Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Milyen újdonságokat tartalmaz az oviKRÉTA legújabb frissítése?

 

Újdonságok:

  • Csoportnapló tartalmi elemek fejlesztése:

A csoportnapló bejegyzés mellett további elemeket lehet felvenni, melyek tartalma megjelenik a generált csoportnaplóban, de azok nem jelennek meg a naptárban.

A következő csoportnapló elemek kerültek kialakításra: Hetirend, Napirend, Szülői értekezletek, Ellenőrző látogatások, Nevelési feladatok, Szervezési feladatok, Feljegyzések a csoport életéről.

A csoportnapló elemekhez kapcsolódó segédletünket a Csoportnapló elemek oldalon találják.

  • Felvételi döntés sablon módosítása:

A Felvételi döntés rendelkező részében a „2024/2025-ös nevelési év -től felvételt nyert” szövegrész placeholdere mindig a gyermek első nevelési napját (Első nevelési nap mező értékét) figyelembe véve jelenítse meg a nevelési évet.

  • Nevelési rend bejegyzés típusok módosítása:

A Beállítások menü / Nevelési rend almenü / Új nevelési rend bejegyzés létrehozása felületen a Bejegyzés típusa mezőben lenyíló listát kiegészítésre került egy új értékkel: „Áthelyezett pihenőnap”

Az áthelyezett pihenőnapok a Nevelési naptárban, a Jelenléti íven, valamint a Felvételi és mulasztási naplóban is megjelennek.

  • Adatok módosításánál felugró figyelmeztető üzenet:

Ha a felhasználó a menükhöz tartozó felületeken bármely mezőben adatot rögzített vagy módosítást hajtott végre és a Mégse gombra (vagy a böngészőben a Vissza gombra vagy az aktuális felületen kívüli menüpontra, intézményválasztóra vagy funkcióra) kattint, jelenjen meg egy felugró ablak a következő figyelmeztető üzenettel:

„Figyelem! Az Ön által megadott adatok nincsenek elmentve. Kérjük erősítse meg, hogy az adatok mentése nélkül kívánja elhagyni az oldalt.”

A felugró ablak alján „Megerősítés” és „Mégse” funkciógombok találhatók. 

  • Óvodai törzskönyv - betöltött állások előtöltése:

Az Általános adatok tabfül / Engedélyezett és betöltött állásoknál az adott munkakörhöz tartozó Betöltött mezők minden egyes alkalmazott heti munkaidejétől függő értékkel kerül be, ahol a 40 órás heti munkaidő jelenti az 1-es értéket.

Az alkalmazás által előtöltött "Betöltött" mezők szerkeszthetőségét továbbra is biztosított a felhasználók részére.

  • Óvodai törzskönyv - csoportok megnevezésének módosítása:

A Gyermek adatok tabfülön az alábbi módosítások kerültek végrehajtásra

„Nagy csoportok száma" mező átnevezésre került „Nagycsoportok száma"-ra

„Nagy-ismétlő nagy csoportok száma" mező átnevezésre került „Nagy-ismétlő nagycsoportok száma"-ra

„Ismétlő nagy csoportok száma" mező átnevezésre került „Ismétlő nagycsoportok száma"-ra

Ezek a változtatások átvezetésre kerültek az exportált xls dokumentumban is.

  • Beiratkozás – generálás utáni gyermeknél egyes mezők szerkesztésének korlátozása:

A Beiratkozás menü listanézetben, ha a beiratkozó gyermek már generálásra került (Gyermek generálva oszlop kitöltött), akkor a Gyermek szerkesztése / Felvétel adatok tabfülön a "Felvételre jelentkezett" és "Felvételt nyert" mezők szerkeszthetősége megszüntetésre került, ezek csak olvasható mezők.

Módosítások:

  • Gyermek nem törölhető beragadt nevelési adatok miatt - SNI jelölés kivétele után a felülvizsgálati dátum bent maradt és az SNI pipa is bent marad, a hiba javításra került.
  • Törzskönyv véglegesítés alkalmazáshibára futott -  Törzskönyv véglegesítése esetén az alkalmazás működése során hiba történt, mely javításra került.
  • Intézmény név és cím változás - nem megfelelő törzskönyvi adatok: Intézmény név és cím változása után a törzskönyv még a régi nevet, címet hozta, javítást követően az adatok megfelelően jelennek meg.
  • Csoporttagság lezárása hiányzás esetén - nem lehetett lezárni a csoporttagságot azon a napon, amelyen hiányzás volt. Javítás után a működés rendben van.

 

Módosítások:

  • KIR import hiba – Az alkalmazottak KIR-ből történő importálása során hiba lépett fel, a hiba javításra került.

 

Módosítások:

  • KIR import hiba - KIR import során egyes gyermek adatok nem megfelelően kerültek betöltésre az oviKRÉTÁ-ba. A KRÉTA KIR API-t hozzá kellett igazítani a módosult OH KIR interfészhez, ezt követően beimportálhatókká váltak az adatok.

 

Újdonságok:

  • Szülői értékelés anonimitásának biztosítása - Szülői értékelések kliens általi lekérdezésénél biztosításra került, hogy szerveroldalról ne menjen ki olyan információ vagy azonosító, ami azonosíthatja a felhasználót, vagy következtetni lehet, hogy ki volt a kitöltő felhasználó.

 

Módosítások:

  • KIR import hiba – KIR import során egyes alkalmazotti címadatok nem megfelelően kerültek betöltésre az oviKRÉTÁ-ba. A KRÉTA KIR API-t hozzá kellett igazítani a módosult OH KIR interfészhez, ezt követően beimportálhatókká váltak az adatok.
  • Szülő dashboard csoporthoz rendelt alkalmazottak névsora hiba - A szülő dashboardon nem jelent meg a csoporthoz rendelt alkalmazottak névsora, a hiba javításra került. 

