Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Dokumentumok

Ebben a menüpontban a következő lehetőségek közül választhatunk:

  • Dokumentumtár,
  • Sablonok, segédletek,
  • Dokumentumsablonok kezelése,
  • Poszeidon.

Dokumentumtár

A Dokumentumtár almenün keresztül érhetik el a felhasználók a számukra releváns dokumentumok listáját, melyeket le is tölthetnek a rendszerből.

A listában azok a dokumentumok jelennek meg, amik az adott intézményhez, annak csoportjaihoz, gyermekeihez vagy alkalmazottjaihoz tartoznak. Az adott felhasználó szerepköre és csoporthoz kapcsolódó tulajdonságai alapján jogosult a dokumentumok elérésére.

Az intézményi adminisztrátor számára a képernyő tetején kiválasztott nevelési év dokumentumai kerülnek listázásra.

Amennyiben a korábbi nevelési év dokumentumait szeretné megtekinteni, kérjük válassza ki az adott nevelési évet a lap tetején.

A dokumentumok egy részét az intézményi adminisztrátorok tölthetik fel a rendszerbe (ezek jellemzően az intézményhez kapcsolódó kategóriába tartozó dokumentumok), más részük pedig bizonyos folyamatok futásakor kerül be a Dokumentumtárba (pl. a Felvétellel kapcsolatos dokumentumok vagy a Csoportjelenlét dokumentumai dokumentum kategóriák tartalma).

Azon dokumentumok esetén, amelyek iktatásra kötelezettek, az iktatószám is megjelenik a felületen.

A pedagógus szerepkörű felhasználók által feltöltött csoportra, gyermekekre vonatkozó dokumentumok is itt jelennek meg.

A Kapcsolódás és Kapcsolódó érték neve oszlop abban nyújt segítséget, hogy az adott dokumentum mely intézményhez, csoporthoz vagy gyermekhez tartozik, ezzel könnyítve a dokumentumok keresését.

Új dokumentum feltöltése

A dokumentumtárban a  gombra kattintva lehetőség van különböző kategóriákban fájlok feltöltésére.

A megjelenő felületen a dokumentum adatait lehet megadni, illetve magát a dokumentumot lehet becsatolni. Csak azok a dokumentum kategóriák választhatók ki, amelyikhez a felhasználónak lehetősége van dokumentumot feltölteni, iktatószámot pedig a feltöltés után, az iktatórendszertől kap a dokumentum.

Dokumentum kategóriák láthatósága

A feltöltéskor beállított dokumentum kategóriák alapján meghatározhatjuk a dokumentum láthatóságát is egyes szerepkörök számára. 

Dokumentum adatait utólag csak az módosíthatja, aki az adott dokumentumot feltöltötte.

1. Intézményi adminisztrátor szerepkör jogosultsággal elérhető dokumentum kategóriák: 

 Intézményi adminisztrátor az összes dokumentumkategóriában jogosult fájl feltöltésére illetve a dokumentumok letöltésére. 

 Az alábbi kategóriák kizárólag intézményi adminisztrátor szerepkörű felhasználóként érhetők el, tehát más szerepkörű felhasználó számára nem jelennek meg a Dokumentumtárban:

  • Intézményi alapdokumentumok - vezetői
  • Pedagógiai dokumentumok - vezetői - > ebben a kategóriában a továbbiakban nem lehet dokumentumot feltölteni;
  • Nyilvántartások
  • Intézményi önértékelés - vezetői - > ebben a kategóriában a továbbiakban nem lehet dokumentumot feltölteni
  • Intézmény dokumentumai (Ez a dokumentum kategória az Intézmény menüben tölthető fel a Csatolt iratok részben)

2. Pedagógus szerepkör jogosultsággal elérhető dokumentum kategóriák: 

  • Intézményi alapdokumentumok
  • Szabályzatok
  • Általános munkaügyi dokumentumok
  • Általános munkaköri leírások
  • Pedagógiai dokumentumok
  • Alkalmazottak dokumentumai
  • Célkitűzések dokumentumai - kizárólag a saját célokhoz rögzített célkitűzés dokumentumok
  • Egyéb segédletek, leírások
  • Portfólió - > ebben a kategóriában a továbbiakban nem lehet dokumentumot feltölteni
  • Intézményi önértékelés - > ebben a kategóriában a továbbiakban nem lehet dokumentumot feltölteni
  • Gyerekdosszié
  • Gyerekdosszié - Anamnézis
  • Csoportnapló
  • Csoportdokumentumok
  • Csoportjelenlét dokumentumai
  • Igazolások
  • Nevelési év nyitás-zárás dokumentumai

Az adott alkalmazott csoporthoz kapcsolódó tulajdonságai alapján jogosult a dokumentumok elérésére!

