Dokumentumok
Ebben a menüpontban a következő lehetőségek közül választhatunk:
- Dokumentumtár,
- Sablonok, segédletek,
- Dokumentumsablonok kezelése,
- Poszeidon.
Dokumentumtár
A Dokumentumtár almenün keresztül érhetik el a felhasználók a számukra releváns dokumentumok listáját, melyeket le is tölthetnek a rendszerből.
A listában azok a dokumentumok jelennek meg, amik az adott intézményhez, annak csoportjaihoz, gyermekeihez vagy alkalmazottjaihoz tartoznak. Az adott felhasználó szerepköre és csoporthoz kapcsolódó tulajdonságai alapján jogosult a dokumentumok elérésére.
A dokumentumok egy részét az intézményi adminisztrátorok tölthetik fel a rendszerbe (ezek jellemzően az intézményhez kapcsolódó kategóriába tartozó dokumentumok), más részük pedig bizonyos folyamatok futásakor kerül be a Dokumentumtárba (pl. a Felvétellel kapcsolatos dokumentumok vagy a Csoportjelenlét dokumentumai dokumentum kategóriák tartalma).
Azon dokumentumok esetén, amelyek iktatásra kötelezettek, az iktatószám is megjelenik a felületen.
A pedagógus szerepkörű felhasználók által feltöltött csoportra, gyermekekre vonatkozó dokumentumok is itt jelennek meg.
A Kapcsolódás és Kapcsolódó érték neve oszlop abban nyújt segítséget, hogy az adott dokumentum mely intézményhez, csoporthoz vagy gyermekhez tartozik, ezzel könnyítve a dokumentumok keresését.
Új dokumentum feltöltése
A dokumentumtárban a gombra kattintva lehetőség van különböző kategóriákban fájlok feltöltésére.
A megjelenő felületen a dokumentum adatait lehet megadni, illetve magát a dokumentumot lehet becsatolni. Csak azok a dokumentum kategóriák választhatók ki, amelyikhez a felhasználónak lehetősége van dokumentumot feltölteni, iktatószámot pedig a feltöltés után, az iktatórendszertől kap a dokumentum.
Dokumentum kategóriák láthatósága
A feltöltéskor beállított dokumentum kategóriák alapján meghatározhatjuk a dokumentum láthatóságát is egyes szerepkörök számára.
Dokumentum adatait utólag csak az módosíthatja, aki az adott dokumentumot feltöltötte.
1. Intézményi adminisztrátor szerepkör jogosultsággal elérhető dokumentum kategóriák:
Intézményi adminisztrátor az összes dokumentumkategóriában jogosult fájl feltöltésére illetve a dokumentumok letöltésére.
Az alábbi kategóriák kizárólag intézményi adminisztrátor szerepkörű felhasználóként érhetők el, tehát más szerepkörű felhasználó számára nem jelennek meg a Dokumentumtárban:
- Intézményi alapdokumentumok - vezetői
- Pedagógiai dokumentumok - vezetői - > ebben a kategóriában a továbbiakban nem lehet dokumentumot feltölteni;
- Nyilvántartások
- Intézményi önértékelés - vezetői - > ebben a kategóriában a továbbiakban nem lehet dokumentumot feltölteni
- Intézmény dokumentumai (Ez a dokumentum kategória az Intézmény menüben tölthető fel a Csatolt iratok részben)
2. Pedagógus szerepkör jogosultsággal elérhető dokumentum kategóriák:
- Intézményi alapdokumentumok
- Szabályzatok
- Általános munkaügyi dokumentumok
- Általános munkaköri leírások
- Pedagógiai dokumentumok
- Alkalmazottak dokumentumai
- Célkitűzések dokumentumai - kizárólag a saját célokhoz rögzített célkitűzés dokumentumok
- Egyéb segédletek, leírások
- Portfólió - > ebben a kategóriában a továbbiakban nem lehet dokumentumot feltölteni
- Intézményi önértékelés - > ebben a kategóriában a továbbiakban nem lehet dokumentumot feltölteni
- Gyerekdosszié
- Gyerekdosszié - Anamnézis
- Csoportnapló
- Csoportdokumentumok
- Csoportjelenlét dokumentumai
- Igazolások
- Nevelési év nyitás-zárás dokumentumai
Az adott alkalmazott csoporthoz kapcsolódó tulajdonságai alapján jogosult a dokumentumok elérésére!
