Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

A Műhelyiskola csempe a napló jogosultságú felhasználó felületén megjelenik, ha Műhelyiskola csoportvezetőnek van állítva. Ez a beállítás egyenértékű az intézményi osztályfőnök beállítással.

A napló jogosultságú Műhelyiskola csoportvezető felhasználó számára a Feljegyzések, Műhelyiskola csoportvezető és Egyéni Fejlődési Terv menüpont lesz elérhető.

Feljegyzések/Beírások

A napló jogosultságú Műhelyiskola csoportvezető felhasználó a Feljegyzések/Beírások menüpontban a felugró ablakban a hozzá rendelt Műhelyiskola csoportok  közül választhat.

A Műhelyiskola csoport kiválasztása után a beírást rögzítheti az oktató az intézményi felületen megszokott módon akár az összes tanulónak, vagy csak a kijelölteknek.

Feljegyzések/Elektronikus üzenetek

A napló jogosultságú Műhelyiskola csoportvezető felhasználó a Feljegyzések/Elektronikus üzenetek menüpontban a felugró ablakban a hozzá rendelt Műhelyiskola csoportok  közül választhat.

Műhelyiskola csoportvezető

A Műhelyiskola csoportvezető menüpontban a Műhelyiskola tanulóinak igazolásokat rögzíthet, mulasztásokat kezelhet. Az oktató/mentor szerkesztheti és/vagy megtekintheti a Műhelyiskola csoport tanulóinak adatait.

Műhelyiskola csoportvezető helyettes

A felhasználó a Műhelyiskola csoport adatlapján Műhelyiskola csoportvezető helyettesnek lett rögzítve.

Műhelyiskola csoportvezető helyettesnek csak olyan személyt lehet választani, aki szerepel már az alkalmazottak között. A Műhelyiskola csoportvezető helyettes az elektronikus naplóban automatikusan megkapja az összes osztályfőnöki jogosultságot a Műhelyiskola csoporthoz. Ezt a mezőt olyan esetben célszerű használni, ha egy Műhelyiskola csoporthoz több osztályfőnöki jogosultsággal rendelkező személyt szeretnénk hozzárendelni.

Műhelyiskola csoportvezető/Igazolások

Az Igazolások menüpontban azok a Műhelyiskola csoportok választhatók ki a felhasználó számára, ahol Műhelyiskola csoportvezetőként lett rögzítve. Az Igazolások rögzítésének folyamata megegyezik az osztályfőnöki feladatok menüpontban alkalmazottal.

Fontos tudni!

A Műhelyiskola tanulóinak igazolását a Műhelyiskola/Műhelyiskola csoportvezető/Igazolások menüpontban tudja a Műhelyiskola csoportvezető rögzíteni. A Műhelyiskola csoportok az Osztályfőnöki feladatok/Mulasztások/Igazolások menüpontban nem választhatók ki.

Műhelyiskola csoportvezető/Mulasztások kezelése

A Műhelyiskola csoportvezető kezelheti a Műhelyiskola csoportok tanulóinak rögzített mulasztásokat. A mulasztások kezelésének folyamata megegyezik az osztályfőnöki feladatok felületen alkalmazottakkal. A mulasztásokat Dátum-, Tanuló- és Napló nézetben kezelheti a Műhelyiskola csoportvezető.

Fontos tudni!

A Műhelyiskola tanulóinak mulasztásait a Műhelyiskola /Műhelyiskola csoportvezető/Mulasztások kezelése menüpontban tudja a Műhelyiskola csoportvezető elvégezni. A Műhelyiskola csoportok az Osztályfőnöki feladatok/Mulasztások/Mulasztások kezelése menüpontban nem jelennek meg.

