Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Bejelentkezés az intézményi rendszerbe

Jelentkezzünk be adminisztrátori jogosultsággal a KRÉTA rendszerbe.

A "Dokumentumok" lenyíló menüből válasszuk ki a  Poszeidont, kattintsunk rá!

A KRÉTA programból ezután átlépünk a Poszeidon bejelentkező oldalára.

Írjuk be a Tankerület által adott felhasználónevünket, a felhasználónév a KLIK azonosítónk, ez mindig ugyanaz marad.

Az intézmények felhasználóneve megegyezik a KRÉTA azonosítóval (általában KLIKxxxxxx formátumú). A KLIK azonosítónkat legegyszerűbben úgy tudjuk megnézni vagy kimásolni hogy a KRÉTA rendszerbe belépve kijelöljük az intézményünk webcímének elejét és kimásoljuk a címsorból. 



Ha először jelentkezünk be a Poszeidon rendszerbe, akkor írjuk be a Tankerület által kiküldött, alapértelmezett jelszót! Ha a jelszavunkat már korábban megváltoztattuk, akkor írjuk be a korábban megadott jelszavunkat!



Figyelem

Első bejelentkezéskor a Tankerület által megadott jelszavunkat meg kell változtatnunk!



Első belépéskor a JELSZÓ MÓDOSÍTÁSA gombot nyomjuk meg!

Módosítsuk a jelszavunkat!

Jegyezzük meg az új jelszavunkat!

Második alkalommal már az ÚJ, általunk megadott jelszóval lépjünk be! A felhasználónevünk nem változik.


Figyelem

Első alkalommal nem célszerű megjegyeztetni a böngészőnkkel az újonnan megadott jelszavunkat, mert a következő belépésnél esetleg kavarodást okozhat. Többszöri belépés után azonban javasoljuk eltárolni a későbbi munkánk megkönnyítése érdekében. 


Mi a teendő, ha nem sikerül belépni az intézményi Poszeidon rendszerbe? 

  1. Amennyiben a jelszavunkat van probléma:
    Az új jelszó generálását, az elfelejtett jelszó alaphelyzetbe állítását csak a Tankerületi Központban a Poszeidon adminisztrátoránál lehet kezdeményezni. Kérjük, hogy ilyen esetekben szíveskedjenek a Tankerületi Poszeidon adminisztrátorhoz fordulni.

  2. Ha a program hibát jelez, kérjük egy képernyőkép, pontos idő (év, hónap, nap, óra, perc) és a böngésző pontos megjelölésével küldjön egy képernyőképet a KRÉTA hibabejelentőjén keresztül. Ezek segítségével tudjuk megfelelően beazanosítani és javítani a hibát.

Felhasználók létrehozása a Tankerületi / Szakképzési Centrum Poszeidon Rendszerében 

Lépjünk be adminisztrátori jogosultsággal a Poszeidon Tankerületi Adminisztrációs rendszerébe (az ún. "vastag kliensbe")

Figyelem

Fontos tudni, hogy új felhasználót csak a Tankerületek által használt Poszeidon tankerületi adminisztrációs rendszerben lehet létrehozni.

A menüsorból válasszuk ki a Adminisztráció, majd az Alkalmazottak menüpontot.

Image Removed

Kattintsunk az Új gombra, ezzel elkezdhetjük kitölteni az új felhasználó adatait.

Image Removed

A zöld színű mezők kitöltése kötelező.Töltsük ki értelemszerűen az összes kötelező mezőt. Az opcionális mezők kitöltése nélkül is tudunk menteni.

Célszerű a Kötelező jelszó módosítást bepipálni, mert ilyenkor az általunk létrehozott felhasználónak első belépéskor meg kell változtatni a jelszavát.

Ezután lépjünk át a Adminisztráció menü Szerepkörök almenüjébe, ahol az általunk generált felszanálót szerepkörhöz tudjuk rendelni. Ez egy fontos lépés, hiszen enélkül nem tud az új felhasználónk dolgozni a Poszeidon rendszerben. 

ÚJ funkciógombra kattintunk.

Image Removed

Először a Szervezeti egységet kell kiválasztanunk  a ... összerendelő gomb segítségével.

Image Removed

Írjuk be a kiválasztani kívánt szervezeti egység nevének részletét, majd kattintsunk az OK gombra. 

Hasonlóan járjunk el a Személy és a Szerepkör mezőknél is.

A MENTÉS gomb lenyomása után egy felugró ablak figyelmeztetést küld arról, hogy szeretnénk-e, hogy az új usert a program automatikusan hozzárendelje az általunk kiválasztott szervezeti egységhez. Itt a válasz javasoltan az Igen.

Ezzel készen is vagyunk, létrehoztuk az új felhasználót és most már tud a rendszerben dolgozni.

Image Removed

Felhasználó létrehozása

Oldal szerepeltetéseVIDEO:Felhasználó létrehozásaVIDEO:Felhasználó létrehozása

Felhasználói jelszavak módosítása 

Meglévő felhasználóknak új jelszót az Adminisztráció menü, Alkalmazottak almenüjében tudunk adni, az ÚJ JELSZÓ funkció gomb megnyomásával.

Image Removed

Információ
A folyamatok bővebb leírását a releváns Felhasználói Kézikönyvében találhatja meg, melyet az alábbi linken találhat meg: Új felhasználó felvitelekor elvégzendő feladatok

Felhasználó adatainak módosítása

Egy alkalmazott adatinak a módosításához válasszuk ki az alkalmazottak listájából azt a felhasználót, akinek az adatait módosítani szeretnénk, majd nyomjuk meg a SZERKESZT gombot. Az adatok módosításának befejezése után a "Mentés" gomb megnyomásával tudjuk az új adatokat rögzíteni.

Adatmódosítás meglévő felhasználó számára

Oldal szerepeltetéseVIDEO:Adatmódosítás meglévő felhasználó számáraVIDEO:Adatmódosítás meglévő felhasználó számára

Felhasználó törlése

Image Removed

Ha egy alkalmazottat hibásan vettünk fel és sztornózni kívánjuk, akkor lépjünk az Adminisztráció, majd a Szerepkörök menüre. Válasszuk ki a listából, majd kattintsunk a „Stornó” gombra.

A rendszer figyelmeztető üzenetet küld. Ha valóban el szeretnénk távolítani a felhasználót, a változtatások rögzítéséhez kattintsunk a MENTÉS gombra.

Felhasználói hozzáférés törlése

Oldal szerepeltetéseVIDEO:Felhasználói hozzáférés törléseVIDEO:Felhasználói hozzáférés törlése