Dobbantó program csempe a napló jogosultságú felhasználó felületén megjelenik, ha Dobbantó csoportvezetőnek van állítva. Ez a beállítás egyenértékű az intézményi osztályfőnök beállítással.
A napló jogosultságú Dobbantó csoportvezető felhasználó számára a Feljegyzések, Dobbantó csoportvezető és Egyéni Fejlődési Terv menüpont lesz elérhető.
Feljegyzések
A napló jogosultságú Dobbantó csoportvezető felhasználó a feljegyzések/Elektronikus üzenetek menüpontban a felugró ablakban a hozzá rendelt dobbantó csoportok közül választhat.
A dobbantó csoport kiválasztása után az elektronikus üzenetet rögzítheti az oktató az intézményi felületen megszokott módon akár az összes tanulónak, vagy csak a kijelölteknek.
Dobbantó csoportvezető
A Dobbantó csoportvezető menüpontban a dobbantó program tanulóinak igazolásokat rögzíthet, mulasztásokat kezelhet. Az oktató szerkesztheti és/vagy megtekintheti a Dobbantó csoport tanulóinak adatait.
Dobbantó csoportvezető helyettes
Ha egy felhasználó a Dobbantó csoport adatlapján Dobbantó csoportvezető helyettesnek lett rögzítve.
Dobbantó csoportvezető helyettesnek csak olyan személyt lehet választani, aki szerepel már az alkalmazottak között. A dobbantó csoportvezető helyettes az elektronikus naplóban automatikusan megkapja az összes osztályfőnöki jogosultságot a dobbantó csoporthoz. Ezt a mezőt olyan esetben célszerű használni, ha egy dobbantó csoporthoz több osztályfőnöki jogosultsággal rendelkező személyt szeretnénk hozzárendelni.
Dobbantó csoportvezető/Igazolások
Az Igazolások menüpontban azok a Dobbantó csoportok választhatók ki a felhasználó számára, ahol Dobbantó csoportvezetőként lett rögzítve. Az Igazolások rögzítésének folyamat megegyezik az osztályfőnöki feladatok menüpontban alkalmazottal.
Dobbantó csoportvezető/Mulasztások kezelése
A dobbantó csoportvezető kezelheti a dobbantó csoportok tanulóinak rögzített mulasztásokat. A mulasztások kezelésének folyamata megegyezik az osztályfőnöki feladatok felületen alkalmazottakkal. A mulasztásokat Dátum-, Tanuló- és Napló nézetben kezelheti a dobbantó csoportvezető.
Dobbantó csoportvezető/Dobbantó csoport tanulói
A menüpontban a dobbantó csoportvezető a dobbantó csoport tanulói adatlapját szerkesztheti, illetve ha a szerkesztési jogosultság nincsen engedélyezve, akkor megtekintheti.
A ikonra kattintva a dobbantó csoportvezető a dobbantó program tanulóinak következő adatait szerkesztheti: alapadatok, elérhetőségek, igazolványok, belépési adatok, jogviszony, szülők, törvényes képviselők, tanügy, felmentések, közösségi szolgálat, záradékok, juttatások, fegyelmi határozat (juttatások).
A ikonra kattintva a következő tanulói adatokat tekintheti meg a dobbantó csoportvezető: alapadatok, elérhetőségek, szülők, törvényes képviselők, jogviszony, tanügy, szociális, SNI/BTMN, értékelések, mulasztások, igazolások, felmentések, előzmények, órarendi órái, tanult tantárgyak, közösségi szolgálat, záradékok, juttatások fegyelmi határozatok (juttatások).
A dobbantó csoport tanulói felületen a dobbantó csoportvezető az alábbi szempontok alapján végezhet szűréseket: ellátott köznevelési feladat típus, dobbantó csoport, név, anyja születési neve, születési hely, születési idő, oktatási azonosító, tankötelezett, feladatellátási hely.
Dobbantó csoportvezető/Dobbantó csoport tanulói adatok
A dobbantó csoportvezető a hozzá rendelt dobbantó csoportok tanulóinak részletes tanulói adatait tekintheti meg. Az egyes, vagy az összes panel kinyitásával megtekintheti a tanulói adatok, hiányzások, késések, igazolások, feljegyzések, üzenetek és feljegyzések havi bontásban szekciók adatit az egyes tanulókra vonatkozóan. Az dobbantó csoport kiválasztása utána nyilak segítségével, vagy a legördülő listában választhatja ki, mely dobbantó modulos tanuló adatait szeretné megtekinteni.