 

Újdonságok:

  • Dokumentumok csatolása listanézet módosítása: 

    A „Dokumentum feltöltése” funkció felugró ablak (Dokumentumok csatolása) listanézete módosításra került a következők szerint: Dokumentum címe / Feltöltés időpontja

  • Óvodai törzskönyv módosítások: 

    Óvoda típusa kiegészítésre került a „Gyakorló intézményként működik” elemmel. 

    A különböző csoportok száma melletti beviteli mezőkben lévő „Létszám” felirat törlésre került. 

    Nagy csoportok száma” mező átnevezése „Nagycsoportok száma”-ra, „Ismétlő nagy csoportok száma” mező átnevezésre „Ismétlő nagycsoportok száma”-ra.

    Engedélyezett és Betöltött állások száma mezőkben lehetőség van tizedes törtek rögzítésére 2 tizedesjegyig.

    Az Épület adatok tabfülön minden olyan mezőnél, ahol m2-ben kell megadni az adatokat, lehetőség van tizedes törtek rögzítésére 2 tizedesjegyig.

  • Beiratkozás továbbfejlesztés: 

    Gyermek generálásnál addig nem lehet gyermeket generálni, ameddig nincsenek kitöltve a kötelező Felvételi adatok mezők.

    Az Óvodai jelentkezés létrehozása (illetve szerkesztése) / Felvétel adatok tabfülön kialakításra került egy új mező „Kiválasztott feladatellátási hely” elnevezéssel.

    A Gyermek generálását követően a Beiratkozás menüben minden tabfülön minden mező módosítható, menthető. A gyermek újra nem generálható.

    Beiratkozás - Óvodai nevelésre kötelezettek listája - listafelületen új oszlop került kialakításra: Utolsó módosítás

    Az Utolsó módosítás dátum mező, a mező szűrhető.

    A listafelület utolsó sorában a megtekintés ikon helyett szerkesztés (ceruza) ikon jelenjen meg, melyre kattintva végrehajtható a gyermekhez kapcsolódó megtekintés, szerkesztés, mentés.

    A Beiratkozás menüben megjelenő listafelület elnevezése (Óvodai nevelésre kötelezettek listája) módosításra került „Beiratkozási lista”-ra

    Az „Új óvodai nevelésre kötelezett gyermek hozzáadása” funkciógomb elnevezése módosításra került „Új beiratkozó hozzáadása”-ra.

    Az „Óvodai nevelésre kötelezett gyermek” felület elnevezése módosításra került „Beiratkozó létrehozása”-ra

    Az Óvodai nevelésre kötelezett – [Gyermek neve (OM azonosítója)] szerkesztése” felület elnevezése módosításra került „Beiratkozó – [Gyermek neve (OM azonosítója)] szerkesztése”-re.

    Generált dokumentumok:

    A Beiratkozás felületről elérhető határozatok és felvételi döntések dokumentumokban a Kiválasztott feladatellátási hely mező tartalmának megfelelő intézmény adatai jelennek meg.

    Export:

    Az exportba bekerült az Utolsó módosítás dátuma is, a Gyermek generálásnál a dátum adat, vagy üres mező.

  • Alkalmazotti jogviszony egyéb munkakörök kiegészítése:

    Az Alkalmazottak menü / Új alkalmazott létrehozása (illetve Alkalmazott szerkesztése) / Jogviszony tabfülön az „Egyéb” munkakör kategóriához tartozó „Munkakör megnevezése” lenyíló lista értékei kiegészítésre kerültek két új értékkel:

    - Szakács

    - Élelmezésvezető

  • Csoportnapló generálás módosítás:

    Ha felületen indít a felhasználó Csoportnapló generálást és nincsen kitöltve a Csoportnapló megnyitás ideje, akkor hibaüzenetet kap: 'Kérjük töltse ki a Csoport űrlap kötelező mezőit, csak ezt követően tud Csoportnaplót generálni.

    Visszanyitott nevelési év esetén a felület hasonlóan jelenik meg, mint Megnyitott nevelési év esetén, csak kék helyett sárga szín figyelmeztet, emellett tájékoztatás olvasható, hogy nem az aktív nevelési évben dolgozik a felhasználó.

  • Jelenléti ív módosítások:

    A jelenléti ív szerkezet változatlan, színjelölések kerülnek bevezetésre.

    Igazolandó (I) helyett Hiányzás / Igazolandó jelölése (H)

  • Felvételi és mulasztási napló – felületi módosítás:

    A csoport / jelenléti ív oldalon átalakításra került a Felvételi és mulasztási naplóval kapcsolatos folyamat.

    A jelenléti ív felett egy új gomb került kialakításra, mellyel kiválasztható, hogy a felhasználó előzetesen szeretné megtekinteni a dokumentumot, vagy generálni szeretne. A további folyamatok nem változtak.

Módosítások:

  • Elküldött üzeneteknél a küldési idő 1 órával korábbi volt, mint a valós idő, a hiba javításra került.
  • Alkalmazott státusza nem változott aktívról tartósan távollévőre, a listafelületen viszont nem jelent meg az aktiválás/inaktiválás ikon, tehát ott jól működött. A hiba javítása megtörtént.
  • Felugró képernyő – görgető sáv: Felugró képernyőknél nem volt látható a görgető sáv, így bizonyos felbontásnál nem látszódtak a gombok, optimalizálást követően már rendben használható a görgető sáv.
  • Felvételi döntés/Határozat generálásnál nem látszott a névsor alja: ABC sorrendben letekerve az aljáig, a felvételi döntés generálás felugró képernyőn, akkor látható volt, hogy egyrészt a görgető eltűnt alul, és a legutolsó név nem jelent meg. A javítás megtörtént.
  • Gyermekeknél az azonos oktatási azonosítóra lehetett aktív jogviszonyú gyermeket rögzíteni. Javítást követően a hiba nem áll fenn.
  • Intézményi adatok riport téves adatokat hozott le a gyermekek és csoportok adataiban, javítás után a riport helyes adatokat ad vissza.