3. Egyéb alkalmazott szerepkör jogosultsággal elérhető dokumentum kategóriák:
- Intézményi alapdokumentumok
- Szabályzatok
- Általános munkaügyi dokumentumok
- Általános munkaköri leírások
- Alkalmazottak dokumentumai
- Célkitűzések dokumentumai - kizárólag a saját célokhoz rögzített célkitűzés dokumentumok (ha van)
- Egyéb segédletek, leírások
- Portfólió - > ebben a kategóriában a továbbiakban nem lehet dokumentumot feltölteni
- Intézményi önértékelés - > ebben a kategóriában a továbbiakban nem lehet dokumentumot feltölteni
- Csoportnapló
Az adott alkalmazott csoporthoz kapcsolódó tulajdonságai alapján jogosult a dokumentumok elérésére!
4. Szülői szerepkör jogosultsággal elérhető dokumentum kategóriák:
- Igazolások (csak törvényes képviselő számára)
- Gyerekdosszié
- Gyerekdosszié - Anamnézis (csak törvényes képviselő számára)
- Csoportnapló (amennyiben a szülő számára látható bejegyzéshez tartozik)
- Óvodaszék/Szülő szervezet dokumentumai
5. Fenntartói szerepkör jogosultsággal elérhető dokumentum kategóriák:
- Célkitűzések dokumentumai - kizárólag PED TÉR hozzáférési jogosultsággal
A feltöltött fájl mérete maximum 10 MB lehet!
Sablonok, segédletek
Ezen az oldalon a rendszerben található, központilag feltöltött sablonokat érik el a felhasználók. Jogosultsági szintek szerint, az egyes szerepkörök birtokában eltérő sablonokat érhetünk el.
Dokumentumsablonok kezelése
Ezen az oldalon listázva láthatjuk a központilag betöltött, illetve az intézmény saját sablonjait is.
A rendszerben elérhető sablontípusok:
- Anamnézis
- Csoportnapló
- Felvételi döntés
- Felvételi előjegyzési napló
- Határozat
A dokumentumsablon kezelés funkcióit, a sablonok egyedi testreszabásának bemutatását valamint az intézményi sablonok használatára vonatkozó leírásunkat a Dokumentumsablonok kezelése Tudásbázis oldalon találják.
Poszeidon
POSZEIDON Ügyviteli és Iktatási rendszer elérése
A KRÉTA- POSZEIDON kibővített tanúsítvánnyal rendelkező, minősített szoftver, amely megfelel a Magyarországon hatályos jogszabályoknak és előírásoknak. Végig kíséri az iratokat a beérkezéstől vagy a keletkezéstől kezdve az irattárazáson és postázáson át a selejtezésig, legyenek azok elektronikus – e-mail, fájlban tárolt – és/vagy papíralapú dokumentumok.
Amennyiben az automatikusan megküldött illetve a megigényelt Poszeidon felhasználói hozzáférések elkészültek, a Poszeidon bejelentkező oldalán van lehetőségük a rendszerbe bejelentkezni az oviKRÉTA rendszermodultól függetlenül is.
Intézményi adminisztrátor és intézményegység adminisztrátor valamint fenntartó szerepkörű felhasználóknak az oviKRÉTA "Dokumentumok" menüpontjából is van lehetőségük átlépni a Poszeidon bejelentkező oldalára.
A Dokumentumok lenyíló listájából kiválasztható a Poszeidon almenü, melyet kiválasztva átnavigálhatunk a Poszeidon bejelentkező oldalára.
Fontos tudni, hogy a POSZEIDON rendszerbe nem az oviKRÉTA azonosítójával, hanem az iktatórendszerhez igényelt vagy automatikusan megküldött felhasználónévvel és jelszóval tud bejelentkezni. A POSZEIDON modul integráltan működik az oviKRÉTA rendszerrel, ugyanakkor - biztonsági okok miatt - külön bejelentkezési fiók szükséges az eléréhez!





