A KRÉTA Tárgyi Eszköz Ellátási és Karbantartási (TESZEK) Modul áttekintése
A KRÉTA Tárgyi Eszköz Ellátási és Karbantartási (röviden TESZEK) Modul az RRF-1.2.1-2021-2021-00001 azonosító számú - "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" - című projekt (a továbbiakban: projekt) nyilvántartási és karbantartási folyamatainak informatikai támogatását biztosító - a köznevelésben használt KRÉTA rendszerekkel integráltan működő - szoftvermodul. A projekt célja annak elősegítése, hogy a digitális oktatásba életkorának megfelelő évfolyamokon bekapcsolódó valamennyi tanuló korszerű, versenyképes oktatástechnológiai környezetben tanulhasson, továbbá a köznevelési intézmények és pedagógusaik hordozható IKT eszközökkel való ellátása és a pedagógusok felkészítése a digitális eszközök mindennapi oktatási gyakorlatuk során történő alkalmazására.
A projekttel kapcsolatban részletesebben a projekt megvalósításáért felelő konzorcium vezetője, a Klebelsberg Központ honlapján tájékozódhat: https://kk.gov.hu/digitalis-oktatashoz-valo-egyenlo-hozzaferes-felteteleinek-biztositasa-a-tanulok-es-a-pedagogusok-szamara-rrf-1-2-1-2021-2021-00001
Hogyan érem el a TESZEK Modult?
A KRÉTA fenntartói rendszerbe megfelelő jogosultsággal belépve át tud jelentkezni a TESZEK Modulba, vagy közvetlenül is be tud jelentkezni a https://teszek.e-kreta.hu oldalon.
Mire szolgál a TESZEK Fenntartói felület?
A TESZEK Fenntartói felületen az intézményfenntartók munkatársai tudják nyomon követni, illetve kezelni a modulban rögzített eszközök használatát, illetve életútját. Láthatják, hogy az eszköz jelenleg használatban van-e, ha igen, akkor kinél. Volt-e az eszköz korábban használatban, ha igen, akkor kinél volt volt. A fenntartói felületen mozgathatják az eszközöket a fenntartásukban lévő intézményeik, feladatellátási helyeik között, valamint az eszköz meghibásodásával kapcsolatban tett bejelentéseket is ezen a felületen tudják kezelni.
Az ESZKÖZÖK menüpontban a fenntartóhoz rendelt eszközök adatait tekintheti meg.
A HASZNÁLATBA ADOTT ESZKÖZÖK menüpontban tudja leellenőrizni a fenntartóhoz tartozó intézményekre és feladatellátási helyekre kiosztott eszközöket.
Az ESETKEZELÉS menüpontban lehet eszközmozgatást végezni és szervizfolyamatot kezelni.
A REGISZTRÁCIÓ menüpontban lehet megtekinteni az intézményekhez tartozó személyes használatra igényelt regisztrációk számát, és az oktatás támogatása célból igényelt számot is. Illetve itt lehet megtekinteni mely osztályok számára engedélyezte a regisztrációt a pályázat megvalósulásáért felelős Klebelsberg Központ.
A PROJEKT RIPORTOK menüpontban különböző riportok érhetők el.
A Klebelsberg Központ (továbbiakban KK) a TESZEK rendszerhez megfogalmazott esetkezelés kiterjesztési, továbbfejlesztési célú üzleti igényei alapján a TESZEK rendszer Esetkezelés menüpontja kiegészült egy új információkérés funkcióval, melynek hivatalos megnevezése: RRF-1.2.1 Ügyfélszolgálati felület
Az információkérés egy általános célú kommunikációs csatorna, ahol a fenntartók (és az intézmények) feltehetik kérdéseiket a Klebelsberg Központ felé bármilyen témában általános célú egyeztetés, információkérés, segítség kérés terén.
A feltett kérdésekre a Klebelsberg Központ munkatársai a TESZEK rendszeren belül tudnak válaszolni. A folyamatkezelés továbbfejlesztésének legfontosabb eredménye az e-mail-ben történő intézmény/fenntartó és a KK közötti kommunikáció csökkenése, ideális esetben annak teljes kiváltása.
- Eszköz nélküli eset indítható általános célú információkérés, segítségkérés céljából, melyek információkérés kategóriájú eseteknek (röviden információkérésnek) nevezhetők.
- Intézmény vagy fenntartó indíthat információkérés eseteket, melyekkel kapcsolatos ügyintézést és az elindított folyamat végrehajtását a KK végezheti.
- Ha intézmény indítja az információkérést, akkor a fenntartója nem vesz részt a folyamatban, nem értesül az információkérésről.
- Az információkérések kezelésére intézményi, fenntartói és KK oldalon új szerepkörök bevezetése történt meg (egy munkatárs továbbra is betölthet többféle szerepkört), mely lehetőséget ad az esetek láthatóságának kontrollálására.
Az információkérést - a válasz megfogalmazása után - az eset felelőse (KK-s munkatárs) jogosult lezárni, melyről automatikus értesítés kerül kiküldésre.
Hozzászólás rögzíthető az információkérés eseten, melynek történetét a rendszer automatikusan kezeli.
Az információkérések házon belüli egyeztetésének kezelésére alkalmazható az eset folyamat végrehajtása során is elérhető feladatkezelési funkció, valamint a hozzászólások lehetősége.
Az információkérések exportálásával a TESZEK lehetővé tette az esetkezelésben régióra, státuszra, időintervallumra, fenntartóra, intézményre és címkére történő szűrést.