 

Újdonságok:

  • Szülők - óvodai csoportnévsor: A szülő (törvényes képviselő) felhasználó a továbbiakban már nem látja az óvodai csoportnévsort, az nem kerül megjelenítésre a felületen.
  • Felhasználók alkalmazotti adatok nélkül - kezelése: Azoknál a felhasználóknál, akiknél nincs rögzítve oktatási azonosító, be tudnak lépni az oviKRÉTA felületére anélkül, hogy alkalmazottak lennének, egyes funkciók nem elérhetők. Minden felhasználónak szükséges az alkalmazotti adatok rögzítése az oviKRÉTA felületén.

 

Újdonságok:

  • Gyermek nevelési adatok felület módosítások: 

    a „Nevelési adatok” tabfülön lévő „Kiemelt figyelmet igénylő gyermek” mező elnevezése módosításra került a következőre: „Nevelési jellemzők”. A Nevelési jellemzők mező alatt lévő felsorolás módosult.

    Ha az „Az óvodai nevelést megelőzően Biztos Kezdet Gyerekház szolgáltatását igénybe vett gyermek (BKGY)” jelölőnégyzet be van jelölve, akkor a felületen az Egyéb megjegyzés szövegdoboz alatt megjelenik 2 új, kötelezően kitöltendő dátum mező egymás mellett a következő elnevezésekkel: „Szolgáltatás igénybevételének kezdete” és „Szolgáltatás igénybevételének vége”

Módosítások:

  • Intézményi adminisztrátori és szülői fiók megnyitásánál adatok nem megfelelő elérhetősége, a hiba javításra került. 
  • Adatjavításra váró gyermek oldalon a kiírt szám helyett több jelent meg a listában. A hiba javítása után a gyermekek megfelelően jelennek meg.

 

Módosítások:

  • Fenntartó jogosultság hiba miatt nem lehetett lekérni a PED TÉR célkitűzés riportot, ez javításra került.
  • Visszanyitott év automatikusan nem zárult le, megtörtént a javítás.

 

Újdonságok:

  • Csoportnapló listanézet módosítása: 

    Csoportnapló tabfülön megjelenő Lista nézetben a „Szülő láthatja” oszlophoz kialakításra került egy szűrőmező, lenyíló listából kiválasztva lehet szűrni a találatokat „Igen” vagy „Nem” értékekre. 

  • Hozzátartozói adatok rögzítésénél rokonsági fokot jelző új listaérték felvétele: „Egyéb rokoni kapcsolat”.
  • Biztonsági beállítások képernyő megjelenítése került optimalizálásra.
  • Óvodai törzskönyv módosítások, Nemzetiségi nevelés mező alatti felsorolás kiegészült egy új értékkel: „Kiegészítő nemzetiségi óvodai nevelést folytató óvoda”.

Módosítások:

  • Csoport létszám nem egyezett a tényleges létszámmal, javítást követően a létszámadatok megfelelően jelennek meg.
  • Törzskönyv összegzési hiba volt az "Összes óvodapedagógus száma (vezetővel együtt)"mezőben, a hiba javításra került.
  • KIR import betöltési hibaüzenet a lakcímadatoknál, a javítás megtörtént.

 

Módosítások:

  • Fejlődés nyomon követése listafelület ideiglenes módosítása, kizárólag a manuálisan létrehozott bejegyzések jelennek meg

 

Újdonságok:

  • Poszeidon elérés kihelyezése a Dokumentumok lenyíló listájára. A Poszeidon felirat megnyomása után a böngésző új oldalra (lapra) navigál.

 

Újdonságok:

  • Gyermekek exportálás oszlopainak bővítése: bekerült a Jogviszony megszűnés dátuma oszlop is.
  • TÉR alkalmazotti célok Törlés funkció módosítása, "Törlés indoklása" felugró ablak.
  • Anamnézis űrlap letöltése felugró üzenet módosítása
  • Alkalmazotti jogviszony Egyéb munkakör kategóriák kiegészítése: hitoktató
  • Gyermek Nevelési adatok oldal szövegdobozokat érintő módosítások: "Szülő láthatja" checkbox
  • Automatikus mező alapértéke a Gyermek fejlődésének nyomon követése almenüben, az "Automatikus" elnevezésű mező alapértéke üres, azaz minden bejegyzés betöltődik a listába.
  • Dokumentum sablon kezelés almenü megnevezésének módosítása
  • Dokumentum sablon kezelés - Listafelület módosítása
  • Jogviszony Megjegyzés mező címének módosítása: zárójelben „Felvételi és mulasztási naplóban megjelenik”

Módosítások:

  • KIR-ből importált gyermek felülírta a lezárt jogviszonyt ahelyett, hogy újként rögzítené
  • Intézményi adminisztrátor nem tudta törölni más felhasználó által feltöltött egyéb csatolt iratot a gyermeknél
  • Pedagógus számára nem látható az Intézményi adatok riport
  • Fenntartónak Feladatellátási hely riport exportkor nem volt jogosultsága hibaüzenet
  • Mobilon a felugró üzenetet nem lehetett bezárni
  • Hiányzó szülői felhasználónevek pótlása

 

Újdonságok:

  • Óvodai Törzskönyv
  • Központi adminisztrátor - Dashboard kialakítás
  • Kétfaktoros azonosítás bevezetése
  • Nem lehet többes szerepkörrel menteni az alkalmazottakat, kivéve az étkezési adminisztrátor szerepkört.
  • Szülői hozzáférés – elérhető dokumentumok 2025.02.03-tól
  • PED TÉR értesítés teljesítménycélok szerkeszthetőségének határidejéről
  • Jelenléti ív hiányzás igazolási kategóriák kiegészítése új elemmel:  „Egyéb hivatalos igazolás (EH)”. 
  • Igazolatlan hiányzás értesítő szövegének módosítása
  • Gyermek nevelési adatok „Ellátással kapcsolatos szülői kérés” megtekinthetősége és szerkeszthetősége
  • PED TÉR közreműködő kijelöléséhez kapcsolódó korlátozások megszüntetése

Módosítások:

