Dobbantó program csempe a napló jogosultságú felhasználó felületén megjelenik, ha Dobbantó csoportvezetőnek és Csoportvezetőnek van állítva.
A napló jogosultságú Dobbantó csoportvezetőnek és Csoportvezetőnek felhasználó számára a Feljegyzések, Dobbantó csoportvezető, Mentori feladatok és Egyéni fejlődési terv menüpont lesz elérhető.
Feljegyzések
A napló jogosultságú Dobbantó csoportvezető és Csoportvezető felhasználók a feljegyzések/Elektronikus üzenetek menüpontban a felugró ablakban a hozzá rendelt dobbantó csoportok és csoportok közül is választhat.
A dobbantó csoport/csoport kiválasztása után az elektronikus üzenetet rögzítheti az oktató az intézményi felületen megszokott módon akár az összes tanulónak, vagy csak a kijelölteknek.
Dobbantó csoportvezető
A Dobbantó csoportvezető menüpontban a dobbantó program tanulóinak igazolásokat rögzíthet, mulasztásokat kezelhet. Az oktató szerkesztheti és/vagy megtekintheti a Dobbantó csoport tanulóinak adatait.
Dobbantó csoportvezető helyettes
Ha egy felhasználó a Dobbantó csoport adatlapján Dobbantó csoportvezető helyettesnek lett rögzítve.
Dobbantó csoportvezető helyettesnek csak olyan személyt lehet választani, aki szerepel már az alkalmazottak között. A dobbantó csoportvezető helyettes az elektronikus naplóban automatikusan megkapja az összes osztályfőnöki jogosultságot a dobbantó csoporthoz. Ezt a mezőt olyan esetben célszerű használni, ha egy dobbantó csoporthoz több osztályfőnöki jogosultsággal rendelkező személyt szeretnénk hozzárendelni.
Dobbantó csoportvezető/Igazolások
Az Igazolások menüpontban azok a Dobbantó csoportok választhatók ki a felhasználó számára, ahol Dobbantó csoportvezetőként lett rögzítve. Az Igazolások rögzítésének folyamat megegyezik az osztályfőnöki feladatok menüpontban alkalmazottal.
Dobbantó csoportvezető/Mulasztások kezelése
A dobbantó csoportvezető kezelheti a dobbantó csoportok tanulóinak rögzített mulasztásokat. A mulasztások kezelésének folyamata megegyezik az osztályfőnöki feladatok felületen alkalmazottakkal. A mulasztásokat Dátum-, Tanuló- és Napló nézetben kezelheti a dobbantó csoportvezető.
Dobbantó csoportvezető/Dobbantó csoport tanulói
A menüpontban a dobbantó csoportvezető a dobbantó csoport tanulói adatlapját szerkesztheti, illetve ha a szerkesztési jogosultság nincsen engedélyezve, akkor megtekintheti.
A
ikonra kattintva a dobbantó csoportvezető a dobbantó program tanulóinak következő adatait szerkesztheti: alapadatok, elérhetőségek, igazolványok, belépési adatok, jogviszony, gondviselők, tanügy, felmentések, közösségi szolgálat, záradékok, fegyelmi határozat(Juttatások).A
ikonra kattintva a következő tanulói adatokat tekintheti meg a dobbantó csoportvezető: alapadatok, elérhetőségek, gondviselők, jogviszony, tanügy, szociális, SNI/BTMN, értékelések, mulasztások, igazolások, felmentések, előzmények, órarendi órái, tanult tantárgyak, közösségi szolgálat, záradékok, fegyelmi határozatok (juttatások).A dobbantó csoport tanulói felületen a dobbantó csoportvezető az alábbi szempotok alapján végezhet szűréseket: ellátott köznevelési feladat típus, dobbantó csoport, név, anyja születési neve, születési hely, születési idő, oktatási azonosító, tankötelezett, feladatellátási hely.
Dobbantó csoportvezető/Dobbantó csoport tanulói adatok
A dobbantó csoportvezető a hozzá rendelt dobbantó csoportok tanulóinak részletes tanulói adatait tekintheti meg. Az egyes, vagy az összes panel kinyitásával megtekintheti a tanulói adatok, hiányzások, késések, igazolások, feljegyzések, üzenetek és feljegyzések havi bontásban szekciók adatit az egyes tanulókra vonatkozóan. Az dobbantó csoport kiválasztása utána nyilak segítségével, vagy a legördülő listában választhatja ki, mely dobbantó modulos tanuló adatait szeretné megtekinteni.