Műhelyiskola csoportvezető/Műhelyiskola csoport tanulói

A menüpontban a Műhelyiskola csoportvezető a Műhelyiskola csoport tanulói adatlapját szerkesztheti, illetve ha a szerkesztési jogosultság nincsen engedélyezve, akkor megtekintheti.

 ikonra kattintva a Műhelyiskola csoportvezető a Műhelyiskola tanulóinak következő adatait szerkesztheti: alapadatok, elérhetőségek, igazolványok, belépési adatok, jogviszony, szülők, törvényes képviselők, tanügy, felmentések, közösségi szolgálat, záradékok, juttatások, fegyelmi határozat(Juttatások).

 ikonra kattintva a következő tanulói adatokat tekintheti meg a Műhelyiskola csoportvezető: alapadatok, elérhetőségek, szülők, törvényes képviselők, jogviszony, tanügy, szociális, SNI/BTMN, értékelések, mulasztások, igazolások, felmentések, előzmények, órarendi órái, tanult tantárgyak, közösségi szolgálat, záradékok, juttatások, fegyelmi határozatok (juttatások).

A Műhelyiskola csoport tanulói felületen a Műhelyiskola csoportvezető az alábbi szempontok alapján végezhet szűréseket: ellátott köznevelési feladat típus, Műhelyiskola csoport, név, anyja születési neve, születési hely, születési idő, oktatási azonosító, tankötelezett, feladatellátási hely.

Fontos tudni!

A Műhelyiskola csoportvezető csak akkor tudja a Műhelyiskola csoport tanulóinak adatát szerkeszteni, ha a Nyilvántartás/Testreszabás menüpontban a tanulói adatok kezelése szekcióban "Az osztályfőnök módosíthatja osztályába járó tanulók adatait" Igen-re van állítva.

Műhelyiskola csoportvezető/Műhelyiskola csoport tanulói adatok

A Műhelyiskola csoportvezető a hozzá rendelt Műhelyiskola csoportok tanulóinak részletes tanulói adatait tekintheti meg. Az egyes, vagy az összes panel kinyitásával megtekintheti a tanulói adatok, hiányzások, késések, igazolások, feljegyzések, üzenetek és feljegyzések havi bontásban szekciók adatait az egyes tanulókra vonatkozóan. A Műhelyiskola csoport kiválasztása utána nyilak segítségével, vagy a legördülő listában választhatja ki, mely műhelyiskolai  tanuló adatait szeretné megtekinteni.

Egyéni Fejlődési Terv

Az Egyéni Fejlődési Terv (továbbiakban: EFT) a tanulók fejlődési folyamatának tervezését és nyomon követését segítő dokumentum, amely a fejlesztő értékelés elveinek érvényesítésén alapul és gyakorlati megvalósulását jelenti.

Az Egyéni Fejlődési Tervet a mentor vezeti, de elkészítése olyan megbeszélések során történik, amelyeken részt vesz minden olyan személy, aki érintett az adott tanuló fejlesztésének folyamatában és/vagy az aktuálisan felmerült, tanulóval kapcsolatos problémában.

A listázó felületen a következő adatok láthatók: név, oktatási azonosító, Műhelyiskola csoport/Csoport, Szakmai vizsgára bocsátható, Műhelyiskola követelményeit teljesítette. 

 ikon segítségével a tanuló Egyéni Fejlődési Terv rögzítését lehet megkezdeni. Az Általános információk felületen a tanuló alapadatait és elérhetőségeit tekintheti meg a mentor.

 ikon segítségével a tanuló Egyéni Fejlődési Terv rögzítését lehet megkezdeni. Az Általános információk felületen a tanuló alapadatait és elérhetőségeit tekintheti meg a mentor.

 lapfülre kattintva van mód az egyes fejlesztési szakaszokhoz tartozó adminisztrációs tevékenységek elvégzésére.

Az EFT szakaszai: megismerést szolgáló szakasz, fejlesztési szakaszok (I., II., III.)

A megismerést szolgáló szakasz az első néhány hetet öleli fel, míg a fejlesztési szakaszok célkitűzései kb. 2,5-3 hónapos időszakra szólnak. A Műhelyiskolában a képzés 6-24 hónap is lehet, így a három fejlesztési szakaszban történik a fejlődés nyomon követése. 