  • KIR import javítása külföldi/szüneteltető gyermekeknél
  • Megszűnt státuszú gyermekek ismét aktívak lettek
  • Előző évben megszűnt státuszú gyermek szülője aktív maradt a következő évben
  • Email értesítés érkezett akkor is, ha nem kért tájékoztatást az email-re a felhasználó
  • Gyermeknél csoport hozzáadást ne lehessen törölni, ha van hiányzás rögzítve
  • KIR import hiba javítása
  • Tévesen kiküldött értesítők igazolatlan mulasztásokról javításra került
  • Régebbi, még manuálisan megadott felhasználóneves felhasználókat nem lehetett inaktiválni
  • Előző nevelési évben megszűnt jogviszonyú gyermekek kikerültek a csoport névsorából
  • Felvételi mulasztási naplóban csak a csoporttagság alatti jelenlétek látszódjanak
  • Gyermek fejlődésének nyomon követése export hiba javítása
  • Hiányzás összesítő csoportonkénti bontásban riport futtatásakor alkalmazáshiba javítása
  • Tagintézmény intézményi adminisztrátorral belépve az Intézmény menüpontnál hibajelzés javítása
  • Intézményegység adminisztrátornak nincs jogosultsága alkalmazottak inaktiválásához / aktiválásához javításra került.

 

Újdonságok:

  • Anamnézis dokumentum sablon
  • Naptár- és egyszeri csoportnapló esemény módosítása megerősítés
  • Alkalmazotti oldal Jogviszony fül módosítása
  • Gyermek oldal Jogviszony fül módosítás
  • Csoportok / Dokumentációk
  • Csoportnapló tartalmi elem: A fiúk és lányok számának összesített adatai
  • Gondviselő megnevezés kivezetése, helyette bevezetésre kerül a Törvényes képviselő megnevezés.
  • Generált csoportnapló rendezése növekvő dátum szerint 09.01-től 08.31-ig.

Módosítások:

  • Pedagógus céljának jóváhagyásra küldésekor a fenntartó is kapott e-mail értesítőt
  • Csoportnapló nevelési évhez kötődő bejegyzések rendezése

 

Újdonságok:

  • Egyedi intézményi szempontok minden egyes központi szempontrendszerre
  • Egyedi intézményi szemponthoz kapcsolódó pop-up megjelenítése
  • Értékelési szempontok státuszának megjelenítése (aktív, törölt)
  • 161 új óvodai jel betöltése

Módosítások:

  • Kizárólag "PED TÉR hozzáférés" jogosultsággal rendelkező fenntartói szerepkörű felhasználó tekintheti meg a dokumentumtárban a célokkal kapcsolatos dokumentumokat
  • Egyszeri csoportnapló bejegyzés megtekintése után új rendszeres eseménynél is megjelenik az ismétlődés végdátuma mező
  • Intézményegység adminisztrátor jogosultságok frissítése
  • Visszanyitott nevelési évek automatikus lezárása

 

Módosítások:

  • Hiányzó orvosi igazolások javítása

 

Újdonságok:

  • Megszűnt státusz validáció módosítás
  • 3 év alatti gyermek esetén egyéni fejlődési értékelés rögzítése

 

Újdonságok:

  • Hiányzó felügyeleti jogosult rögzítése esetén hibaüzenet megjelenítése
  • Igazgató munkakörre történő váltás esetén a bejelölt „TÉR közreműködő” és az „Értékelő Vezető” pipák törlésre kerülnek
  • Egyéni fejlődés nyomon követése – Mérés funkció
  • Egyéni fejlődési nyomon követése tájékoztatás - pop-up kihelyezése
  • Alkalmazottak menüpont - Egyéb munkakörnél nem kötelező az oktatási azonosító

Módosítások:

  • Gyermekgenerálás után a Gyermek generálva érték „Nem” állapotban maradt
  • Adatjavításnál a megszűnt státuszú gyermeknél nem jelent meg a megszűnés dátuma

 

Újdonságok:

  • EESZT-ből feltöltött orvosi igazolások törlési lehetősége

 

Újdonságok:

  • TÉR szempontrendszer bővítése
  • Fenntartó egyedi értékelési szempontok igazgatóknak
  • Igazgató/Főigazgató egyedi értékelési szempontokat tud felvenni minden vezető beosztású alkalmazottnak
  • oviKRÉTA - szervezeti hierarchia kiegészítése
  • Főigazgató munkakör bevezetése
  • Főigazgató/Igazgató PED TÉR módosítás
  • Intézményegység vezető és Helyettes munkakörök bevezetése
  • Intézményegység adminisztrátor szerepkör bevezetése
  • TÉR Közreműködő (korábbi megbízott) módosítások
  • Értékelő vezető jogosultság bevezetése
  • PED TÉR felvett célokat lehessen tömegesen jóváhagyni
  • PED TÉR előrehaladás jegyzetet a felettes is láthatja
  • Működési hely fül levétele az Intézmények oldalról
  • Csoportnapló mezők minden nevelési évben egyediek

Módosítások:

  • Fenntartó nem tudott célt törölni pedagógus + intézményi adminisztrátor szerepkörű igazgatónál
  • Áthelyezett munkanap - csoportnapló bejegyzés rögzítés megfelelő működése
  • Felvételi és mulasztási napló gyermek megfelelő sorrendezése
  • Dokumentumtárban megjelent az összes alkalmazott célkitűzéshez csatolt dokumentum

 

Újdonságok:

  • Orvosi igazolások automatikus átvétele
  • Orvosi igazolások felugró ablak kihelyezése
  • Alkalmazott jogviszony megszűnése után lehessen ugyanazzal az oktatási azonosítóval alkalmazottat rögzíteni
  • Fenntartó saját magát ne tudja törölni, sem inaktiválni
  • PED TÉR felugró ablak kihelyezése
  • Fenntartó felhasználónak legyen jogosultsága szerkeszteni az Oktatási referens oldalt

Módosítások:

  • Hiányzók és jelenlévők száma havi bontásban riport
  • KIR-ből átvett gyerekadatok ABC rendezése
  • Alkalmazottaknál csak a még érvényes csoportok jelenjenek meg a csoport oszlopban
  • Adatjavításra váró gyermek szerkesztésnél se legyen kötelező dátum formátumos a következő felülvizsgálat dátuma

 

Módosítások:

  • Óvodai jelek sorrendezése, keresése egyes esetekben nem megfelelő
  • Hibabejelentésnél dokumentumcsatolás esetén a rendszer hibára fut
  • Központi adminisztrátor által létrehozott alkalmazottnál nem jelenik meg az alkalmazott szerkesztés lehetősége első belépéskor

 

Újdonságok:

  • Nevelési adatok fülön új mező: Bölcsődei ellátásban részesült
  • Dokumentum sablonok kezelő menüpont kialakítása a kapcsolódó funkciókkal
  • Értesítés kiadása megszűnt státuszú, de kitöltetlen Gyermek jogviszony befejezésének dátuma mező esetén
  • Felvételi és mulasztási napló - jogviszony szüneteltetés megjelenítése
  • Megszűnt státuszú gyermek kezelése
  • Csoportnapló tartalmi elem: Nevelési évben tankötelessé váló gyermekek neve
  • Adatbázisban pedagógus szerepkör átállítása intézményi adminisztrátorra
  • Orvosi igazolásokkal kapcsolatos tájékoztatás
  • Intézményi adminisztrátor nem tudja inaktiválni önmagát

Módosítások:

  • Felhasználó sikertelen belépés, törlés, inaktiválást követően
  • Pedagógusnak ne legyen szerkeszthető a jogviszony megszűnés oka

 

Újdonságok:

  • Nevelési rend - kiválasztható bejegyzési kategóriák módosítása

 

Újdonságok:

  • KIR import betöltési hibaüzenet módosítása

Módosítások:

  • Korcsoport statisztika javítása, ha van olyan csoport, ahol nincs töltve a korcsoport

 

Újdonságok:

  • PED TÉR Célkitűzések riportok

 

Újdonságok:

  • Felügyeleti jogosultnál adatmezők bővítése
  • Megnyitott nevelési év teljes funkcionalitással elérhető az intézményi adminisztrátor számára
  • Gyermek személyi azonosító adatainak rögzítése
  • Új szerepkör: Hivatali ügyintéző
  • IP - pedagógus által igazolt hiányzás levétele
  • Gyermeknapló elnevezés módosítása
  • Fenntartó felhasználó módosítás
  • Fenntartó felhasználó kezelési jogosultsággal rendelkező Fenntartó szerepkör rögzíthet felhasználót
  • Fenntartó szerepkörnek legyen jogosultsága a Hibabejelentéshez

Módosítások:

  • Igazolandó jelenlét mentés után átvált Igazolatlanra
  • Pedagógus (egy csoporttal) nem tud csoportnapló bejegyzést rögzíteni naptárban
  • Dupla szerepkörű (intézményi adminisztrátor + pedagógus) felhasználó nem jelenik meg a TÉR alkalmazottak teljesítmény célnál
  • Duplaszerepkörű igazgató céljait nem lehet jóváhagyni
  • KIR import hiba a Veszprémi Ringató Körzeti Óvodában
  • Egyes régebbi központi adminisztrátor által létrehozott felhasználóknál nem látható a TÉR menüpont
  • Vezetői/Megbízotti értékelést megtekintve Önértékelés szerkesztése címmel jelenik meg az értékelés
  • Gondviselőnél Lakcím nélküli/Ismeretlen cím bejelölésnél nem konkrét hibaüzenet
  • Teljesítményértékelésnél/Célkitűzésnél elcsúsznak az akciógombok

 

Újdonságok:

  • Egyedi intézményi szempontok láthatósága
  • Szöveges felugró üzenet belépéskor nem alkalmazottak esetén
  • Teljesítménycélok kitűzésének határidejére vonatkozó értesítő megjelenítése

 

Módosítások:

  • Alkalmazotti KIR import hiba
  • Szülő felhasználó duplikáció csoportváltáskor
  • Kezdő képernyő betöltési probléma
  • Pedagógus + Intézményi admin szerepkörű felhasználóval sikeres gyermek adatok mentése után visszaáll az eredeti érték
  • Nevelők a csoportban kiválasztásakor ne legyen szűrés, minden alkalmazott jelenjen meg
  • Az adatjavításra váró alkalmazottaknál hiányos import
  • Intézményi admin + Pedagógus szerepkörű felhasználóval a felvételi döntések/határozatok nem jelennek meg a Dokumentumtárban
  • Intézményi admin + Pedagógus szerepkörű felhasznál a naptárban csak a saját csoportja eseményeit látja (intézményiek mellett)

 

Újdonságok:

  • Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer (PED TÉR) bevezetése:

TÉR menüpontok kialakítása;

Egyedi intézményi értékelési szempont rögzítése – kapcsolódó funkciók kialakítása;

Teljesítménycélok kitűzése – kapcsolódó teljes funkcionalitás kialakítása;

Értékeléshez kapcsolódó fejlesztések kitűzése – kapcsolódó teljes funkcionalitás kialakítása;

Önértékeléshez kapcsolódó funkciók kialakítása;

Szülői kérdőív felület kialakítása.

  • Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony elsődleges felajánlása:

A jogviszony típusa mezőnél a "felajánlott" közalkalmazotti helyett jelenjen meg elsőként új alkalmazott felvételénél a "köznevelési foglalkoztatotti jogviszony".

  • Intézményi adminisztrátor részére szerkesztési jogosultság bővítése:

Intézményi adminisztrátor részére szerkesztési jogosultság megadása a saját intézményi alapadatoknál a következő mezők esetén:

E-mail címek; +E-mail cím adatok hozzáadása, mentése; Telefonszámok; +Telefonszám adatok hozzáadása, mentése; Egyéb adatok;

További szerkeszthető mezők:

Honlap; Specialitás; Adószám; Bankszámlavezető pénzintézet; Bankszámlaszám.

