Hogyan jelentkezzen be a vizsgabiztos a SZEV rendszerébe?
A vizsgabiztos a SZEV rendszerébe alapvetően az adott vizsgaalkalom kártyáján látható ikonra kattintva léphet be. Első bejelentkezéskor a DKT kiválasztása szükséges. A LOGIN gombra kattintva a bejelentkezés automatikus.
A vizsgáztatás Chrome böngészőre van optimalizálva. Javasoljuk a jelzett böngésző használatát.
- A DKT rendszerben meghirdetett vizsga a kezdési időpont előtt 1 órával válik aktívvá és kezelhetővé a SZEV rendszerében.
Az alábbi tudásbázis oldalon összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat és a különböző belépési lehetőségeket:
https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=123844076
Mit tegyek ha más intézményben szeretnék vizsgázni?
Az intézmények számára adott a lehetőség, hogy vizsgaalkalmaikat úgy szervezzék meg, hogy más intézmények tanulói is jelentkezhessenek rájuk. Ezt a vizsgaalkalom létrehozásakor állíthatják be, így a diákok számára nincs technikai akadálya a megfelelő vizsgaidőpont kiválasztásának más intézményben. Fontos azonban, hogy a vizsgáztató intézmény engedélyezze a másik iskola tanulóinak részvételét a vizsgán. Ennek érdekében a két vagy több intézménynek egyeztetnie kell egymással. A tanulóknak ehhez nincs szükségük külön igazolásra. A vizsgajelentkezés feltétele a tananyag sikeres befejezése.
További részletek elérhetők az alábbi linken keresztül érhetők el:
https://tudasbazis.ekreta.hu/display/EJOGSI/eJogsi
Tájékoztatás intézményváltás esetén
Amennyiben egy tanuló intézményt vált, a fogadó intézmény adminisztrátorának szükséges ezt jeleznie felénk az intézményi hibabejelentő felületen keresztül. A bejelentés során kérjük megadni az érintett tanuló nevét és oktatási azonosítóját.
Vizsgák előtti adatok módosítása
A KRÉTA DKT rendszerben a jelentkezési határidő lejártát követően kizárólag a vizsgabiztos személye módosítható.
A SZEV vizsgabiztosi alkalmazásban jegyzőkönyv szinten már nincs lehetőség módosításra vagy változtatásra. Ennek célja az esetleges visszaélések elkerülése és a rendszer átláthatóságának biztosítása. A rendszerben kizárólag a vizsgázókkal kapcsolatos vizsgaesemények és adatok módosíthatók, valamint lehetőség van kommentek hozzáadására vizsgaeseményekhez kapcsolódóan.
A vizsgák hossza mi alapján kerül beállításra a vizsgaszervező felületen?
A vizsgák végdátuma automatikusan kerül beállításra a rendszerbe az indítástól számítva a Vizsgaszabályzatok alapján.
- Elsősegélynyújtási vizsga esetén 20 perc
- KRESZ vizsga esetén: 55 perc áll rendelkezésre.
Hogyan érem el a már lezárult vizsgához kapcsolódó vizsgajegyzőkönyv azonosító számát?
A vizsgabiztosi alkalmazásban a megjelölt gomb megnyomásával érhetők el a lezárt korábbi jegyzőkönyvek.
A rendszer csak annak a vizsgabiztosnak listázza a jegyzőkönyveket, aki belépett, és korábban is szerepelt rajtuk, vagyis aki a vizsgabiztos volt az adott eseményen.
Hogyan tudom megnyitni az eJogsi felületet más intézmények számára?
Kérem tekintse át az alábbi tudásbázis oldalunkat, ahol a "Résztvevő intézmények" kezeléséről írunk.
https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=123834332&src=contextnavpagetreemode
https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=123843935&src=contextnavpagetreemode
https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=123843990&src=contextnavpagetreemode
Az elsősegélynyújtási demonstráción való részvétel feltétele - e az elsősegélynyújtási vizsgának?