A megismerést szolgáló szakasz sor végén található ikonnal lehetséges a tanuló EFT-jét kitölteni. 

A felugró ablakban a mentor összegző leírása rögzíthető a következő szempontok szerint:

  • A megfigyelések alapján a tanuló erősségei, amelyekre alapozni lehet a következő időszakban
  • A megfigyelések, mérések alapján sikeres területek, meglévő kompetenciák
  • A megfigyelések, mérések alapján a kevésbé sikeres területek, fejleszthető kompetenciák.

Az értékelés a  gombbal rögzíthető, a gombbal a folyamat megszakítható. A mentést követően a fejlődési terv kezelése felületen megjelenik a módosítás időpontja.

Minden egyes fejlesztési szakasz az előző szakasz értékelésével záródik, és ugyanekkor történik – az előző szakasz tapasztalatainak függvényében – a következő szakasz céljainak tervezése is.

A fejlesztési szakaszokban elérendő eredmények kerültek meghatározásra, ezek értékelésére van itt lehetőség. Az Egyéni Fejlődési Terv egyes fejlesztési szakaszainál az értékelő-tervező megbeszélés résztvevőit és státuszukat is rögzíteni kell.

A szövegdoboz lehetőséget ad arra, hogy a különböző részszakmák elérendő mérföldköveit, az azokhoz kapcsolódó értékeléseket, megfigyeléseket rögzíteni tudjuk. 

Fontos tudni!

Már az első fejlesztési szakasztól lehetőség van a műhelyiskola lezárására, a vizsgára bocsátásra.

Az egyes fejlesztési szakasz tapasztalatainak összegzését a mentor rögzítheti, majd az elérendő eredmények státuszát és változásait is beírhatja. Az EFT egyes szakaszainak tervezésekor a tanulóval kapcsolatos megfigyelések, tapasztalatok alapján közösen határozzák meg az időszak végére elérendő célt, a cél eléréséhez vezető feladatokat. 

Az oldal alján beállítható: Teljesítette a Műhelyiskola program követelményeit. A jelölő beállítása és a  gomb megnyomása után a tanuló vizsgára jelentkezhet.

Az értékelés a  gombbal rögzíthető, a gombbal a folyamat megszakítható. A mentést követően a fejlődési terv kezelése felületen megjelenik a módosítás időpontja.

A jelölő beállítása és annak elmentése után az adminisztrátori felületen a Dokumentumok/Értesítők, törzslap, bizonyítvány/Igazolás Műhelyiskola követelményeinek teljesítéséről szekcióban a tanuló kiválasztható és az igazolása letölthető.

Amennyiben egy intézmény szeretné a tanuló részszakma és törzslapszám adatát az igazoláson megjeleníteni, ez esetben az igazolást word formátumban célszerű letölteni.

Amennyiben az oldal alján beállítható, Teljesítette a Műhelyiskola program követelményeit jelölőt a   gomb megnyomása előtt beállítjuk, akkor a listázó felületen is megjelenik, hogy szakmai vizsgára bocsátható.

A tanuló Egyéni Fejlődési Tervének  ikonnal való megnyitása során lehetőség van az előtöltött dokumentum generálására. A gombra kattintva, word formátumban letölthető a tanuló Egyéni Fejlődési Terve a mentor által rögzített adatokkal. 

Az Egyéni Fejlődési Terv dokumentum a listázó felületen található  ikonnal is legenerálható.

Az Egyéni Fejlődési Terv vezetéséhez a -ra kattintva kaphatnak a műhelyiskola csoportvezetők segítséget.

Az Egyéni Fejlődési Terv menüpontban a Műhelyiskola csoportvezető az alábbi adatok alapján végezhet szűréseket: név, oktatási azonosító, Műhelyiskola csoport/Csoport, Szakmai vizsgára bocsátható, Műhelyiskola követelményeit teljesítette.