Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Üzenetküldés

A rendszer lehetőséget biztosít az intézmények részére a szülők felé történő tömeges üzenetküldésre.

A boríték ikonra kattintva az Intézményi adminisztrátor vagy Pedagógus szerepkörű felhasználó üzenetet küldhet az általa beállított címzetti körnek, beérkező rendszerüzeneteit itt tudja megtekinteni. A rendszer két fülön jeleníti meg a Beérkezett, illetve az Elküldött üzeneteket listanézetben.

A listafelület műveleti ikonjaival az egyes üzenetek megtekinthetők, a beérkezett üzenetek pedig olvasottá/olvasatlanná tehetők.

Új üzenet küldése 

Az Új üzenet küldése gombbal lehetséges új üzenetet felvinni. A megjelenő felületen az üzenet adatait lehet megadni.

Minden esetben a szülők számára kerülnek kiküldésre az üzenetek, rendszerüzenetek formájában. Adott szülő számára akkor kerülnek kézbesítésre, ha a szülő a gyermek felügyeleti jogosult adatai között az ún. Egyedi üzenetekre feliratokozott. Ezen felül akkor kerül kiküldésre az üzenet emailben is, ha a szülő az Emailben is értesítendő beállítással is rendelkezik. Ekkor valamennyi olyan email címére kimegy az üzenet, amely mellett az Értesítést kér mező értéke Igen (például a magán email címére igen, de a hivatalira nem).

Amennyiben egy felhasználó számára rendszerüzenet érkezett, azt az Üzenetek ikon állapotváltozása jelzi, az olvasatlan üzenetek számát pirosan megjelenítve.

Szerepkörtől függően elérhető az egyes címzettek kiválasztása.

Az Intézményi adminisztrátor jogosultságú felhasználó akár az intézménybe járó összes gyermek szülőjének is küldhet üzenetet, de kiválaszthat egy tagintézményt (amennyiben létezik), egy csoportot, vagy akár egyetlen gyermeket, sőt mindezek kombinációit is (pl egy csoportot és a másik csoportból még két gyermeket).

Pedagógus felhasználó a teljes intézményre vagy tagintézményre nem küldhet üzenetet, a csoportok és az oda járó gyermekek közül pedig azokat választhatja, amely csoporthoz pedagógusként hozzárendelésre került.

A képernyő bal oldalán kiválasztott címzetteket a Hozzáadás gombbal lehet átemelni a Kiválasztott címzettek közé, a képernyő jobb oldalára.

Szülői üzenetek, értesítések

A szülő dönthet róla, hogy e-mailben is tájékoztatást, egyedi oviKRÉTA üzeneteket kér-e, vagy szeretne-e automatikus oviKRÉTA rendszerüzeneteket kapni. Ezek beállítását az intézménytől kérheti.


Ezt a gyermek adatlapjának Felügyeleti jog oldalán, a kiválasztott szülőnél lehet beállítani a jelölőnégyzettel:
▪ Automatikus rendszerüzeneteket kér:

a rendszer által generált automatikus üzeneteket szeretné megkapni (ilyen pl. az igazolatlan hiányzásokról küldött üzenet, vagy a naptáreseményekről küldött üzenet) a belső postafiókjába

▪ Egyedi üzeneteket kér:

az intézményi admin/pedagógus által egyedileg írt és valamely szülői célcsoportra megcímzett üzenetet szeretné megkapni a belső postafiókjába (a jobb felső sarokban a boríték ikonnal megírt levelek ezek)
 E-mailben is tájékoztatás:

a fenti üzeneteket a belső postafiókja mellett e-mail üzenetben is szeretné megkapni a beállított e-mail címére.

"Tájékoztatás kér" checkbox az egyes email címek mellett: ezzel e-mail címenként lehet vezérelni, hogy melyik e-mail címre mehet ki üzenet (ha fel van véve pl. magán és hivatali e-mail címe is és nem szeretné a hivatalit terhelni)