Intézményi adminisztrátor részére szerkesztési jogosultság megadása saját intézménynél az Oktatási referens és a Működési helyek tabfülön, minden mező szerkeszthető az intézményi admin által.

  • Beiratkozás validációk bevezetése:

Jelentkezés időpontja nem lehet későbbi, mint a Felvétel időpontja (jogviszony létrejötte), ha van ilyen időpontunk;

Felvétel időpontja (Jogviszony létrejötte) nem lehet későbbi, mint az Első nevelési nap (Jogviszony gyakorlásának kezdete);

Első nevelési nap (Jogviszony gyakorlásának kezdete) nem lehet későbbi, mint a Jogviszony várható befejezése;

Döntés dátuma nem lehet későbbi, mint a Felvétel időpontja (Jogviszony létrejötte).

  • Nevelési év váltása átnevezés:

Almenüpont átnevezés: Nevelési év váltás helyett Nevelési év zárás

Oldalcím átnevezés: Nevelési év váltás helyett Nevelési év zárás

Gomb felirat átnevezés: Aktív nevelési év váltása helyett Aktív nevelési év zárása

  • Új óvodai jelek:

54 db új óvodai jel felvétele.

  • oviKRÉTA logó csere:

oviKRÉTA logó aktualizálása.

  • Új alkalmazotti jogviszony státusz:

Alkalmazott /Jogviszony/ Jogviszony státusza mező értékei közé felvételre került egy új státusz: Tartósan távollévő

  • Új gyermek jogviszony státusz:

Gyermek /Jogviszony/ Jogviszony státusza mező értékei közé felvételre került egy új státusz: Szünetel

  • Új értékek a csoportnaplóban:

Csoport / Csoportnapló bejegyzés / Esemény típusa mező értékei közé felvételre kerültek: 

Hitéletre nevelés; Komplex tevékenység; Nemzetiségi nevelés.

  • Csoport dátumok rendezése:

A csoporthoz és a csoportnaplóhoz tartozó dátumok elkülönítése.

  • Alkalmazottak / Vezetői megbízás / Képzési adatok:

Törlési lehetőség bevezetése, a "kuka" ikon kihelyezésre került Vezetői megbízás és a Képzési adatok esetén.

Módosítások:

  • Alkalmazott törlése esetén az alkalmazás hibát már nem jelez
  • Téves szüneteltetés validációs hiba rendezése
  • Intézményi admin + pedagógus szerepkörű felhasználók már tudnak a Gyermekek menüpontban csoportra szűrni
  • BTMN és SNI adatokat rendben lehet törölni
  • Napi rendszerességű csoportnapló bejegyzés utolsó napja egy nappal későbbi volt, mint a nevelési év vége
  • Intézményi admin dokumentumtár nevelési év szűrője már működik
  • Automatikusan generált csoportnapló megtekintése után új csoportnapló bejegyzés hozzáadása esetén már szerkeszthetők a mezők
  • Gyermekek táblában az Oktatási azonosító szerinti rendezés már működik
  • Dokumentum törlésekor Sikeres törlés értesítés 
  • Dokumentum kategóriáknál sikeres oszlop rendezés
  • A felhasználó inaktiválása funkció működik

 

Újdonságok:

  • Beiratkozás exportálásánál az exportált táblában üres a mező érték, ha a felületen is üres:

 Ha a felületen nincs töltve az érték, akkor az exportált dokumentumban is üresen jelenik meg az érték.

  • Felvételi és előjegyzési naplóban a Felmentésben részesülő gyermekek száma sor levétele:

Felvételi és előjegyzési naplóban csak a jelentkezett gyermekek jelennek meg, a Felmentésben részesülő gyermekek száma sor nem szükséges, ez az adat kikerült a naplóból.

Módosítások:

  • Csatolt dokumentummal rendelkező beiratkozó törlése:

Amennyiben a beiratkozó gyermek esetén dokumentum kerül csatolásra, de a gyermeket – például duplikált adatrögzítés esetén törölni kell – akkor törlés esetén a törlés funkció megfelelően működik.

  • Felvételre jelentkezett mező üres értékre állításánál a megerősítés ellenére törlésre kerültek a mezők:

Felvételre jelentkezett mező átállítása Igen-ről Nem-re esetén akkor töröljük a kapcsolódó mezőket, ha megerősítésre kerül a Felvételre jelentkezett: üres értékre váltás.

  • Beiratkozásnál a gyermek státusza rendezés:

Az elvárt működés szerint ABC sorrend vagy fordított sorrend esetén a Nem jelentkezett és Mentett státuszok helyes rendezése megfelelő.

 

Újdonságok:

  • Beiratkozás funkció - Felvételi adatok fül és a Gyermek - Jogviszony fül mezőinek átnevezése, napló aktualizálása: 

Beiratkozás - Felvételi adatok fül és a Gyermek - Jogviszony fül egyes mezőinek átnevezése a jelentéstartalom pontosítása érdekében, ezzel együtt a Felvételi és Mulasztási napló aktualizálása.

  • Címből a pontozási validációk megszüntetése:

Gyermek importnál, a címnél a házszámban vagy emelet/ajtó részen a „pont”-ra vonatkozó validáció megszűntetésre került, amit beír a felhasználó ezekhez a mezőkhöz (házszám, emelet, ajtó) az kerül mentésre.

  • Felvételi döntés, Határozat szöveg módosítás: 

A Felvételi döntés, illetve Határozat szövegrészek módosítása.

Módosítások:

  • Nagybetűs kiterjesztéssel dokumentum feltöltés: 

 A dokumentumok feltölthetők nagybetűs kiterjesztéssel is.

 

Újdonságok:

Beiratkozáshoz kapcsolódó fejlesztések:

  • Határozaton, Felvételi döntésen intézményi telefonszám megjelenítés;
  • Beiratkozó gyermekek státuszainak módosítása; 
  • Beiratkozó törlése funkció kialakítása;
  • Beiratkozás oldalon import sablon bővítése TAJ szám és Lakcímkártya szám adatokkal;
  • Határozat és Felvételi döntés indoklási szövegének módosítása;
  • Megerősítések bevezetése a Felvételi adatok oldalon (véletlen váltások, kattintások esetére);
  • Felvételi előjegyzési naplóban lapok rendezése oldaltöréssel gyermekenként.

