Üdvözöljük az e-Ügyintézés Tudásbázison!

Az e-Ügyintézés Tudásbázis célja, hogy a  Köznevelési Elektronikus Ügyintézési Rendszer (e-Ügyintézés) felhasználói (szülők, gondviselők, adminisztrátorok, kérelmezők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a rendszer használatához.  Az e-Ügyintézés Tudásbázisban megtalálhatók a Köznevelési Elektronikus Ügyintézési Rendszer különböző funkcióinak felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, videók a program használatának elsajátításához, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók is.

Az e-Ügyintézés modul videótár az alábbi linken érhető el.


Az e-Ügyintézés kérelmezői felületének bemutatása

A Gondviselői / Tanulói jogosultsággal rendelkező felhasználók kérelmet (kérelmeket), jelentkezési lapot, iratokat, igazolásokat, felmentéseket és egyéb dokumentumokat nyújtanak be az intézmények felé elektronikus formában a rendszeren keresztül. Ehhez lehetőségük van dokumentum sablonok letöltésére, megszemélyesítésére, a dokumentumok mentésére és visszatöltésére a rendszerbe. A felhasználói felületen keresztül ügyeik nyomon követésére.

Az e-Ügyintézés intézményi felületének bemutatása

Az e-Ügyintézés intézményi felületét a KRÉTA-rendszerben admin-jogosultsággal rendelkező felhasználók használják. Kezelik a rendszeren keresztül benyújtott kérelmeket és egyéb dokumentumokat. Ezen kívül elvégzik a döntéshozatalhoz szükséges teendőket, az ügyintézési folyamatok feladat-elemeinek megvalósulásához szükséges információk bekérését, rendszerezését. A kérelmezők által benyújtott ügyekben határozatot készítenek elő illetve hoznak meg. Nyomon követik a folyamatban lévő ügyeket illetve kezelik a lezárt ügyeket. Az admin-jogosultsággal rendelkező felhasználóknak lehetőségük van új szereplőt hozzáadni a rendszerhez.

Az Üzenetek kezelése az e-Ügyintézés modulban

A KRÉTA üzenetváltási felülete az intézményen belüli felhasználók számára érhető el elsődlegesen intézményen belüli kommunikációs csatornaként (a vezetői jogosultsággal rendelkező felhasználók a fenntartó felé intézményen kívüli elektronikus úton történő üzenet- és csatolmányküldési lehetőséggel is rendelkeznek).

Kiterjesztett e-Ügyintézés (intézményi és kérelmezői oldalról)

Az intézményeknek és a kérelmezőknek az állam által központilag biztosított “Központi Elektronikus Ügyintézési Szolgáltatásokkal” ( ún. KEÜSZ  ) és "Szabályozott Elektronikus Szolgáltatásokkal" (ún. SZEÜSZ) történő együttműködése során, lehetőség van digitálisan aláírt dokumentumok beküldésére a rendszeren keresztül.

Szoftverfrissítések, újdonságok


Az e-Ügyintézési modul Üzenetek-funkciójának általánossá tételét követően aktiválásra került a bejelentkezett felhasználó részére az új üzenetek kijelzése a KRÉTA-rendszer Adminisztrátori- és Napló-moduljában is a boríték-ikonon


A kommunikációs modul (üzenetváltás) alapértelmezetten inaktív állapotban kerül kihelyezésre. A funkciót minden egyes intézménynek saját magának kell aktiválnia, ha engedélyezni szeretné annak a használatát a saját KRÉTA-rendszerén. Az aktíválást követően az e-Ügyintézés felületén az intézményi beállításokban meg kell adni az üzenetküldési engedélyek táblázatban (mátrixban), hogy milyen irányokban (mely felhasználók között) engedélyezik az intézményben az üzenetváltást (vagy az alapbeállításoknak megfelelő engedélyekkel történik az üzenetek küldése, fogadása).




