Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Ellenőrizze a szállítmány megérkezésekor

  • eszközök épségét, doboz sértetlenségét
  • a doboz matrica sértetlenségét
  • darabszámot
    • annyi érkezett, amennyit szállítani kellett
    • annyi érkezett, amennyi a szállítólevélen szerepel
  • adatok helyességét
    • szállítólevélen szereplő adatok
    • szállítólevélen szereplő eszközök

A szállítmány megérkezésekor az átvétel előtt ellenőrizze a dobozok sértetlenségét. A sérüléseket, rögzítse a szállítólevélen az eszközöknél tételesen.

Először ellenőrizze az OM kódot az Átvevő Intézmény nevét és címét.

Az eszközök tételes felsorolásánál láthatók az eszköz egyedi azonosítói, ezt legyen szíves összehasonlítani a dobozon láthatóval. A dobozokon szereplő gyári szám alapján lehet az eszközöket a szállítólevéllel megfeleltetni.

Eszköz darabszám ellenőrzése a TESZEK felületén

A TESZEK felületen látható, hogy az adott működési helyre hány eszközt kell kiszállítani. Eszközmenedzserként bejelentkezve a Logisztikai modul alatt lévő Igénykezelés oldalon a projektfázist megnyitva lehet látni, hogy összesen hány eszközt kell kiszállítani a működési helyre.

A képen az alábbiak láthatóak:

  • összesen 16 db. kiszállítandó eszköz (Kiszállítandó) látható, amelyből 15 oktatási célú eszköz és 1 tanuló regisztrációhoz kötött eszköz,
  • 5 db. eszköz kiszállítása már megtörtént (Kiszállított),
  • 11 db. eszköz kiszállítása még folyamatban (Fennmaradó)

A szállítólevélen mindig az aktuálisan átadott mennyiséget szükséges szerepeltetni.

A fenti példa esetén minimum 2 szállítólevél szükséges, egy amely kezeli a már átadott 5 db. eszköz szállítási adatait, és további minimum 1, amely a fennmaradó 11 db-ot fogja kezelni.

Eltéréseket a szállítólevélen kell jelezni, tételenként, az észrevétel pontos megjelölésével, pl.: sérült eszköz, hiányzó mennyiség, stb.

A szállítmányt az Intézménynek lehetősége egészben, részlegesen is átvenni.

Az átvétel vonatkozásában kérjük minden esetben a logisztikai céggel egyeztetettek szerint járjanak el legyenek szívesek!

A szállítmány elhelyezésekor javasoljuk, hogy az osztályonként szeparáltan helyezze el, ezzel tudja segíteni a későbbi kiosztást.

Az eszközöket a kiosztásáig kérjük az alábbi tárolási körülményeket legyen szíves biztosítani az eszközök számára:

  • szobahőmérséklet (18-28 Celsius fok),
  • száraz levegő, alacsony páratartalom,
  • védett, zárt terület, csak arra jogosult személy számára hozzáférhető védett terület (pl. rácsos ablakos, kulccsal zárható szóba, biztonsági kamera rálátással az eszközökre és a közlekedési útvonalakra (ablakokra, ajtókra)).

Átadás-átvételt támogató matrica a dobozokon, kívül elhelyezve

Minden dobozon található egy „doboz matrica”, ami az Intézmény részéről történő átvételt és gondviselő / diák részére történő kiosztást segíti. A matrica 3 fő infoblokkból épül fel:

  • működési hely Intézményének az OM kódja és a működési hely 3 jegyű KIR azonosítója
  • az eszközt (notebook) átvevő diák neve és osztálya
  • az eszköz TESZEK rendszerbeli egyedi azonosítója

A nem személyes használatra, tehát nem gondviselői regisztrációhoz kötött, hanem általános intézményi oktatási céllal igényelt eszközök esetén az eszköz használója és osztálya nem kerül megjelölésre a matricán.

Gyári szám megjelelése az eszköz dobozán, kívül elhelyezve

DELL márkájú eszközök

ASUS márkájú eszközök

Hewlett-Packard márkájú eszközök

Kérdések és válaszok

A szállítmány kevesebb eszközt tartalmaz, mint amennyit vártam. Mi a teendő?

Amennyiben az eszközök adatai helyesek, a típusszám egyezik a szállítólevélen találhatóval, nem sérült sem a csomagolás, sem az eszköz, viszont kevesebb eszköz vehető át fizikailag, mint amennyi a szállítólevélen szerepel, legyen szíves

  • átvenni a szállítmányt,
  • feltüntetni a szállítólevélen a hiányt, és azzal együtt aláírni a szállítólevelet,
  • jelezni a Fenntartó számára az eltérést, a Fenntartó legyen szíves egyeztetni a Klebelsberg Központtal.


A szállítmány több eszközt tartalmaz, mint amennyit vártam, mint amennyi a szállítólevélen szerepel. Mi a teendő?

Csak az eredetileg várt mennyiséget legyen szíves átvenni. A szállítólevélen nem szereplő, illetve a várt mennyiséghez képest többletet legyen szíves nem átvenni. Ezen mennyiségek kapcsán nincs tennivalója, kérjük küldje vissza a többlet eszközöket.


Nem azok az eszközök vannak a szállítmányban, mint a szállítólevélen. Mi a teendő?

Jelezze az eltéréseket a szállítólevélen, csak a helyes tételeket vegye át. Legyen szíves jelezni a Fenntartó számára is az eltérést, a Fenntartó legyen szíves egyeztetni a Klebelsberg Központtal.


Nem jók a szállítólevélen szereplő működési hely adatok. Mi a teendő?

Szállítmányt a Logisztikai céggel egyeztetve vegye át, a megfelelő adatok szerepeltetésé


Sérült a csomagolás. Mi a teendő?

Nézze meg az eszközt és annak épségének függvényében döntsön az átvételről. Átvétel esetén is rögzítse a sérülés tényét a szállítólevélen. Legyen szíves jelezni a Fenntartó számára az eltérést, a Fenntartó legyen szíves egyeztetni a Klebelsberg Központtal.


Sérült az eszköz. Mi a teendő?

Ne vegye át az adott eszközt. Ezt a szállítólevél megfelelő sorában rögzítse. Legyen szíves jelezni a Fenntartó számára az eltérést, a Fenntartó legyen szíves egyeztetni a Klebelsberg Központtal.

Doboz tartalma

A notebook, töltő és a gyártó által csatolt dokumentumok mellett található – a számítógép dobozán belül - az előkészített átadás-átvételi jegyzőkönyv 2 példánya, amely tartalmazza a személyes adatokat. Így azt csak alá kell írnia az átvevőnek. Tartozék egy táska és egy egér.

Eszközön milyen matricáknak kell lenniük?

Kérdések és válaszok

Mi a teendő, ha hiányzik matrica a dobozról?

Kérjük legyen szíves a Fenntartó részére jelezni a problémát: mely matrica hiányzik, mely matricák vannak felragasztva az eszközre, a meglévő matricák azonosító adatait is legyen szíves megküldeni a Fenntartó számára. Kérjük, a Fenntartó vegye fel a kapcsolatot a Klebelsberg Központtal.