyre szabott oktatási formában."

A rugalmas tanulási utak képzéseinek legfontosabb szakmai közössége az oktatói team. A teamet kiegészítheti gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, szociális munkás, pszichológus, bűnmegelőzési tanácsadó, esetmenedzser is. Az egyéni fejlődési terv esetében a team kompetenciája, hogy kijelölje a mentorált számára nyújtandó segítség irányait is. Az Orientációs fejlesztés célja, hogy egyéni adottságainak megfelelő továbbhaadási lehetőséget biztosítsunk a számára.

A KRÉTA Orientációs fejlesztés moduljáról ide kattintva olvashat további információkat!

Dobbantó program 

A szakképző intézmény a  2019. évi szakképzési törvény 19. § (4) bekezdése bb) pontja alapján dobbantó program keretében alapkompetencia-fejlesztést szervezhet.

12/2020. (II.7.) kormányrendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról 51.§-nak (4) bekezdése alapján:  „A dobbantó programban az vehet részt, aki a megelőző tanév utolsó napjáig a tizenötödik életévét betöltötte, és alapfokú végzettséggel nem rendelkezik. A dobbantó programba való bekapcsolódásra a tanév során bármikor lehetőség van."

A dobbantó program célja, hogy a tanulót alkalmassá tegyük egy részszakma elsajátítására.

A KRÉTA Dobbantó program moduljáról ide kattintva olvashat további információkat!

Műhelyiskola

A szakképző intézmény a  12/2020. (II.7.) kormányrendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról 53.§-nak (2) és (3) bekezdése alapján:  „A tanuló, illetve a képzésben részt vevő személy a műhelyiskolában tanulmányokat akkor folytathat, ha a) alapfokú végzettséggel nem rendelkezik és a szakképző iskola dobbantó programját – a szakképző iskola által kiadott igazolás alapján megállapíthatóan – elvégezte vagy b) kizárólag alapfokú végzettséggel rendelkezik és a 16. életévét betöltötte. (3) A műhelyiskolában kizárólag részszakma megszerzésére irányuló felkészítés folyik, amelyet tanműhelyben vagy munkahelyi körülmények között a nappali rendszerben, egy–ötfős csoportokban kell megszervezni úgy, hogy a részszakma megszerzésének időtartama – a tanév, illetve a tanítási év rendjére tekintet nélkül – legalább hat, legfeljebb huszonnégy hónap közé essen."

A műhelyiskola fejlesztés során a részszakma megszerzéséhez szükséges kompetenciák tekintetében a tanuló mentorálása, alapkészségeinek és kulcskompetenciáinak fejlesztése,
pályaorientációja, életpálya tervezésének elősegítését célzó tevékenység végezhető rugalmas tanulásszervezési és személyre szabott oktatási formában. 

A KRÉTA Műhelyiskola moduljáról ide kattintva olvashat további információkat!

Videótár

A KRÉTA Videótárból elérhetők a Rugalmas tanulási utakhoz kapcsolódó oktatóvideók az intézményi adminisztrátorok és a képzésben résztvevő pedagógusok részére is.