Az automatikus igazolás rögzítéshez az intézményi beállításoknál a TMGI-ügytípus automatikus végrehajtását engedélyezni szükséges:


Az automatikus közösségi szolgálat rögzítéshez az intézményi beállításoknál a TKST-ügytípus automatikus végrehajtását engedélyezni szükséges:


Az automatikus igazgatói engedély mulasztás igazolásának rögzítéshez az intézményi beállításoknál a IEDM-ügytípus automatikus végrehajtását engedélyezni szükséges:




Pop-up tájékoztató felirat BKI-folyamatot kezdeményezők részére


Pop-up tájékoztató BKI folyamatban nem egyező tanulói adatok esetére:


Intézményi üzenetkezelési beállítások mátrix kihelyezése a beállítások menübe


Terembérlethez teremadat-mezők és képfájlok feltöltésének pontosítása


Termek szűrési jellemzőinek pontosítása




Beállítások főmenüpont kihelyezése a bal oldali panelra


Beállítások szekciói (témakörei) a beállítások menüpont nyitóoldalán


Feladatkör(ök) kiválasztása a beállítások menüpont nyitóoldalán


Új tagozat felvétele és beállítása az intézményi feladatkörökhöz


Tagozatok beállítása illetve eltávolítása az intézményi feladatkörökhöz


Ügyintézés beállításai almenüpont a Beállítások-on belül


Intézményi értesítési email cím megadhatósága, ahová a rendszer az új vagy hiánypótlás után beküldött ügyekről az értesítést küldje


Ügytípusokhoz hozzárendelhető alapértelmezett ügyintézők beállításai


Automatikusan végrehajtható teendők beállításai




Elfelejtett jelszó esetén új jelszó beállítás-funkció bővítése email-értesítéssel ideiglenes e-ÜI felhasználónál


Elfelejtett jelszó esetén új jelszó beállítás-funkció bővítése email-értesítéssel bejegyzett e-ÜI felhasználónál


Elfelejtett jelszó értesítő email, amelyben a link 1 hétig érvényes


Elfelejtett jelszó megváltoztatásáról visszaigazoló képernyőüzenet




BAI_Döntés generálása gomb az e-Ügyintézésbe adatok szinkronizálására


BAI_Státusz-oszlop az e-Ügyintézésbe szinkronizált adatok ellenőrzésére


BAI_Státusz-oszlopban a szinkronizálási jelzések útmutatója


BAI_Értesítők, határozatok letöltése egyben-link megjelenítése az intézményi nyitóoldalon


E-Ügyintézés bejelentkeztető felület pontosítása szerepkörök szerint





BAI-folyamat határozat-készítéshez Döntés generálása-gomb kihelyezése az Adminisztrációs modul Beiratkozás felületére


Felvett nebulóknál döntésértesítő automatikus generálása a BAI-folyamatban:






Osztály adatai ablakban SZMK-képviselő és SZMK-képviselő helyettesek beállításához új mezők létrehozása


Osztály adatai ablakban osztálypénz bankszámlaszámának és kedvezményezettjének beállításához új mezők létrehozása


Új ideiglenes felhasználói regisztráció pontosítása


Elfelejtett jelszó esetén jelszó-emlékeztető email kiküldése felhasználó részére


Intézményi bejelentkezés csak e-Ügyintézési folyamat kezeléséhez


Új ideiglenes felhasználóval négy beiratkozási és egy másodlatigénylési funkció kihelyezése




Az általános iskolai beiratkozás intézményi kezeléséhez az e-Ügyintézésben videó tájékoztató anyag érhető el a KRÉTA Videótárban:




Beiratkozás felületen az e-Ügyintézés során benyújtott kérelmek automatikus összefésülése a hagyományosan kezelt kérelmekkel:


A pilot2-intézmények részére megtörtént a Tanulmányi pénzügyi modul aktiválása. A Tanulmányi pénzügyi modullal kapcsolatosan további részletes leírás olvasható a Tudásbázis e-Ügyintézés: Tanulmányi pénzügyi rendszer oldaláról kiindulva.


Fizetési módok kibővítése bankkártyás fizetéssel:


Házipénztár kezelésénél pénztár-ellenőrzés funkció beépítése


Pénztárjelentésnél előnézet letöltéséhez funkciógomb kihelyezése:


Banki átutalásnál közleményadatok vágólapra helyezhetőségéhez ikonok kialakítása:


TPÜ-modulhoz gondviselői e-learning tananyag aktiválása a KRÉTÁ-ban:


TPÜ-modulhoz intézményi e-learning tananyag aktiválása a KRÉTÁ-ban:


TPÜ-modul pénztárkezelési műveleteihez intézményi e-learning tananyag aktiválása a KRÉTÁ-ban:






A hit- és erkölcstan oktatását végző egyházi jogi személyek listájának a bővítése és aktualizálása




Új kérelem létrehozásakor a felhasználó a Piszkozat-mentése gombra kattintva elmentheti az űrlap beküldés előtti állapotát. Ha van mentett piszkozat a kérelem kitöltésekor, akkor a felhasználó eldöntheti, hogy a korábbi űrlapkitöltést akarja-e folytatni vagy elveti a korábban elmentett piszkozatot és tiszta űrlappal kezdi meg a kitöltést.







