Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére


Üdvözöljük a KRÉTA Elektronikus naplójának Felhasználói Kézikönyvében!

A KRÉTA Elektronikus naplója a szaktanároknak, pedagógusoknak, osztályfőnököknek nyújt segítséget a naplóvezetéshez szükséges adminisztrációs feladatok gyors és hatékony végrehajtásához.

Az Elektronikus napló

A KRÉTA elektronikus napló  a legkorszerűbb informatikai technológiákat ötvöző elektronikus iskolai osztálynapló, amelyet a közoktatásban és szakképzésben is hatékonyan lehet használni, az általános iskoláktól kezdve egészen a különböző szakképző intézményekig. 

Az e-Napló megalkotása elsősorban az oktatási intézmények vezetőinek, tanárainak igényeit tükrözi az alábbi alapvető elvek szerint:

  • bonyolult menüstruktúrától mentes, könnyen használható kezelőfelület a hatékonyság érdekében;
  • paraméterezett, testreszabható funkciók, hogy minden intézmény csak a szükségleteink megfelelő adatokat kezeljen;
  • igazodik az adminisztrációs rendszer adattartalmának feltöltöttségéhez, nem szükséges minden adat megadása a használathoz;
  • hatékony integrálási lehetőségek különböző iskolai szoftverrendszerekhez,
  • egyszerű, letisztult felhasználói felület,
  • egyesíti a hagyományos papír alapú és az elektronikus osztálynaplók előnyeit,
  •  használatával a papír alapú napló kiváltható,
  •  az intézmény infrastruktúrájának függvényében bárhonnan elérhető a szoftver egy böngészőprogram használatával,
  •  tetszőleges infokommunikációs eszközön használható.

Dokumentumok készítése

A KRÉTA szoftver nagy teljesítményű dokumentumgeneráló funkcióval rendelkezik, amely lehetőséget ad a különböző iskolai nyomtatványok, papír alapú dokumentumok előállítására.

Általános funkciók

A KRÉTA e-napló rendszer képes az iskolai osztálynapló valamennyi funkciójának elektronikus megvalósítására, továbbá az osztálynapló papír alapú előállítására is.

A programból elérhető alapvető funkciók:

  • integrált, szerepkör alapú felhasználó-kezelés az adminisztrációs rendszer vagy címtár alapján,
  • tanórák rögzítése órarend, tantárgyfelosztás vagy egyedi adatok alapján,
  • tanulói mulasztások rögzítése,
  • érdemjegyek és szöveges értékelések rögzítése tanulókhoz, osztályokhoz, vagy csoportokhoz,
  • feljegyzések, beírások rögzítése a tanulókhoz,
  • mulasztások igazolása,
  • iskolai napló és egyéb elektronikus dokumentumok előállítása.

KRÉTA Napló felhasználóinak kezelése

A rendszer felhasználó-kezelése biztosítja, hogy az arra jogosultak a saját szerepköreikben (szaktanár, osztályfőnök, igazgató) használható funkciókat érjék el. A KRÉTA rendszer számos ellenőrző funkciója védi a felhasználót a téves beírások, bejegyzések ellen.

Az elektronikus naplóban lehetőség van egyedileg zárolni a visszamenőleges beírásokat, így az intézmény – pedagógiai programjával összhangban – alakíthatja ki az adminisztrációs rendszerének működési paramétereit.

Korlátozások

A KRÉTA programban – a hatályos jogszabályokkal összhangban - nincs lehetőség előre tanórákat vagy érdemjegyeket rögzíteni.

Az elektronikus napló számos esetben egyszerűsíti a szaktanárok adminisztrációs munkáját és nagymértékben megkönnyíti az osztályfőnökök és iskolavezetők ellenőrzési feladatait, néhány példa ezek közül:

  • a kitöltendő tanórák jelzése,
  • az adott tanórára vonatkozó mulasztási adatok megjelenítése,
  • a mulasztások adatainak görgetése,
  • a tanmenet alapján automatikus témakitöltés,
  • előző óra (helyettesítés esetén is) témájának megjelenítése,
  • jegyek ellenőrzött bevitele, megtekintése,
  • jegyek típusának az értékelés témájának meghatározása,
  • mulasztások automatikus kezelése és összesítése,
  • Címkék nélkül