Az elsősegélynyújtási ismeretek meglétét az első vezetői engedély kategória megszerzésekor kell igazolni, ez a vezetői engedély kiadásának feltétele. A vizsgára így jelentkezhet a tanuló.
Az elsősegélynyújtási vizsgára való jelentkezés feltételei:
- a sikeresen teljesített elsősegélynyújtási elméleti képzés,
- az adott vizsgahelyszínen vizsgázásra jogosultak, valamint a vizsgajelentkezéskor rendelkezésre álló szabad kapacitás megléte.
Hogyan érhetem el a SZEV e-learning tananyagot annak teljesítése után?
A Számítógépes elméleti vizsga (SZEV) képzés e-learning tananyag online folyamatosan elérhető a vizsgabiztosok részére. Kérjük, használják az online platformot a tananyag eléréséhez.
Mit tegyek, ha a jelentkezéskor megadott tanulói adatok eltérnek a valóságtól, és szeretnénk módosítani azokat a vizsga vagy az elsősegélynyújtási demonstráció előtt?
Ezek az adatok a jelentkezéskor megadottak alapján kerülnek rögzítésre a rendszerben, azonban a vizsgák, illetve az elsősegélynyújtási demonstráció során alapvetően a 4T adatok számítanak, így az adateltérés nem fog problémát okozni, és a tanuló vizsgán vagy a demontrációs alkalmon való részvételét nem akadályozza. Az érintett tanuló személyes adatainak, például a személyi igazolványszámnak a módosítására a közlekedési alapismeretek vizsga és/vagy elsősegélynyújtási vizsga indítása előtt lesz lehetőség. A vizsga helyszínén a vizsgabiztos segíteni fog az esetleges adatok helyesbítésében.
Mit tegyek, ha a tanulónak már van korábban szerzett közúti elsősegélynyújtó vizsgája vagy más kategóriára érvényes vezetői engedélye?
Az elsősegélynyújtási ismeretek meglétét az első vezetői engedély kategória megszerzésekor kell igazolni, ez a vezetői engedély kiadásának feltétele. Ha a tanulónak van már más kategóriára vezetői engedélye, akkor a „B” kategória megszerzését követően az új vezetői engedély kiadásakor ezt a feltételt már nem vizsgálja a kormányablak. Ha pedig nincs még vezetői engedélye, de korábban tett a tanuló sikeres közúti elsősegélynyújtó vizsgát a Magyar Vöröskeresztnél, úgy természetesen az is alkalmas az elsősegélynyújtási ismeretek megszerzésének igazolására (a sikeres vizsga eredményét a Vöröskereszt már több éve elektronikusan is eljuttatja a közlekedési nyilvántartóba). Ezért ezeknek a tanulóknak nem szükséges teljesíteni a középiskolás képzés során az elsősegélynyújtással kapcsolatos tevékenységeket (tananyag elvégzése, vizsga, demonstráció) és az adminisztrátornak sem kell ezzel kapcsolatosan adminisztrációt végeznie. A járművezetőképzés elméleti része (KRESZ-tanfolyam) és a közlekedési alapismeretek vizsga pedig az elsősegélynyújtási ágtól teljesen függetlenül végezhetők az eJogsi rendszerében.
Mit tegyek, ha a tanuló nem rendelkezik egészségügyi alkalmassági vizsgálattal és nem tud KRESZ vizsgára jelentkezni?
Az orvos elektronikusan állítja ki az egészségügyi alkalmasságról szóló dokumentumot, amelyet rögzít az elektronikus rendszerben. A rendszer ezt követően automatikusan ellenőrzi a vizsgára jelentkezés feltételeit, beleértve az egészségügyi alkalmasságot is. Az adatok megjelennek a DKT rendszer tanulói felületén, ahol a tanulók számára egyértelműen láthatóvá válik, hogy megfeleltek az orvosi alkalmassági vizsgálaton.
