Hogyan lehet bejelentkezni a POSZEIDON rendszerbe?
Fontos tudni, hogy a POSZEIDON rendszerbe nem az oviKRÉTA azonosítójával, hanem az iktatórendszerhez igényelt vagy automatikusan megküldött felhasználónévvel és jelszóval tud bejelentkezni. A POSZEIDON modul integráltan működik az oviKRÉTA rendszerrel, ugyanakkor - biztonsági okok miatt - külön bejelentkezési fiók szükséges az eléréhez!
Hogyan tudok Poszeidon (EKEIDR) hozzáférést igényelni az oviKRÉTÁ-n keresztül?
Bejelentések írására az oviKRÉTA rendszerben a Hibabejelentések menüpontra kattintva van lehetősége az intézményi adminisztrátor szerepkörrel rendelkező felhasználóknak.
Kérjük, hogy a “Cím” valamint a “Leírás” mezőkben jelezze számunkra, hogy “POSZEIDON új felhasználó igénylése”. A “Csatolmány” mezőben pedig mellékelje számunkra a kitöltött adatbekérő lapot.
További segítséget kaphat a Poszeidon rendszer Tudásbázisában a KRÉTA Poszeidon címen.
Kérdés
"Amennyiben a felsorolt szolgáltatásokat (Hivatali kapu, e-HR, elektronikus aláírás, időbélyegzó) az érintett szolgáltatók teljesítették, kérjük, ennek tényét jelezzék a KRÉTA rendszeren keresztül az Educational Development Informatikai Zrt. ügyfélszolgálata számára." Mit is értsek ez alatt?
Válasz
A munkáltatói jogok gyakorlója kötelezett a szolgáltatások biztosítására.
A munkáltatói jogok gyakorlójának rendelkezni kell olyan hivatali kapuval, amelynek kiküldésre és fogadásra egyaránt alkalmasnak kell lennie. A hivatali kapu tulajdonosa lehet a fenntartó is, nem szükséges azt az intézmény nevére is biztosítani. A megrendelt és teljesített hivatali kapu adataival regisztrálni kell az E-HR szolgáltatásra. A munkáltatói jog gyakorlása kapcsán minden olyan érintettnek rendelkeznie kell elektronikus aláírással (fokozott biztonságú elektronikus aláírással), akik a papír alapon kezelt azonos dokumentumot eddig aláírták, beleértve a helyettesítések okán a helyetteseket is .Továbbá a hitelesség biztosításához minősített időbélyegző szolgáltatással is rendelkezniük kell.
Az alkalmazott részére kötelező elektronikusan hiteles aláírással ellátva, hiteles elektronikus csatornán kézbesíteni a meghatározott munkáltatói dokumentumokat. Valamint a munkavállaló részére biztosítani kell, hogy az általa hitelesen aláírt (AVDH vagy DÁP) munkáltató felé küldött dokumentumot, hiteles és elektronikus csatornán kézbesíteni tudja.
Az munkáltató hivatali kapuja alkalmas arra, hogy a munkavállaló részére, annak ügyfélkapujára ( https://tarhely.gov.hu ) dokumentumot címezzen.
A munkavállaló ügyfélkapuja ( https://tarhely.gov.hu ) alkalmas arra, hogy a munkáltatótól dokumentumot fogadjon.
Az e-HR regisztrációval tudja a munkáltató biztosítani, hogy a munkavállaló az e-HR portálra lépve (https://eszemelyugy.gov.hu ) Ügyfélkapu+ vagy DÁP hitelesítést követően a munkáltatójának az e-HR regisztráció során megadott hivatali kapujára dokumentumokat küldjön.
A KRÉTA Tudásbázis oldalára már felkerült a funkció használatát megkönnyítő leírás.
Köznevelési intézmények esetében: https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=129564700
Óvodák esetében: https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=129564712
Azonban ennek feltétele a jelzett szolgáltatások elkészülte és a Hivatali kapu beállításához szükséges adatok jelzését követően, annak POSZEIDON oldali beállítása is.