3. Egyéb alkalmazott szerepkör jogosultsággal elérhető dokumentum kategóriák: 

  • Intézményi alapdokumentumok
  • Szabályzatok
  • Általános munkaügyi dokumentumok
  • Általános munkaköri leírások
  • Alkalmazottak dokumentumai
  • Célkitűzések dokumentumai - kizárólag a saját célokhoz rögzített célkitűzés dokumentumok (ha van)
  • Egyéb segédletek, leírások
  • Portfólió - > ebben a kategóriában a továbbiakban nem lehet dokumentumot feltölteni
  • Intézményi önértékelés - > ebben a kategóriában a továbbiakban nem lehet dokumentumot feltölteni
  • Csoportnapló

Az adott alkalmazott csoporthoz kapcsolódó tulajdonságai alapján jogosult a dokumentumok elérésére!

4. Szülői szerepkör jogosultsággal elérhető dokumentum kategóriák: 

  • Igazolások (csak törvényes képviselő számára)
  • Gyerekdosszié 
  • Gyerekdosszié - Anamnézis (csak törvényes képviselő számára)
  • Csoportnapló (amennyiben a szülő számára látható bejegyzéshez tartozik)
  • Óvodaszék/Szülő szervezet dokumentumai

5. Fenntartói szerepkör jogosultsággal elérhető dokumentum kategóriák: 

  • Célkitűzések dokumentumai - kizárólag PED TÉR hozzáférési jogosultsággal


A feltöltött fájl mérete maximum 10 MB lehet!


Sablonok, segédletek

Ezen az oldalon a rendszerben található, központilag feltöltött sablonokat érik el a felhasználók. Jogosultsági szintek szerint, az egyes szerepkörök birtokában eltérő sablonokat érhetünk el.

Dokumentumsablonok kezelése

Ezen az oldalon listázva láthatjuk a központilag betöltött, illetve az intézmény saját sablonjait is.

A rendszerben elérhető sablontípusok:

  • Anamnézis
  • Csoportnapló
  • Felvételi döntés
  • Felvételi előjegyzési napló
  • Határozat

A dokumentumsablon kezelés funkcióit, a sablonok egyedi testreszabásának bemutatását valamint az intézményi sablonok használatára vonatkozó leírásunkat a Dokumentumsablonok kezelése Tudásbázis oldalon találják.

Poszeidon

POSZEIDON Ügyviteli és Iktatási rendszer elérése

A KRÉTA- POSZEIDON kibővített tanúsítvánnyal rendelkező, minősített szoftver, amely megfelel a Magyarországon hatályos jogszabályoknak és előírásoknak. Végig kíséri az iratokat a beérkezéstől vagy a keletkezéstől kezdve az irattárazáson és postázáson át a selejtezésig, legyenek azok elektronikus – e-mail, fájlban tárolt – és/vagy papíralapú dokumentumok.

Amennyiben az automatikusan megküldött illetve a megigényelt Poszeidon felhasználói hozzáférések elkészültek, a Poszeidon bejelentkező oldalán van lehetőségük a rendszerbe bejelentkezni az oviKRÉTA rendszermodultól függetlenül is.

Intézményi adminisztrátor és intézményegység adminisztrátor valamint fenntartó szerepkörű felhasználóknak az oviKRÉTA "Dokumentumok" menüpontjából is van lehetőségük átlépni a Poszeidon bejelentkező oldalára.

A Dokumentumok lenyíló listájából kiválasztható a Poszeidon almenü, melyet kiválasztva átnavigálhatunk a Poszeidon bejelentkező oldalára.


Fontos tudni, hogy a POSZEIDON rendszerbe nem az oviKRÉTA azonosítójával, hanem az iktatórendszerhez igényelt vagy automatikusan megküldött felhasználónévvel és jelszóval tud bejelentkezni. A POSZEIDON modul integráltan működik az oviKRÉTA rendszerrel, ugyanakkor - biztonsági okok miatt - külön bejelentkezési fiók szükséges az eléréhez!