Mentori feladatok/Csoport tanulói
Amennyiben egy dobbantó csoportvezető csoportvezetőnek is van jelölve a Dobbantó modul/Tanulói adatok/Csoportok menüpontban létrehozott csoportnál, akkor számára a Dobbantó program csempén belül megjelenik a Mentori feladatok menüpont is. Ebben a menüpontban a dobbantó program csoportjainak tanulói adatait szerkesztheti/megtekintheti, mulasztásokat kezelhet és megtekintheti a csoport órarendjét.
A csoport tanulói menüpontban a kiválasztott csoport tanulóinak adatait tekintheti meg a csoportvezető. A listázó felületen a következő adatok láthatók: név, anyja születési neve, születési hely, születési idő, oktatási azonosító, tankötelezett.
A sor végén a
ikon segítségével a tanulói adatokat, a ikonnal a tanulónak rögzített szöveges értékeléseket tekintheti meg a csoportvezető.A csoportvezető a csoport tanulói listázó felületen az alábbi szempontok alapján végezhet szűréseket: csoport, név, anyja születési neve, születési hely, születési idő, oktatási azonosító, tankötelezett.
Mentori feladatok/Csoport tanulói adatok
A csoportvezető a részletes tanulói adatokat tekintheti meg a felületen. A csoport és a tanuló kiválasztása után a következő paneleket tekintheti meg: tanulói adatok, hiányzások, késések, igazolások, feljegyzések, üzenetek, feljegyzések havi bontásban.
Mentori feladatok/Mulasztások kezelése
A csoportvezető kezelheti a csoportok tanulóinak rögzített mulasztásokat. A mulasztások kezelésének folyamata megegyezik az osztályfőnöki feladatok felületen alkalmazottakkal. A mulasztásokat Dátum-, Tanuló- és Napló nézetben kezelheti a csoportvezető.
Mentori feladatok/Csoport órarend
A csoportvezető megtekintheti a csoport órarendjét a felületen.
Egyéni fejlődési terv
A Dobbantó program modul napló (aki Dobbantó csoportvezető és / vagy Csoportvezető) jogosultsággal rendelkező felhasználóval való bejelentkezés után az Egyéni fejlődési terv fülön keresztül érhető el. Az Egyéni Fejlődési Terv (EFT) a tanulók fejlődési folyamatának tervezését és nyomon követését segítő dokumentum, amely a fejlesztő értékelés elveinek érvényesítésén alapul és gyakorlati megvalósulását jelenti.
Az Egyéni Fejlődési Tervet a mentor vezeti, de elkészítése olyan megbeszélések során történik, amelyeken részt vesz minden olyan személy, aki érintett az adott tanuló fejlesztésének folyamatában és/vagy az aktuálisan felmerült, tanulóval kapcsolatos problémában.
Az EFT szakaszai: megismerést szolgáló szakasz, fejlesztési szakaszok (I., II., III.)
A megismerést szolgáló szakasz az első néhány hetet öleli fel, míg a fejlesztési szakaszok célkitűzései kb. 2,5-3 hónapos időszakra szólnak. A dobbantó program hossza azonban változó, így egy tanuló akár már az I. fejlesztési szakasz végén is alkalmassá válhat arra, hogy a programot befejezve műhelyiskolába lépjen.
A felület felépítése szűrő és táblázat részből áll.
A sor végén található
ikonnal lehetséges a tanuló EFT-jét kitölteni. A megnyitás után a tanuló alapadatai és elérhetőségei tekinthetők meg az általános információk lapfülön. A fejlődési terv kezelése lapfülön lehet a tanuló előrehaladását adminisztrálni.Minden egyes fejlesztési szakasz az előző szakasz értékelésével záródik, és ugyanekkor történik – az előző szakasz tapasztalatainak függvényében – a következő szakasz céljainak tervezése is.
Az EFT egyes szakaszainak tervezésekor a tanulóval kapcsolatos megfigyelések, tapasztalatok alapján közösen határozzák meg az időszak végére elérendő célt, a cél eléréséhez vezető feladatokat.
Megismerést szolgáló szakasz
Az EFT megismerést szolgáló szakasza a tanuló alapos megismerésére és az ehhez szükséges bizalom kiépítésére szánt időszak, amelyet tervezési ciklusok követnek. A tanuló és a
Az egyéni fejlődési terv vezetéséhez a
-ra kattintva kaphatnak a dobbantó csoportvezetők segítséget.