Egyéni Fejlődési Terv
Az Egyéni Fejlődési Terv (továbbiakban: EFT) a tanulók fejlődési folyamatának tervezését és nyomon követését segítő dokumentum, amely a fejlesztő értékelés elveinek érvényesítésén alapul és gyakorlati megvalósulását jelenti.
Az Egyéni Fejlődési Tervet a mentor vezeti, de elkészítése olyan megbeszélések során történik, amelyeken részt vesz minden olyan személy, aki érintett az adott tanuló fejlesztésének folyamatában és/vagy az aktuálisan felmerült, tanulóval kapcsolatos problémában.
A listázó felületen a következő adatok láthatók: név, oktatási azonosító, Dobbantó csoport/csoport, műhelyiskolába léphet, dobbantó program követelményeit teljesítette.
A ikon segítségével a tanuló Egyéni Fejlődési Terv rögzítését lehet megkezdeni. Az Általános információk felületen a tanuló alapadatait és elérhetőségeit tekintheti meg a mentor.
A lapfülre kattintva van mód az egyes fejlesztési szakaszokhoz tartozó adminisztrációs tevékenységek elvégzésére.
Az EFT szakaszai: megismerést szolgáló szakasz, fejlesztési szakaszok (I., II., III.)
A megismerést szolgáló szakasz az első néhány hetet öleli fel, míg a fejlesztési szakaszok célkitűzései kb. 2,5-3 hónapos időszakra szólnak. A dobbantó program hossza azonban változó, így egy tanuló akár már az I. fejlesztési szakasz végén is alkalmassá válhat arra, hogy a programot befejezve műhelyiskolába lépjen.
A megismerést szolgáló szakasz sor végén található
ikonnal lehetséges a tanuló EFT-jét kitölteni.A felugró ablakban a mentor összegző leírása rögzíthető a következő szempontok szerint:
- A megfigyelések alapján a tanuló erősségei, amelyekre alapozni lehet a következő időszakban
- A megfigyelések, mérések alapján sikeres területek, meglévő kompetenciák
- A megfigyelések, mérések alapján a kevésbé sikeres területek, fejleszthető kompetenciák.
Az értékelés a gombbal rögzíthető, a gombbal a folyamat megszakítható. A mentést követően a fejlődési terv kezelése felületen megjelenik a módosítás időpontja.
Minden egyes fejlesztési szakasz az előző szakasz értékelésével záródik, és ugyanekkor történik – az előző szakasz tapasztalatainak függvényében – a következő szakasz céljainak tervezése is.
A fejlesztési szakaszokban 24 elérendő eredmény került meghatározásra, ezek értékelésére van itt lehetőség. Az Egyéni Fejlődési Terv egyes fejlesztési szakaszainál az értékelő-tervező megbeszélés résztvevőit és státuszukat is rögzíteni kell.
Az egyes fejlesztési szakasz tapasztalatainak összegzését a mentor rögzítheti, majd az elérendő eredmények státuszát és változásait is beírhatja. Az EFT egyes szakaszainak tervezésekor a tanulóval kapcsolatos megfigyelések, tapasztalatok alapján közösen határozzák meg az időszak végére elérendő célt, a cél eléréséhez vezető feladatokat.
Az értékelés a gombbal rögzíthető, a gombbal a folyamat megszakítható. A mentést követően a fejlődési terv kezelése felületen megjelenik a módosítás időpontja.
A tanuló Egyéni Fejlődési Tervének ikonnal való megnyitása során lehetőség van az előtöltött dokumentum generálására. A gombra kattintva, word formátumban letölthető a tanuló Egyéni Fejlődési Terve a mentor által rögzített adatokkal.
Az Egyéni Fejlődési Terv dokumentum a listázó felületen található ikonnal is legenerálható.
A Dobbantó programban elérhető Egyéni Fejlődési Terv bármely szakaszában elérhető a "Teljesítette a Dobbantó program követelményeit, Műhelyiskolába léphet." jelölő.
A jelölő kipipálása jelzi, hogy a tanuló befejezte a programot, számára az erről szóló igazolás kiállítható. A gomb megnyomása után a tanuló sorában megjelenik az a dátum, amikor a mentor a tanulónál a jelölőt beállította.
Az igazolás a Nyilvántartás/Dokumentumok/Értesítők, törzslap, bizonyítvány/Igazolások/Igazolás Dobbantó program követelményeinek teljesítéséről menüpontban tölthető le.
Az Egyéni Fejlődési Terv vezetéséhez a -ra kattintva kaphatnak a dobbantó csoportvezetők segítséget.
Az Egyéni Fejlődési Terv menüpontban a dobbantó csoportvezető az alábbi adatok alapján végezhet szűréseket: név, oktatási azonosító, Dobbantó csoport/Csoport, Dobbantó program követelményeit teljesítette.