Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Vizsgaalkalom létrehozása (Közlekedési alapismeretek vizsga)

A Vizsgaszervezés funkció a KRÉTA DKT rendszer eJogsi menüpontján keresztül érhető el. 

Kérjük, hogy a vizsgaszervezés megkezdése előtt a Vizsgaszabályzatot tanulmányozzák át.

Vizsgaszervezési felület elérése

A  gombra kattintva nyithatjuk meg a vizsgaszervezési felületetEzen az oldalon megtalálhatók a korábbi és a jövőbeli KRESZ vizsgák is. 

Új vizsgaalkalom létrehozása

A jobb felső sarokban található  gombra kattinva hozhatunk létre új KRESZ vizsgaalkalmat. 

Vizsgabiztos(ok) legördülő lista szűrési szabálya:
A legördülő listában kizárólag azok az alkalmazottak jelennek meg, akik korábban sikeresen elvégezték a Számítógépes elméleti vizsga (SZEV) képzést.

Vizsgabiztos kijelölésének szabályai:

Amennyiben a vizsgára legfeljebb 20 vizsgázó jelentkezik, egy vizsgabiztos kijelölése szükséges.

Ha a vizsgázók száma meghaladja a 20 főt, két vizsgabiztost kell beosztani a vizsga lebonyolítására.

Kötelező mezők jelzése:
A csillaggal (*) megjelölt mezők kitöltése kötelező, ezek elhagyása esetén a folyamat nem folytatható.

Vizsgaalkalom törlése: 

Vizsgaalkalom kizárólag addig törölhető, amíg arra egyetlen tanuló sem jelentkezett.

Időpont megadásának szabályai:
A megadott dátum nem lehet korábbi, mint a jelenlegi dátumhoz képest számított 48 óra.

Jelentkezési határidő:
A vizsgára történő jelentkezés határideje legkésőbb a vizsga kezdési időpontja előtt 48 órával zárul.

Módosítási lehetőségek határidő után:
A jelentkezési határidő lejártát követően kizárólag a vizsgabiztos személye módosítható.

 gomb megnyomásával véglegesíthetjük a közlekedési alapismeretek vizsgaalkalom meghirdetését.  A gomb a kötelező adatok megadását követően válik aktívvá. 

Résztvevő intézmények kezelése

A "Résztvevő intézémények" (a listából kiválasztva) szekcióban beállítható, hogy mely intézmények tanulói jelentkezhetnek és vehetnek részt a vizsgaalkalmon. 

Az A intézmény adminisztrátora létrehoz egy eseményt az A intézmény számára, amely a B intézmény számára is elérhető:

  • B intézmény adminisztrátora: Az eseményt látja, de nem tudja szerkeszteni.

Ha egy A intézményhez tartozó tanuló jelentkezik:

  • B intézmény adminisztrátora: Nem látja a jelentkezett tanulót.

Ha egy B intézményhez tartozó tanuló jelentkezik:

  • B intézmény adminisztrátora: Látja a jelentkezett tanulót.

Fontos működési szabályok:

  • Az eseményt szervező A intézmény adminisztrátora látja az összes tanulót, akik az eseményre jelentkeztek, függetlenül attól, hogy melyik intézményhez tartoznak.

A szervező intézmény adminisztrátora láthatja a más intézményből jelentkezett tanulók névsorát is. A résztvevő intézmény csak a saját tanulóinak listáját érheti el. 

A jelentkezést követően a vizsgaalkalom lebonyolítása azonos feltételekkel történik. 

 A meghirdetett vizsgák adatainak megtekintése

 Megtekintés ikonra kattinva az alábbiakat láthatjuk ("Folyamatban lévő vizsga" vagy "Lezajlott vizsga" esetén esetén)

  • Vizsgabiztosok listázása: A rendszerben megjeleníthető a vizsgabiztosok listája, amely tartalmazza az adott vizsgákhoz rendelt alkalmazottak névsorát.

  • Vizsgaközpont státuszának jelölése: Az adott vizsgaközponthoz (jobb felső sarok) és a vizsgabiztosok sorában a kapcsolódó információk tartalmazzák, hogy a vizsga lejelentése megtörtént-e már a vizsgát lebonyolító SZEV rendszer felé. Ebben az esetben zöld háttérrel jelenik meg a felületen a "Vizsgaközpont" felirat. 

  • Adattovábbítás felhő ikon segítségével: A "felhő" ikonra kattintva lehetőség nyílik a vizsgabiztosok adatainak továbbítására a vizsgaközpont felé. Ez különösen akkor hasznos, ha korábban egy automatikus szinkronizációs folyamat nem zárult sikeresen. Alapesetben ezzel további teendő nincs.

  • Vizsgabiztosok módosítása: A "kuka" ikonra kattintva a vizsgabiztos törölhető a vizsgaalkalomhoz rendelt tanárok közül, illetve helyette új vizsgabiztos rendelhető hozzá.

  • Tanulók listázása: Vizsgára jelentkezett tanulók névsort tekinthetjük meg. A vizsga lezárásáig a felület inaktív. 

A vizsga lezárását követőn a tanulói távolmaradások kezelésére, kizárólag adminisztrátori funkció birtokában igazolás feltöltésére van lehetőség a rendszerben.

Hiányzás igazolása a KRÉTA-DKT rendszerben

Hogyan lehet igazolni egy tanuló vizsgáról való hiányzását a KRÉTA-DKT rendszerben, hogy ne számítson bele a három ingyenes vizsgaalkalomba?

Az igazolás rögzítéséhez az adminisztrátor lépjen be a KRÉTA-DKT rendszerbe, majd kövesse az alábbi lépéseket:

  1. Keresse meg a jelzett vizsgaalkalom kártyáját, és kattintson rá.
  2. A tanuló sorában kattintson a lefelé mutató nyílra.
  3. A megjelenő felületen töltse fel az igazolást, és rögzítse szövegesen a hiányzás indokát.

Amennyiben az igazolás megfelelően rögzítésre kerül, a hiányzás nem fog beleszámítani a három ingyenes vizsgaalkalomba.

  • Címkék nélkül