Ettől a ponttól kezdve a tanuló jelentkezhet a KRESZ vizsgára, feltéve, hogy az elméleti képzést is sikeresen teljesítette. Az adminisztrátornak ezzel további teendője nincs.
Ezenkívül lehetőség van a tanulók papíralapú egészségügyi alkalmassági igazolásának feltöltésére és manuális rögzítésére a rendszerben, amennyiben annak elektronikus átadása nem történt meg.
A folyamat részletes leírását és a szükséges lépéseket az alábbi tudásbázis-oldalon találják meg:
Tudásbázis – Egészségügyi alkalmassági igazolás feltöltése
Mit tegyek, ha a tanuló szeretne kilépni az eJogsi programból?
A tanuló jelenleg bármely piaci alapú képző szervnél újrakezdheti a képzést és az elméleti tanfolyamot önköltségi alapon. Ehhez nincs szükség a KRÉTA-ból kiadott dokumentumokra.
A későbbiekben kialakításra kerül a KRESZ tanfolyam elvégzése után az eJogsi programot elhagyni és másik képző szervhez átjelentkezni.
Mikortól nyílik lehetőség a rendszerben vizsgák szervezésére?
A vizsgák szervezésére a rendszerben 2024. december 10-től van lehetőség.
Mit tegyek, ha nem nyílik meg a képzés tananyaga?
Ha a képzés tananyaga nem nyílik meg, előfordulhat, hogy a böngésző felugró ablakokra vonatkozó beállításai miatt van blokkolva. Kövesse az alábbi lépéseket:
- Ellenőrizze a böngésző felugró ablak beállításait – Győződjön meg róla, hogy a tananyagot tartalmazó oldal számára engedélyezve vannak a felugró ablakok.
- Engedélyezze a felugró ablakokat a böngésző beállításaiban – A legtöbb böngésző, mint például a Google Chrome és Firefox, automatikusan letiltja a felugró ablakokat, így manuálisan engedélyeznie kell őket az oldal működéséhez.
- Frissítse az oldalt – Miután engedélyezte a felugró ablakokat, frissítse az oldalt, majd próbálja meg újra megnyitni a tananyagot.
Mit tegyek, ha tévesen hagytam jóvá egy tanulói jelentkezési lehetőséget?
Az eJogsi "Jelentkezések kezelése" menüpontban a "Visszavonás" gombra kattintva a tévesen jóváhagyott tanulói jelentkezések lehetőségét visszavonhatjuk. A tanuló jelentkezése után a visszavonás nem lehetséges.
Mikortól elérhető a kijelölt intézményi alkalmazottak számára a Számítógépes Elméleti Vizsgára (SZEV) felkészítő tananyag?
2024. október 21-én került publikálásra a DKT modul Tananyagtár menüpontjában a tananyag.
Ki kezelheti az eJogsi intézményi adminisztrációt?
Az ingyenes jogosítványszerzéshez kapcsolódó tanulói jelentkezéseket az Intézményi adminisztrátor jogosultságú felhasználónak van lehetősége kezelni a KRÉTA DKT rendszer eJogsi menüpontjában.
Mikor jelenik meg az eJogsi menüpont a tanulói és a szülői felületen?
Az eJogsi menüpont csak akkor jelenik meg a tanulói és a szülői felületen, ha:
- az intézményi adminisztrátor a tanulói jelentkezés lehetőségét jóváhagyta.
Mikor kezdheti el a tanuló az elméleti képzéseket?
Az elméleti képzések (Elsősegélynyújtási képzés és KRESZ képzés) elkezdésére akkor nyílik lehetőség, ha:
- 18 év alatti tanuló esetén a szülő/törvényes képviselő jóváhagyása megtörtént,
- egyéb esetben a jelentkezést követően.
Ha további kérdés merülne fel:
- amelyre a leírások alapján nem talál választ, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal az alábbi telefonszámon: +36 1 577 0222.