A főmenüsorban található Üzenetek-főmenüpont aktiválásra került, amely átirányít az e-Ügyintézés modul Üzenetek-felületére:



A korábbi Gondviselői és Orvosi igazolás mellett három új típus szerint lehet mulasztási kérelmet kezdeményezni:








Az eÜgyintézői modul kérelmezői oldalán mulasztás beküldésekor az Ügyintéző-oszlopban megjelenik a tanuló osztályfőnöke (szülő, gondviselő a beküldést követően azonnal értesül arról, hogy kihez került az igazolás):

Ugyanekkor az eÜgyintézési modul intézményi oldalán az osztályfőnök-ügyintézőnél a beküldött mulasztás új státuszban jelenik meg:

A folyamat részletes intézményi eÜgyintézői leírása megtalálható a Tanulói mulasztás igazolása intézményi oldal - on.


Az eÜgyintézői modul nyitóoldalán lehetősége van az eügyintézőnek arra, hogy beállítsa azt, hogy az ügyek táblázatban csak a saját ügyei jelenjenek meg vagy minden ügy megjelenjen (ezeken belül a lezárt ügyek és a folyamatban lévő ügyek megjelenítése nem változott):



Az eÜgyintézői modul nyitóoldalán lehetősége van az eügyintézőnek arra, hogy az ügyek táblázatban a tanulókat az osztályjelzésük alapján sorba rendezze illetve osztályok szerint i csoportosításban jelenítse meg az ügyeket:





A KRÉTA-rendszerben intézményi felhasználók részére a főmenüsorban található "e-Learning"-főmenüpontra kattintva e-Learning tananyag végezhető el:


A KRÉTA-rendszerben kérelmezői felhasználók (szülők, gondviselők, nagykorú tanulók) részére a főmenüsorban található "e-Learning"-főmenüpontra kattintva e-Learning tananyag végezhető el:





A KRÉTA-rendszerben felhasználói jogosultsággal rendelkezőket (adminisztrátor, napló) a főmenüsorban található e-Ügyintézés menüpontra kattintva a program automatikusan átnavigálja az e-Ügyintézés modulba, ahol folyamat indítását kezdeményezhetik a rendszerben:






A Gondviselőket / Tanulókat (nagykorúak) az e-Ellenőrző modul főmenüsorában található e-Ügyintézés menüpontra kattintva a program automatikusan átnavigálja az e-Ügyintézés modulba, ahol folyamat indítását kezdeményezhetik a rendszerben:


A Gondviselők / Tanulók (nagykorúak), akik még nem rendelkeznek felhasználói jogosultsággal az e-Ügyintézés modul használatához, a bejelentkezési felületen regisztrációt kezdeményezhetnek. Bővebb leírás: a KRÉTA Tudásbázis A Gondviselői / Tanulói bejelentkezés folyamata az e-Ügyintézésben oldalon található.








Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez!

Felhasználói kézikönyvek az e-Ügyintézés használatához

Ügyfél tájékoztató

Elektronikus ügyintézési mintaszabályzat

(További folyamat- illetve alrendszereket ismertető kézikönyvek az adott téma ismertetésénél találhatók).

Gyakran Ismételt Kérdések

 Fogalomtár A-Z-ig

 GYIK - Ügyintézési folyamatokhoz kapcsolódó általános gyakran ismételt kérdések

 Jó gyakorlatok (példatár)


KRÉTA Konferencia 2019

e-Ügyintézés:

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Az e-Ügyintézés PILOT projekt tapasztalatai, intézményi szemmel - Dr. Neizer Zita intézményvezető-helyettes (Szinyei Merse Pál Gimnázium) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Az e-Ügyintézés gyakorlati tapasztalatai - Dobránszky Sándor  Intézményvezető-helyettes (Debreceni Ady Endre Gimnázium) előadása


Az e-Ügyintézéssel kapcsolatos ügyfélszolgálati bejelentések menete (tájékoztató videó):

eÜgyintézés_hibabejelentés menete_videó.mp4