Módosítások:

  • KIR import:

Az állampolgárság horvát kódszótár elem nem megfelelően jelent meg, ezért a KIR import ezen eleme nem tudod betöltődni. KIR import folyamat során a lenyíló telephely listában nem látszott az intézmény hosszú neve teljes egészében így a telephelyeket nem lehetett megkülönböztetni.

  • Beiratkozáshoz kapcsolódóan:

Importált beiratkozónál a felmentést kért alapértéke nem került beállításra „Felmentést nem kért”-re. Beiratkozás táblában a Gyermek generálva azonosítók szerinti sorba rendezés nem működött megfelelően. Felvételi előjegyzési naplóban a Felmentést kért mező értékeinek javítása. Felvételi döntések/Határozatok megtekintés/generálás kiválasztásánál hibás tooltip javítása, dokumentumokon a dátum angol formátumban jelent meg.

 

Fejlesztések:

  • Elkészült határozatokról üzenet módosítása:

Belső rendszerüzenet és kiküldött email szövegmódosítása.

  • Felmentést kért mező értékeinek módosítása:

Kiválasztható elemek szövegének módosítása.

Módosítások:

  • Beiratkozás import javítása:

Bármilyen fájl feltöltése esetén a fájl nem megfelelőségére hivatkozó hibát dobott az oviKRÉTA rendszer, illetve importálás során a sablonban található állandó és tartózkodási cím nem jelent meg a felületen, ismeretlen cím kerül bejelölésre. Javítást követően az importálás sikeres, a címadatok megfelelően betöltésre kerülnek.

  • Felvétel időpontjának javítása a Felvételi és mulasztási naplóban:

A Gyermekek adatlapján a Jogviszony fülön megjelenő Felvétel időpontja mező értékének kell szerepelnie a Felvételi és mulasztási naplóban a Felvétel időpontjaként, ehelyett a jogviszony kezdete dátuma jelent itt meg, javítást követően a helyes dátum jelenik meg.

  • Felvételre jelentkezett értékének nem-re állítása esetén kerüljön törlésre a jelentkezés időpontja:

Jelentkezés dátuma nem került törlésre, ha Igen-ről Nem-re vagy üres értékre változtatjuk a Felvételre jelentkezett értéket. Javítást követően megfelelő a működés.

 

Újdonságok:

A Beiratkozás folyamat funkcióinak megújítása:

  • Általános címkezelés (valamennyi entitásra),
  • Beiratkozó gyermek adatkör módosítások,
  • Beiratkozás Excel import módosítása,
  • Felvételi döntés és Határozat szétválasztása,
  • Határozat és Felvételi előjegyzési napló pdf sablonok módosítása,
  • Gyermek generálás módosítása,
  • Gyermek alapadatok módosítása,
  • Felügyelet jogosultak cím kötelezőségének módosítása,
  • Intézmény adatok intézmény oldali szerkeszthetőségének módosítása, Megnyitott nevelési évben elérhető menüpontok módosítása.

 

Módosítások:

  • KIR import címkezelés:

KIR gyermek és alkalmazott import címadatok átvételének kezelése.

 

Módosítások:

  • Felhasználónévben ékezetes betű kezelése a KIR import során.
  • Anyanyelv kódszótár bővítése:

Kínai anyanyelv felvétele a kódszótárba.

  • Gyermek importnál a KIR-ből érkező üres közterületnév lekezelése.
  • Gyermek csoporttagságnál jelenléti ív validáció kezelése:

Kieső időszak kezelésének módosítása. Korábbi csoporttagságokat már nem vesz figyelembe, a módosítandó csoporttagság esetén csak azt az időszakot vizsgálja, amit az új csoporttagság már nem fed le.

 

Módosítások:

  • Intézményhez csatolt dokumentumok láthatósága:

A pedagógus számára nem voltak láthatók a releváns dokumentum kategóriákba tartozó, az intézményi adminisztrátor által az intézményhez csatolt dokumentumok, azok letöltése nem volt lehetséges. Módosítást követően rendben megjelennek a dokumentumok és letölthetők.

 

Módosítások:

  • KIR-ből NULL házszám lekezelése:

KIR import során a cím adatok átvétele megtörténik akkor is, ha a házszám mező üresen érkezik.

  • Beiratkozás - Igazgató javaslata mező tölthetősége:

Beiratkozás menüpontban az intézményi adminisztrátor számára az „Igazgató javaslata” kódszótár üresen jelent meg a legördülő lista helyett. Módosítást követően a kapcsolódó kódszótár elemek megjelennek.

 

Módosítások:

  • Gyermek csoport kapcsolat törlése:

Gyermek csoport kapcsolatának törlésével törlésre kerül a gyermek és csoportnapló bejegyzés kapcsolat is (akkor is, ha dokumentum is tartozik a csoportnapló bejegyzéshez).

  • Pedagógus/Egyéb alkalmazott számára „Dokumentumok” listában csak a saját csoport gyermekeihez tartozó határozatok megjelenítése:

Dokumentumok lista Pedagógus és Egyéb alkalmazott szerepkörrel (olyan gyermekek határozatai már nem látszanak, akik felvétele elutasításra került, vagy még nincsenek generálva – ez okozta, hogy az adott csoportba nem tartozó gyermek határozata látszott a pedagógus számára).

  • Intézmény űrlapján a „Csatolt iratok” tabfül jogosultsági beállítása:

Intézmény „Csatolt iratok” lista szűrése (csak központi adminisztrátor és intézményi adminisztrátor számára jelenik meg a „Csatolt iratok” tabfül).

  • Dokumentum csatolás:

Dokumentum csatoláskor nagybetűvel írt fájl kiterjesztéses dokumentumot is elfogad a rendszer.

  • Egyéb alkalmazott jogosultsági probléma javítása „Gyermek” és „Csoport” megtekintés tabfülein:

Csak a gyermekhez és a csoporthoz tartozó dokumentumok jelennek meg.

  • KIR import „Állampolgárság” értékek átvételi módjának átalakítása:

Kis- és nagybetű, szóköz, speciális karakterek, hosszú-rövid magánhangzók eltérései nem kerülnek figyelembevételre.

  • Állampolgárság kódszótár módosításai a KIR egyezés érdekében:

Egyes oviKRÉTA kódszótár elemek megnevezésének átírása a KIR-ben szereplőre, új elemek felvétele (adatbázis módosítás).

 

Módosítások:

  • KIR adateltérések színezése kékre:

A KIR-ből az oviKRÉTA adatbázishoz képest eltérő adattal érkező Gyermekek és Alkalmazottak kiemelése kék betű színnel az import funkció használatakor.

  • Gyermek űrlap "Következő felülvizsgálat dátuma" mező módosítása:

Következő felülvizsgálat dátuma mező átnevezése Következő felülvizsgálat időpontjára, dátum helyett szabadszöveges adatbeviteli mező alkalmazása.

  • Gyermek/Csoport/Alkalmazott Egyéb csatolt iratok lista szűrésének javítása:

A dokumentumokat listázó felületeken alkalmazott szűrések javítása, hogy az érintett felületeken a megfelelő dokumentumok a megfelelő jogosultsággal rendelkező felhasználóknak jelenjenek meg.

 

Újdonságok:

  • KIR import átalakítása (hibás sorok befogadása):

KIR-ből történő importálás során egyes gyermek és alkalmazotti adatok nem tudtak betöltésre kerülni az oviKRÉTA alkalmazásba az oviKRÉTA kötelező mezőtöltése vagy jogviszony inkoherencia miatt. A fejlesztéssel lehetőség van minden gyermek és alkalmazott importálására a KIR-ből. A Gyermek / Alkalmazotti menüponton belül kialakításra került egy „Adatjavításra váró alkalmazottak”, illetve „Adatjavításra váró gyermekek” almenüpont, amely a hibás adatokkal rendelkező gyermek és alkalmazotti listát tartalmazza. Jelölésre kerül a javítandó adat, javítást/kitöltést követően az adatjavításra várók listából átkerül az gyermek/alkalmazotti listába.

  • Új fenntartói dokumentumkategória létrehozása:

Új dokumentumkategória „Eredménytermékek” megnevezéssel került bevezetése, ahol a központi adminisztrátor jogosultsággal rendelkező felhasználó a fenntartók számára tölthet fel dokumentumokat.

  • Dokumentum letöltés fenntartói szerepkörrel:

Kialakításra került a feltöltött dokumentumok letöltési lehetősége fenntartói felhasználói jogosultsággal.

  • Nevelési rend opciók közé Rendkívüli szünet felvétele:

Intézményi adminisztrátor jogosultsággal a Beállítások / Nevelési rend menüponton belül új nap hozzáadása esetén a bejegyzés típusa közé új elem került felvételre, a "Rendkívüli szünet".

  • Csoportnapló bejegyzés gyermekekhez kötése:

Csoportnapló bejegyzéseknél kiválasztható, hogy egy bejegyzés az egész csoportra vonatkozik, vagy egy/több gyerekre.

  • Lakcímmel nem rendelkező gyermek felvétele:

Gyermek/Alapadatok oldalon a Lakcím adatoknál egy checkbox került kialakításra, ahol az intézményi adminisztrátor be tudja jelölni, ha az adott gyermek "Lakcím nélküli". A checkbox bejelölésével nem kell lakcím adatokat tölteni, annak jelölése a kötelező lakcímtöltést helyettesíti. 

  • Jelenléti ív felület módosítása:

Csoportok – Jelenléti ív: cellák jelölése szegéllyel látható, zöld színű az alapkitöltés mindig az aktuális napi dátumig, amennyiben nem került rögzítésre egyéb jelölés (vagyis automatikusan jelenlévő).

  • KIR import telephely nevének láthatósága:

KIR import folyamat során a lenyíló telephely listában az intézmény hosszú neve teljes egészében szerepel.

  • Igazolandó napok átállításának módosítása:

Az igazolandó napok átállítása minden esetben manuálisan történik igazoltra vagy igazolatlanra. Az Intézmény adatok közül a kapcsolódó tabfül levételre került, mely a beállított napszámtól függően automatikusan állította igazolatlanra a le nem kezelt igazolásra váró napot.

Módosítások:

  • Budapest kerület cím betöltése:

KIR – oviKRÉTA kódszótár eltérés miatt a budapesti kerülettel rendelkező címek nem tudtak betöltésre kerülni az oviKRÉTA alkalmazásba.

 

Újdonságok:

  • Alkalmazott, gyermek, csoport törlési funkció kialakítása:

Meghatározott feltételek mellett alkalmazott, gyermek és csoport törlési lehetőségének biztosítása az adott intézményi adminisztrátor szerepkörrel rendelkező felhasználó részére.

  • Gyermekek jelkészletének bővítése:

A gyermekek jelkészlete kiegészítésre került további 40 választható jellel, melyet a pedagógusi és intézményi adminisztrátori szerepkörrel rendelkező felhasználó rendelhet a gyermek neve mellé.

Módosítások:

  • Esemény megjegyzés mező validálás:

A mező validálása hibás volt, ez került javításra.

  • Hibabejelentésnél utólagos kommentekhez történő dokumentum csatolás:

Hibabejelentés alkalmával állomány csatolására van lehetőség, de további megjegyzéskor már nem volt biztosított a csatolás lehetősége, ez került javításra.

  • Szökőévben született gyermekek korcsoport számítás:

Amennyiben egy gyermek szökőévben született, úgy a megjelenítéskor a korcsoport számítás hibája miatt hibát jelzett a rendszer.

  • Címkék nélkül